driving
  • Report: #202613

Complaint Review: Belisi Fashions

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, July 24, 2006
  • Updated: Thu, February 14, 2008

  • Reported By:Cohoes New York
Belisi Fashions
1829 Park Lane South Jupiter, Florida United States of America

Belisi Fashions ripoff Jupiter Florida

*Author of original report: Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

*Author of original report: Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

*Author of original report: Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

*Author of original report: Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

*REBUTTAL Owner of company: We are an honest company.

*UPDATE Employee: Believe What You Want To Believe

*Consumer Comment: Not True

*UPDATE Employee: Customer Did Not Follow The Club's Cancellation Policy or The Representatives Instructions

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I ordered ties from a marketing website for a "Survey Trial Offer" then cancelled the same day after receiving the email confirmation stating that I was obligated to purchase more ties for a year. I was told by Belisi Fashions customer service that "I must be an idiot and can't read"!!! I never received anything from them and then 6 months later I get a letter from a "collection agency" that I owe 80 dollars for all the ties I received. The "agency" was as rude and threatening! I wish them all the luck in the world trying to collect with these type of tactics (how do you spell MAIL FRAUD) Anyone up for a class-action suit.

Will Cohoes, New York
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 07/24/2006 09:51 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Belisi-Fashions/Jupiter-Florida-33458/Belisi-Fashions-ripoff-Jupiter-Florida-202613. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Belisi Fashions

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 7Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

AUTHOR: Will - (U.S.A.)

I am saddened that someone would attack me personally. I have worked very hard to build this business to support my family and the families of our employees. We started it with no financing - a small savings only. I'm proud of our company, especially our employees. We are still a small family run business and Lord willing, we'll grow through the years. It's particularly hurtful that comments like these have driven rip off report listings to the first page of google for brand name searches of our company. In spite of the fact that 99.9% of our customers have not felt the need to post negative comments here, the listings create a negative perception, because let's face it - most people don't take the time to investigate whether there's merit to these reports. Most people will probably never see this response. Comments like these are very hurtful and do not help consumers as should be the intention of this forum.



~Peter







Rebuttal Box



Sir,

Where have I attacked you personally! I stated the facts, your customer service replies speak for themselves. You knew what you were doing at the time. Your tactics speak volumes.



After 2 years I still haven't gotten a refund. I own a business also and I never attacked nor insulted a customer as bad as you people have me and that is why this was filed. I don't want your money nor your apology, it is amost a joke that after 2 years you issue a rebuttal. And use the ploy of your family and religion is prove further that you have some issues. My simple reply is Get Lost !!
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

AUTHOR: Will - (U.S.A.)

I am saddened that someone would attack me personally. I have worked very hard to build this business to support my family and the families of our employees. We started it with no financing - a small savings only. I'm proud of our company, especially our employees. We are still a small family run business and Lord willing, we'll grow through the years. It's particularly hurtful that comments like these have driven rip off report listings to the first page of google for brand name searches of our company. In spite of the fact that 99.9% of our customers have not felt the need to post negative comments here, the listings create a negative perception, because let's face it - most people don't take the time to investigate whether there's merit to these reports. Most people will probably never see this response. Comments like these are very hurtful and do not help consumers as should be the intention of this forum.



~Peter







Rebuttal Box



Sir,

Where have I attacked you personally! I stated the facts, your customer service replies speak for themselves. You knew what you were doing at the time. Your tactics speak volumes.



After 2 years I still haven't gotten a refund. I own a business also and I never attacked nor insulted a customer as bad as you people have me and that is why this was filed. I don't want your money nor your apology, it is amost a joke that after 2 years you issue a rebuttal. And use the ploy of your family and religion is prove further that you have some issues. My simple reply is Get Lost !!
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

AUTHOR: Will - (U.S.A.)

I am saddened that someone would attack me personally. I have worked very hard to build this business to support my family and the families of our employees. We started it with no financing - a small savings only. I'm proud of our company, especially our employees. We are still a small family run business and Lord willing, we'll grow through the years. It's particularly hurtful that comments like these have driven rip off report listings to the first page of google for brand name searches of our company. In spite of the fact that 99.9% of our customers have not felt the need to post negative comments here, the listings create a negative perception, because let's face it - most people don't take the time to investigate whether there's merit to these reports. Most people will probably never see this response. Comments like these are very hurtful and do not help consumers as should be the intention of this forum.



~Peter







Rebuttal Box



Sir,

Where have I attacked you personally! I stated the facts, your customer service replies speak for themselves. You knew what you were doing at the time. Your tactics speak volumes.



After 2 years I still haven't gotten a refund. I own a business also and I never attacked nor insulted a customer as bad as you people have me and that is why this was filed. I don't want your money nor your apology, it is amost a joke that after 2 years you issue a rebuttal. And use the ploy of your family and religion is prove further that you have some issues. My simple reply is Get Lost !!
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

Had you done this 2 years ago we wouldn't still be here

AUTHOR: Will - (U.S.A.)

I am saddened that someone would attack me personally. I have worked very hard to build this business to support my family and the families of our employees. We started it with no financing - a small savings only. I'm proud of our company, especially our employees. We are still a small family run business and Lord willing, we'll grow through the years. It's particularly hurtful that comments like these have driven rip off report listings to the first page of google for brand name searches of our company. In spite of the fact that 99.9% of our customers have not felt the need to post negative comments here, the listings create a negative perception, because let's face it - most people don't take the time to investigate whether there's merit to these reports. Most people will probably never see this response. Comments like these are very hurtful and do not help consumers as should be the intention of this forum.



~Peter







Rebuttal Box



Sir,

Where have I attacked you personally! I stated the facts, your customer service replies speak for themselves. You knew what you were doing at the time. Your tactics speak volumes.



After 2 years I still haven't gotten a refund. I own a business also and I never attacked nor insulted a customer as bad as you people have me and that is why this was filed. I don't want your money nor your apology, it is amost a joke that after 2 years you issue a rebuttal. And use the ploy of your family and religion is prove further that you have some issues. My simple reply is Get Lost !!
Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Owner of company

We are an honest company.

AUTHOR: Peter - (U.S.A.)

I'm proud of our Company and our employees. I'm sorry this customer isn't happy.



That said, I would like to set the record straight on a few things:



We are an honest family run business.



Evidence: As a private company, we do not disclose the size of our customer base, but I will say that fewer than 1 in 5000 of our customers have chosen to post negative comments in this forum. That means 99.9% have not chosen to post negative comments.



We are in good standing with the Better Business Bureau.



We issue refunds quickly and go outside of our stated policies to make customers happy. If this customer call our customer service department at 1-800-434-1962, we would be happy to give her money back if she doesn't like our products.



We give a significant amount of money to charity.



Our phone number is printed at the bottom of every page of our website. It is 1-800-434-1962. If you happen not to see it at the bottom, the word 'help' is at the top of every page. If you click help you will go to this page: belisi.com/customerService.aspx and you will see the phone number again.



We don't use an automated voice attendant to answer our phone. We don't farm out our customer service overseas. There is no menu. If you call us during business hours, and someone is available, we will answer your call immediately without any hold time or menus to figure out. I invite anyone to try it out. If you call outside of our business hours, or you get our voicemail for any reason, we will call you back the next business day, at the latest, usually the same day.



If you'd rather use email, our email form is easy to find and you don't have to fill out a bunch of hard to find information. You will get a personal response by the next business day at the latest, usually the same day.



Furthermore, the VAST majority of Internet companies will not allow you to respond to email messages generated from their servers. For example, the email telling you that your order has been shipped. Try is sometime - more often than not your message will bounce, forcing you to go to their website and search for ways to contact them. We, however do allow you to respond to an email we send as a convenient service to our customers.



Bottom line - we make it very easy to contact us. Our 800 number is found on our packing slips and all pages of our website. There is no phone menu and no hold time, you will get right through to a person. If no one is available, leave a message and we will call you right back. If you'd rather use email, we make that easy too and go well beyond what other companies do. I challenge anyone to compare our policies to other companies and see who is easier to deal with.



We, like all companies, have stated policies, but unlike a lot of companies, we give our customer service representatives a mandate to make the customer happy. If the customer isn't happy with the policy, within reason, we make an exception so that the customer will be happy.



We provide a great health plan, through Blue Cross and 401(k) for our employees and we pay a fair wage at all levels of our company.



I am saddened that someone would attack me personally. I have worked very hard to build this business to support my family and the families of our employees. We started it with no financing - a small savings only. I'm proud of our company, especially our employees. We are still a small family run business and Lord willing, we'll grow through the years. It's particularly hurtful that comments like these have driven rip off report listings to the first page of google for brand name searches of our company. In spite of the fact that 99.9% of our customers have not felt the need to post negative comments here, the listings create a negative perception, because let's face it - most people don't take the time to investigate whether there's merit to these reports. Most people will probably never see this response. Comments like these are very hurtful and do not help consumers as should be the intention of this forum.



~Peter



Respond to this report!
What's this?

#6 UPDATE Employee

Believe What You Want To Believe

AUTHOR: Director Of Customer Service - (U.S.A.)

Our responses are not canned and there certainly is a reason why his account is in collections. Whether Mr. Cohoes wants to complain and threaten or listen to facts and resolve his account is up to him.



In regards to his statement: comparing your service with other reputable "mail order subscription services" companies is almost laughable since I don't see any complaints against them any where!!



An invalid comment, being that my research pulled up 388 complaints from 4 other well known continuity club agreements all posted on Ripoff.com.



Criteria Columbia House, in All Reports:

148 Entries Found, Showing 1 15



Criteria: BMG, in All Reports:

70 Entries Found, Showing 1 15



Criteria: Video Professor, in All Reports:

129 Entries Found, Showing 1 15



NetFlix, in All Reports:

41 Entries Found, Showing 1 15



It's very sad to see that consumers would rather post pointless and nonfactual statements about a company rather than focus their energy in resolving and correcting an issue. Trying to make yourself look better and covering up a mistake while trashing a company's reputation does not necessarily resolve the issue at hand, does it?



Don't get me wrong, I am not saying that non of the complaints posted about any company on this website is invalid, cause lets face it, not everyone in their lifetime will leave a shopping experience happy, not every customer service resolution attempt by a company will make the consumers walk away leaping for joy, there are legitimate issues that can arise, lousy customer services out there- I've experienced them myself and there are dishonest companies.



Unfortunately, the complaints about our company on this website could have been resolved had the customer made an effort to resolve them with us.



First off, Whether Mr. Cohoes chooses to listen or not, he would not be in collections if he had contacted us properly and followed the cancellation procedures. He is apparently in collections for the introductory shipment which was shipped, confirmed through USPS to have been delivered to him and NOT returned to our company.



Second, I must say that 9 complaints since 2004 (that's 2 yrs) from a database of over 100,000 active club members is not significant enough to flag our company as a scam.



If you take the time to read the complaints about our company entered on this website, you would clearly realize that consumers are complaining about the continuity agreement required with our Enrollment offer which consumers either fail to read, misunderstand or do not feel they must fulfill their obligations. Unfortunately, this is not something that our company can 100% prevent.



In regards to cancelling enrollment orders, we cannot cancel an order that has already entered the shipping process. Our Customer Service department will cancel an order prior to this, once the shipment process begins, the customer is required to follow the 10 day return policy to cancel their order and membership. In regards to Mr. Cohoes, if his enrollment package was shipped, then obviously his request to cancel was not received in time for us to cancel it and once we received the request it was already in shipping.



Additionally, Mr. Cohoes knows the package was shipped, he complained that we could not cancel the order. He also must have never contacted us to advise us that he did not receive his Enrollment Package, as the collections balance reflects that he paid for the original enrollment charge for his package.



QUESTION????? Why did he not contact us to let us know that he paid for this package and DID NOT receive it? I would think that if you paid for something and did not receive it, you would want your money back.





Had Mr. Cohoes contacted us about the non receipt of his shipment, a lost package report would have been filed and he would have received a refund and his account would have been cancelled. When his account was up for collections recovery, a USPS track and confirm was pulled from the postal services database, the package was confirmed delivered and he was sent an email notification warning him of the collections status of his account. He apparently didn't respond to our warning, so he was submitted to our collections agent for the retail value of the package less the amount paid for the introductory order.



In regards to Resolutions:



Belisi Fashions is VERY successful in resolving our accounts and we are VERY lenient in resolving the accounts provided that the customer responds and works with our customer service department. The collections agent receives the accounts that we are unsuccessful in resolving.



In fact in total our collections submittal rate percentage is below .3%. That's 3 orders requiring collections recovery for every 1000 orders submitted through our website. We additionally resolve these few collections accounts in-house prior to submitting them to a 3rd party collector.



I would strongly recommend that if Mr. Cohoes is serious in removing his account from collections and resolving the issue that he stops complaining and stops posting nonfactual statements about our company. It would be more beneficial to him to contact the collections agent to request a lost package report filing with USPS since he claims he did not receive it. They will address the issue with his account from there. In regards to the Attorney General, upon receipt we will formally reply and advise them of the collections situation on the account.
Respond to this report!
What's this?

#7 Consumer Comment

Not True

AUTHOR: Will - (U.S.A.)

This company obviously has a "canned" response to complaints. I NEVER received any of your product and I cancelled the same day. I have corresponded with several others in the same situation with this company. I believe if you read some of their other response you will see the bad attitude and unprofessionalism of this organization.



When I cancelled I was insulted by your "Customer Service Rep". My lawyers have been notified of your actions and I have filed with the NY and FL State Attorney Generals Office. You can not collect on something I never received whether you believe it or not. Simply stating that your policy is to ship even when a cancellation is placed prior to shipment is down right BOGUS, it is a game you are playing on the consumer. If you were legit you would be wanting to deal with these situations that you now have happening all over the country.



Also comparing your service with other reputable "mail order subscription services" companies is almost laughable since I don't see any complaints against them any where!! You must not be very successful if you have spend the time with collection agencies and responding to complaints.
Respond to this report!
What's this?

#8 UPDATE Employee

Customer Did Not Follow The Club's Cancellation Policy or The Representatives Instructions

AUTHOR: Director Of Customer Service - (U.S.A.)

When you place your enrollment order on our companies website, you get an introductory shipment at a huge discount, up to 95% off. Once you receive the introductory shipment, which is not a 1 time purchase offer, you have 10 days to review it. If you are not satisfied, you can simply return the introductory shipment (plus any free gifts) and you will be given a full refund. By keeping the introductory shipment, you indicate to us that you are satisfied with our products and that you accept the terms of the club including the 4 additional purchase requirements on the auto ship program within 12 months.



Our company additionally advertises on many websites on the internet. Sometimes, the websites that advertise our products offer their visitors free gifts and other rewards in exchange for signing up for various advertisements.



Other sponsoring continuity clubs requiring additional purchases or commitments beyond the initial enrollment offer participating in the incentive rewards websites



Unfortunately there is no information on this complaint that allows us to look at the specific account. This customer claims they cancelled their membership when they spoke with a representative and then received a collections bill for $80.



In order to cancel a membership with Belisi Fashions once the Introductory order is shipped, the customer is required to return the shipment within 10 days of receipt.



When a customer calls our customer service department to cancel their order after it has been shipped, their account is placed on hold by our representatives and the customer is instructed to return the shipment. If the shipment is not received back into our warehouse within 30 days, prior to any collections attempts, the customer receives an email notification warning them that their shipment was not received and their account is pending collections status. The customer is given 15 days to respond before their account is submitted to the collections file. Once the collector receives the file, the account is changed to a nonmember order and the customer is billed for the retail value of the Introductory shipment minus the amount they already paid for the discounted enrollment price. The amount is equal to the prices our nonmembers pay when they order products without joining the discounted club membership offer.



This customer is apparently in collections for not returning the introductory package for account cancellation as disclosed in our cancellation policy and as instructed by our representative.



sorry, allowing you to give a competitors name would instigate others to just file against their competition, to only come back later to suggest their company your comments on this policy are welcome! CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory