• Report: #447961

Complaint Review: CFXmasks Cfx Masks Composite Effects Co Mpositeeffects

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, May 01, 2009
  • Updated: Mon, February 13, 2012

  • Reported By:Fairfield New Jersey
CFXmasks Cfx Masks Composite Effects Co Mpositeeffects
compositeeffects.com Internet U.S.A.

CFXmasks, Cfx Masks Composite Effects Co Mpositeeffects CFXmasks look nothing like the pictures they show on the website! Baton Rouge Internet

*Consumer Comment: cfx masks quality is untouchable!

*Consumer Comment: CFX

* : CFX Masks are AMAZING!!!

*Consumer Comment: CFX Masks are better than expected

*REBUTTAL Owner of company: A complaint we've never heard from our real customers.

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

After visiting the compositeeffects web site ( also known as cfx masks ) I was impressed with the pictures of their silicone masks and the quality of the paintjobs. CFXmasks are quite expensive compared to latex masks, but I really wanted to get something top notch for Halloween.

I bought one of these masks and it was delivered fast, but when I opened the box what I saw was nothing like the pictures they advertise on their website. The paintjob was sloppily and quickly done and in some areas you could even see the base color of the actual silicone! Also the seems were extremely visible.

My guess is they either photoshopped the pictures on the cfxmasks web site or they do a really special job painting up the ones that they use to advertise on the site. Either way, at $500 it was a complete ripoff.

Watchman2009
Fairfield, New Jersey
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 05/01/2009 05:51 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/CFXmasks-Cfx-Masks-Composite-Effects-Co-Mpositeeffects/internet/CFXmasks-Cfx-Masks-Composite-Effects-Co-Mpositeeffects-CFXmasks-look-nothing-like-the-pic-447961. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on CFXmasks Cfx Masks Composite Effects Co Mpositeeffects

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 4Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

cfx masks quality is untouchable!

AUTHOR: tara - (United States of America)

I purchased six masks from Cfx in October 2010 for my haunted house production. Every single mask exceeded my expectations and was more than I had expected. They were works of art. Plain and simple. They arrived promptly, just as pictured online, and were carefully packed. My pervis the pig mask looked and felt so real I became nausiated when I saw it in action..believe me that's a good thing! The staff also spent ridiculous amounts of time with me on the phone answering all of my many questions and catering to my every need. Cfx masks are amazing and there is nothing out there that is even close in comparrision. I even reused the masks this October..they are durablie and breathtakingly ghoulish!

And one more note..I hate taking time to do these kinds of things..leave feed back all that kinda stuff. I googled .Cfx masks to check out their mask of the month and saw consumer rip-off report pop up..so I read the negative report..and have now spent about 30 minutes of my time creating an account and logging in..writing all that u have read...to defend the honor of Cfx masks!!!!!!!
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

CFX

AUTHOR: WTFISWRONGHERE - (Netherlands)

There is something verry wrong here,.

This is the comunication transcript with composite effets by e-mail and facebook.

 7/27/2011

Dear Vincent,

The wait-time for all of the silicone products we offer, as you were told initially, is 6-8 weeks from the day payment is made. Your account was paid out on June 23rd, 2011 and a copy of the paid out invoice was sent with the estimated shipping date being 8/24/11. As things stand now, your mask is scheduled to be cast within the first week of August. If this is too late for you, or you didn't understand the terms of agreement - there is no need make a dispute with paypal - CFX will, if you insist, cancel the order and refund the money spent. (as per our agreement and return/refund policy - we will withhold 15% as a cancellation fee) However, if you'd like to continue with the order - please refer to our customers on our Facebook page for reassurances of he quality of our products. We ship our products all over the globe. Should you have any further questions, comments, or concerns - please do not hesitate to contact us via either phone or email. Thank you.

Yours Truly,

Scott

CFX

--- On Tue, 7/26/11, Vincent R

 From: Vincent R
Subject: FW: order for Codger the Old Man

To: info@compositeeffects.com

Date: Tuesday, July 26, 2011, 4:15 PM


"Any news on the update on the status of the mask."

From: Vincent R

To: info@compositeeffects.com

Subject: RE: order for Codger the Old Man

Date: Tue, 26 Jul 2011 00:44:17 +0200

Dear Scott,

If i don't get a product i payed with true paypal in the netherlands within 45 days then i can't open any dispute with paypal,. But i can close the dispute with paypal within 20 days. I hoop it clarify some of your confusion. I hoop you understand.I also want to know the status of the mask.

Regards,

Vincent R

Les laboratoires nano - Nanolabs


Date: Mon, 25 Jul 2011 14:46:07 -0700

From: info@compositeeffects.com

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: alien_waves@hotmail.com



Dear Vincent,

I'm a little confused. Your payment went through and we sent a copy of the paid-out invoice - so why would you be seeking a dispute and refund?

Yours Truly,

Scott

CFX

--- On Mon, 7/25/11, Vincent R

 From: Vincent R

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: info@compositeeffects.com

Date: Monday, July 25, 2011, 1:05 PM

Dear Scott,


I will have to open a dispute with paypal soon because i can only do this within 45 days after THE ORIGINAL purchase,.
Let me know what you think.

Regards,

Vincent R
Les laboratoires nano - Nanolabs



Date: Thu, 23 Jun 2011 12:41:10 -0700

From: info@compositeeffects.com

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: Vincent R

Dear Vincent,

I've successfully charged out your account and have begun the production process for your mask. Thank you. I've also attached a copy of the paid-out invoice to this email for your records. Should you have any further questions, comments, or concerns - please do not hesitate to contact us via either phone or email. Thank you.

Yours Truly,

Scott
CFX

--- On Thu, 6/23/11, Vincent Rogiest  wrote:

From: Vincent R

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: info@compositeeffects.com

Date: Thursday, June 23, 2011, 11:41 AM

Dear scott,

Payment has been made to your paypal account.

Regards,

Vincent

Date: Thu, 23 Jun 2011 09:14:57 -0700

From: info@compositeeffects.com

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: Vincent R
 
Dear Vincent,

I've created an invoice for you and have attached it to this email. Please review the invoice thoroughly. Should you find that it meets all of your specifications - please submit your payment to paypal@compositeeffects.com and notify us when you've done so. Once the payment clears, I'll charge out your account and begin production of your mask. Please be advised, sir, that the current wait-time for all of our silicone products stands at 6-8 weeks from the day payment is made. Should you have any further questions, comments, or concerns-  please do not hesitate to contact us via either phone or email. Thank you.

Yours Truly,

Scott
CFX

--- On Wed, 6/22/11, Vincent Rogiest  wrote:

From: Vincent R

Subject: RE: order for Codger the Old Man

To: info@compositeeffects.com

Date: Wednesday, June 22, 2011, 6:47 PM

Dear Scott,

Billing & Shipping Address

Name: Vincent R
Company name:
Street address:
City / county: Eindhoven
State / province: Noord Brabant
Zip / Postal code: 5612HG
Country: Netherlands

1X Item #SMCOD02 (w/ eyebrows), Price: $549.95
Payment by Paypal
Shipping by US Postal

Date: Mon, 20 Jun 2011 07:53:03 -0700

From: info@compositeeffects.com

Subject: Re: order options for Mac the guy

To: Vincent R
 
Dear Vincent,

Firstly, please allow me to express our deepest level of appreciation to you for showing such an enthusiastic interest in our products. I'll be attaching an order form below this email for your convenience. When you're ready to order, please fill out all of the required information and email the form back. Once we receive it, we'll create an invoice for you that reflects your order and then email it to you for approval. Once approved, we'd charge your account and begin the production process for your mask(s). Please be advised, sir, that the current wait-time for all of our silicone products stands at 6-8 weeks from the day payment is made. Should you have any further questions, comments, or concerns - please do not hesitate to contact us via either phone or email. Thank you.


Yours Truly,

Scott
CFX

CFX E-order form.

We are in the process of updating our ordering process for the time being this form will serve as the official request for a quote form. Please read it completely so that you are fully informed as to our sales policies, and terms of service. Failure to fill out this form completely will result in delays or your order being omitted completely.

Please note that filling out this form does not obligate you to make a purchase, it simply gives us the information we need to give you an accurate quote.

  Once we have your information we will write up an invoice and send it to you THEN AND ONLY THEN you can send your payment whichever way you are most comfortable.

  As payment we accept Visa, Master Card, Discovery, and American Express, Checks (your order will not begin until your check has cleared our bank) Money orders,  and Pay Pal (please note that a 4.5%  service fee will be applied to Pay Pal transfers ALL PAYMENTS MUST BE MADE IN U.S. DOLLARS You must be 18 or older to place an order.  

For your convenience there are a few Frequently Asked Questions as well as answers located at the bottom of this form.

Filling out this form indicated that you have read and accept our terms of payment which can be found on our website : http://compositeeffects.com/blog/contact-us-place-an-order/payments-returns/

The estimated wait time on masks is currently 6 weeks

Billing address
Name:
Company name:
Street address:
City / county:
State / province:
Zip / Postal code:
Country:

   Shipping Address (If it is different from the billing address) 

Name:
Company name:
Street address:
City / county:
State / province:
Zip / Postal code:
Country:

What items would you like?   (If you have reference photos please se-send them with this e-mail) How would you like to pay?  (if you just want a quote type quote)

If you would like to pay using a credit card please include the credit card # and the expiration date. NOTE: you will not be charged until AFTER we have sent you an invoice and you have approved the total amount.  How would you like us to ship?

(For international orders US postal is cheapest)  Please be aware that international orders will incur additional charges as they pass through your countrys customs department. We have no control over this nor do we get any proceeds from it. (In fact, we have no idea what that charge will be) PLEASE dont ask us to mark gift on the package or make the price less, this amounts to tax evasion on our part and is something we will NOT do, CFX will make every effort to comply completely with customs and will disclose all required information truthfully.  Also we have no control over the shipping time, even if we ship it express it may still take two weeks or more to get to you. All estimates we provide as to the production time of your order are estimates only we will do everything within our power to hold to that time frame but as all products are handmade on an as ordered bases  we cannot be held responsible for any production delays due to means beyond our control.  

--- On Fri, 6/17/11, Vincent R wrote:

From: Vincent R

Subject: order options for Mac the guy
To: info@compositeeffects.com
Date: Friday, June 17, 2011, 8:10 PM

Dear CFX,

I wouldlike to order one Mac the guy mask with eyebrows. I 'm also interested in more options please let me know what the other options are,.

Regards,

Vincent R

Les Pays bas - The netherlandsPayments / Returns   Composite Effects | Custom Theatrical Props, Special Makeup Effects, Silicone. compositeeffects.comCFX / Composite Effects : Special Makeup Effects, Silicone Masks, FX Supplies, Theatrical Props, and Animatronics for the Film & Attractions IndustriesPartager6 octobreVincent RogiestRE: codger the oldman

To see messages related to this one, group messages by conversation.

8/8/2011

  Vincent R

To wes@compositeeffects.com

From: Vincent RoSaved: Monday, August 08, 2011 8:43:41 PM

To: wes@compositeeffects.com

Saved draft. Continue composing this message

|

Delete

My god,... I reckon the fag tactics before !1:34:36 -0700

From: wes@compositeeffects.com

Subject: Re: Fw: RE: codger the oldman

To: Vincent R
 
Your mask was not made because of your dispute before the ship date. The order was cancelled before the production of your mask. I gave you an opportunity to remove the dispute and continue with your order, at which you displayed a continued disregard for our ordering and payment policies and no willingness to correct the situation.

You can not receive the mask in 2-3 weeks because our wait time is currently longer than that. You were informed of your wait time at the time of placing your order and received a copy of your invoice with that information and approved it.

Your lack of cooperation forced me to cancel your order and your inability to comment professionally led to your banning from the facebook page.

Because of this experience, we will not filling any future orders for you.

Wes Branton

Composite Effects

Office: 225-756-7875

Fax: 225-756-7843

www.compositeeffects.com


--- On Mon, 8/8/11, Composite Effects <info@compositeeffects.com> wrote:

From: Composite Effects <info@compositeeffects.com>

Subject: Fw: RE: codger the oldman

To: "Wes Branton" <wes@compositeeffects.com>

Date: Monday, August 8, 2011, 12:46 PM

--- On Mon, 8/8/11, Vincent Rt <alien_waves@hotmail.com> wrote:

From: Vincent R

Subject: RE: codger the oldman

To: "CFX CFX" <info@compositeeffects.com>

Date: Monday, August 8, 2011, 12:27 PM

My paypal order  has been cancelled, i want to remind you that i did not cancell it! Can you do me a favor and tel me how i can get the mask within 2-3 weeks ? Regards, Vincent R

Date: Mon, 8 Aug 2011 08:33:47 -0700

From: info@compositeeffects.com

Subject: Re: codger the oldman

To: Vincent R
 
Hey Vincent,

      Your order had not been made at the time of cancellation.

-Lauren

--- On Sat, 8/6/11, Vincent R  wrote:

From: Vincent R

Subject: codger the oldman

To: "CFX CFX" <info@compositeeffects.com>

Date: Saturday, August 6, 2011, 7:40 AM

Can you do me a favor and show some goodwill, can you put it on ebay ?

Regards,

Vincent RogiestComposite Effects | Custom Theatrical Props, Special Makeup Effects, Silicone Masks, Foam Latex Appl www.compositeeffects.comCFX / Composite Effects : Special Makeup Effects, Silicone Masks, FX Supplies, Theatrical Props, and Animatronics for the Film & Attractions IndustriesPartager25 octobreVincent RogiestWho is the bastard now,...  Paypal Claim - nr.PP-001-399-031-925

04-08-2011 13:03 PDT - Verkoper: Due to your refusal to comply with our payment / order policies, you order has been cancelled. Wes Branton Owner / Manager Composite Effects / CFX

04-08-2011 13:01 PDT - Verkoper: You have not been spoken to in any way other than to inform you of our policies. It's become obvious that you do not agree with the payment and order policies that you have previously agreed to at the time of placing your order. Due to your refusal to comply with our policies, we will be cancelling your order today. Wes Branton Owner / Manager Composite Effects / CFX

04-08-2011 12:51 PDT - Koper: This is not the way to speak to customers. With whom do i have the honor speaking with within composite effects ? Identify yourself ?

04-08-2011 12:41 PDT - Verkoper: We do not ship product without having first received payment, for obvious reasons. As of your dispute, payment can not released. You have 48 hours to remove the dispute or we will cancel your order.

04-08-2011 11:42 PDT - Koper: On august the 24 2011, me myself and i can escalate this dispute to a claim, it would then take some days for paypal to investigate and to check if i got the mask or not. PAYPAL SHOULD RESOLVE THE PROBLEME ! I STILL WANT THIS MASK AND I DON'T WANT A 15% CANCELLATION FEE APPLIED TO MY PAYPAL ACCOUNT. CUSTOMER IS THE KING. This message is only intended to : Composite Effects / CFX 6786 Pecue Lane, Suite I Baton Rouge, LA 70817

04-08-2011 08:16 PDT - Verkoper: The ship date on your invoice, which you received and agreed to, shows your ship date to be 8/24/11. Your order is still in production line and is currently on time. So far you have no grounds for dispute, so you have 48 hours to remove the dispute or we will cancel your order.

04-08-2011 02:16 PDT - Koper: PAYPAL SHOULD RESOLVE THE PROBLEME ! I STILL WANT THIS MASK AND I DON'T WANT A 15% CANCELLATION FEE APPLIED TO MY PAYPAL ACCOUNT. CUSTOMER IS THE KING. This message is only intended to : Composite Effects / CFX 6786 Pecue Lane, Suite I Baton Rouge, LA 70817 ... THIS IS A COPY PASTE TRANSCRIPT FROM : https://www.facebook.com/CompositeEffects Question : Lets say you shipped the mask to me after reciept of payment to : paypal@compositeeffects.com and it got lost in shipping or something. How would you replace the product from that third-person point of view ? Who would be responsible Compositeeffects, Paypal or The shipping Company ? With all this fake websites and certificates on the net I'm just trying to explain that if you pay by paypal and you don't get the product you payed for within 45 days and you did not open a dispute after this period, then you can't open a claim anymore ! What would happen then ,.Composite Effects We're a full service theatrical prop and makeup fx shop as well as a manufacturing studio for retail theatrical products. Our line of Pro Silicone Masks are world famous and 2nd to none in quality, durability, realism and the customer service to back them up.  Owners: Wes Branton & Kenny DeckerPage : ?5 673 personnes aiment a.Partager26 octobreEnvoy depuis un mobileDiana Smith MillarVincent, people try to scam us all of the time.  You wouldn't believe the things we've been told, the stories that we are given, and the lengths people go to to try and get a mask and not have to pay for it.  Because of this and the volume of people both domestic and abroad that we service, we *have* to maintain our order policies.  Regardless of why or whither, if a customer opens a claim/dispute on an unfulfilled order that has not even yet been made and is stil on the production line for on-time delivery, we have no choice but to halt the process in order to protect ourselves.  If YOU open a dispute, and then we ship you our product, there is nothing we could do to protect ourselves from you elevating your dispute to claim status and collecting your money back AND keeping the mask.  As a business, we would be foolish not to halt production when such an adversarial move is made. I realize that you had no malice intended, and also understand why you did it, but that being said, we can't conduct business on faith, or hope that all intentions are good -- it's not wise, as we'be learned the hard way in the past.  Vincent, as a consumer, you have the advantage and many methods of dispute at your disposal.  We are a very reputable company with award winning customer service and an impeccable track record for customer satisfaction.  We must maintain our policy, without exception.  If consumers don't agree with our policy, or if they don't like it,26 octobreEnvoy depuis un mobileDiana Smith MillarThey do not have to shop with us.  We hope that everyone does, and realizes that it is the most efficient way for us all to operate whilst adding a layer of protection on your investment of money, and our investment of time.  I'm sorry that you are unhappy, but there isn't anything that we can do to change that.26 octobreVincent RPayPal (KMM18094934V14068L0KM) :ppk4

9:57 AM


Reply ?

  webform@paypal.nl

To Vincent R


Beste Vincent R

In response to your touch via Facebook with PayPal, we will contact you.We have received an escalation of our media team in relation to your question geshillen PP-001-399-031-925. We have seen this for you and can you mention that it was shut in your favor because the seller has a full refund to be sent. The repayment took place on August 9, 2011.We understand that you have your questions about the dispute process from PayPal, we hereby send you more information.From the transaction date, you have 45 days to open a dispute. A dispute may within 20 days and at any time be escalated to a PayPal claim. When a dispute escalates, ask (or ask the seller) to PayPal to investigate and resolve. Buyers often escalate a dispute if they believe a dispute can not be resolved with the seller. Sellers may escalate a dispute if they do not communicate with a buyer or if they think they have evidence that the claim of the buyer is fraudulent.Want to know more about resolving a dispute, then click on the link "Understanding Resolution Center". You will find this explanation under "Resolution Center" in your PayPal account.The 45 days that were to open a dispute is decided by PayPal as a seller an item can ship worldwide during this period. PayPal indicates that sellers of the items in stock, or that it is within this period must be sent and received.We also understand that in some cases, as in your case the seller needs more time for the item to produce and deliver, this is the stage of formal custom that a dispute may open ones and then another 20 days the time for it to value before it closed. There are a total of 65 days before a dispute is closed or should be appreciated to be a claim.In your case, we recommend you always if you have not received the product within 45 days a dispute open and in consultation with the vendor to resolve this together.We hope you understand this procedure and that it is clearer why we use it within 45 days of our procedure seller.Should you require additional assistance, please let me know please.Sincerely,DannyPayPal


  Naar aanleiding van uw contact via Facebook met PayPal nemen wij contact met u op.


Wij hebben een escalatie ontvangen van ons Media team in verband met uw geshillen kwestie PP-001-399-031-925. Wij hebben deze voor u ingezien en kunnen u vermelden dat deze was gesloten in uw voordeel omdat de verkoper u een volledige terugbetaling heeft toe verzonden. De terugbetaling heeft plaats gevonden op 9 augustus 2011.


Wij hebben begrepen van uw dat u vragen heeft over de geschillen procedure van PayPal, hierbij zullen wij u meer informatie toe sturen.

Vanaf de transactiedatum heeft u 45 dagen om een geschil te openen. Een geschil kan binnen 20 dagen en op elk moment worden gescaleerd tot een PayPal-claim. Wanneer u een geschil escaleert, vraagt u (of vraagt de verkoper) PayPal om de zaak te onderzoeken en op te lossen. Kopers escaleren een geschil veelal als ze menen dat een geschil niet kan worden opgelost met de verkoper. Verkopers kunnen een geschil escaleren als ze liever niet met een koper communiceren of wanneer ze bewijs menen te hebben dat de claim van de koper frauduleus is.

Wilt u meer weten over het oplossen van een geschil, klik dan op de link 'Uitleg bij Klachtencentrum'. U treft deze uitleg aan onder 'Klachtencentrum' in uw PayPal-rekening.

De 45 dagen die men heeft om een geschil te openen is besloten door PayPal omdat een verkoper een item kan leveren wereldwijd binnen deze periode. PayPal geeft aan bij verkopers dat men de items in voorraad dient te hebben of dat deze binnen deze periode ontvangen en verzonden dienen te worden.

Wij begrijpen ook dat in sommige gevallen zoals in uw kwestie de verkoper meer tijd nodig heeft om het item te produceren en te leveren, hiervoor is de geschillen procedure aangepast dat men een geschil kan openenen en dan nog 20 dagen de tijd heeft om het op te waarderen voordat deze gesloten wordt. Er is zijn een totaal van 65 dagen voordat een geschil gesloten wordt of dient opgewaardeert te worden naar een claim.

In uw geval raden wij u aan om altijd als u het produkt niet heeft ontvangen binnen de 45 dagen een geschil te openen en in overleg met de verkoper deze in samenwerking op te lossen.

Wij hopen dat u voor deze procedure begrip heeft en dat het duidelijker is waarom wij de 45 dagen gebruiken binnen onze procedure van Kopersbescherming.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,

Danny

PayPal



Copyright 1999-2011 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe) S. r.l. & Cie, S.C.A. (Socit en Commandite par Actions).

Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5me tage, L-2449


RCS Luxembourg B 118 349.26 octobreEnvoy depuis un mobileDiana Smith Millar??26 octobreVincent RogiestFrom: wes@compositeeffects.com

Subject: Re: Fw: RE: codger the oldman

To: Vincent R
 
   Your mask was not made because of your dispute before the ship date. The order was cancelled before the production of your mask. I gave you an opportunity to remove the dispute and continue with your order, at which you displayed a continued disregard for our ordering and payment policies and no willingness to correct the situation.

You can not receive the mask in 2-3 weeks because our wait time is currently longer than that. You were informed of your wait time at the time of placing your order and received a copy of your invoice with that information and approved it.

Your lack of cooperation forced me to cancel your order and your inability to comment professionally led to your banning from the facebook page.

Because of this experience, we will not filling any future orders for you.


Wes Branton

Composite Effects

Office: 225-756-7875

Fax: 225-756-7843

www.compositeeffects.comComposite Effects
Respond to this report!
What's this?

#3

CFX Masks are AMAZING!!!

AUTHOR: 5Clowns - (USA)

We ordering the Whipstitch masks from CFX last year and Wes and the gang there at CFX are amazing!  We did not have any trouble from them at all with ordering and when we got our masks the head that holds the mask had rubbed a hole in it and they imediately took it back with free shipping, fixed it and sent it back within a week so that we could have them in time to wear in our haunted house. 

I would recommend CFX masks to anyone looking to have a realistic looking costume for anything.  We have had several people come up to us while wearing ours to ask how how long it takes to have makeup like that put on and also if we actually shave our heads like that for the haunt. lol.

So, I am not sure if this guy just did not know what he was ordering, but we got exactly what we wanted from them.  They have great customer service as well!
Worth every penny!
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

CFX Masks are better than expected

AUTHOR: Maverick - (U.S.A.)

I ordered my first CFX mask and recently received it. I was completely satisfied; it was even better than what I had expected. Usually when ordering items online, I don't get my hopes up as many times the picture was better than what actually came. The mask was packed well and looks great. It actually looks better than the photo on the website. I can't believe how realistic it looks and I cannot wait to wear it for Halloween as we have to dress up at work!
Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Owner of company

A complaint we've never heard from our real customers.

AUTHOR: Cfx_wes - (U.S.A.)

I am a partner/owner at CFX and my suspicions are that is report is not only inaccurate, but most likely fraudulent.
To begin with, on checking our sales records, we have never shipped product to Fairfield, New Jersey or the surrounding areas. We have not received a complaint from any of our customers of this nature.
In fact, the most common complain we receive is that the photos on our website do not do justice to the actual products we produce. Our actual reputation is based heavily on our attention to detail and acclaimed customer service.

Some points to note also include:
The report filed by Watchman2009 is heavily keyworded in the title (meaning that it contains several versions of our company name to make it more easily picked up by search engines). These keywords are particularly weighted towards the domain name "CFXmasks" which we have not yet advertised to our customers. Although it is also important to mention that this domain name was the subject of a dispute between our company and a direct competitor company that has a history of various contact information listings in, you guessed it, New Jersey.

If this complaint is fraudulent, I'd like to ask that whoever posted it show some restraint with their opinions.
If this complaint is from a legitimate customer of ours, I ask that you please contact us to resolve your dissatisfaction with the product you recieved.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory