• Report: #457222

Complaint Review: Frontier Marketing International, LLC

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, June 01, 2009
  • Updated: Tue, June 09, 2009

  • Reported By:Clearwater Florida
Frontier Marketing International, LLC
1140 Old Peachtree Road, Suite D Duluth, Georgia U.S.A.

INVESTIGATION: Matt Bacak commitment to 100% customer satisfaction. Matt Bacak - Frontier Marketing recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Matt Bacak - Frontier Marketing, helping build your reputation as an expert in your industry, increase traffic, assisting with Internet Marketing strategies, making money online. Duluth Georgia
*UPDATE: Rip-off Report Investigation - Matt Bacak recognized by Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Program as a safe business service businesses can trust - Matt Bacak pledges to always resolve any issues.

*Consumer Comment: I bought a car two years ago and I don't like the colour, can I have my money back.

*UPDATE Employee: Matt Bacak Responds Below

*Consumer Suggestion: Update

*UPDATE Employee: Anytime during the workshop - will refund - no questions asked!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Rip-off Report Investigation: Editor's UPDATE: Rip-off Report Investigation - Rip-off Report's impression of Matt Bacak after a recent interview reveals Matt Bacak is exceptionally knowledgeable, sincere and an honest internet marketer dedicated to serving his customers needs. Matt Bacak personally contacted Rip-off Report and asked us to check into the history of all his companies and the complaints made by consumers. Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Rip-off Report understands, mistakes happen, and it's impossible to satisfy 100% of the people 100% of the time. But Matt Bacak stated that he did not want anyone to be an unsatisfied customer. Positive Rating and Recognition has been given to Matt Bacak for his Commitment to Excellence in customer service. Rip-off Report's investigation of Matt Bacak uncovers an ongoing commitment to total client satisfaction. This means that customers can expect that he will always work towards finding a mutually satisfactory resolution to any complaints or concerns. Matt listens carefully to customer concerns and sees them as an opportunity to learn from past mistakes and become more efficient as a company in the products and services he offers and the support for his services. Bacak stated to Rip-off Report that his philosophy is "Not only are we focused on providing the most current 'Bleeding Edge' marketing tools and strategies available, we are also 100% committed to taking good care of our customers and dealing with all customer service issues within 24-48 hours of receiving them. We don't want to meet the 'standard' - we want to exceed the standard... and set the bar higher for everyone else." Rip-off Report has confirmed that Matt Bacak takes customer support seriously. Matt has recently put into place systems, people, and technology that make it certain that his staff is the easiest to contact and easiest to deal with in teaching, training and marketing services on the Internet. Such changes include improved websites, improved access through targeted SEO and more clear information about their services and how to contact the company. Rip-off Report was pleased to learn that his past and current approach to business is focused on his pledge to total commitment towards customer satisfaction. Again, Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. For instance, he learned it was necessary to remove certain employees because of their inability to follow new policies. "I hate having to fire people, but the fact is my customers are my #1 business priority," Matt told Rip-off Report. With the feedback generated by Rip-off Report's Investigation Matt has made the changes necessary to convince us of his total overall commitment to exceptional customer experience. In summary, after our investigation, which included discussions with Matt Bacak, Rip-off Report is convinced that he has been and is committed to quality delivery of services resulting in total client satisfaction. Read about Matt Bacak .. see his websites and the services he has to offer.. . Read more about Matt Bacak's Commitment to Excellence and Total Consumer Satisfaction and why consumers should feel safe, confident and secure when doing business with a member of Rip-off Report's Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program. ..yes, a long name for a program that does a lot for both consumers and businesses alike. Read about Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program,..A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business. this program works. ===================== NOW TO THE ORIGINAL REPORT THAT WAS FILED ===================== Frontier Marketing International, LLC Matt Bacak and company are not what they are hyped up to be Duluth Georgia

The best way to describe what happened between Frontier Marketing International and myself is to cut and paste a letter I wrote to Matt Bacak last month. The letter is enclosed below:

Dear Matt,

I am writing to you in regards to the MMI Workshop that I attended last August 22nd and 23rd, 2008, in Suwanee, Georgia. I want to state to you that basically the massive monthly income web site business from the workshop has not measured up to what I was told it was going to be, and I am requesting a full refund of all related expenses from this course. I will describe now what has transpired from when I was first contacted by Rico Aaron in June 2008 to the present date. (Note: I sent a previous copy of this letter via Certified Mail Receipt on May 11, but as of today it still hasn't arrived at your destination. If it indeed does arrive, that letter has the same content as this one.)

Rico contacted me back in June 2008 describing to me the opportunity of this workshop, that it would allow someone to make massive income after they had gotten started. I asked Rico for more details, specifically how soon can I make any income, and eventually a good, livable income. I explained to him that I am not familiar with internet marketing, basically I am a newbie, that if this project will take much more time and effort to figure out after attending the workshop to even get any bit of business, then I am not interested, that I am not qualified nor ready to take on a project of this nature. I also explained to him of my unemployment and tight financial situation, also making it not a feasible time for me to take on this project. However, he said to me that there is nothing to worry about, that Matt Bacak is the Michael Jordan of internet marketing (Rico's own words), I will be making/earning an income literally as soon as I am leaving the hotel and heading back to the airport. Go ahead and place the entire course costs on your credit cards (which I did and ended up maxing out two of them), and change any travel plans you have for that weekend. I ended up changing other travel plans, costing me an extra few hundred dollars. The bottom line is, Rico overhyped and oversold the MMI workshop to me as a can't-miss event. He basically lied to me, giving me false information. Because of what he told me, I followed his advice and came to the workshop.

While attending the workshop, I was beginning to feel that this project may indeed not be what I was looking for, that it wasn't what I was told it was going to be. I know you did mention that if at anytime during the workshop, that if we did feel at all unhappy with the course, we can get a total refund for the class, no questions asked. I did discuss with you Matt about my dire financial situation, asking you if I am in over my head. You did acknowledge my situation, and stated in class that the best way for me to get started is to use the Direct Horizons article marketing services. When I did return home, I did contact them and had 10 articles written and submitted on the internet. The cost was about $1000. After this was done, my financial situation hit a dead end, and in September 2008 I couldn't pursue this web site money-making project any further. I had to shelve it since I had to concern myself from missing any bill payments, staving off bankruptcy, and basically keeping my financial head above water.

Joe Lavery mentioned to us during the workshop that he would give us his conference call once we returned home to help set up the web site. I called in and set up a date and time for him to call me back. My scheduled time with him did come and go, and he never called. I called back to complain about this, and I did speak with you directly explaining my dissatisfaction, that he did just blow me off without any concern. He did finally call me back on another scheduled time, and my experience with him on the call was not the greatest. He rushed through things, not giving me a chance to understand what he was doing. When I asked him to slow down, he would just say something like, What are you talking about? I just showed you., and the like. Further communication with him through his office has been unprofessional, to say the least. Joe has a bad attitude towards me; he couldn't be bothered with my request for assistance. This particular situation occurred when I tried to set up an appointment to have him describe some points to the Ultimate Traffic Secret.

As stated before, my horrific financial situation that began last September has left me paralyzed to do anything more with the MMI workshop web site for several months. I finally did manage to set aside some funds to start utilizing the Ultimate Traffic Secret in April 2009. I remember during the workshop, as well as while watching the Ultimate Traffic Secret videos, that Joe was hyping up how this method of driving traffic to one's site is really awesome, that no one out there at this time knows about it, we will be stealing other sites' traffic, and the like. Joe did say that the Ultimate Traffic Secret method won't happen overnight, but I certainly was under the impression that this secret traffic driving method would also be a means to start generating decent income with the workshop web site. I spent a few hundred dollars during April, using keywords to extract many URLs and drive traffic to my site. I soon realized that, although traffic was being driven to my site, again no one was signing up, and I was steadily and rapidly losing money. This situation is now the second time that something was overhyped to me where in reality I was not going to have the success that was sold to me.

I am still in a very difficult financial situation, and I am in no position to put the time and effort into the MMI workshop project, for financial and other reasons. Because of the stated reasons above, I am requesting a full refund of all expenses paid into this project, totaling $8000. This includes the cost of the course, the Direct Horizons expenses, the air fare, transportation and hotel expenses, the change of my travel plans for that weekend, the conference call with Joe Lavery, and the Ultimate Traffic Secret costs. You may be wondering why I am requesting this at all, and why it took me so long to write this letter to you? I want to be professional about this, and you have said to your clients to contact you with any concerns, that we are allowed to scrutinize anything you present. If you were in my situation, I'm sure you can see where I am coming from. Please contact me with your decision, preferably within a week of your receipt of this letter. If you need any further information, please feel free to contact me. Thank you for your time and assistance.

If you want to or can deal with what I described in my letter, by all means go aheaed. However, hope that others take notice to what I wrote and don't fall into the same trap as I have. Matt has yet to respond to my letter, and I did file a complaint with the Better Business Bureau regarding this matter. The bottom line? Please heed my warning.

Tim
Clearwater, Florida
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 06/01/2009 07:28 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Frontier-Marketing-International-LLC/Duluth-Georgia-30097-5121/INVESTIGATION-Matt-Bacak-commitment-to-100-customer-satisfaction-Matt-Bacak-Frontier-457222. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Frontier Marketing International, LLC

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

I bought a car two years ago and I don't like the colour, can I have my money back.

AUTHOR: Anthony - (Ireland)

It amazes me what people expect, as I said above, would you refund me? No you won't. I did a course with Matt Bacak, last February and I came out with a ton of information, that I then had to use. Bacak was not going to come, sit down and do it for me, I had to do it. I did take a slower approach than is suggested, I get to know each section first. But following his system, I now command half of two pages on goggle. I was unknown a month ago. Its only in the last month that I have started pushing. Its a lot of work, because I don't know it, but once I know something its simple. The system is simple, but not easy, it requires work. The computer needs input.

Also I find the staff at Bacaks company, more than willing to help and any issues, no matter how silly, they are their to support me. The Monday night call he does, always address the questions I have asked. I researched Matt heavily before I paid my money. I am 43, a long time in business and I know someone who is full of BS and some who is not. This guy is the real deal, but YOU have to do the work and follow the system. No one gives you money for doing nothing, I believe in the states its called welfare.
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Matt Bacak Responds Below

AUTHOR: Mbacak - (U.S.A.)

I've got to stand up for myself on this report.

If things were not represented correctly when you spoke to the salesman on the phone, then why did you not bring this to my attention during class. I do take personal responsibility for salesmen that sell a class that I teach.

But...

It's been over 8 months then all of the sudden you send me a letter saying that you are desperate for money and want Frontier to give you this ridiculous amount of money.

The workshop was not even the total that you are asking for.

In this report, you clearly stated that you knew the refund policy.

Tim, if you would have walked up to me during class at anytime and asked, I would have been happy to give you a refund on the spot as the refund policy stated. No questions asked.

During the workshop you had many opportunities to
bring this to my attention. The workshop you attended was one of smallest ones I have taught ever.

Instead you wait and post your comments here - which I feel should have been addressed to me in some other way. Like a phone call to my assistant or an email to my assistant sharing
your concerns and issues.

After extensive research checking through all the emailsthat I can get my hands on between you and Frontier Marketing.
The only thing that I found was an email from Tue, Apr 28, 2009 at 12:18 PM. requesting link to the Q&A recording which was quickly emailed back to you.

I didn't find anything that even remotely sounded like the things that you are saying about me and Frontier Marketing and, I didn't come across any other emails from you.

Since you attended class, you have had multiple opportunities to get ongoing help from me for the things that were taught.

There has been 2 refreshers offered to you since the class. I see in your record that you have received multiple communications about those by mail, email and Voice Blast and that you never
attended any of those.

There have been over 32 Q&A calls for you to ask me any question that you have. I religiously have done them every Monday night. I even
send out the recordings just in case you miss it. You knew that because that was the email that you sent in on Tue, Apr 28, 2009.

I only see "1" question that you have asked me.

I did notice the following purchases and the following sign-ups.

* Purchase: Pillow Talk
* Purchase: 30Bdaymailing
* Purchase: MattRetires
* Purchase: MMI Aug08
* Purchase: DarkSideCD
* Signup: Feb09call

If I felt this way about someone or a company I wouldn't have still purchased things from them and signed up for the telecalls that they were offering. No one put a gun to your head and told you to buy anything. You made the choice.

You know, years ago I was going through some really tough times.
The bill collectors calling ever minute of the day, I could barely put food on the table. The point being, I didn't blame anyone for
getting me in the situation that I was in. I realized that I made those decisions that got me to were I was at that moment and needed
to not blame but to learn. Now, I would like to extend a offer to help you. I would be happy to help you over the phone and give you some of my time to help you get the ball rolling again.

You are welcome to contact my assistant. You have her email because I know she responded back to you with the recording link after you asked for it in an email.

Sincerely,

Matt Bacak
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Suggestion

Update

AUTHOR: Tim - (U.S.A.)

The basis to my complaint is what the Frontier Marketing representative sold to me back in June 2008. The additional costs, time frame, refund policy (class cost only, no travel-related expenses), and scale of this project were not presented to me at the time of the workshop purchase. Mr. Aaron didn't answer my questions truthfully or honestly. He misrepresented what the MMI workshop was all about, and I was set up for a bad fall. Because of this, the aformentioned events occurred as described in the above letter. Matt still won't even acknowledge the concerns and problems that I had with this entire project, and won't even try to rectify what has happened to one of his customers. If I had been informed from the very beginning what I was really getting involved with, I would never have purchased the workshop course, and the events I have gone through these past several months would not have happened. I want Mr. Bacak and his company to take responsibility for their actions with their customers, and provide a truthful, ethical and legal manner to do business, and not resort to deceit and fraud. The fact that Mr. Bacak treats his customers in the way I have been treated is proof enough that anyone with good judgment must not do business with this company. There is no way to fix any wrongdoing with Frontier Marketing International that one may experience. As I said before, please heed my warning.
Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE Employee

Anytime during the workshop - will refund - no questions asked!

AUTHOR: Mbacak - (U.S.A.)

Dear Mr. Nugent,

As you stated, you mailed a letter on May 11th and
you attend class on August 22nd and 23rd, 2008.

The guarantee was exactly as you stated in this report:

"anytime during the workshop, that if we did feel at all unhappy with the
course, we can get a total refund for the class, no questions asked."

It's way past the the last day of the event. (refund period)

As of May 11th, It's been over 8 months since the workshop. To be exact,
May 11th was 231 days since the refund period was even available.

On a side note:

Rico is no longer working for Froniter Marketing Intl, LLC
and this event is no longer being offered with Joe Lavery
and his company.

Direct Horizon's is a totally different company.

I just spoke with people at Direct Horizon's, from
talking with them, I understand that you started to
focus on other things like a "porn" or "booty shaking"
type site to market. I never suggested to do that
and was not that thrilled to hear that.

Matt Bacak
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory