• Report: #196509

Complaint Review: Bidz.com

  • Submitted: Thu, June 15, 2006
  • Updated: Tue, August 15, 2006

  • Reported By:Yulara Other
Bidz.com
3562 Eastham Drive Culver City, California U.S.A.

Bidz.com Bidz Doesnt Deliver Then Asks You To Jump Through Hoops To Get Refund Culver City California

*Author of original report: Thankyou

*UPDATE Employee: Refund Completed in June

*Author of original report: And AGAIN... Still Waiting

*Author of original report: response

*UPDATE Employee: Same response provided on BBB

*Author of original report: Frustrating!

*Author of original report: Frustrating!

*UPDATE Employee: Customer cooperation is crucial

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Two fairly large orders placed in 2005 - Order 1809066 on September 21 and 1800333 on September 18. Paid immediately. Was sent a bogus tracking number to their 'facility' in NJ whereas I am located in Australia. Bidz claim that the tracking info is to their warehouse in NJ before shipped overseas. They also claim delivery time of 6-8 weeks. I am STILL waiting and its now JUNE 2005. Thats nearly 9 months since I ordered

Amina from Bidz.com claims department keeps on saying I have to sign an affidavit to say I never got my items. However, CONVENIENTLY I never get those forms. I keep on emailing them with no reply.

Am totally sick of waiting for their response, Their page says a 100% satisfaction policy. WELL I AM DEFINATELY NOT SATISFIED!

Kylie
Yulara
Australia

This report was posted on Ripoff Report on 06/15/2006 05:13 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Bidzcom/Culver-City-California-90232/Bidzcom-Bidz-Doesnt-Deliver-Then-Asks-You-To-Jump-Through-Hoops-To-Get-Refund-Culver-City-196509. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Bidz.com

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 8Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Thankyou

AUTHOR: Kylie - (Australia)

Thankyou, I have updated me email address in my account profile so you can go ahead and send it to that Paypal address
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Refund Completed in June

AUTHOR: Felicia - (U.S.A.)

We have completed your refund for the missing parcel. If your PayPal account has been closed or altered, it will affect your refund. It appears that we could not apply the funds to your PayPal account, so it remains on your Bidz.com account in the form of store credit.

Please notify me by email if you would like this refunded via another method: [email protected]


Transaction# store credit $67.95
Refunded on 6/27/2006 2:23:55 PM
Refunded amount 67.9500
Invoice 1809066 refund for missing package
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

And AGAIN... Still Waiting

AUTHOR: Kylie - (Australia)

And I am STILL waiting for them to email me. This is getting beyond the joke. I even emailed them first and of course...no reply! Do you think its right to ignore me, hoping I will go away!!
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

response

AUTHOR: Kylie - (Australia)

You already HAVE my address, you can email ME! Im sick of waiting. You keep on saying NOT to chargeback but I will now!
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

Same response provided on BBB

AUTHOR: Felicia - (U.S.A.)

The reason this is necessary is due to the nature of the merchandise we sell. There have been many instances of fraud on behalf of customers and it has been recommended by all of our shipping agencies as well as our legal department that we use this procedure to deter fraudulent claims of non-receipt of our jewelry.

This is not to imply that all user claims are fraudulent, but this allows us to verify the claim. We must have official documentation of this quite serious claim of tampering on the delivery end as this is a federal crime. Please verify the alternate address has been sent to [email protected] I will request our claims dept. contact the user immediately.
Respond to this report!
What's this?

#6 Author of original report

Frustrating!

AUTHOR: Kylie - (Australia)

I HAVE sent you an additional address and am still waiting. I don not understand why this is necessary! I buy online all the time and you are the FIRST merchant that DEMANDS an affidavit if an item is NOT received!

We live in a very Remote area here in Australia and I would have to travel 1000km in a round trip just to get this notarised as you are requesting!

I would be happy to have one signed by me sent via email and faxed back to you yet you refuse to do this
Respond to this report!
What's this?

#7 Author of original report

Frustrating!

AUTHOR: Kylie - (Australia)

I HAVE sent you an additional address and am still waiting. I don not understand why this is necessary! I buy online all the time and you are the FIRST merchant that DEMANDS an affidavit if an item is NOT received!

We live in a very Remote area here in Australia and I would have to travel 1000km in a round trip just to get this notarised as you are requesting!

I would be happy to have one signed by me sent via email and faxed back to you yet you refuse to do this
Respond to this report!
What's this?

#8 UPDATE Employee

Customer cooperation is crucial

AUTHOR: Felicia - (U.S.A.)

The customer was sent numerous emails explaining the NJ information. New Jersey hosts the FedEx sorting facility where the packages are tracked via FedEx until that point where they are then turned over the customer's postal system. The tracking number was indeed valid up to New Jersey and the customer has had this explained many times.

Reading through the history of contact with the customer, we had sent proper forms twice to the customer's requested P.O.Box. The user had not received either set and upon being notified, we requested an alternate address we might ship these required forms to as we did not want to lose a third set. The user replied, "No please send to the PO Box as all mail goes there."
Seeing as how we have had two lost packages and two lost sets of claims forms, we were not able to assist our customer further without an alternate address.

The reason we require claims documentation is because tampering with mail or courier services is a crime. Before our company refunds a customer, we must prove beyond a doubt that between Bidz and the customer there was problem during shipping. Problems can range from theft to simple loss. These forms aid us in our documentation so that we can issue the customer a refund they are entitled to.

All communication stopped after March 8, 2006 so the case was put on hold. A request to reopen this request for a refund will be submitted to the claims department. However, we remind the customer we may still need the required documentation. The customer will be contacted regarding this issue.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X