• Report: #972915

Complaint Review: Dish Network

  • Submitted: Fri, November 23, 2012
  • Updated: Sat, December 08, 2012

  • Reported By: Justin — Kentucky United States of America
Dish Network
9601 South Meridian Boulevard Englewood, Colorado United States of America

Dish Network Illegal Billing Practices Englewood, Colorado

*Author of original report: All Lies

*Author of original report: NO Refund Still Waiting

*UPDATE Employee: The Issue You've Posted

*Author of original report: No Refund - 5 days and waiting

*Author of original report: Update from Justin

*UPDATE Employee: Refund

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I went online and manually paid my bill with a credit card. The website stated Payment "Successful" balance due $0.00.

Two days later I receive an email from my bank stating that I have overdrawn that checking account. This account was set up for utilities payments only. (Not my personal account) I go back online to Dish network and find that the charge was successful and than reversed the next day. Than a charge was made to my debit card account. This resulted in an overdraft fee. They agreed to refund the money back to the debit account.  They claimed that if a manual payment is made than the auto pay feature will not double bill. I guess that claim has now been proven wrong. No refund has appeared.

Some advise. Call your credit card company and tell them to block all future charges and insist that a note be placed on your account that requires you to call them and authorize any future charges to Dish Network. By law, they must comply. If they refuse, you can dispute and refuse to pay the amount disputed. 

As for debit cards, if they have your number, it is considered point of purchase. That cannot be stopped, only disputed. You have to cancel the card and reissue another one. And than (dish) can still force a payment. It will take more effort though. I just closed out the account and reopened a new one.

 As for their threats with collection and credit reporting? File a complaint with the BBB and your state attorney general's office. The credit reporting will be removed and tell the collections to refrain from calling. They can than only contact you to inform you of court action only. If you have been wronged than you will prosper.



This report was posted on Ripoff Report on 11/23/2012 05:00 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Dish-Network/Englewood-Colorado-80112/Dish-Network-Illegal-Billing-Practices-Englewood-Colorado-972915. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Dish Network

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
4Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

All Lies

AUTHOR: Jusrin - (United States of America)

Still No Refund. 
Becki Barned and Mike Lemar -->> All lies.
For Sale - Brand new still in the box 2 Dish Network Universal Remote Controls.
Plus 1 slightly used remote control.
1 dual LNB
120 ' cable wire
1 round dish snow sled
Make offer!
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

NO Refund Still Waiting

AUTHOR: Jusrin - (United States of America)

I have received 2 acknowledgements. One on 11-24-2012, via chat with a representative. I was informed 3-5 days for the refund to be issued. And another one 11-28-2012 by email from Becki Barned both claiming the refund was submitted. Plus a message left on my answering machine that Dish is not in error. I was informed to prevent double paying the payment must be made 7 days before the auto pay date to prevent a double billing. Although, On 8-16-2012 a payment was made with the same credit card one day before the auto pay and that month did not result in a double billing. So that refutes the 7 days prior statement provided to me.
So to sum it all up ...
One charge to my credit card on 11-18-2012. That charged has been reversed back to the credit card.
We can forget that one.
And another charge to my credit card on 11-21-2012.  That payment is considered my monthly payment for the month of November. We can forget that one also.

One charge to my checking account on 11-18-2012. That charge still posted. No refund issued.
That represents 2 charges in the month of November. 

My Dish billing was said to have received a $35 credit as a courtesy for my inconvenience which is the amount that my bank charged. However, my account is stating that my balance is $29.81 still owing.

These numbers do not add up to a credit. You have 2 payments of $39.20 posted in November 2012. 

Owed to me is $39.20 refund. $35.00 credit posted to my account as a courtesy. 
Now you want a $29.81 payment for December? 

 The checking account remains open at present time awaiting a refund. It is in a deficit balance. The overdraft protection has been removed to prevent any future charges to be lodged against it.
No funds no December payment by auto pay. I will dispute the charge lodged against it to prevent the bank from taking collection actions as I was informed by the bank manager as my avenue. All future POS drafts will be denied.

I am thinking it is best that I assume the loss and I just wash my hands of Dish.  I have received many explanations and promises but no action. 

This entire report can now be incorporated as reference as I DO hereby give permission for others to use it as necessary for any and all future litigation.  
 
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

The Issue You've Posted

AUTHOR: MikeL DISH - (USA)

Justin,

Were you able to get in touch with our representative?  What were you advised about the length of time to expect?  Please let me know and email me your account number at michael.lemar@dish.com so I can look at it and help further to get this resolved once and for all!
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

No Refund - 5 days and waiting

AUTHOR: Jusrin - (United States of America)

It has now been 5 days since Dish made a double charge against my account. Still no refund.
Respond to this report!
What's this?

#5 Author of original report

Update from Justin

AUTHOR: Jusrin - (United States of America)

From the Dish Network Representative:
Justin
Thank you! I do see that we have submitted a refund for $39.20 for the double payment. When you add or remove auto payment from the account, you must make the changes 7 days prior to the bill being due, or the system will not recognize that the change has been made.  It is disclosed to you when you sign up with auto payment that if you need to make changes to the auto pay, that it must be done 7 days prior to the bill being due.

[[The auto pay deducts the balance on the account, regardless if a payment was made.]]

My response:
This is not true. On 8/16/2012 I made a payment with a different credit card then the one originally used to start the service. The Bill date was 8/17/2012 There was no double billing on that month. Please do not post inaccurate information for your replies. Also there still has not been a refund issued. 

The truth, It was not disclosed to me. I was told I could pay online at any time prior to the due date. I could even pay more than the invoice amount if I chose to. It would show up as a credit. Please refer to your Customer Agreement you have on your website. There is no mention of any 7 days prior. It states just what was disclosed and just as I stated above.
Respond to this report!
What's this?

#6 UPDATE Employee

Refund

AUTHOR: BeckiB@Dish - (USA)

Justin, I am sorry that you have not yet received the refund. Please send me an email at becki.barned@dish.com. I would be happy to look into what happened and see where the refund us. Thank you!

Becki Barned
DISH Internet Response Team
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X