• Report: #879475

Complaint Review: BellaClear

  • Submitted: Mon, May 07, 2012
  • Updated: Mon, May 07, 2012

  • Reported By: Louis — Lincolnton North Carolina United States of America
W. 54 th ave. Suite 200 Arvivada, Colorado United States of America

BellaClear They did not honor cancellation. Continued sending products not ordered. Details on BBB report Id75165130 pass 277b7k Arvivada, Colorado

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

 This Better business report tells everything to date.
  ActivityDateActivityDescription05/07/2012 Inform Business - Case ADMINISTRATIVELY CLOSED  05/07/2012 Send Consumer Rebuttal - No New Offer - AJR CLT.cf.rtf 05/04/2012 Case ADMINISTRATIVELY CLOSED  04/27/2012 Received Business' Rebuttal Response Mr. Riggs, 
We have never changed any credit card number on your account. In fact, the same card you used to pay for the initial trial fees is the same card that all of the transactions on your account was billed to. Your claims that we somehow managed to retrieve a new card number from you are outrageous. 
Your account was not canceled until January 19, 2012. You did not cancel your account within the trial period. Had you canceled within the trial period, or even contacted us at all, you would not have received any charges on your account. 
Your first charge of $78.41 is for the initial shipment you received for the trial. Inside that shipment you received both a trial and a complete program. The complete program is a full 30 day supply; this product is what you were charged $78.41 for. 
You were also shipped an additional shipment in January. It again contained a full 30 day supply of our product. This shipment accounts for the charge of $84.36. The break down is $78.41 for the product and $5.95 for shipping and handling. Your claims that you did not receive the product you were charged for are absolutely false. 
Additionally, our purchase terms also state that all return shipping costs are the responsibility of the customer. You will not be reimbursed for your return shipping costs. 
These are valid charges. We are unable to issue any refunds on your account, including for the returned product, because you have filed multiple chargebacks with your financial institution. We will not be providing a refund in any form. I am considering this matter closed. 
Pat Hall
Customer Dispute Specialist
 04/20/2012 Forward Consumer Rebuttal to Business  03/28/2012 Consumer Response to Business Rebuttal (The consumer indicated he/she DID NOT accept the response from the business.)
I cancelled the account the same day that I ordered the BellaBrite sample because from the rep.s info I would not even receive the sample until after the the trial period was over. I felt so uncomfortable with the transaction that I even cancelled on the credit card because I knew something wasn't right with your sales tactics. 

Somehow you got a hold of my new card # before I had even received it. I had no idea that you were sending me additional items until I got my first bill from the credit card company. I had not received anything. This is when I cancelled the account for the second time on 1/19/2012.

The one unwanted package was returned to you. Reference your RMA# 13533236 USPS conf# 0310 2640 0000 9293 9608 delivered to you 1/30/2012 I had to pay out of my own pocket $3.48 because I was told at USPS the USPS # you gave me 9400 1110 2008 8125 5729 785 could not be used. This would indicate that you would honor the statement on your website that shipping unwanted materials returned would be paid for by your company. I haven't received anything.

The reason for multiple disputes is because you keep charging me multiple times for items I don't have.

You have received the item that I did not request. Credit me for the $78.41
You never sent another the item that you charged me $84.36

Since your accounting people can't keep it straight I will try to simplify for you.
Credit back to my credit card $78.41 and $84.36 that is $162.77 to the card company. And send me a check for the $3.48 for my shipping charge that you agreed to pay.

Until these things happen I will not consider the matter closed.

You should look at the BellaBrite complaint file posted on your website. It is filled with complaints like this. Many in the same amounts I show here. I know you just dig in and hope that people will give up and pay. It used to be that companies ran on their merits and not deception.

 03/28/2012 Send Business' Rebuttal Response to Consumer CLT.cf.rtf 03/23/2012 Received Business' Rebuttal Response Mr. Riggs, 
This account was not canceled until January 19, 2012, which was after you had been charged for both packages. 
We do not have a 15 day trial period. The purchase terms that were agreed to at the time of order very clearly state that you would be charged eight days from the date of order and then enrolled into monthly shipments, as listed below. 
We'll enter you into our BellaBrite WhiteforLife program. With the WhiteforLife program you'll get a Monthly Maintenance professional-level dental syringe of BellaBrite whitening solution to maintain your brand new, brilliant white smile. Eight (8) days from the date of order processing, unless you decide to take an action to cancel (by calling our customer service center at 1-866-366-8424 (International callers please call 0844-202- 1800) or www.BellaBrite.com), we'll conveniently bill your credit card $78.41 for the full 30 day tooth whitening Complete Program. Plus, you'll also get two (2) more syringes of professional-level dental syringe of BellaBrite whitening solution about every 30 days to share with Friends and Family to put them on a path to a brilliant, healthy, white smile. All this at the same monthly in-home price you paid for the original full tooth whitening Complete Program plus $5.95 in shipping (UK customers pay $9.83), conveniently billed to your credit card.
Bella Clear is an authorized retailer of Bella Brite. You were shipped and charged for the Bella Brite product you received.
As I explained in my previous response, we are unable to issue any refunds onto your account as you have filed multiple disputes with your credit card company. Your account remains canceled and you will not receive any further shipments or charges. I am considering this matter closed. 
Pat Hall
Customer Dispute Specialist
 03/15/2012 Forward Consumer Rebuttal to Business BLT.cf.rtf 03/14/2012 More info received from the consumer They claim I have been uncooperative and went directly to BBB. I have done exactly what they asked for, returned the material that I did not order. Marked the box with their RMA# 13533236. I have confirmation of delivery by USPS by the tracking #0310 2640 0000 9293 9608 they received it 1/30/2012 They still claim the sale is valid no matter what I do. Now they claim it will mess up their account if a credit is issued. Why should I be held accountable for so many mistakes made on there end? Only after all this did I go to BBB which seams to be my final legal action to take. Tell what is happening with this? 03/12/2012 BBB Reviews Consumer Rebuttal to Business Response (The consumer indicated he/she DID NOT accept the response from the business.)
The order I placed was with Bella Brite not Bella Clear. I cancelled the same day of the order and also cancelled my credit card listing it as lost/stolen due to the reply from the sales representative concerning cancellation. I thought that his would be over then. I had no knowledge of additional orders coming from a company that I had not spoken with. I received a package in the middle of January and did not know what it was. After checking my new credit card account I found out that I was being billed by Bella Clear for something I had no knowledge of what it was. I returned the package using their RMA# 13533236. At USPS I was told that the tracking # they gave me (940011102 0088 1255 7297 85) could not be used so I paid out of my own pocket to return the bogus shipment.
The company has made it very clear that they have no intention of working with me on this. The trial offer placed on 12/1/2011 and cancelled the same day. Their 15 day trial period is not even over before the second shipment is made and I did not receive the first package from Bella Brite until after the 12/9/2011 charge for the second shipment from Bella Clear. I don't know how that qualifies as a "Trial Period". This is obviously a scam and many people on their web site "complaints section" have the same complaint as I do. This is far from over. 03/12/2012 Forward Business response to Consumer CLT.cf.rtf 03/09/2012 Receive Business Response Mr. Riggs,

We recently received your complaint from the better business bureau regarding your Bella Brite account. We take complaints very seriously and we hope this response will provide you with additional information. We received your order on December 1, 2011, and shipped your package the same day. 

The terms of the offer that you agreed to at the time of your order clearly state that you were to have a one week trial period starting from the date of your order processing in which you could cancel your account to avoid further charges. They also indicate that ''you must take affirmative action to avoid further charges or you will be charged in the amount of $78.41 ten days from the date of your order processing for the product.'' 

These terms were presented to you in multiple places on our website when you ordered our product. Including being directly to the left of the submit button at the time you placed your order. Additionally, you were sent an order confirmation email after your order was completed that provided a full written version of the terms you agreed to. 

Since we did not hear from you during your trial period, you were charged $78.41 on December 9, 2011. A month later we still had not received any cancelation requests and a second shipment was sent to you on January 9, 2012 at the cost of $84.36 ($78.41 plus additional shipping). 
The first time we heard from you regarding the cancelation of your account was on January 19, 2011. Your account was immediately canceled and you have not received any shipments or charges since then.
Our representative issued you a return merchandise authorization number so that you could return your January package to receive a full refund on the product price of that package. 
An email was sent to your email address with your Return Merchandise Authorization number and deadline date. 
According to our records you declined all attempts to assist you and opted to file a dispute with your bank in the form of a chargeback. This prevents us from issuing any refunds as it would result in multiple credits on a single charge.
Pat Hall
Customer Dispute Specialist
 02/28/2012 Notify Business of Dispute  02/28/2012 Send Acknowledgement to Consumer  02/27/2012 Case Reviewed by BBB  02/24/2012 Case Received by BBB       (Less)Case Description:I ordered a sample pack and cancelled the account, however the company continued to send products I had not ordered.
I...     (More)Category:Sales Practice Issues Case opened date:02/27/2012 Case closed date:05/04/2012 Desired Resolution:I want the $78.41 credited to my credit card company and the $3.48 shipping charge returned to me....     (More)

This report was posted on Ripoff Report on 05/07/2012 11:34 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/BellaClear/Arvivada-Colorado-80002/BellaClear-They-did-not-honor-cancellation-Continued-sending-products-not-ordered-Detai-879475. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on BellaClear

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?