• Report: #764294

Complaint Review: First House Financial

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, August 12, 2011
  • Updated: Wed, January 18, 2012

  • Reported By: Edward — Baltimore Maryland United States of America
First House Financial
Santa Cruz, California United States of America

First House Financial Charged me a monthly fee of $9.95 without my knowledge, never sent any information, terrible customer service, etc etc. Santa Cruz, California

*Consumer Comment: Issue Resolved

*Consumer Comment: Issue is Resolved

*UPDATE Employee: Issue is Resolved!

*Consumer Comment: SCUMBAGS!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I was looking for housing in a new area, and saw a listing but could not view it without speaking with First House Financial.  When I spoke with the representative she told me that they would need to charge me a one-time fee of $1.00 to view the listing information.

Needless to say, I received nothing via mail or e-mail regarding the listing.  Not only that, my credit card was being charged $9.95 per month with an automatic renew.  When I first found this out, I tried to contact them and nobody would answer the phone, they just quickly hung up on me.  Then I tried to contact my bank to let them know, the only thing my bank said is if they charge me again they will notify me immediately.

You guessed it, they charged me again this month the same $9.95 per month for a service I never received or agreed upon.  All I wanted was to view a single listing.

When I tried calling back this time, I spoke with Samantha in Customer Service.  She was extremely rude, and at one point asked me very rudely, "Sir, do you want to cancel your service or not?"  I was shocked!  Not only was I trying to get to the bottom of what was going on, she wanted nothing to do with me and did not want to help.  

After she hung up on me, I called her back and got her after waiting on hold for 25 minutes.  She said there was a $5.00 cancellation fee.  I was upside myself when I heard that and told her the situation that I had gone through, she didn't care and told me everything is non-refundable.  Yet again, I never received any information, nothing, just got charged the following:

$1.00 to (supposedly) see the listing
$9.95 per month for 2 months for ????  Nothing!
$5.00 to cancel (to cancel me paying them more money)  

From top to bottom this company is a scam, I'm out about $25.00 which isn't the big deal, it's the principal, and now that I've reported them it feels a little better.

This report was posted on Ripoff Report on 08/12/2011 10:22 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/First-House-Financial/Santa-Cruz-California-/First-House-Financial-Charged-me-a-monthly-fee-of-995-without-my-knowledge-never-sent-764294. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on First House Financial

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Issue Resolved

AUTHOR: Pattie D - (United States of America)

first house financial firsthousefinancial.com
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Issue is Resolved

AUTHOR: Pattie D - (United States of America)

Great news! We have their signature!
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

Issue is Resolved!

AUTHOR: Diagnox - (U.S.A.)

Hello,

We apologize that you had a bad experience with our service. However, it seems that you did not take the proper steps outlined to receive your information after registration. Also, you were informed at least 3 times through the registration process of the payment terms through the website alone. However, we will be happy to extend your membership free until the end of the year; this way you may still avail the service at no additional cost. Please email us to receive your downloads. Thank you!
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

SCUMBAGS!

AUTHOR: mr rik - (USA)

for sure!
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory
socialism