• Report: #199740

Complaint Review: CAL SPA

  • Submitted: Thu, July 06, 2006
  • Updated: Sat, September 07, 2013

  • Reported By:FREEDOM OF SPEACH Other
CAL SPA
CALIFORNIA , Indiana U.S.A.

CAL SPA HOT TUB LIDS ARE NOT MADE FOR OUTSIDE USE BUT ARE BEING SOLD WITH ALL HOT TUBS Ripoff CALIFORNIA

*Author of original report: wow! it only took 4 months

*UPDATE Employee: WARRANTY SENT!

*UPDATE Employee: WARRANTY SENT!

*UPDATE Employee: WARRANTY SENT!

*Author of original report: thanx you....

*UPDATE Employee: CONTACT CAL SPAS IF REPLACEMENT IS NEEDED!

*Author of original report: the warranty

*UPDATE Employee: 5 YEAR EXTENDED COVER WARRANTY ON ITS WAY

*Author of original report: update where is the warranty

*UPDATE Employee: CHECK IS IN THE MAIL

*Author of original report: ok i give up? where is the check?

*Author of original report: I AM SORRY TO SAY THAT I HAVE NOT RECEIVED A CHECK YET.

*Consumer Comment: ever hear from them?

*Author of original report: yes i saw it

*UPDATE Employee: REFUND CHECK IN PROCESS

*Author of original report: UPDATE

*UPDATE Employee: CAL SPAS WILL REFUND COVER CHARGES!!!!!

*Consumer Comment: did they ever call

*Author of original report: update

*Author of original report: update

*Consumer Comment: Finally!! I Hope.

*Author of original report: sent

*Author of original report: resolution

*UPDATE Employee: CAL SPAS WILL HELP

*UPDATE Employee: CAL SPAS WILL HELP

*Author of original report: WHY THE SUDDEN CHANGE?

*UPDATE Employee: CHEM KITS ARE ON THE WAY FROM CAL SPAS!

*Author of original report: A NOTE TO HARVY

*Consumer Comment: look at some of the newer complaints

*Consumer Comment: TO MR. SEYMOUR

*Consumer Comment: these people really are a rip off

*Author of original report: 15 DAYS AND NO CHEMICAL KITS

*Author of original report: WE APRECIATE IT BUT......

*UPDATE Employee: CAL SPAS SENDS COMPLIMENTARY CHEM KIT!

*Author of original report: YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

*Author of original report: YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

*Author of original report: YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

*UPDATE Employee: CAL SPAS IS NOT TO BLAME!!!

*Author of original report: WHAT A CROCK OF BS!!!!! STAY AWAY FROM CAL SPA!

*UPDATE Employee: CAL SPAS DOES NOT MANUFACTURE SPA COVERS

*Author of original report: more updates

*Author of original report: more updates

*Author of original report: more updates

*Author of original report: more updates

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

We purchased a cal spa hot tub less then 5 years ago. In the first 6 months the lid started sinking in. We had a 5 year extended warranty on the tub and the lid. We Contacted cal spa We have a letter from cal cover stating that the cover is not made for outside use. we made several attempts to have the lid replaced while it was under the warranty but were told it was not their problem and to go to the place of purchase. the place of purchase stared it was cal- spas problem. We contacted cal-cover who told us that the cover provided with the tub are made for indoor use only. We had been complaining to your company about it for over 4 years. it had an extended warranty of 5 years and neither cal spa nor Watson's of Indianapolis would take care of the problem. statistics show that 90% OF HOT TUBS ARE OUTSIDE. WE COMPLAINED TO EVERYONE...YOU SENT US TO THEM AND THEY SENT US TO YOU ETC.... They even have people who will drag you along by saying that they will help and then they don't fallow through. AS YOU WILL SEE FROM PAST COMPLAINTS ON THIS SITE, THEY WILL HAVE A REBUTLE TO THIS COMPLAINT, BUT IT IS ALL CUSTOMER SERVICE CRAP! IF THEY HANDLED COMPLAINTS AS ACCURATELY AS THEY CLAIM, THEY WOULDN'T BE MENTIONED ON THIS SITE. STAY AWAY FROM THIS COMPANY! U.S.A. ONE OF MANY CUSTOMERS SCREWED BY CAL SPA FREEDOM OF SPEACH
U.S.A.


This report was posted on Ripoff Report on 07/06/2006 04:59 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/CAL-SPA/Indiana/CAL-SPA-HOT-TUB-LIDS-ARE-NOT-MADE-FOR-OUTSIDE-USE-BUT-ARE-BEING-SOLD-WITH-ALL-HOT-TUBS-Rip-199740. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on CAL SPA

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 44Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

wow! it only took 4 months

AUTHOR: J - (U.S.A.)

JUST A QUICK UPDATE FOR THE PEOPLE READING THIS. I WANTED EVERYONE TO KNOW ALL BECAUSE THEY DIODB'T WANT THE NEGATIVE PUBLICITY, THEY REPLACED OUR LID AND PAID FOR THE RENTAL TRUCK TO PICK IT UP.
HOWEVER, I STILL WOULD NOT BUT FROM CAL SPA EVER AGAIN!
THE RESPONCE SHOULD HAVE BEEN IMEDIATE!
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

WARRANTY SENT!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
We sent a copy of the warranty to the same address we sent you Acrylic kits, however, the copy of the Warranty came back stating this was not a deliverable address. Can you e-mail me your mailing address so I can resend this out? My e-mail address is ccsupervisor@calspas.com. Thanks.
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

WARRANTY SENT!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
We sent a copy of the warranty to the same address we sent you Acrylic kits, however, the copy of the Warranty came back stating this was not a deliverable address. Can you e-mail me your mailing address so I can resend this out? My e-mail address is ccsupervisor@calspas.com. Thanks.
Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE Employee

WARRANTY SENT!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
We sent a copy of the warranty to the same address we sent you Acrylic kits, however, the copy of the Warranty came back stating this was not a deliverable address. Can you e-mail me your mailing address so I can resend this out? My e-mail address is ccsupervisor@calspas.com. Thanks.
Respond to this report!
What's this?

#5 Author of original report

thanx you....

AUTHOR: J - (U.S.A.)

THANK YOU THAT IS VERY KND OF YOU. HOWEVER, DON'T FORGET TO SEND THE WARRANTY. J
Respond to this report!
What's this?

#6 UPDATE Employee

CONTACT CAL SPAS IF REPLACEMENT IS NEEDED!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

IF YOU HAVE ANY TROUBLE WITH THAT COVER WITHIN THE PERIOD OF 5 YEARS, CALL OUR CUSTOMER CARE DEPARTMENT AND YOU WILL BE TAKEN CARE OF.
Respond to this report!
What's this?

#7 Author of original report

the warranty

AUTHOR: J - (U.S.A.)

martin
I'm here to quote you but here it is.

As a courtesy, we will back up your new cover with a 5 year guarantee that is from Cal Spas direct. Should you experience any cover issues within the next 5 years, Cal Spas will replace this cover, no questions asked and ship it directly to your home. This guarantee will be mailed to your home for your records.
notice the statement..."no questions asked"

I hate to tell you this but that is unconditional.

Since it is on this site I really don't think you want to deny it. j
Respond to this report!
What's this?

#8 UPDATE Employee

5 YEAR EXTENDED COVER WARRANTY ON ITS WAY

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

JAMES,
THE 5 YEAR EXTENDED COVER WARRANTY IS ON ITS WAY. PLEASE BE ADVISED THAT THIS IS NOT AN UNCONDITIONAL WARRANTY BUT AN EXTENDED WARRANTY PROVIDED BY CAL SPAS THAT GOES BEYOND THE CAL COVER PRODUCTS WARRANTY THAT WAS ORINGINALLY GIVEN FOR YOUR COVER. THIS EXTENDED WARRANTY HAS BEEN MAILED OUT TO YOU AND YOU SHOULD RECEIVE THIS SHORTLY.

THANKS AGAIN FOR YOUR TIME & PATIENCE IN THIS MATTER.
Respond to this report!
What's this?

#9 Author of original report

update where is the warranty

AUTHOR: J - (U.S.A.)

Wow! it's finally here. The check arrived today! It was sent the day after you said it was in the mail. Thank you!

Now, where is the 5 year unconditional warranty for the lid, you said would come with it. Thanks, j
Respond to this report!
What's this?

#10 UPDATE Employee

CHECK IS IN THE MAIL

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

Thank you for your continued patience in this matter. The check has been approved and processed. The check has been placed in the mail. If you would like to obtain a copy of the check before you receive it, please provide me with a fax number and we will send you a copy. Thanks again for allowing us the opportunity to assist you.
Respond to this report!
What's this?

#11 Author of original report

ok i give up? where is the check?

AUTHOR: J - (U.S.A.)

since we have purchased our cal spa hot tub, cal spa has made promoses to us that they have either not kept or have dragged their feet keepong their promise. I thought that we came to an understanding that a check was coming within 2 to 3 weeks from the date that I faxed our paperwork to you. On 8/25 06 I FAXED YOU our paperwork. I then let you know tat it was faxed. Then I faxed it again to and let you know again, and asked you to confirm it. You confirmed that you received it and said that we would receive the check in 2 to 3 weeks ALONG WITH A UNCONDITIONAL 5 YEAR WARRANTY. I even gave you the bebefit of the doubt when it didn't arrive in 3 weeks. Now it has been a month and we have not received a check. I give up...Where is the check?
Respond to this report!
What's this?

#12 Author of original report

I AM SORRY TO SAY THAT I HAVE NOT RECEIVED A CHECK YET.

AUTHOR: J - (U.S.A.)

HI
I AM SORRY TO SAY THAT I HAVE NOT RECEIVED A CHECK YET. IT SHOULD HAVE BEEN HERE THIS WEEK. I AM NOT SURPRIZED. I AM PRETTY SURE I WILL GET IT, BYT THEY DO TEND TO DRAG THEIR FEET ALOT AT CAL SPA.J
Respond to this report!
What's this?

#13 Consumer Comment

ever hear from them?

AUTHOR: Harvy - (U.S.A.)

Mr. Seymour,
It has been over a month since you sent that fax. it has also been 3 weeks since you last heard from them on here. have you ever receoved a check? let me know, i am curious.
Respond to this report!
What's this?

#14 Author of original report

yes i saw it

AUTHOR: J - (U.S.A.)

Yes Martin,
I saw it the next day. If you see the date when the last comment was posted, you will notice that your comment and mine were just a few hours apart. Everything post on here after midnight. We are pleased that you are finally taking responsibility for your company's problems. That is the way it should be. Nobody should ever have to go to this type of site to get their warranty taken care of. I hope in the future you and your staff will remember this in the future and take complaints more seriously and remember this. AFTER ALL, WE ARE WHY YOU HAVE A JOB.WE WILL BE LOOKING FOR OUR CHECK SOMETIME BEFORE THE END OF THE MONTH. THANKS, J
Respond to this report!
What's this?

#15 UPDATE Employee

REFUND CHECK IN PROCESS

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

JAMES,
PLEASE SEE THE UPDATE ON OUR REBUTTAL PLACED ABOVE. WE ARE REFUNDING YOU FOR THE COVER PURCHASE AS WELL AS THE TRUCK RENTAL. WE ARE ALSO PROVIDING YOU WITH A 5 YEAR WARRANTY ON YOUR COVER AND CAL SPAS WILL TAKE CARE OF YOU.

THANKS AGAIN FOR YOUR PATIENCE IN THIS MATTER. FEEL FREE TO CONTACT US IF YOU NEED ANYTHING ELSE.
Respond to this report!
What's this?

#16 Author of original report

UPDATE

AUTHOR: J - (U.S.A.)

HI
No I have not heard a thing. I have sent him what he asked for two seperate times. When I faxed them, I sent each document several times so I would be sure they got them. I also wrote on the fax to phone us so we know that it was received. I have also had that request on here. I am yet to hear anything back from them. This is how it was from day one. Obviously nothing in their customer service department has changed.
Respond to this report!
What's this?

#17 UPDATE Employee

CAL SPAS WILL REFUND COVER CHARGES!!!!!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

JAMES,
Thank you for contacting and letting us know about your experience with our products. We work very hard to bring our consumers quality products, and your comments are very important to us.

We understand how upsetting it was to deal with this spa cover dilema and apologize for the inconvenience and run around you feel that you may have gotten.

We have identified that this was a Cal Cover issue and although we do not manufacture this product, it is sold with our spas and we want to make you a happy customer.

We have received your faxes, and we will reimburse the charges for the cover that you paid to Watson's as well as the charges for the rental truck. Please allow 2-3 weeks for processing.

We appreciate you bringing this matter to our attention. You are a valued customer and we sincerely hope that you will continue to enjoy Cal Spas products in the future.

Thank you for allowing us the opportunity to work with you and insure that all your issues are resolved. As a courtesy, we will back up your new cover with a 5 year guarantee that is from Cal Spas direct. Should you experience any cover issues within the next 5 years, Cal Spas will replace this cover, no questions asked and ship it directly to your home. This guarantee will be mailed to your home for your records.

Thank you for your time and continued support.
Respond to this report!
What's this?

#18 Consumer Comment

did they ever call

AUTHOR: Harvy - (U.S.A.)

victoria or mr seymour
did you ever hear from cal spa? i bet not!
let me know.
Respond to this report!
What's this?

#19 Author of original report

update

AUTHOR: J - (U.S.A.)

MARTIN
ON 8 / 24 / 2006 I FAXED YOU THE INFORMATION YOU REQUESTED. I ASKED YOU TO CONFIRM THIS EITHER ON HERE OR THROUGH A PHONE CALL. I HAVE NOT HEARD FROM YOU. I RE-FAXED IT TO YOU TODAY SEVERAL TIMES. PLEASE CALL US TO CONFIRM THE FAX WAS RECEIVED. THANKS J
Respond to this report!
What's this?

#20 Author of original report

update

AUTHOR: J - (U.S.A.)

Martin
WE FAXED YOU ALL OF THE RECEIPTS FROM WATSONS AND FOR THE TRUCK RENTAL A WEEK AGO. PLEASE CONFIRM THAT YOU HAVE RECEIVED THEM.
J
Respond to this report!
What's this?

#21 Consumer Comment

Finally!! I Hope.

AUTHOR: Victoria - (U.S.A.)

J. Seymour,

I am glad to read that you are finally going to have some resolution to this problem. I hope everything turns out positively.

Honestly, what is needed is some type of regulation to keep these people in check. Since they require full payment before the spas are delivered, they seem to lose intrest in a quality product. It seems that once the merchandise is delivered they wash their hands of the responsibility of maintaining it. The company seems to try to put blame on the customer. It is just not right.

I buy the warranties for all of my major appliances. Do you want to know the strange thing about it? When I call the company to tell them it is broken--they always come to fix it. I have just had my dishwasher serviced--and guess what? The tech came and replaced a part and now it works again. I had to wait two days for the service call--not two weeks. And he didn't try to blame me. He just fixed it...what a novel idea.

I would like to recommend that you report them to the local BBB and to the Attorney General in your state. I know that reporting this seems futile, but the more complaints they receive, the more negative publicity they will receive. Hopefully then they will then treat customers like valued clientele and not like the enemy.

I plan to report this company to my local television news station.

I wish I had done my homework on this company before I purchased my spa. I, along with you, am connected to this company for as long as I own the spa. I now know the meaning of living in "an abusive relationship."
Respond to this report!
What's this?

#22 Author of original report

sent

AUTHOR: J - (U.S.A.)

the info will be faxed today. j
Respond to this report!
What's this?

#23 Author of original report

resolution

AUTHOR: J - (U.S.A.)

at this point what we expect out of cal spa is to reimburse us for the new top and the truck renta. i think that is beinbg generious considering the price of gas these days. not to mention our time we had to spend going there, and the time and abuse we we had to indure dealing with them and your customer service. call me. i refuse to negotiate this on here any further. you can also speak with my roommate.
Respond to this report!
What's this?

#24 UPDATE Employee

CAL SPAS WILL HELP

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
Since you have already purchased your cover from Watson's, please let us know what type of resolution you are seeking. We would also like for you to fax over your receipt for the cover at 909-622-0042 and we will see what we can do.

We would definately like to make things right and once again, apologize for any frustration this ordeal may have caused you.

Please let me know your suggestions on a resolution and we will proceed from there. Thanks again for your cooperation and for choosing Cal Spas.
Respond to this report!
What's this?

#25 UPDATE Employee

CAL SPAS WILL HELP

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
Since you have already purchased your cover from Watson's, please let us know what type of resolution you are seeking. We would also like for you to fax over your receipt for the cover at 909-622-0042 and we will see what we can do.

We would definately like to make things right and once again, apologize for any frustration this ordeal may have caused you.

Please let me know your suggestions on a resolution and we will proceed from there. Thanks again for your cooperation and for choosing Cal Spas.
Respond to this report!
What's this?

#26 Author of original report

WHY THE SUDDEN CHANGE?

AUTHOR: b - (U.S.A.)

MARTIN
WHY AN APOLOGY ALL OF A SUDDEN? SO FAR YOU AND YOUR STAFF HAVE IGNORED OUR WARRANTY, RAN US BACK AND FORTH BETWEEN YOU AND WATSONS, BROKEN PROMISES TO FIX THE PROBLEM, BROOKEN PROMISES TO SEND A CHEMICAL KIT AND THREATENED TO SUE ME FOR EXERCISING MY RIGHT TO FREE SPEACH. NOW YOU WANT TO TRY AND MAKE THINGS RIGHT.

YOU SHOULD HAVE DONE THAT FROM THE START. AS I SAID BEFORE, WE HAVE NO NEED FOR THE CHEMICAL KIT. WE HAVE PLENTY OF CHEMICALS. BESIDES, YOU DON'T EVEN KNOW IF WE USE BROMINE OR CHLORINE. WHAT WE NEEDED WAS SOME CUSTOMER SERVICE AND A COMPANY THAT STANDS BEHIND THEIR PRODUCT. WE WERE FORCED TO RENT A TRUCK, DRIVE OVER AN HOUR TO TAKE THE OLD LID TO WATSONS, SPEND 2 HOURS TAKING ABUSE FROM THEIR STAFF AND BUY A NEW LID THAT SHOULD HAVE BEEN COVERED UNDER THE WARRANTY. THEN DRIVE THE OLD AND THE NEW LID BACK HERE BECAUSE THEY DECIDED THEY DIDN'T WANT THE OLD ONE BACK.YOU KNOW WHAT WE WANT FROM YOU.

WE ARE OUT THE PRICE OF THE LID AND THE RENTAL TRUCK. EVEN IF YOU SENT THE CHEMICAL KIT THAT DOS NOT MAKE UP FOR WTAHT YOUR COMPANY HAS DONE. I COULD OVER LOOK THE RENTAL TRUCK IF YOU HAD ONLY STOOD BEHIND THE WARRANTY. BUT YOUR COMPANY DECIDED NOT TO DO THAT, EVEN AFTER EVA PROMISED TO TAKE CARE OF IT. NOW YOU WANT ME TO CALL YOU.....YOU KNOW HOW TO MAKE THIS RIGHT!!!!!!!!
AS LENNON-McCARTNEY SAID....YOU KNOW MY NAME,LOOK UP MY NUMBER.
Respond to this report!
What's this?

#27 UPDATE Employee

CHEM KITS ARE ON THE WAY FROM CAL SPAS!

AUTHOR: Customer Care Supervisor - (U.S.A.)

James,
We extend our sincere apologies for everything that has gone on in the past and understand your frustration.

We have sent the chemical kits and you should receive them by Monday 8/21/06. The tracking number is 1Z9305594751627706.

If Watson's still has not resolved your cover issue, please let us know so we can make things right.
Respond to this report!
What's this?

#28 Author of original report

A NOTE TO HARVY

AUTHOR: J - (U.S.A.)

HARVY
Thank you and ever other consumer on here for your support. allthough I have been very busy lately, I am perfectly aware of what is going on in here. Did I get my chemical kits? NO I DID NOT. However, I didn't expect them so it is OK. They didn't stand behind their product, Why would they keep a promise?
Respond to this report!
What's this?

#29 Consumer Comment

look at some of the newer complaints

AUTHOR: Harvy - (U.S.A.)

mr. seymour,
i hope you are stilll watching the site. you need to look at the complaints from vanessa and victoria. cal spa is making all kinds of offers to them including two chemical kits just like they promised you. I am assuming you never received them since that is the last we heard from you. . . Did you get them?
Respond to this report!
What's this?

#30 Consumer Comment

TO MR. SEYMOUR

AUTHOR: Harvy - (U.S.A.)

MR. Seymour,
I am sorry to hear they didn't keep their promise to you. However, after they way they have dealt with you on here and otherwise, are you really surprised? I think I can speak for the rest of us and say that if you have let their legal threat get to you, we will keep the candle burning in here for you. Did you ever get the chemicals? Keep us posted. Maybe I should post a large banner in here for you letting everyone know about the broken promise. I can assure you one thing, The people here will not let them get away with it. Power to the people!
Respond to this report!
What's this?

#31 Consumer Comment

these people really are a rip off

AUTHOR: Walt - (U.S.A.)

I can't believe what I have read here. What was that offer suposed to be, a consilation prize? Why didn't you just fix this persons spa? I see you broke your promise.
Respond to this report!
What's this?

#32 Author of original report

15 DAYS AND NO CHEMICAL KITS

AUTHOR: J - (U.S.A.)

CAL SPA WROTE THE FALLOWING BELOW. IT HAS BEEN 15 DAYS AND NO CHEMICAL KITS....MMMMM WHO TELLS THE TRUTH?



CAL SPAS SENDS COMPLIMENTARY CHEM KIT!

Rebuttal Entered: 7/14/2006 Modified: 7/14/2006
Cal Spas will abide by our offer and send the chemical kit which has a Retail value of $45.00. We are actually sending two kits along with the vinyl cleaner which brings a total value of over $100.00. You will receive these items within 12-15 business days. Thank you for your time.

- Customer Care Supervisor
Respond to this report!
What's this?

#33 Author of original report

WE APRECIATE IT BUT......

AUTHOR: J - (U.S.A.)

Martin,

Even though we apreciate the offer, If you are going to send a couple of care kits, (THANK YOU BUT WE ALREADY HAVE ENOUGH OF THAT STUFF TO LAST A LIFETIME) WHAT WE NEEDED WAS A REPLACEMENT LID AND SOME DECENT CUSTOMER SERVICE.IT'S AMAZING HOW YOU CAN TRY AND KISS UP TO ALL THE CUSTOMERS IN HERE..... BUT YOU HAVE STILL DONE NOTHING FOR US. INDSTEAD OF SENDING US A CARE KIT, (VALUE 100.00? is that wholesale or retail CALIFORNIA PRICE OR INDIANA)Why didn't you use that money to replace our defective cover? You could send us 100 of those care kits and it wouldn't make up for the lack of customer service and the lack of respect you gave us as customers. I STAND BY WHAT I SAID BEFORE. WE WILL NEVER BE SATISFIED UNTIL WE GET OUR MONEY OR OUR COVER.
Respond to this report!
What's this?

#34 UPDATE Employee

CAL SPAS SENDS COMPLIMENTARY CHEM KIT!

AUTHOR: Martin - (U.S.A.)

Cal Spas will abide by our offer and send the chemical kit which has a Retail value of $45.00. We are actually sending two kits along with the vinyl cleaner which brings a total value of over $100.00. You will receive these items within 12-15 business days. Thank you for your time.

- Customer Care Supervisor
Respond to this report!
What's this?

#35 Author of original report

YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

AUTHOR: J - (U.S.A.)

I HAVE WRITTEN DOWN ALL CORESPONDANCE WITH CAL SPA OVER THIS LID STARTING IN NOVEMBER 2000. THEN THERE WAS DEC. 2000, MARCH 2001 APRIL 2001, SHOULD I GO ON? YOUR COMPANY KEPT SENDING ME BACK TO WATSON'S OF INDIANAPOLIS AND THEY SENT ME BACK TO YOU. YOU WANT TO APOLOGIZE NOW SO YOU CAN LOOK GOOD IN HERE. SAVE IT!

'A complimentary chemical kit and vinyl protectant FOR MY COVER? OOOOOO HOW GENEROUS! WHATS'S THAT WORTH, ABOUT 5 DOLLARS? THAT CERTANLY MAKES UP FOR FOR THE CHEAP LID YOU PUT ON THE HOT TUB AND THEN REFUSED TO STAND BEHIND.

YOU ARE SCUM! AND THAT IS NOT MY OPPINION, THAT IS THE OPINION OF EVERYONE ON THIS SITE. YOU SEEM TO BE WATCHING THIS SITE ALOT. MAYBE I SHOULD POST PICTURES OF THE LID THE WAY IT LOOKS TODAY. LOOK FOR THOSE SOON!

I CAN BET EVERY READER ON HERE WE WILL NEVER SEE THAT CHEMICAL KIT! WHAT A CROCK OF CRAP! THIS GUY SHOULD BE IN THE WHITE HOUSE WITH BUSH!
Respond to this report!
What's this?

#36 Author of original report

YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

AUTHOR: J - (U.S.A.)

I HAVE WRITTEN DOWN ALL CORESPONDANCE WITH CAL SPA OVER THIS LID STARTING IN NOVEMBER 2000. THEN THERE WAS DEC. 2000, MARCH 2001 APRIL 2001, SHOULD I GO ON? YOUR COMPANY KEPT SENDING ME BACK TO WATSON'S OF INDIANAPOLIS AND THEY SENT ME BACK TO YOU. YOU WANT TO APOLOGIZE NOW SO YOU CAN LOOK GOOD IN HERE. SAVE IT!

'A complimentary chemical kit and vinyl protectant FOR MY COVER? OOOOOO HOW GENEROUS! WHATS'S THAT WORTH, ABOUT 5 DOLLARS? THAT CERTANLY MAKES UP FOR FOR THE CHEAP LID YOU PUT ON THE HOT TUB AND THEN REFUSED TO STAND BEHIND.

YOU ARE SCUM! AND THAT IS NOT MY OPPINION, THAT IS THE OPINION OF EVERYONE ON THIS SITE. YOU SEEM TO BE WATCHING THIS SITE ALOT. MAYBE I SHOULD POST PICTURES OF THE LID THE WAY IT LOOKS TODAY. LOOK FOR THOSE SOON!

I CAN BET EVERY READER ON HERE WE WILL NEVER SEE THAT CHEMICAL KIT! WHAT A CROCK OF CRAP! THIS GUY SHOULD BE IN THE WHITE HOUSE WITH BUSH!
Respond to this report!
What's this?

#37 Author of original report

YOU ARE DEAD WRONG AND YOU KNOW IT!

AUTHOR: J - (U.S.A.)

I HAVE WRITTEN DOWN ALL CORESPONDANCE WITH CAL SPA OVER THIS LID STARTING IN NOVEMBER 2000. THEN THERE WAS DEC. 2000, MARCH 2001 APRIL 2001, SHOULD I GO ON? YOUR COMPANY KEPT SENDING ME BACK TO WATSON'S OF INDIANAPOLIS AND THEY SENT ME BACK TO YOU. YOU WANT TO APOLOGIZE NOW SO YOU CAN LOOK GOOD IN HERE. SAVE IT!

'A complimentary chemical kit and vinyl protectant FOR MY COVER? OOOOOO HOW GENEROUS! WHATS'S THAT WORTH, ABOUT 5 DOLLARS? THAT CERTANLY MAKES UP FOR FOR THE CHEAP LID YOU PUT ON THE HOT TUB AND THEN REFUSED TO STAND BEHIND.

YOU ARE SCUM! AND THAT IS NOT MY OPPINION, THAT IS THE OPINION OF EVERYONE ON THIS SITE. YOU SEEM TO BE WATCHING THIS SITE ALOT. MAYBE I SHOULD POST PICTURES OF THE LID THE WAY IT LOOKS TODAY. LOOK FOR THOSE SOON!

I CAN BET EVERY READER ON HERE WE WILL NEVER SEE THAT CHEMICAL KIT! WHAT A CROCK OF CRAP! THIS GUY SHOULD BE IN THE WHITE HOUSE WITH BUSH!
Respond to this report!
What's this?

#38 UPDATE Employee

CAL SPAS IS NOT TO BLAME!!!

AUTHOR: Martin - (U.S.A.)

In these situations, we have to agree to just disagree. Our last rebuttal is self explanatory and we believe we did everything to assist you within reason.

Your cover, whether you had a basic, standard or deluxe were well over the warranty period from the time you called Cal Spas. If this was an ongoing issue with your selling dealer and you were not obtaining results or satisfaction, the Cal Spas Limited Warranty clearly state " In the event the consumer is unable to obtain service from the authorized selling dealer or service agent, written notification must be given to C.A.I. Customer Relations Department within (10) days of the reported failure." If you were having these cover problems for 4 years, you have failed to contact us as stated in your warranty.

We apologize that we could not provide you with the free cover you were looking for but once again, it was not our product that failed. You are entitled to your opinion and apologize if you feel your salesperson did not offer you the upgraded cover options back in 2001. However the selling dealer did back up that cover with a 5 year warranty.

We thank you for your comments and want to let you know that your voice was heard. Our Sales team will ensure all of our dealer network explains to their consumers the difference between all the covers we offer. We do not want this situation to arise again and Cal Spas will send you a complimentary chemical kit and vinyl protectant for your new cover. Thanks again for all your efforts.

- Customer Care Supervisor
Respond to this report!
What's this?

#39 Author of original report

WHAT A CROCK OF BS!!!!! STAY AWAY FROM CAL SPA!

AUTHOR: J - (U.S.A.)

YOU ARE RIGHT, CAL SPA DID NOT MANUFACTURE THE LIDS. HOWEVER CAL SPA HAS REFUSED TO STAND BY THE LID FOR OVER 4 YEARS OF COMPLAINTS. ALSO THE LID THEY REPLACED IS NOT A DELUXE COVER THAT RETALIS FOR $500 TO $700. IT IS A $200 LID (THE PRICE WAS ON THE BOX). BASICALLY THE SAME ONE WE ALREADY HAD, AND WE STILL HAD TO PAY $100 FOR IT.

WE SHOULD NOT HAVE HAD TO PAY ANYTHING.
IT DOES NOT MATTER WHO MANUFACTURES THE LIDS. THE CAL SPA NAME IS ON IT. BASIC COVERS ARE SOLD WITH ALL OF YOUR MODELS AND UPGRADES ARE NOT SUGGESTED BY THE SELLER OR IN ANY OF YOUR PAPERWORK. WHY SALE A BASIC COVER AT ALL. THEY SHOULD ALL BE MADE TO TAKE THE ELEMENTS OF WIND, RAIN AND SNOW. MOST HOT TUBS ARE OUTSIDE. HOW ABOUT SHIPPING THE PROPPER LID TO FIT THE AREA WE LIVE IN. WE ARE IN INDIANA. WE HAVE RAIN, SNOW, ETC.

I TALKED TO CAL COVER. THEY WERE THE ONLY ONES THAT WERE WILLING TO WORK WITH US AND ''THEY JUST MANUFACTURE THE LIDS TO YOUR SPECIFICATIONS.'' THE COVER RECEIVED IS NOT WHAT WE WERE SUPOSED TO GET. WE RECEIVED THE BASIC COVER WHEN WE WERE SUPOSED TO GET THE DELUXE COVER. WATSON'S OF INDIANAPOLIS SHOULD HAVE MADE SURE THAT WERE WERE GETTING WHAT WE ORDERED. I WAS OUT SIDE TWICE A WEEK TAKING CARE OF THE COVER. UP UNTIL A COUPLE OF MONTHS AGO, THE OUTSIDE OF THE COVER LOOKED BRAND NEW. THE INSIDE HOWEVER HAD BEEN SINKING IN FOR OVER 4 YEARS. WE COMPLAINED AND JUST LIKE THE OTHERS ON THIS SITE YOU DID NOTHING TO MAKE IT RIGHT!

I BELIEVE YOU SAID...
''The Standard covers are now designed cascading that are 5-3" and carry a one year warranty. The deluxe covers are now also designed with a 5-3" cover but have a thicker vinyl to substand severe weather conditions such as heavy rains, snow or sleet and carry a 3 year manufactures warranty.''

WE DID NOTICE WHEN WE WERE AT THE STORE, THAT ALL THE LIDS WERE NOW MUCH THICKER. HOWEVER, WE KNOW THAT YOU HAVE HAD MANY COMPLAINTS ABOUT THESE COVERS. WE HAVE SEEN IT ON OTHER WEB SITES AND BY TALKING TO FRIENDS. IN OTHER WORDS, WHEN YOU FINALLY RECEIVED ENOUGH COMPLAINTS, YOU ARE NOW SELLING THE TUBS WITH THE PROPPER LIDS. HOWEVER, WHAT ABOUT THE PEOPLE YOU SCREWED OUT OF THEIR HARD EARNED MONEY IN THE PAST. WE ARE NOT TALKING ABOUT A SMALL TOY. WE ARE TALKING ABOUT AN EXPENSIVE HOT TUB. THESE SHOULD NOT HAVE SEPERATE WARRANTIES FOR EACH PATR. IT SHOULD HAVE ONE WARRANTY THAT COVERS THE WHOLE TUP TOP TO BOTTOM.

YOU SAID, ''complaints are addressed and each case is taken into careful consideration. YOU BRUSHED US OFF FROM DAY ONE! NOW YOU WANT TO TRY TO MAKE YOURSELF LOOK GOOD ON HERE. YOU ARE TOO LATE.
Respond to this report!
What's this?

#40 UPDATE Employee

CAL SPAS DOES NOT MANUFACTURE SPA COVERS

AUTHOR: Martin - (U.S.A.)

Cal Spas does not manufacturer lids/covers for our spas. There are many vendors that do manufacture the covers that come with their own limited warranty. We currently do business with Cal Cover, which is not owned by Cal Spas or any affiliates.

Cal Cover supplies us with a Basic cover, Standard Cover, or Deluxe Cover depending on the purchase order. The Basic cover is designed for spas that are indoors or are in an enclosure such as a gazebo or underneath a patio. Basic covers can be used for outdoors provided they are properly cared for but are not meant to withstand extreme weather conditions nor abuse.The Basic covers come with a 90 day manufactures warranty.

The Standard covers are now designed cascading that are 5-3" and carry a one year warranty. The deluxe covers are now also designed with a 5-3" cover but have a thicker vinyl to substand severe weather conditions such as heavy rains, snow or sleet and carry a 3 year manufactures warranty.

This " Freedom of Speech" customer had a 2001 spa. All fo our spas get shipped with a basic cover unless the dealer/customer decide to upgrade which is always an option. The selling dealer did provide the customer with a 5 year warranty on the cover and although that warranty expired in March of 2006, the selling dealer went above and beyond the call of duty and offered the customer a deluxe cover for $100.00 when a deluxe cover retails for a price of $500-$700 depending on delivery area.

So in conclusion, complaints are addressed and each case is taken into careful consideration. Our dealers offer to the consumer was definately within reason and wish the consumer the best. I hope this will clarify things and thank you for your time and for choosing Cal Spas.
Respond to this report!
What's this?

#41 Author of original report

more updates

AUTHOR: J - (U.S.A.)

did anyone notice how martin has had a comment about all cal spa complaints but not to this one? he knows cal spa screwed us.
Respond to this report!
What's this?

#42 Author of original report

more updates

AUTHOR: J - (U.S.A.)

did anyone notice how martin has had a comment about all cal spa complaints but not to this one? he knows cal spa screwed us.
Respond to this report!
What's this?

#43 Author of original report

more updates

AUTHOR: J - (U.S.A.)

did anyone notice how martin has had a comment about all cal spa complaints but not to this one? he knows cal spa screwed us.
Respond to this report!
What's this?

#44 Author of original report

more updates

AUTHOR: J - (U.S.A.)

did anyone notice how martin has had a comment about all cal spa complaints but not to this one? he knows cal spa screwed us.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X