• Report: #54834

Complaint Review: Galleria USA

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, April 28, 2003
  • Updated: Tue, February 08, 2005

  • Reported By:Tuckerton New Jersey
Galleria USA
www.dealpass.com , Connecticut U.S.A.

Galleria USA ripoff on Visa Debit without giving name of Bank or Acct. # fraudulent ripoff business Usa Connecticut

*Consumer Suggestion: For Celina - Ontario.

*Consumer Suggestion: For Celina - Ontario.

*Consumer Suggestion: For Celina - Ontario.

*Consumer Suggestion: For Celina - Ontario.

*Consumer Comment: MICHIGAN BRIDES BEWARE

*Consumer Comment: not satisfied

*Consumer Comment: Melaleuca will take your money and ignore you.

*Consumer Comment: My Money ..they never give any rebate

*Consumer Comment: Motel booking ripoff

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

We received a tele-marketing phone call in Feb. for all Visa card members stating we were eligiable to win certain items if we subscribed to magazines. We told them we were not interested and hung up. One month later doing our bank statement we found a charge for $139.95 on it.

We called the 800-411-8104 and was told that we would receive a credit to our account in 7-10 business days. Question ? How did they receive our bank name or account number to charge this to???

The Better Business Bureu told us we needed an address to the company to file a complaint. When we called back the 800 number we received a recording stating that our account was closed and a credit would be on our next statement or two.

Derick
Tuckerton, New Jersey
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 04/28/2003 04:46 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Galleria-USA/Connecticut/Galleria-USA-ripoff-on-Visa-Debit-without-giving-name-of-Bank-or-Acct-fraudulent-ripoff-54834. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Galleria USA

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 9Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Suggestion

For Celina - Ontario.

AUTHOR: Antony - (Japan)

Sorry to hear you're not happy with the products of Melaleuca.
I know your report was last year, but I really hope you'll look back here sometime and find this message.

1) Did you return your products or empty bottles to Melaleuca? If you did, you should have received a FULL refund bar postage.

2) Did you sign the membership form? If you did then you should have read the agreement and policy that clearly states your rights as a consumer and member. Also, what to do in the event that you wish to cancel your membership.

3) If you've done the above and still had no satisfaction, I suggest you contact a lawyer and have him/her pen a letter to Melaleuca.

I would like to point out to everyone that one thing seems to be ignored by many when joining a company in whatever capacity:
In Melaleuca's case, they ask you to pen a letter to cancel your membership. A letter will have YOUR signature on it. They can then match it up to their copy of your membership form and see that there is a match. Thus, cancel your membership as requested.
Why can't they do it by telephone?
Simple, how would you feel if one month, you're waiting for the delivery of your usual order to arrive, but nothing comes. Zilch. Nada. You then call the company and ask them where your order is, and they reply that you cancelled your membership earlier in the month. You then say that you did no such thing. What are they to do then? Later, you find out that your daughter, or friend or whoever, called Melaleuca or whatever company, and cancelled your membership by pretending to be you on the phone. Perhaps they thought they would be saving you money. Perhaps they did it as a joke or revenge for something. Whatever the reason, this is why Melaleuca CLEARLY states you MUST cancel ANY agreements IN WRITING!
Hope you got reimbursed or sorted it out. More so, hope you knew what was required in the first place.
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Suggestion

For Celina - Ontario.

AUTHOR: Antony - (Japan)

Sorry to hear you're not happy with the products of Melaleuca.
I know your report was last year, but I really hope you'll look back here sometime and find this message.

1) Did you return your products or empty bottles to Melaleuca? If you did, you should have received a FULL refund bar postage.

2) Did you sign the membership form? If you did then you should have read the agreement and policy that clearly states your rights as a consumer and member. Also, what to do in the event that you wish to cancel your membership.

3) If you've done the above and still had no satisfaction, I suggest you contact a lawyer and have him/her pen a letter to Melaleuca.

I would like to point out to everyone that one thing seems to be ignored by many when joining a company in whatever capacity:
In Melaleuca's case, they ask you to pen a letter to cancel your membership. A letter will have YOUR signature on it. They can then match it up to their copy of your membership form and see that there is a match. Thus, cancel your membership as requested.
Why can't they do it by telephone?
Simple, how would you feel if one month, you're waiting for the delivery of your usual order to arrive, but nothing comes. Zilch. Nada. You then call the company and ask them where your order is, and they reply that you cancelled your membership earlier in the month. You then say that you did no such thing. What are they to do then? Later, you find out that your daughter, or friend or whoever, called Melaleuca or whatever company, and cancelled your membership by pretending to be you on the phone. Perhaps they thought they would be saving you money. Perhaps they did it as a joke or revenge for something. Whatever the reason, this is why Melaleuca CLEARLY states you MUST cancel ANY agreements IN WRITING!
Hope you got reimbursed or sorted it out. More so, hope you knew what was required in the first place.
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Suggestion

For Celina - Ontario.

AUTHOR: Antony - (Japan)

Sorry to hear you're not happy with the products of Melaleuca.
I know your report was last year, but I really hope you'll look back here sometime and find this message.

1) Did you return your products or empty bottles to Melaleuca? If you did, you should have received a FULL refund bar postage.

2) Did you sign the membership form? If you did then you should have read the agreement and policy that clearly states your rights as a consumer and member. Also, what to do in the event that you wish to cancel your membership.

3) If you've done the above and still had no satisfaction, I suggest you contact a lawyer and have him/her pen a letter to Melaleuca.

I would like to point out to everyone that one thing seems to be ignored by many when joining a company in whatever capacity:
In Melaleuca's case, they ask you to pen a letter to cancel your membership. A letter will have YOUR signature on it. They can then match it up to their copy of your membership form and see that there is a match. Thus, cancel your membership as requested.
Why can't they do it by telephone?
Simple, how would you feel if one month, you're waiting for the delivery of your usual order to arrive, but nothing comes. Zilch. Nada. You then call the company and ask them where your order is, and they reply that you cancelled your membership earlier in the month. You then say that you did no such thing. What are they to do then? Later, you find out that your daughter, or friend or whoever, called Melaleuca or whatever company, and cancelled your membership by pretending to be you on the phone. Perhaps they thought they would be saving you money. Perhaps they did it as a joke or revenge for something. Whatever the reason, this is why Melaleuca CLEARLY states you MUST cancel ANY agreements IN WRITING!
Hope you got reimbursed or sorted it out. More so, hope you knew what was required in the first place.
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Suggestion

For Celina - Ontario.

AUTHOR: Antony - (Japan)

Sorry to hear you're not happy with the products of Melaleuca.
I know your report was last year, but I really hope you'll look back here sometime and find this message.

1) Did you return your products or empty bottles to Melaleuca? If you did, you should have received a FULL refund bar postage.

2) Did you sign the membership form? If you did then you should have read the agreement and policy that clearly states your rights as a consumer and member. Also, what to do in the event that you wish to cancel your membership.

3) If you've done the above and still had no satisfaction, I suggest you contact a lawyer and have him/her pen a letter to Melaleuca.

I would like to point out to everyone that one thing seems to be ignored by many when joining a company in whatever capacity:
In Melaleuca's case, they ask you to pen a letter to cancel your membership. A letter will have YOUR signature on it. They can then match it up to their copy of your membership form and see that there is a match. Thus, cancel your membership as requested.
Why can't they do it by telephone?
Simple, how would you feel if one month, you're waiting for the delivery of your usual order to arrive, but nothing comes. Zilch. Nada. You then call the company and ask them where your order is, and they reply that you cancelled your membership earlier in the month. You then say that you did no such thing. What are they to do then? Later, you find out that your daughter, or friend or whoever, called Melaleuca or whatever company, and cancelled your membership by pretending to be you on the phone. Perhaps they thought they would be saving you money. Perhaps they did it as a joke or revenge for something. Whatever the reason, this is why Melaleuca CLEARLY states you MUST cancel ANY agreements IN WRITING!
Hope you got reimbursed or sorted it out. More so, hope you knew what was required in the first place.
Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Comment

MICHIGAN BRIDES BEWARE

AUTHOR: Lisa - (U.S.A.)

Hello I'm a recent Michigan Bride and would like to pass the word about a videographer who did us wrong! I've posted this message below on a few local message boards and wanted to pass it to you as well.

Our wedding videographer really let us down big time!

We paid in full in advance which we've now learned you should never do until services and/or product are rendered as promised.

I did a lot of scrimping so that we could put our money into the photography & video and so I'm very sad about this!

I just want to warn local Michigan brides of this company. We booked them during the Novi Bridal show this past February.

Famous Film and Video - Peter Vaughn, President www.famousfilmandvideo.net


So please beware! Shop around get every little detail in writing and get references!

~Very sad June Bride L

Well let's start off with they said it would take about 3 weeks and on the 4th week I called them and they said they'd have it in the mail by the following week.

5th week still no video, I called they said it would be there by Thursday of that week.

Thursday still no video so I called again then he said it must have gotten lost in the mail and that he would drop it off to me at work the following Tuesday so he did. And as he was handing it to me he says he'd be out of town the next 3-4 weeks.

We asked for ALL the raw footage and only got it for the ceremony only. Wedding date on main menu is wrong, editing was crap, missed our bubble exit from the chapel, and most of the reception was missing and I know the guys videoing took much more that was on the video.

I tried calling, no answer left message sent email finally heard back from them 5 weeks later with a message then we played phone tag for another 2 weeks. Asked us what we wanted fixed and he said that would be another $250 to re-edit! We said no just fix the date and give us the rest of our raw footage. He said ok it will be in the mail within two weeks. That was 3 weeks ago. Called yesterday and he said it he would put it in the mail on Monday of next week!

Not a pretty situation. I don't know what to do!

~Sad June Bride
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Comment

not satisfied

AUTHOR: Wilfred - (U.S.A.)

i bought a mci calling card it is a 670 minutes from a.c value store in bethel for 35.00dollars when the actual price for the card is 20.00dollars so the maninger say that is ther price for seeling the card if it is so can tell me thank you
Respond to this report!
What's this?

#7 Consumer Comment

Melaleuca will take your money and ignore you.

AUTHOR: Celina - (U.S.A.)

Melaleuca has taken money from my account and has refused to return my money. I do not want their products. I want my money back.
Respond to this report!
What's this?

#8 Consumer Comment

My Money ..they never give any rebate

AUTHOR: Debby - (U.S.A.)

I bought a cell phone few month ago. The seller said that I won't be charged for activation fee ($35)and also will got rebate for $100, $50 from T-mobile and $50 from Samsung. But i've been charged for the $35 and I only got rebate for $50 from T-mobile. I called and came to the store I bought my cell phone, and the seller called to T-mobile, and the seller told me that T-mobile will credit me back the $35. I didn't believe them, so I called T-mobile, and they said they didn't say they will credit my money. So, it means the seller was lie to me. And also the seller said I will get the other $50 rebate from Samsung within 2 months, but I've never received anything til' now. I called to Samsung just wanted to ask why i still not getting the rebate from them yet, but Samsung said, they never give any rebate to customer. It's mean once again the seller lie to me. Everytime I call to the store and ask for the person who was helping me, they always said he was not in the office. His name is Ray, and the cell phone store name is CELL NET. They rip-off my money. I believe I'm not the only one they've ever ripped-off.

PLease do something before someone else will experience the same thing like me.
Respond to this report!
What's this?

#9 Consumer Comment

Motel booking ripoff

AUTHOR: Brian - (Canada)

Back in May of this year I booked online for Motel Room,Thru Motelz World wide,web site www.hotelzworldwide.com. in Vancouver BC,they found a Motel for Us and charge to my visa,then on June 11/04 I phoned the Comfort INN kingsway to confirm the booking and they said they have received no money from this company.Therefore this leaves me 1 $300.00 bill on my Visa which wasCollected From this Company and No room.I have tried to Phone them and we have had no luck getting thru to this Company.
Thank You
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory
magic