• Report: #811505

Complaint Review: Cheapoair

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, December 19, 2011
  • Updated: Mon, January 09, 2012

  • Reported By: Ruth — Oregon United States of America
Cheapoair
Internet United States of America

Cheapoair Promised refund, but denied later Internet, Internet

*UPDATE Employee: CheapOair

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Please read if you are planning to purchase a ticket from Cheapoair.  You might thank me later.

 

I took a trip to the Philippines in early 2011. Originally, I purchased a round-trip ticket for about $1,000.  My connecting flight was missed in San Francisco (my fault).  The airlines instructed me to work it out with the agency which sold me the ticket in the first place, Cheapoair. They told me I could take another flight out in two days (the earliest) and could have the difference in my ticket refunded to me. However, they told me I would have to pay for another round-trip ticket upfront (about $1,600). Later, the AIRLINES were going to refund my money, they told me. They also said it would take about two months to get my refund.  After spending two days in San Francisco, I caught the scheduled flight and finished my trip. 

 

After two months, I contacted both the airlines and Cheapoair to see where my refund was.  Below are three emails received from Cheapoair.  This does not include the phone conversation and my attempts to connect via their website.

 

1) If I am not entitled to a refund, I should have been told that before purchasing another ticket.

 

2) If I was sold a ticket and informed incorrectly, most reputable companies would eat the cost and refund the money anyway, especially since an authorized representative PROMISED via phone AND email. 

 

3) ALL reputable companies would communicate quickly to resolve an issue relating to their services.  Cheapoair rates VERY POORLY in this regard.  They ignore your communication often (unless you are purchasing from them).

 

If I would have known that it would cost me $2,600+ to take my trip, I would have made other plans! 

 

Please read below if you plan to purchase form Cheapoair! 

 

---------- Forwarded message ----------

From: <max@cheapoair.com>

Date: Wed, Apr 27, 2011 at 3:00 PM

Subject: Cancellation and refund booking # 701xxxx

To: xxxxxx@gmail.com

 

Hi,

 

As per our conversation over the phone, We have canceled your booking

7015097 with a $350.00 cancellation fee . Your refund amount is $900.00,

kindly allow 1 2 billing cycles for the refund to reflect on your

account. This is the time frame the airline takes to process the refund.

 

Please note that $200.00 will be charged upfront on your credit card and

the remaining $150.00 will be deducted from your credit amount with the

airline

 

Thanks & Regards

Max

Customer Service Executive

CheapOair

213 West 35th Street

Suite # 1301

New York,NY 10001

 

Toll Free: (866) 636 9088

PHONE: (212) 478 0335

FAX  :(646) 216 9114

 

 

From: "billing@cheapoair.com" <billing@cheapoair.com>

Date: September 22, 2011 1:40:23 PM PDT

To: xxxxxx@gmail.com

Subject: [#29xxxx]: Cancellation and refund booking # 701xxxx

Reply-To: billing@cheapoair.com

 

Dear xxxxxxx,

 

Thank you for contacting us at CheapOAir.com in regards to your booking # 701xxxx.

 

First let me apologize for the confusion that this cancellation may have caused you. While this ticket is normally non refundable since a segment of the ticket was used, I have gone ahead and submitted a request be processed for the unused portion of your ticket. As long as this is approved you will receive an email with the amount of your refund at the time it is processed.

 

If you have any further questions or concerns please feel free to contact us again.

 

Regards,

Billing Department

 

 

From: "billing@cheapoair.com" <billing@cheapoair.com>

Date: October 6, 2011 7:37:57 AM PDT

To: xxxxxx@gmail.com

Cc: kade@fareportal.com

Subject: [#95xxx]: Booking # 701xxxx

Reply-To: billing@cheapoair.com

 

Dear xxxxxx,

 

Thank you for contacting the Billing Department; we apologize for the delayed response. We have been in contact with the airlines on several occasions in an effort to get this matter resolved. in order for us to process a refund on your behalf, all of the flight segments must be open. United Airlines has collected their payment for the first segment of your flights; and that segment is now showing used. Due to this we are unable to process the refund. Unfortunately there is nothing more that we can do on our end, as Asiana Airlines is unable to re-open the flight segment. Please follow up with the Airline if you would like to pursue the refund further. We sincerely regret that we were unable to provide you with a better outcome.

 

Kind Regards,

 

Ms. Miriam

Billing Department

212-634-4082

 

 

 


This report was posted on Ripoff Report on 12/19/2011 05:03 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Cheapoair/internet/Cheapoair-Promised-refund-but-denied-later-Internet-Internet-811505. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Cheapoair

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

CheapOair

AUTHOR: Renee customer service - (U.S.A.)

We are very sorry that the customer was denied a full refund by United airlines. However, they have the final decision on determing whether a refund is applicable or partial. Because it was determined some of the airline ticket was used, a full refund was not valid, however, the customer did get a portion refunded back to her.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.