• Report: #1004639

Complaint Review: Freedom Pop

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, January 28, 2013
  • Updated: Tue, February 12, 2013

  • Reported By: dro77 — United States of America
Freedom Pop
Internet United States of America

Freedom Pop FreedomPop Not Truly "Free Internet" or 100% Refund Internet

*Author of original report: FreedomPop has revised their policy to remove the fee

*Consumer Comment: Almost 4 months and still no Phone !

*Consumer Comment: Careful

*General Comment: Works for me

*General Comment: The do let you know about under and over usage

*Consumer Suggestion: Not bad at all, it could have been worst.

*UPDATE Employee: Fee Explanation

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Beware, the Internet offered by Freedom Pop is not truly free.

Firstly, keep in mind that they charge you for the device. This is communicated and is not a problem, but keep reading...

Secondly, after signing up for the "free" plan, I began to notice these small charges on my credit card. After contacting the company, they admitted to charging me a fee on months where I didn't hit a certain amount of usage. What this means is that there is sort of a sweet spot of usage that you need to hit for "free internet". If your usage is under the "minimum cap", you are charged. If your usage is over the "maximum cap", you are charged.

This is not clearly communicated to the user upon signing up, and is very dishonest. They send you a device with the guise of "free internet", and then charge you for it if you don't meet conditions that were never communicated.

Thirdly, the company boasts of a "full refund" if you're unhappy with the service. I'm unhappy with a dishonest company, so obviously, I wanted to return my device. Here's the catch. The device cost me $105. When I returned it (I paid for shipping) in perfect working order, they refunded me $90. Another 15 dishonest dollars in their pocket.

In summary, by no means expect "free internet" from this company. They will nickel and dime you until you send your device back, and even then they will take another $15+ from you.  Stay away at all costs.

This report was posted on Ripoff Report on 01/28/2013 08:13 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Freedom-Pop/internet/Freedom-Pop-FreedomPop-Not-Truly-Free-Internet-or-100-Refund-Internet-1004639. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Freedom Pop

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 6Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

FreedomPop has revised their policy to remove the fee

AUTHOR: dro77 - ()

FreedomPop has revised their policy to remove this fee. I just thought I'd update my original report with this information. I consider this issue resolved.

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Almost 4 months and still no Phone !

AUTHOR: Donald - ()

 I paid for the $105 for the phone and have waited almost 4 months and still no Phone. I have requested a refund but just given excuses and no refund. I'm beginning to think its a RIPOFF !

Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

Careful

AUTHOR: Jayala - ()

Now they do not charge you for not using 5mbs, but they have the offers to complete to earn MBs out of the 40 offers i completed I only got MBs for 5 of the 20 offers i completed and/or downloaded. They give you a whole run around to give you the MBs you earned for completed offers, Not only do you start to get alot of junk mail from the offers but when you start to download the downloadable office my virus software goes crazy with warnings.

beware of putting in time to complete offers that you may not get MBs for. 

Respond to this report!
What's this?

#4 General Comment

Works for me

AUTHOR: disdude - ()

I don't work for FP or have any association with them other than as a customer, but the article above is much more "I'm angry because I didn't read before I bought it" than "the company did me wrong." 

FP spells-out that for their "100% free" plan (where you pay nothing at all for the service) you first buy the wireless gizmo, and you're given 500 MB free every month. They ALSO spell out that if you don't use at least 5 MB each month, they'll ding you for a maintenance fee - they're up-front with that. 

So, keeping your usage between 5 and 500 MB each month, you should expect to pay $0.00 for the service. That's been my experience for about 4 months now, and I'm quite happy with it. Granted, their network is spotty - I have no coverage at my house, but I also have a nice speedy fiber optic connection at home. I didn't buy the FP puck to use in my own living room. 

Dollar for dollar, I give a pretty good recommendation for FreedomPop. They're nowhere near as widespread coverage as Verizon, but they also don't cost doodly either. I think some of FP's newer gizmos use Sprint's network, which is more robust than Clear (which I have), but still not a US-wide blanket. 

Respond to this report!
What's this?

#5 General Comment

The do let you know about under and over usage

AUTHOR: Nick - ()

Perhaps they changed their terms of usage reciently......but I doubt it......if you take time to read it you will find they state clearly about using less and more data and the extra charge.........

Plus the OP's complaint about his returning equpment and the small charge seems resonable from my point of view.

I say "beware of overly complaining people" rather than his first sentance about" beware, the internet offered by Freedom Pop is not totaly free"............

 

 

Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Suggestion

Not bad at all, it could have been worst.

AUTHOR: Rene - ()

I do not work for this company.  But in their defense what you experienced is just the standard terms and conditions that you didn't read situation.  As consumers we are all guilty of it.  It does seem like a bit of a sneaky business practice but by law as long as they have it in their terms and conditions and disclaimers they are fine.  ALL companies do this so it's not anything new they pulled out the bag.  It does say in their terms and conditions if you don't use 5mb they charge .99 cents.  99 cents for a month!  I know how you feel but come on I say enjoy Freedom POP while they last at these rates.  Hopefully they will stick to the same rates as they grow.  The big internet and cable companies would have charged you way way more than that.  I switched my family to ALL prepaid services because now we have the exact same bill every single month.  I was with 3 different major cell phone providers and every month it was a different price and sometimes it was due to overages from data usage raising my bill well over 200 bucks a month EXTRA on top of the normal bill.  Same with cable sometimes. I don't know how a bundle package runs different prices every month and we barely watched TV some months, barely used the home phone, and rarely used the home internet connection because we were always on the go, yet the bill still bounced up and down. 

I wouldn't be mad at these guys, once you found out about it to use 5mb in a months time is soooo easy.  That's pulling up one website and doing a few clicks on it I mean that's nothing.  Play a quick game on Facebook or send a couple of emails out. Out of 30 days that is really not hard to do.

If you're not even using 5mb in a thirty day period then you may have not needed the service in the first place.

And the shipping situation, that's the same thing for a lot of companies.  You foot the cost to ship it back and they have a certain percent shelf fee it's another standard practice.


I do understand how you feel but you were no where close to being ripped off.  
Respond to this report!
What's this?

#7 UPDATE Employee

Fee Explanation

AUTHOR: FreedomPop - (United States of America)

Hello,

As a new start-up devoted to shaking up the mobile data industry, we are charged a real fee by our data partner in order to keep your device active within its system. If you use more than 5MB, your account is not marked as inactive and we are not charged to keep it open. Users can avoid this small $0.99 fee by just turning the device on once a month and downloading a few megabytes of data. Our customer support agents are usually more than happy to provide a first-time refund for users who did not read our available information on our website.

The cost of the device is $99. As a small business giving away tons of free data every day, were unable to cover shipping charges. When devices are returned to our distribution center, our logistics partner charges us a fee to inspect, clean, and restock the device. If we were to absorb this small fee, we would not be able to provide the device as a security deposit, and we would really like to ensure that people have that option to return the device outside of the short 30-day return policy that most other businesses have.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory