• Report: #890447

Complaint Review: Canvas People

  • Submitted: Wed, May 30, 2012
  • Updated: Wed, June 13, 2012

  • Reported By: heidi — minneapolis Minnesota United States of America
Canvas People
Internet United States of America

Canvas People canvaspeople.com A Rude, Conning, Frustrating, Irresponsible, Scamming Company, Internet

*UPDATE Employee: Canvas People's Resolution

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I had photos of my sons taken in the fall. It was a beautiful session, the colors were amazing and I was thrilled with the photos when I received them. I ordered a canvas from here of them and was appalled when I received it. The canvas colors look NOTHING like the photographer's digital file. I even invited the photographer to my house to compare his image with the canvas and he too, was shocked and frustrated that his work was portrayed so poorly. The entire image had a pink tone to it, and my sons' skin looked orangey/pink.

I contacted customer service and explained the issue and asked for a refund. The first email I got back was cold, but not entirely unfriendly - they directed me to the refund page on their website. I filled out the form, added my photographic evidence of the digital image next to the ugly canvas, and sent it off. I received a snotty and rude email response from them saying that it was *my* fault that the canvas looked bad and that the image was poor and that they printed directly from what I uploaded.

While I don't believe they purposefully tinted my image to look like crap to cause problems, I also certainly don't believe the canvas was printed correctly or that whatever they used to print it wasn't off that day or that some ink needed replacing or something of that nature. I asked for a reprint or my money back again and got yet ANOTHER rude email telling me that it wasn't their fault I uploaded a bad image and that I wouldn't be receiving any refund or replacement product.

I would never, ever use this company again so long as they continue to tell me that my beautiful image was a poor quality one or that I uploaded a pink image and that it wasn't their fault that it looks crappy. I have since printed that image in regular print form from a photo printing service as well as from my own color printer and both of those images look lovely. Canvas People just brushed my problem under the rug and ignored my request and complaint like they do for so many other now-former customers. 

I believe if they had made the effort to fix this, I could have ended up with a nice looking canvas from them. But their lack of desire to fix the problem or offer any solution was ridiculous. Based solely on their outwardly rude and unreasonable finger-pointing attitude toward me, and until my refund request is approved, I will continue to tell everyone I know to never use them. And the best part of this --- I'm a professional photographer myself, so my network of people who would make use their service - clients and colleagues alike - is huge. And I'll be telling that network of people to go elsewhere for their canvas needs.

This report was posted on Ripoff Report on 05/30/2012 09:55 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Canvas-People/internet/Canvas-People-canvaspeoplecom-A-Rude-Conning-Frustrating-Irresponsible-Scamming-Compa-890447. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Canvas People

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Canvas People's Resolution

AUTHOR: CanvasPeople Support - (United States of America)

Heidi,

We are very sorry that your canvas did not meet your expectations and that you have not had a pleasant experience using our services.

Canvas People strives to provide all of our customers with quality customer service, while abiding by our Return Policies and Terms and Conditions. This is done in order to treat all customers equally and fairly.

We would be glad to issue you a refund and will contact you privately with the instructions for the refund procedure.

A representative will be in touch with you sometime today.

Thank you for your patience and understanding.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X