• Report: #685943

Complaint Review: CCBILL

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sun, January 23, 2011
  • Updated: Sun, January 23, 2011

  • Reported By: btonyb321 — London Arizona United Kingdom
CCBILL
2353 WEST UNIVERSITY DRIVE BUILDING A tempe, Arizona United States of America

CCBILL bad service tempe, Arizona

*UPDATE Employee ..inside information: Factual Details

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I used an adult service, which did not provide to me the full services that it advertised. I accessed the site a few times and sent three emails to the site owner and there was no response. I decided after a while to get my money back using the charge back facility on my credit card. The credit card company thought I had a case so they went ahead to get my money back. I thought great plus what a good way to spend money and it's protected. Thus, no consequences or so I thought how wrong I was.

I tried to access another site and was repulsed by CCBILL who take money for those websites. CCBILL stated I could not use their services because of my charge back. Furthermore, I should have gone to them over the first site with what I thought was a technical issue. I did not really know anything about them or what they really did until I tried to access the other site. I thought CCBIll possibly think I should be a mind reader as to what they can do. I then got the Better Business Bureau involved.

CCBILL sent me an email in which reading between the lines CCBILL were saying it was my fault in a patronising manner. The transaction between us would "hurt" them more than anyone else. I thought how can they know that who would be hurt more and what an unprofessional response. I thought thatmaybe theywant toget their revenge and talk down to me and I must take the blame if I want to be reinstated to their services. Ok, I said nothing otherwise I thought that I would not be reinstated. CCBill said it would take some time to clear a charge back, whatever that means. A month later I still had no access and I sent them an email saying I though that they were being vindictive. The shutters came straight down as though they were waiting for the least excuse to be mean. I did not think that what I wrote was too strong in the circumstances and I was denied access. I went back the BBB and the matter had been resolved as far as they were concerned. Then I read somewhere the BBB is funded partly by private business.

Consumers please be careful when dealing with CCBILL, for they do not act with integrity and they do not take responsibility for owning that their clients make mistakes. Or treat aggrieved consumers with respect. They can treat you with disrespect but you must not give it back to them under any circumstances, hypocritical I thought. I was treated as though I had committed fraud and not to be trusted. Probably procedures and pressures to keep and accumulate money at all costs blind them to the truth.


This report was posted on Ripoff Report on 01/23/2011 04:47 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/CCBILL/tempe-Arizona-AZ85281/CCBILL-bad-service-tempe-Arizona-685943. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on CCBILL

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee ..inside information

Factual Details

AUTHOR: TheCoinsFlipside - ()

Here's the real deal ...

customers that don't know how to read and then blame their irresponsibility

On the website or the biller and claim FRAUD.

 

First let’s play dictionary.

 

FRAUD - when someone steals your credit card, fakes your identity.

UN-AUTHORIZED - When you made a purchase and agreed to terms and were billed more than

those terms or after those terms were terminated by you.

 

NON Recurring - One time charge

Recurring - Just as it indicates, it will re occur, continue to happen.

 

Cancel - End agreement. Stop further billing. ("I cancelled, where's my money")

Cancel means you have access through the time you paid,

 

Refund - Means you get your money back.

 

(Contact your bank on these terms because folks, it's an industry standard)

 

VOID - a voided transaction takes 3-5days

 

REFUND - a refunded transaction takes 7-10 days (A check will take 7-14 days)

 

PRE AUTH HOLD - A pending charge that does not get processed (takes 3-5 days)

If you use a pre-paid card, read the terms and conditions for processing time.

*Helpful Hint* Those Vanilla Visa’s, can take up to 60 days

 

These are business/working days (meaning days that the BANK conducts business.

 

We cooperate and side with the customer. We advise you to expedite the release of the hold,

contact your bank and have them fax us a request. We respond and return the request within 24hrs.

 

 

 

 

Allow me to address the majority of complaints....

 

This is an adult website

 

Let’s use metart as an example..

 

This is the sign up page

https://billing.metartnetwork.com/ma/signup/?pph=dsF5yPYSHBG90BNU_Dy4aZdeIKaaUiyQwch3WCHqtS1yCw0EZnGQwi5odk0U61Xx54auE0PaHNmkn7-fP16nPygr3d50GB1S6p7SNBd5KPW_dFfDhDkh-lXjwKQlfUDamo9S5LNHMxrxcabmoV4dSmMXiJ6PxGrZU-nAJy6q9U1ANupLoGq9zMVvVRb_LgAJYcBvNrEUqNM80fiw-Zd9eKpSOUXF3YsbBJEpNnxUbyQeiOcAf4cgfrXX4A-7etmk64GDJm3e1pAhqjDrutZMinqn5AXTllOk8mdsrfNxyOU,&iv=drH0eqIwf1TyW8GgxKqHYxtofobQrmJltqrFUs1ZtPo,

 

These are your terms that YOU agreed to

 

Select Your Access

 

$29991 MONTH (Rebills Monthly @ $29.99)

 

$39991 MONTH (One-Time Purchase)

 

$99991 YEAR (Rebills Yearly @ $99.99)BEST VAL

 

REBILLS = Re occurring. Just because you signed up for one month

and forgot to cancel, doesn’t make the continued billing FRAUD or

UN-AUTHORIZED

 

We allow refunds for when yeah you do forget by a 1-2 days.

so you got billed on Monday, the payment posted on Tuesday and you call us wends day

and say "hey I forgot to cancel, I am not interested in continuing" We say

ok not a problem and issue a refund for billed on date of cancelation.

 

 

I can’t use metart without registration of an email

so we go to seancody.com straight to the billing page.

Same as before...you were on a page that indicated the pricing and terms,

you selected on and are now on this page:

 

https://bill.ccbill.com/jpost/signup.cgi?clientAccnum=917967&clientSubacc=0000&formName=11cc&allowedTypes=0000000474

 

BEFORE YOU EVEN ENTER YOU CARD NUMBER this is what you see

 

Select Currency (has country flags)    

Payment Options: (is a drop down menu with an arrow down on the right indicating it is a drop down menu)

$27.95 for 30 days, then $27.95 recurring every 30 days.

 

So prior to you putting in your card information you have selected

TWICE the payment terms.

 

TWO TIMES you agreed to recurring charges.

 

Then you completed your purchase.

 

CCBill sent you an email (unless you used a fake email account

or made a type-o) which states the following ...

 

Dear Customer,

 

Thank you for your subscription to seancody.com

you have been billed in the amount of $27.95 for 30 days, then $27.95 recurring every 30 days.

Your new subscription ID is 0214111000000111.

Keep this as a record of your purchase and reference this number if you wish to cancel.

you can cancel by contacting us by phone, through ccbill.com, or by email.

You login details are below ect ect

 

 

FRAUD ? SCAM ? Rip off ?  YOU DIDNT KNOW ?

 

How could you not.

 

You were made aware of it 3 times.

 

It takes 10 seconds to admit you forgot, get your refund (if you call within 2 days of the re-bill date)

and move on than it does to put it off and call claiming FRAUD when no one stole from you,

or say it was un-authorized when you were made VERY aware of the terms and chose not read it then bitch

because the subscription is 20 days past the rebill date and cry about not being refunded,

 

We don't know if you accessed the site or not.

 

WE ARE NOT THE WEBSITE.

 

If you have a content dispute.

Contact the website for a refund.

You don't order from Burger King and call McDonalds for a refund.

And if you don't like your burger you take it back then, not 20 days later.

 

 

In cases of actual fraud, when someone gained access to your credit card number, name , address and bought a

porno subscription, CALL US ..It’s not hard to determine fraud when

you have no prior history with us or the IP is coming out of some 3rd world country,

and has 20 other subscriptions on the same day with 20 different names, and 20 different

card numbers but the same IP. We refund for that. Because it’s obvious, it wasn't you who

did it. We also block your information to prevent any further use, then

link your refunded subscription page to the 20 others and start processing refunds for the additional fraud

we found.

 

 

Yes, downoadprovider is ...useless. It has been helpful for some.

but seriously ?? Are you to lazy to download BitTorrent (free) go to piratebay.com

and get the stupid book or whatever it is your trying to download ?

Download provider is a paid search tool that links you to the content you search for.

If the hosted site no longer has the content and didn't take down the listing that it did ..

How the hell is downloadprovider supposed to know ?? let alone how is CCBill.

Download provider came to CCBill and said hey I need an online credit card processor ,

that’s what CCBill is and that is what CCBill does.

 

We caught a couple of websites that were selling merchandise and then not shipping to customers.

We looked into customer claims, followed up with the website,

refunded customers, and monitored the website watching the shipping details change, the location of the site change,

when contacted, they wouldn’t respond, that was a scam website. We stopped offering our services

to them, and refunded all of their customers.

direct emporium I think was the website.

 

so ya know ... there is your perfectly good explanation for 90% of

these claims. And you got nothing better to do than blame your irresponsibility on CCBill,

then when you don't get your way, you go crying wolf and screaming fraud on these website.

 

Yeah go call your attorney general ... how'd that go ?

 

And P.S. again READ !!!! when you get a decline email and it

says DECLINED BY BANK !!! Why are you calling us ? We are not your bank.

 

If there is something wrong, call, be honest, CCBill is working on changing the brand

to not just serving the clients we bill for and ignoring the customer, but

making sure the clients we bill for aren't screwing the customers.

 

You see CCBill.com on your statement and you don't know why ?

Call us, in fraud cases the name isn't going to be yours, so don’t be a pussy,

give up the card number so we can locate the charge (its not like we hang up once you give us the number

and go to Walmart) and determine why you got billed.

Don't freak out when it's your spouse’s name either, it does happen.

 

Just like when you buy a car, or sign a lease, a mortgage, you read

the terms that are presented to you.

Don't be so ignorant, horny,impulsive and blow by the payment details and get pissed

off at me when it re bills.

 

I listen to every customer who's call I get.

 

If you situation hasn’t been rectified, don't call screaming

about charges ... my screen is blank .. I can’t look up anything until you

give me the information to locate it and take care of it.

 

 

One last thing, knock it off calling saying your 9 year old made

a subscription with you card, your email, and the same user name

you've used on other websites when the purchase was made at 3am ??

Cuz then you look bad.

Why was your 9 y/o up at 3am? Where were you ?

Why did your 9 y/o have access to your credit card ??

 

It was you ..we all know it ... buyer’s remorse ??

 

My best advice to all of you ...

 

VIEW NON MEMBER CONTENT prior to sign up.

If you don't understand the billing terms, call us.

I'd rather explain them then hear your excuses and screaming charge back

when it rebills.

 

I'm not trying to be rude. I am merely telling you the how it is from the employee side.

 

Take both into consideration.

 

Enjoy your day, hope this sheds some light on things.

 

 

 

 

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory