• Report: #485642

Complaint Review: BLOCK BUSTER VIDEO

  • Submitted: Wed, August 26, 2009
  • Updated: Fri, October 02, 2009

  • Reported By: Linda — Ocala Florida USA
1201 Elm St. Dallas,, Texas United States of America

BLOCK BUSTER VIDEO Blockbuster, THOMAS M. CASEY, Executive Vice President and Chief Financial Officer, care more about codes than customer service Ocala, Florida

*UPDATE Employee: oh boy

* : Not the first time..

* : Sorry for your loss.

* : Give me a break!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I tried to redeem an e-reward which costs $25 for two previously reviewed DVDs. The Blockbuster store would not honor them. Randy Hauck staff leader said sorry these expired a couple days ago. I tearfully explained my father-n-law passed away, and we had to rent a house so we could be close to my husband's mother and take care of things..and that we had just gotten back. My library books were overdue, etc.

He never said sorry for your loss...

"Yeah, well, here, I can't accept this".
I asked to see the manager..he said he was it.
But graciously offered the corporate phone number.

I called corporate Blockbuster 1-866-692-2789, Spoke to Robbie. I could barely tell my story the loss, etc.  The Corporate ALLEGED customer service Robbie, tried to tell me I was not really out twenty five dollars since it was a reward.

Yeah well THOMAS M. CASEY, Executive Vice President and Chief Financial Officer, YOU will really be out any future income streams from my NOT using BlockBuster.

I'm taking my business elsewhere. You should too.

WTF? What are they thinking. For twenty five dollars after a family tragedy.  Robbie gave me the mumbo jumbo corporate speak about they did not actually issue the coupon codes so they can't reissue. There is no special code or account they can do? How compassionate. THEY OFFERED NOTHING. NOT MY PROBLEM.

You want a decent company..try RED BOX. It is a dollar a day. You can reserve your movie in advance.

FOR Twenty five dollars, I can assure you I will not use Blockbuster and I will be sure to repeat how horrible they are to every one within earshot.

Hi, how you been? Fine well except my father n law died. My father n law was in a skilled nursing facility and his wife had to call 911 because they were not taking care of him... he was taken to the hospital where they discovered he only ad 6 pints of blood. No one cares any more. No one is responsible.

The employer asked the widow for $600 back that her husband had donated to charity in this last check. Can you believe that.

Blockbuster video would not honor my reward because I was a couple days late getting to the video store. At a time like this the family could have used a few laughs.

When times are bad, you find out who is decent and who is not. BLOCKBUSTER is not kind. They do not care. they Hide behind codes, etc. and do not stop to think about the person in front of them. I HAD a legitimate reward I earned.  To Robbie it wasn't real money I was out. What a response.

This report was posted on Ripoff Report on 08/26/2009 01:45 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/BLOCK-BUSTER-VIDEO/Dallas-Texas-75270/BLOCK-BUSTER-VIDEO-Blockbuster-THOMAS-M-CASEY-Executive-Vice-President-and-Chief-Financ-485642. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on BLOCK BUSTER VIDEO

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
0Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

oh boy

AUTHOR: Nuggets - (U.S.A.)

I agree with the above posts. If you really did have a loss, why are you freaking out about 25$?

Also, answer these few questions:
1. When did you get the "reward?"
2. Were there valid dates for the "reward?"
3. Why did you not use it before hand?

BBV doesn't send out coupons that are only valid for 3 days. So I'm SURE you could have used the coupon before the incident happened. But I will tell you this. When it comes to coupons like those, managers do not enter them manually. They come off through the computer system. If the coupon expired at 11:59pm on 9/30/09 and 12:01 am 10/01/09 came, it would not work.

Coupons are also good at any store. Seems like you didn't like your "father-IN-law" if you were too worried wondering if your coupons would work after the fact.
Respond to this report!
What's this?


Not the first time..

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

Your "Dead Relative" story was not the first time they heard that.  In fact I would bet that Robbie hears this story(and other tragedies) several times a day.  Where most of them are just trying to come up with an excuse as to why they should be the exception to any rules.  I am not saying that this takes away from your loss.  Just that it causes companies(and employees) to appear less compassionate because they have no idea who is telling the truth and who is basically lying.

As was stated before you HAD a reward but it expired.  If they make an exception for you they need to make an exception for anyone else.  If they don't then you can bet that the same people who lie about their situation would be the first ones in a courthouse filing suit for discrimination.  I guess that is more of a comment on society than any corporation.

If the rest of your story is correct you have more things(and people) you need to take care of than to worry about $25 in Rewards from any company.

Respond to this report!
What's this?


Sorry for your loss.

AUTHOR: Small Business Owner - (USA)

Why would you expect to be able to use expired coupons?  Others are not responsible for you, nor are they beholden to you. 

With everything you had happening, I am sure you weren't thinking about movie rentals.   You had a reward, but you forfeited it because you didn't use it before the due date. 

The people who work for Blockbuster are just that, workers.  They have to obey Blockbuster's rules or they get into trouble.  It seems as though you don't have much compassion for Randy and Robbie, who have to put up with people complaining all day about not being able to use their expired coupons.

I am sorry, but it's $25 bucks and they were expired.
Respond to this report!
What's this?


Give me a break!

AUTHOR: Flynrider - (U.S.A.)

Get real. The reward expired on the date it was supposed to. It does not say, "expires on xx/xx/xx, unless you have a good sob story to tell us".

 You write, "I HAD a legitimate reward I earned." The operative word being "HAD". It's only good until the expiration date.

 So many of the bogus complaints on this site come from people like you who think they are so special that the rules should not apply to them.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?