• Report: #994313

Complaint Review: Be Beau Hair

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Wed, January 09, 2013
  • Updated: Thu, March 07, 2013

  • Reported By: Shaun1621 — Horn lake Mississippi United States of America
Be Beau Hair
Detroit, Michigan United States of America

Be Beau Hair FAKE, NOT VIRGIN HAIR Detroit, Michigan

*Consumer Comment: Filing a lawsuit

*Author of original report: I AGree!

*Consumer Comment: Dirty business woman

*Consumer Comment: Dirty Business Woman

*Consumer Comment: You reap what you sow

*Author of original report: And who are you again?

*Consumer Comment: Virgin Hair Madness

*Consumer Comment: Be Beau Hair

*REBUTTAL Owner of company: I understand your concern and we apologize for your inconvenience.

*Author of original report: SMH

*UPDATE Employee: Rectifying your problem

*Author of original report: I Disagree!

*REBUTTAL Owner of company: Transaction Details

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I ordered 3 bundles of hair from be beau hair. I went to their Facebook page and got information on them after seeing a review of their hair on YouTube. I spent $335 total. It took more than 10 days for me to get my hair which was not told to me, I was told 3-5 days. I co-washed the hair and after wearing the hair for one week, it shredded and tangled like crazy! The hair shredded so bad and tangling that I got frustrated and took the hair out. I washed and conditioned it again and put it back in my head. The hair was still tangly and matted this time. I was so upset I threw the hair in the garbage. I should've known the hair was low quality because the wefts were wack and you could see the beard on the hair. I'm so upset with this company I hope no one gets ripped off by them like I did!

This report was posted on Ripoff Report on 01/09/2013 08:11 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Be-Beau-Hair/Detroit-Michigan-/Be-Beau-Hair-FAKE-NOT-VIRGIN-HAIR-Detroit-Michigan-994313. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Be Beau Hair

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
4Author 7Consumer 2Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Filing a lawsuit

AUTHOR: TakeHerDown - ()

I have had a VERY hard time with this company and would like to press charges against her. Please contact me at Samantha Bondez on facebook and I will give you my email address on there. There are many things that you should know that you may not that may prevent you from being able to press charges.

Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

I AGree!

AUTHOR: Shaun1621 - ()

I totally agree with you but the sad thing is you may not be able to get your money back. She is a dirty business woman but she has gotten away with this too many times so you may have to take it as a loss....I know I did. SMH 

Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

Dirty business woman

AUTHOR: MissStatus1 - ()

I'm never going to stop trying to get my money back !!!!?!!!! It's unbelievable that its taking this much to get it done . But remember ' You Reap what you sow' !!!!?!!!!? And I'm never going to stop to let EVERYONE know how Corrupted of a So called Business Woman you are !!!!?!!!

Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

Dirty Business Woman

AUTHOR: MissStatus1 - ()

I don't know what Brielle your are referring to but the one I know. Took my money 2 Months ago. And have yet to refund my money or delivery my product. She doesn't answer her phone nor Tudors she communicate by email!!!! I'm starting to worry that I'm NOT going to get my MONEY BACK at allll!!!!!?!!!?!!!!!! 

Especially after reading allll these comments !!! But please believe me I'm not going to rest until I get my Money !!!!! I will get a lawyer !!!! And Breillle or whatever your name may be . What hours aroun ; comes around !!!?!!!?!!!!

Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Comment

You reap what you sow

AUTHOR: MissStatus1 - ()

After reading alll these complaints alllll I can say ,'Is you reap what you sow'!!!!?!!!?!!  But I'm NOT going to rest until I get my MONEYBACK and let EVERYONE know how you do BUSINESS!!!!

You know I've been patient and I tried to beunderstanding. I've done my reviews and research and obviously that wasn't good enough because I would have NEVER purchased ANYTHING from you if I would have known how SCANDALOUS you do Busines.

But this is NOT going to be the Last Time you hear from me. You know I've been patient . I've tried toreason with you. And you are just a 2 bit sales person. So you can keep Your ' OH I APOLOGIZE ' , 'I'M SORRY FOR THE BLAH !BLAH ,because you Know and I know it's B.S. or you wouldn't have soo many complaints.

Be wishes , and I will be seeing you soon!!?!!!

Respond to this report!
What's this?

#6 Author of original report

And who are you again?

AUTHOR: Shaun1621 - (United States of America)

Girl please gone on somewhere with that ish. My report is fake but I only spoke on my experience not yours nor anyone else's. Brielle and I never even emailed about the hair only texted so get your facts straight before you comment on something you know nothing about. My money was spent not yours. Furthermore free hair? I believe in paying for what I want and unfortunately the hair was not "good hair". Funny how the business is going down and I'm not the only one complaining. You sound very foolish because there is always 3 sides to a story. Now praise Brielle somewhere else but not on my report. It is what it is..good day.
Respond to this report!
What's this?

#7 Consumer Comment

Virgin Hair Madness

AUTHOR: Goldii - (United States of America)

First off, this report has been proven to be a fake report through various contact with the customer. Dealing with Brielle, she is very big on Customer Service, even when you are calling her with questions that indicate that you are not a paying customer. I have seen the e-mails between herself and this customer and have noticed she has done this for the sake of free hair.
Being a youtube/radio personality, I know that people glorify the people who get free hair reviews but this instance was ridiculous. I've seen man companies fail due to women buying hair, being novice at installing it, jack the hair up, and then blame the seller for their mistakes. This hair is meant to be used by professionals...
She stated that her hair was matted after a week of wear, which even if she had synthetic hair, shouldn't happen. This is a result of improper care on the buyers behalf. She should have protected her hair with twists and/or other techniques to keep it fresh!
I believe the consumer is at fault because, as stated, it was a result of her own misuse. Coming from a hair consumer, I can say that Brielle has hair of great quality, and I've never seen a bad review to date.
Respond to this report!
What's this?

#8 Consumer Comment

Be Beau Hair

AUTHOR: Lmoore - (United States of America)

Hi contact fox 2 news problem solvers..if there is enough complaints the attorney general will get involved. I talked to the BBB and the are helping me to start the process.. my email is m_larenda@yahoo.com!!!
Respond to this report!
What's this?

#9 REBUTTAL Owner of company

I understand your concern and we apologize for your inconvenience.

AUTHOR: Be Beau Hair - (United States of America)

Ms. Simpson,

I understand your concern and I apologize. While you may not have received a personal text message from me with a confirmation number, it is 100% certain that you received an e-mail from PayPal with a confirmation number. That is standard PayPal procedure. All payments received are immediately returned with a confirmation e-mail from Be Beau Hair via PayPal, I am sure you are aware of that being so familiar with PayPal. If you need to view those e-mail yourself, please respond to the e-mails we have sent you and we will forward them over to you. Could it be possible our e-mails ended up to your spam folder? The same e-mail you used to make your payment is the same e-mail we sent all information to.

I personally apologize if I did not personally send you a confirmation number through our text messages but you can imagine how many text messages our business phones get daily. As stated on our website and Facebook page, E-mail is the most efficient form of communication. You were E-mailed a confirmation number. Your order was processed, shipped and received within 7 business days not over 10.

We only showed you screen shoots to confirm when you placed your order and that our PayPal account is in good standing, we just opt out of using it at the moment. We take full responsibility in your receiving 3 bad bundles of hair. However, we do sell 100% Virgin hair, we provide proof of ALL shipments of origin on our site and at our customer's request via e-mail. We had no knowledge of your complaint until this report. Had you e-mailed us, we would have gotten on it right away. 

If in the event you decide you want to communicate with us and allow us to fix your problem, please e-mail us at the e-mail address you used when you originally placed your order, BeBeau@consultant. 

Best Regards
Brielle
Respond to this report!
What's this?

#10 Author of original report

SMH

AUTHOR: Shaun1621 - (United States of America)

After this I'm done but I'm glad you got screen shots because I got them too. I will post below the texts between me and Brielle proving I never received a confirmation number. Regardless, I still received the hair but it was horrible. But the messages will go to show that I don't have to lie about my statement and I'm sure you know how she texts and talks it may be you who on here and texting since I never spoke to any human on the phone but oh well good riddens.

Note: some of the texts will be left out and cropped to hide my personal info.
Respond to this report!
What's this?

#11 UPDATE Employee

Rectifying your problem

AUTHOR: Marie Love - Be Beau Hair - (United States of America)

Ms. Simpson,

We are sorry about your inconvenience and dissatisfaction. We sent you an e-mail regarding this matter and we did not receive a reply. We cannot post sensitive information about your order here; which is why we suggested we communicate through E-mail, however since you'd like to communicate here, we hope what we can discuss here will suffice. Paypal e-mails you confirmation of your order immediately once the payment is made. You received a confirmation E-mail when you make a payment and you receive a shipping confirmation e-mail including your tracking number once your order has been shipped. If you need confirmation that we sent the e-mail, please e-mail me at marielove.bebeau@consultant.com and I can provide you with that information. We send all e-mails to the e-mail connected to your Paypal payment. 

PayPal is not holding our payments due to any fraudulent activity. Paypal is holding some of our payments due to our recent spike in sales and our sales go into reserve because of it. I'm glad you are familiar with PayPal, I'm sure you are familiar with PayPal putting money into reserves as well. It's a common situation with growing businesses. We can still accept PayPal, but we only use it an optional source of payment, it is no longer our primary. Our new website with our FDIC Business Chase Account will be up the following week. We hope you will enjoy the improvements. 

We are a registered business in the state of Michigan. We have been a tax paying business since November of 2010 and our business records are public. We do not control any of the comments left on a You Tuber's account. 

Communication is always important when rectifying a situation. While we do our best to maintain a strict quality control system, things are still bound to happen. We understand that there are such things as bad bundles. On a rare occasion, should you have a problem with your order, we happily offer store credits or exchanges for those rare cases. 

I have included the PayPal receipt of the day you purchased and a copy of our Paypal account stating that a portion of our money goes into reserves. 

If you would like to discuss other details and how we can rectify your problem, please e-mail me at  
marielove.bebeau@consultant.com or Brielle at bebeau@consultant.com

Best Regards,
Marie Love
Respond to this report!
What's this?

#12 Author of original report

I Disagree!

AUTHOR: Shaun1621 - (United States of America)

First off, I paid for my order way before the time you are stating because I was at work at the time I paid for my order and would've been gone by 3:59 so that's a lie. 2nd, you told me I would have a confirmation number by Friday which I didn't get because you said the hair was too damp to ship. 3rd, how the heck all 3 of my buddles tangle, matt and shed like crazy! The hair was disgusting. Water and conditioner manipulated the hair but once it dried, it was not good hair point blank. Even Argan oil couldn't help that hair. I researched and researched products and care for the hair before I got it so I knew what I was doing. 4th, why Gould I communicate with y'all just to get some more garbage hair and after my comment was deleted off of a fat girl blues hair review? Now all of a sudden Paypal holding y'all money and account? Please I sell on ebay so I know how Paypal works. Have used them for years. Y'all are a fraud company and you will not last long. Y'all are bad business so take your fake her, fake Brielle and fake policies on somewhere! I'm done! Plenty more $335 where that came from so my lost! Good luck!
Respond to this report!
What's this?

#13 REBUTTAL Owner of company

Transaction Details

AUTHOR: Be Beau Hair - (United States of America)

Ms. Simpson,

We apologize for your disappointment and inconvenience. We had no knowledge of this situation. Let us explain a few things and then hopefully we can come up with a solution to handle this situation.
You placed your order on November 15, 2012 3:59pm. EST, After 3pm ; which means your order will not start processing until the next business day. Our policy states that order processing takes 3-5 business days. Starting from Friday, your order was processed in 4 business days. you did not specify that you wanted any other shipping option so we shipped your order on November 21, 2012 using our standard free shipping. USPS confirmed that you received your package on  November 24, 2012 at 10:10am, so in all it took 7 business day to process, ship and for you to receive your order. Here is our return and exchange policy:

Returns & Exchanges Policy
Here at Be Beau LLC?  we know that, realistically, women have bad hair days; so it only makes sense, that as pure as our virgin hair is, there is a such thing as a bad bundle and while we do our best to maintain a strict quality control system, things are still bound to happen. On a rare occasion, should you have a problem with your order, we happily offer store credits or exchanges for those rare cases. Please contact us with your concerns within 2 days of the arrival of your package.
?NOTICE: Federal law prohibits the return of human hair products that have been used and that includes "trying them on". Please inspect your extensions thoroughly for color, quality and texture before wearing them or trying them on. Used extensions can not be returned for refund (no exceptions). Please read the return policy thoroughly before making your purchase. All exchanges are at the discretion of Be Beau Hair.

If you had a problem with your order, we would have more than willing to help solve it and accommodate you. We run a transparent business and all feedback negative or positive is visible on our Facebook page and we appreciate and respond to all concerns. We do in fact sale 100% virgin hair. We have proof of our shipment waybills and tracking information on our Facebook page. We are very sorry that you were dissatisfied with your purchase, please e-mail us at bebeau@consultant.com if you have any more questions or concerns and so that we can rectify this situation for you. 
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory