• Report: #917372

Complaint Review: Coolhandle

  • Submitted: Wed, July 25, 2012
  • Updated: Mon, July 30, 2012

  • Reported By: mittens6311 — Hamilton New Jersey United States of America
Coolhandle
700 W 6th Street Los Angeles, California United States of America

Coolhandle Coolhandle has refused to refund my money Los Angeles, California

*Author of original report: Invoice#999428437

*UPDATE Employee: A dispute has been filed

*Author of original report: Requested information

*UPDATE Employee: We Want to Help

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I paid Coolhandle $262.80 for web hosting services on 05/24/12. For some strange reason, their system triggered a refund for my account and it was placed on hold ever since. I have never used their services to date.

I contacted the company to find out what happened and was told that the money that I paid on 05/24/12 will be refunded to me in 30 days and I will have to pay that same sum again to get the account going. I refused to do so. It was not my fault that their system took my money and categorized it as an amount to be refunded. I have a copy of their invoice as proof and it explicitly states that the money is to be refunded. They are grabbing at straws.

Customer service is non existent at this company and if you speak to anyone on the phone they are all arrogant and will cut you off at a moment's notice. Coohlandle has claimed that I initiated a complaint through my financial institution and a refund, if any, will be issued by my bank.However, they are presently enjoying my money which is fattening their bank account with my sweat.

If this was an honest company they will realize that they have no authority for withholding my hard earned money from me and they have not supplied any services whatsoever to have the privilege of keeping the money.

 At the time I paid the monies , I was serious about doing business with them and I did not file any complaint with any financial institution. I asked "Adam R" of the cancellation department to fax me a copy of the complaint which he claimed he had on file and  I never got it.

The monies I paid on 05/24 were never refunded to me. When I inquired about the reason why I never got my refund they told me to open a ticket with the cancellation department which I did on 06/15/12. Again, no money was ever refunded to me in 30 days.

It is my personal opinion that this company is being run by IT people who have absolutely no regard for customer service and are all stiffed necked and rude. Their prime goal is to make money at all cost and have never been trained in the art of good customer service which is the most important ingredient for the longevity of any business.

Coolhandle should completely overhaul their customer service or close down forever.

This report was posted on Ripoff Report on 07/25/2012 01:55 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Coolhandle/Los-Angeles-California-90017/Coolhandle-Coolhandle-has-refused-to-refund-my-money-Los-Angeles-California-917372. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Coolhandle

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Invoice#999428437

AUTHOR: Hamilton, NJ - (USA)

I never approached any financial institution about a dispute concerning the above invoice. It is one of your fabrications.
 I challenged you before to prove it to me by supplying me with a copy of the dispute and I never received it.I challenge you again to the whole world so that I can show the world how dishonest your company is.
 Prove to me that I disputed your invoice with MY financial institution and I will drop this matter and will update this claim with Ripoff Report.
My email address is:      (((ROR redacted))).
This is a copy of your invoice and it clearly states that the money is to be refunded to me:                               
https://secure.coolhandle.com/viewinvoice.php?id=999428437

You know that you are grabbing at straws. Your system messed up and created the refund.
 When I called to inquire about why my account was placed on hold, I was told that I would have to pay the same amount  again to get the account going and the first amount will be refunded to me in 30 days.That never happened.
 When I realized I was dealing with a shady company, I took my business elsewhere.The ball is in your court. Let's see if you are going to crawl below a rock again.
Be a man and supply the proof of your refusal of my claim or just issue me a refund!

CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

A dispute has been filed

AUTHOR: Adam R. - (United States of America)

Thank you for supplying the invoice number to locate your account. Our records show that you submitted a dispute through your financial institution. We are unable to process a refund once a customer has submitted a dispute through their financial institution. A refund, if applicable, we be issued by your bank/credit card company. 

Regards,

Adam R.
Coolhandle.com
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Requested information

AUTHOR: Hamilton, NJ - (USA)

The Invoice# you requested is 999428437 and the domain name is coolbargainsonthenet.com
Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE Employee

We Want to Help

AUTHOR: Adam R. - (United States of America)

Based on the information you provided in this forum, we are unable to locate you account in our database.  We kindly ask that you respond with at least 1 of the following items:


- Main domain name associated with your account
- Main email address on your account
- Any invoice ID for your account


Once we receive this information, we can review your account and continue with your request.

Regards,
Adam R.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X