• Report: #1086444

Complaint Review: Avangate BV

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, September 22, 2013
  • Updated: Sun, September 22, 2013

  • Reported By: ROBERT — Canton New York
Avangate BV
Internet USA

Avangate BV or Avangate Systweak MY COMPUTER HAD BEEN OPERATING VERY SLOW FOR SOME TIME AND I WAS GETTING POP UPS THAT WERE PROMOTING A SOFTWARE PACKAGE THAT WOULD SPEED UP AND CLEAN UP YOUR COMPUTER.  Internet

*UPDATE Employee: Response from Systweak Support - Corporate office

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

My computer was getting slow and taking a lot of time to boot up and seemed to be getting slower everyday.  I had been getting popups that would speed up and clean up my system and I finally got to the point where I would look into it.  When I did I got in contact with "technician" who informed me that he worked for Systweak and they had a software package that could be loaded to my computer that would "fix" my problem.  He told me he could send it to me and I could install it or for $29.95 he would install it from his location.  Since I know absolutel nothing when it comes to installing software I told him I would prfer him to do the installation.  He said he would need my credit card information before he could start the installation.  I had never given a stranger any of my credit card information but I guess I was so frustrated with my computer that I went ahead and gave him the info and he took control of my computer.

The next day I checked my credit card account online and found on 6/13 a purchase for $29.95 and on the same day a credit for $29.95.  I continued to check my credit card account almost daily to make sure nothing unaccountable for was happening.  On 6/27 I was shocked to see a charge of $149.00 posted on my account by a company named Avangate BV, Amsterdam.  I immediately called my VISA credit card company informing them of this unauthorized charge.  They put it in dispute.

Since I had never heard of this company or done any business with them I searched them out on the internet and discovered that they produce a software package described to do the same thing as the product had purchased from Systweak.

i received a message on my phone requesting me to call my VISA Card Services last week.  When I called they wanted some more information from me and told me they had put my case in the hands of a disputespecialist and they will represent my interests.  They also said I should prove I never received this software.  I asked them how they can prove that they sent it to me.

 

After all this, I decided to do a search online by entering "avangate bv & systweak + scam" and I clicked on a Rip-off Report involving this company.  I found a report that was posted of Ripoff Report on 08/04/2013.

I read this report and realized that that this person got scammed the same exact way I did including the same amount ($249.00) being charged to their credit card.  The only thing I don't have is an order number.


This report was posted on Ripoff Report on 09/22/2013 09:15 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Avangate-BV-/internet/Avangate-BV-or-Avangate-Systweak-MY-COMPUTER-HAD-BEEN-OPERATING-VERY-SLOW-FOR-SOME-TIME-A-1086444. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Avangate BV

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Response from Systweak Support - Corporate office

AUTHOR: Systweak Support Team - ()

Dear Robert

We are truly sorry to hear about this inconvenience. I assure you that this is not a scam. We are Microsoft Gold Certified Partner and aim to improve our users/customers PC performance. And we glad that our products are used by over a million customers successfully to optimize their PCs.

I would like to further assure you that we do not charge our customers without their approval and consent. Your credit card must have been charged for your purchase only. We have a no questions asked 30 days money back guarantee policy – so you can rest assured that we will be more than happy to provide you with the refund.

Our toll free no., email address and contact information are easily available online. I regret that you did not find our contact details and couldn’t connect us for a solution. However you need not worry, we require further information to locate your purchase details and provide you with refund.

Kindly provide us order no. and email id with which you are registered with us here or you can contact us directly at support@systweak.com along with the details.

Once we receive your details, we will immediately solve this for you.

We look forward to assisting you.

 

Regards,

Systweak Software 

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory