• Report: #954944

Complaint Review: 3-8-1 Candles

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, October 14, 2012
  • Updated: Tue, October 16, 2012

  • Reported By: 1UnhappyShopper — Genoa City Wisconsin United States of America
3-8-1 Candles
Internet United States of America

3-8-1 Candles Means Crap, Internet

*REBUTTAL Owner of company: Time to move on

*Author of original report: Highly Unprofessional

*REBUTTAL Owner of company: Right Customer

*Author of original report: Wrong Customer 3-8-1

*REBUTTAL Owner of company: Inaccurate Complaint

*REBUTTAL Owner of company: False complaint

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Being a jewelry candle fanatic, I decided to give 381Candles.com a spin. at $30.99 a piece plus S&H, these candles are anything but a deal. I bought 8 candles between a couple different orders all of which had wood wicks. The candles when burning sent off a lot of black smoke and soot and tunneled straight down the square containers, and the scent didn't even fill up the room. The jewelry was very pretty, I will give the company that....but it was cheaply made and only lasted a couple of days before stones started falling out or the "silver" began to tarnish. After taking a couple of pieces to the jeweler, I was told that the silver used was one of the lowest quality silvers you can get in the market, and the gemstones were all just man made.

Aside from the crappy burning candles, the customer service of 3-8-1 is horrific. The owner blocks anyone from posting to her Facebook page with any negativity. If you get a broken candle she also requires you to file that issue with the post office, regardless of the obvious error in packing. The products are not packed well and it is a surprise that any of the items get anywhere safely.

Beware of 3-8-1's business practices, PayPal has also had numerous complaints and reports of bad activity.

AND lets notforget about the scam that the company is pulling, advertising GLA certified jewelry with a $3000 price tag to match that they pays maybe $100 for. GLA certifications are not reputable, so if you do win one of these "BIG' prizes. or any other prizes from these candles, be sure to take it to your trusted jeweler for an estimated value.

This report was posted on Ripoff Report on 10/14/2012 07:02 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/3-8-1-Candles/internet/3-8-1-Candles-Means-Crap-Internet-954944. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on 3-8-1 Candles

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 0Consumer 4Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

Time to move on

AUTHOR: 3-8-1 Candles - (United States of America)

It's funny because there's only 5 people, who are all friends, that have an issue with me, personally - and now 3-8-1 Candles.  The lady's name who I mentioned in my above post e-mailed me (within minutes of my post) and told me I had the wrong person - how would she know that this was here if it's not one of the five of you?  I sat quiet for MONTHS, dealt with the negativity, the harassment, the derogatory comments, the Facebook page that ONLY bashed 3-8-1, and now the consumer complaint board.  I'm not sitting quiet anymore.  I've asked time and time again to rectify any wrongs and to contact me personally or 3-8-1 Candles.  And you just don't stop harassing.  If you, as a consumer, truly have THIS big of an issue - why won't you take it to 3-8-1 Candles personally?

Not to mention, the issues that you're referring to are from the beginning of July or earlier.  You haven't purchased from 3-8-1 Candles since then.  So instead of dealing with it at the time, or contacting the business to let them know there's an issue, you wait three months and bring it to a complaint board? 

Of course I know what my fan base is.  I work VERY hard at my business - 140+ hours a week sometimes.  Why don't you try doing the same?  ALL of you.  My fans/customers are very important to me - and I have ALL happy customers besides the five of you.  Find that hard to believe?  I don't care because it really is the truth.  Why don't you guys put this much effort towards something else in your lives?

The very next thing that happens, whether it be a reply to this, or an e-mail, or a Facebook page bashing 3-8-1 Candles, or negative talk on other Web sites, you WILL find a letter from my lawyer. 

Have a good night.
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Highly Unprofessional

AUTHOR: 1UnhappyShopper - (USA)

Thank you for furthering my point. Your business skills are lacking if you cannot see how highly unprofessional it is to outwardly take guesses at who may have filed a complant. Have you checked your fan base? With over 4000 facebook likes I wouldn't concern yourself so much with a handful of complaints out there. You continue to put effort into assuming who the author of this post is, for what reason? You are upset that someone has made public their unhappiness with your product and service? I am sure that everyone will agree when I say there is no product out there that has not gotten at least one bad review, and as I said in my prior posting I ENCOURAGE people to make their own decisions and have never influenced anyone not to purchase your candles if that was what they chose to do. I once again assure you I am not the above named person in your reply, nor do I know of or have ever heard of that name, but truly am just one unhappy shopper that has decided to start writing about my experiences, both good and bad on their appropriate sites.
Respond to this report!
What's this?

#3 REBUTTAL Owner of company

Right Customer

AUTHOR: 3-8-1 Candles - (United States of America)

Kaysha, 

You name all these things that happened, and YOU are the only one they have happened to.  Besides the other situations (PayPal claims) that you're referring to, which is one of your friends.  Stop this nonsense, otherwise you WILL hear from my lawyer.
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

Wrong Customer 3-8-1

AUTHOR: 1UnhappyShopper - (USA)

Unfortunately your response is invalid. You are mistaking me for someone else, but it seems as though you are very unahppy with a particular customer who had purchased from you, and while I am sorry to hear that you are having troubles with a customer I feel that it is inappropriate to address me as a customer who you assume I may be.  I have never messaged you via facebook as I find facebook is not the place for business matters and that is highly unprofessional but I have in fact emailed your business email account only to recieve messages telling me to scoop out the wax, or burn my candle until it meets the edge. I assured you my candle had burned for hours exceeding the time that it should take for a melt pool to reach a candles edge of that size, and that was when your responses stopped. A ring that came out of the bag was missing a stone, which was in the bag but had already fallen out, thin chains were extremely tangled, and a larg main stone fell out of a necklace after one day of wear. You are correct in saying that you did respond to my emails, but 10% off one candle that I am paying nearly $37 for with shipping when the original candles barely stay lit if at all. You are also correct in saying that wood wicks had been removed, I never disputed that fact, however why would I continue to buy a product from a company that didn't stand behind what they sold in the first place and offer great customer service with good and ethical business practices? It seems to me that if a business would pull a product from the shelf because of repeated issues (or recalls) they would offer more refunds or exchanges at the very least. Isn't it the job of a company to make sure that the client and customer is happy? 

Regardless, I made this post as a way to let customers know about my experience with the 3-8-1 candles and company. I strongly encourage anyone interested to try out your candles and make their own decisions. 

Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Owner of company

Inaccurate Complaint

AUTHOR: 3-8-1 Candles - (United States of America)

Yes, our wood wicks did not do well with some customers, they were pulled from production MONTHS ago. 

I know exactly who this is writing this.  You bought a candle, dug your jewelry out of it - which our Web site clearly states not to - and then told me the stone was broken.  On our Web site it also states that we do not offer refunds/exchanges or anything of the sort on the jewelry itself.  Not to mention, you wrote days after you got it out of the candle that it was broke, how do I know you didn't knock it on something or do something to cause the stone to fall out?  However, since 3-8-1 Candles does have awesome customer service, you were offered a coupon code.  We talked about it via private message on Facebook.  You
accepted, and everything was fine.  That coupon code went unused.  This was in July of 2012.  So now in October of this same year you file a complaint on a consumer's board? 

You bought WELL over eight candles from us, did it really take you that long to figure out you don't like our product?

As for filing a claim with the post office, that option is solely up to the customer.  However, none of our customers have had to do that.  3-8-1 Candles has filed every claim that has ever needed to be filed.

As I've stated in other threads, 3-8-1 Candles has never had a PayPal complaint against them.  There was a dispute that was filed in regards to a customer that input the wrong address, and her forwarding address had expired.  3-8-1 Candles won that dispute.  Again, this is an issue from July, and does not pertain to you.  There have been NO other PayPal claims.

As for our promotional pieces that are won monthly.  I am a retailer...so I cannot buy my items at retail prices and sell them at
retail prices.  When you walk into Kay's jewelers - or any jewelers - you are buying jewelry that has a LARGE markup, actually all
jewelry, and any other item you buy at retail price, has a large markup.  It's the way businesses are ran, otherwise they'd be out of business.

If you're that unsatisfied, you're more than welcome to send us an e-mail to see how we can rectify the situation - however, I believe that it's best if we just part ways.  Relationships fall apart often, business or otherwise.  Let bygons be bygons and move on.

Now that you've filed numerous online complaints, harassed me and my business, made a Facebook page just to bash 3-8-1 Candles, are you done?  Or do we need a lawyers involvement?
Respond to this report!
What's this?

#6 REBUTTAL Owner of company

False complaint

AUTHOR: 3-8-1 Candles - (United States of America)

Yes, our wood wicks did not do well with some customers, they were pulled from production MONTHS ago. 

I know exactly who this is writing this.  You bought a candle, dug your jewelry out of it - which our Web site clearly states not to - and then told me the stone was broken.  On our Web site it also states that we do not offer refunds/exchanges or anything of the sort on the jewelry itself.  Not to mention, you wrote days after you got it out of the candle that it was broke, how do I know you didn't knock it on something or do something to cause the stone to fall out?  However, since 3-8-1 Candles does have awesome customer service, you were offered a coupon code.  We talked about it via private message on Facebook.  You accepted, and everything was fine.  That coupon code went unused.  This was in July of 2012.  So now in October of this same year you file a complaint on a consumer's board? 

You bought WELL over eight candles from us, did it really take you that long to figure out you don't like our product?

As for filing a claim with the post office, that option is solely up to the customer.  However, none of our customers have had to do that.  3-8-1 Candles has filed every claim that has ever needed to be filed.

As I've stated in other threads, 3-8-1 Candles has never had a PayPal complaint against them.  There was a dispute that was filed in regards to a customer that input the wrong address, and her forwarding address had expired.  3-8-1 Candles won that dispute.  Again, this is an issue from July, and does not pertain to you.  There have been NO other PayPal claims.

As for our promotional pieces that are won monthly.  I am a retailer...so I cannot buy my items at retail prices and sell them at retail prices.  When you walk into Kay's jewelers - or any jewelers - you are buying jewelry that has a LARGE markup, actually all jewelry, and any other item you buy at retail price, has a large markup.  It's the way businesses are ran, otherwise they'd be out of business.

If you're that unsatisfied, you're more than welcome to send us an e-mail to see how we can rectify the situation - however, I believe that it's best if we just part ways.  Relationships fall apart often, business or otherwise.  Let bygons be bygons and move on.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory