• Report: #926021

Complaint Review: ClearFX Skin

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, August 11, 2012
  • Updated: Thu, March 07, 2013

  • Reported By: ndo36 — Va Beach Virginia United States of America
ClearFX Skin
4570 Van Nuys Blvd, Suite 102 Sherman Oaks, California United States of America

ClearFX Skin Rip Off Crooks Ship Used Equipment & Charge CC without Consent Sherman Oaks, California

*Consumer Comment: OMG These ClearFX Skin People ARE LIARS

*REBUTTAL Owner of company: Rebuttal to a completely false report

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

In 10-2011 We purchased a NEW microdermabrasion equipment from ClearFX (clearfxskin.com) at a Philadelphia trade show for $5990.  When equipment arrived, we discovered it in poor, used or refurbished conditions where there were rust found inside of cylinders, used hoses, damaged metal diamond tips, unlabeled tutorial CD, and the list goes on.  It was not a new equipment that I purchased.

We have photos and documents to prove such conditions.

We called to report what we found and got nothing but excuses.  At this point, there were many emails exchanged and photos and phone calls with little results.  We just cannot trust this vendor.

We filed a charge back with our CC and our bank.  This went on for 4 months and during those times:

1) ClearFX had the audacity to have a pretentious person pretending to be from VISA dispute trying to convince us to return the item and pay restocking fee.

2) ClearFX threaten and harassed us with a letter calling us thieves.

After all of the proofs we sent to VISA, we were awarded the charge back.

Now we recently found out they charged our CC without our consent for restocking fee!  We will fight this.

Clear FX Skin clearfxskin.com is an UNETHICAL vendor and will rip you off!

Estheticians and Beauty Professionals beware of this vendor.

This report was posted on Ripoff Report on 08/11/2012 07:32 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/ClearFX-Skin/Sherman-Oaks-California-91403/ClearFX-Skin-Rip-Off-Crooks-Ship-Used-Equipment-Charge-CC-without-Consent-Sherman-Oaks-926021. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on ClearFX Skin

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

OMG These ClearFX Skin People ARE LIARS

AUTHOR: ndo36 - ()

OMG! Clear FX Skin people are such liars!

Their rebuttal twists all the facts and a good example of the type of people you will be dealing with if you do business with them. LIARS.

Just to give you an idea, the equipment we received were (not limited to what I listed below):
* Powder canisters have signs of rust
* Diamond tips casing were scratched, dented and cracked
* Lotion bottle was capped with saran wrap
* DVD was not labelled like it was copied out of a computer
* Hoses were all tinted with signs of usage
* Laser wands were not professionally wrapped and scratched
* Metal Stand has signs of damages

We went through a 3 month process to do a charge back on our purchase.  During this process, we sent in photos and proofs of how poorly the equipment we received and had to proof that we never used the equipment.  I have the photos to show the meter counter indicating that the equipment was never used.  AND WE WON THE CHARGE BACK.

We made the mistake of not cancelling the credit card used for the purchase because Clear FX fraudulently charged our credit card without our approval.  Because we caught it too long after the fact, we were not able to get our money back.

I was so pissed; so I researched about them.  Clear FX Skin (aka Organica Systems and other business names) are ran by a family of Revivo brothers, Nathan and Roy, along with their spouses.  They do not have a formal manufacturing plant.

Their website and their words will tell you that the equipment has to be tested prior to shipping and that is why the canisters are used looking.  If these equipment were properly manufactured, wouldn't they be tested already?  who's to say that they did not ship you a model they already used at the shows or a returned unit?

They recently started another business, Organciasystems.com, selling the same machines under a different name.  Does this raise any red flags for you?

They also have previous businesses that also have complaints of cheating consumers:
(((link redacted)))
(((link redacted)))
(((link redacted)))

I've found so much more than those links above.  Don't know if I can include them all onto this post; so I limited it.

I have nothing to gain from this; but only trying to do the right thing to warn consumers about fraudulent vendors.  Don't make the same mistake I did where I lost hard earned money.

CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.
Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Owner of company

Rebuttal to a completely false report

AUTHOR: clearfxskin - (United States of America)

Hello Everyone,

This customer purchased a machine from us at the Philadelphia trade show in 2011. Ten days after the show the machine was delivered to her with all the supplies that were stated on her invoice . A week after the delivery, we received a call from the client stating that she noticed there was crystal in her filter and that one of the boxes that had the supplies in it had a dent. We asked if the supplies were damaged and she said no, but that she wanted to make sure everything was brand new. Without hesitation we sent her another brand new box of supplies (as was the original shipment) via next day UPS. We always want our clients to be happy and satisfied with their equipment.

We explained to the client that there is crystal in the filter due to us testing each machine before we send it out. ClearFx Skin tests every machine for 15 min before shipping to make sure the machine is properly calibrated.

After we explained this to the client she said she understood and appreciated the immediate response and good customer service.

We have emails with proof that we also emailed the client a week later to ensure everything was going well with her machine. She never responded. A month later we received a letter stating that client is doing a charge back. She never attempted to contact us or send back the equipment. By the rules of any merchant service you need to first contact the company and then send back the equipment. Visa merchant services denied her charge back due to the proof of purchase receipt and emails between the client and ClearFx skin.

In good faith we decided to refund the customer for the machine. ( she did not want to send back the equipment yet wanted to receive a full refund), after weeks she agreed to send back the equipment and we refunded her the amount of the purchase minus re-stocking fee. The customer states in the above complaint that we charged her credit card without consent for the restocking fee. It clearly states on the agreement that she signed and in our return policy that a restocking fee will be charged if the machine is returned.

We made an exception because we didn't want to have any problems with this customer.

We have great customer service and wanted to upkeep to that. This was a very unfortunate experience with a client who was not willing to uphold her end of the contract, requesting a refund while trying to keep $5900 of our equipment.

Upon the receipt of the equipment, it was clear that the machine was used by the customer for over 5 hours (roughly 30 treatments) as recorded by the hour meter built into each ClearFx microdermabrasion machine.

We have been in business for over 13 years and we have never had any complaints or issues. We are recognized by the American association of dermatology as the number 1 microdermabrasion machine on the market. We are known for our excellent customer service and we take pride in that. All of our microdermabrasion machines are manufactured in our facility in the USA and are brand new. We would be honored to provide you with tons and tons of medical and esthetic referrals from years of satisfied customers.

Please do not base your decision on this customers negative reviews. We have thousands of pleased customers. Please feel free to contact us and we can provide you with a list of Referrals.

Sincerely

Clear Fx Skin


Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.