• Report: #556192

Complaint Review: Adorama Camera

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, January 18, 2010
  • Updated: Wed, January 20, 2010

  • Reported By: B. N. — Boynton Beach Florida USA
Adorama Camera
42 West 18th Street Internet United States of America

Adorama Camera Attempted an old fashioned "Bait and Switch" Internet

*UPDATE Employee: Message from Helen Oster, Adorama Camera Customer Service Ambassador

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

This company posted on their website two expensive items for an incredibly low price, then when it came to process the order claimed it was "just a mistake made while their office was closed" BUT the deals werent advertised directly on their webpage, they were on a banner ad on a completely different website. That means that someone ON PURPOSE put the items with the incredibly low marked price.


Of course they are "kind enough" to fill the rest of your order while cancelling the greatly discounted item.


Its an old fashioned "bait and switch"


This report was posted on Ripoff Report on 01/18/2010 10:54 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Adorama-Camera/internet/Adorama-Camera-Attempted-an-old-fashioned-Bait-and-Switch-Internet-556192. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Adorama Camera

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Message from Helen Oster, Adorama Camera Customer Service Ambassador

AUTHOR: Helen - (U.S.A.)

This report is inaccurate.

'The company' did not post the items; a single programmer made an error which resulted in the incorrect prices being displayed.

 

Furthermore, we sent the following email to ALL affected customers as soon as we re-opened on Sunday morning and discovered the error:

We have received your order for a xxxxxxxxxxxxx; however we regret most sincerely that we need to inform you that this was incorrectly priced on our website at $ x.xx- instead of the correct selling price of $xxxx.xx

 

As you can imagine we received many thousands of orders - at a time when our offices were actually closed for the weekend so we were unaware of this issue until this morning.

 

We do appreciate that you may be disappointed; however, we hope and trust that all our customers who were affected by this pricing error will understand that this was a genuine mistake, and that you will accept our deep apology that we are unable to accept your order for the printer at the previously published price.

 

While we try and ensure that all prices on our website are accurate, with the thousands of items available on our, pricing errors may occur, (please see our terms and conditions), and we are extremely grateful for your understanding.

 

In accordance with our Terms and Conditions of Web Site Use and our Pricing and Availability Policy, we are left with no choice but to cancel all affected orders. If you still wish to purchase this item, please place a new order which will be charged at the correct price.

 

Any other items ordered at the same time will be processed and shipped out, unless they are accessories for the cancelled unit. If you would still like to order the accessories - or indeed if you would prefer us to cancel your entire order, we would understand, but please do let us know as quickly as you are able in order that the changes can be made.

The statement in the allegation "Of course they are "kind enough" to fill the rest of your order while cancelling the greatly discounted item", is inaccurate.

The final line of the email from Adorama states very clearly:

".....if you would prefer us to cancel your entire order, we would understand, but please do let us know as quickly as you are able in order that the changes can be made".

 

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory