• Report: #745270

Complaint Review: Globe Moving and Storage

  • Submitted: Sat, June 25, 2011
  • Updated: Tue, July 12, 2011

  • Reported By: osbeachbum — Stella Nebraska USA
Globe Moving and Storage
200 Flemming St Garden City, Kansas United States of America

Globe Moving and Storage 200 flemming st Moving Nightmare Scam Garden City, Kansas

*Author of original report: TO ANONYMOUS OWNER OF GLOBE

*REBUTTAL Owner of company: FINALLY

*Consumer Comment: A balanced look

*REBUTTAL Owner of company: CASE and POINT


*Consumer Comment: A real Example of Why Globe is a SCAM

*General Comment: Similar situation, same company

*Consumer Comment: I Keep Reading The Story...and.....

*General Comment: Deal the issues Globe or we can all assume you did the customer wrong

*Author of original report: I am a REAL customer

*REBUTTAL Owner of company: Wrongful REPORT

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I hope I am not limited to a certain amount of space for this report, but just in case I get cut off, I want everyone to know that the two most recent reports filed in June 2011 are nearly identical to my situation, only the names and locations have been changed. I would like however to voice my experience as I have NEVER been treated like this before.  (Also I am risking having my items "lost" in-transit as they have at this date, not been delivered). I registered online for moving quotes from Washington state to Nebraska. Since I had already packed my items and had them stored in an 8 x 8 storage unit, the size and approx weight were pretty easy to figure. But to be on the fair and safe side, I used 3000 lbs for the weight to obtain fair quotes from several companies. I have only two pieces of furniture - a metal queen size bed frame - no mattress or springs- and a loveseat. Nearly everything else is in boxes..clothes, shoes, books, dvds, cds, photos, blankets, kitchen and bathroom items. Julian, of Globe Moving contacted me with a quote of $500 less than the lowest bid. We went over the items I have, and he told me there was no way I would have 3000 lbs, would probably be less than that, and if so, I would pay less than the quote at the time of delivery. He assured me that he was NOT a broker, they had a 100% customer satisfaction rating, an A+ with the BBB, that he would be my go to man and would handle everything for me. He said if I had any questions or concerns to call him. I checked the website, then the BBB for complaints, and everything seemed above board. So on May 14, 2011, I agreed to have Globe handle my move. I had discussed with Julian that I was already living in Nebraska, and the owners of the storage company would let the movers in. According the the Globe website, assurance from Julian, and also stated on my BINDING NOT TO EXCEED moving contract, the total cost was to include packaging, dismantling of furniture, and upon delivery (door to door) they would unload, and assemble any furniture. So, I received an email from Julian with the Binding Not To Exceed Quote for $1500. I paid the deposit, emailed him the addresses of the two pick up points in Washington and the delivery address in Nebraska. I emailed him the contact people in Washington and their phone numbers.  On May 14, we scheduled a pick up date of June 16.  Julian said he would email me a terms of service and conditions contract to electronically sign and return to him. Two weeks later, I had not received this additional form. I emailed Julian and told him so. He said was I sure I did not sign it and I said No, I don't believe I have. He checked, then emailed me back with "Wow. I quess you didn't. Oh well, no biggie, I will just resend it." Well, again I did not receive this form. I did however check my bank account to and found out that the deposit was taken out on May 14, then taken again in June, and then credited back in June, (why??) and figured that he needed to do that to re-send the information to the dispatch department. The original deposit from May was still in their possession. So, the week before the move was to happen, I called Julian to see if everything was still on track for the 16th, and he said, yes, everything looks good. On June 16, the owners of the storage unit in Washington called me in Nebraska to state that they had been waiting all day for the movers, but they were a no-show. I called Julian, but could not reach him. I also send an email, and did not receive a response. I called the customer service toll free number, also got a voice mail. Called the local customer service number in Kansas, and spoke with Gabby (or Abby), who wasn't sure what was going on or when my items would be picked up. I called the dispatch number and spoke to Abraham, who said he did not have it on the schedule. After conversation, he said he would dispatch the truck and should be there the first of the next week (June 20th or so). On Saturday, June 18th, the folks from Washington call to tell me they have had calls from the driver of the truck and he will be there in an hour to pick the items up. The movers had half of my storage unit loaded when the driver turned to my contact in WA and said "will you be paying with cash or money order?"
He said pay for what? and the driver said he needed $750 there. So another call from WA, I spoke to the driver and said no one had told me I would need another deposit of $750, as I had paid a deposit on May 14. Then the driver asked my contact to sign an new contract for $.63 per pound, so my contact called me again and asked if that was what I had agreed to. I said no, the Binding Not To Exceed Contract stated $.45 per pound. Now I am kinda upset, since they are driving a Penske Moving Van, and I was under the assumption it would be a Globe Moving Van, so there was no way I was going to pay $750 to someone as far as I knew was hijacking my load. I called customer service again- she was going to call the dispatcher and discuss the rate and call me back. She did not call back. The driver however did call twice more insisting on $750, which I refused to pay They finished loading the truck, then drove it to Tacoma, where it would be unloaded and loaded onto another truck to come cross country. I called on Sunday and Gabby did not know where my items were or when they would be here. On Monday I finally get ahold of Julian again. He said the drivers sometimes write a new contract if they think the load will exceed the weight estimate. I reminded him that I only had two pieces of furniture and some boxes and misc items. So he said he would call dispatch and let them know to keep the .45 per pound. I asked if I could pay the balance on arrival with a credit card, since no one seemed to know the actual balance due. He said he would make a note and forward to the dispatcher, and to call him back on Wednesday to see if he could get a handle on where the truck was, when delivery would be, and the balance due. I waited until Thursday to call, at which time he said the items were still in Tacoma waiting for another load to fill the truck. He did not know when they would be delivered, but said dispatch would call me on Friday and let me know. I asked about the weight of the load, but he had already hung up.
On Friday (yesterday) no word from the dispatch, customer service or Julian. At 10:00 PM I received a call from Amar of Amar Express Moving, stating that he was driving my load to Nebraska sometime next week.  He wanted to make sure I had the balance due so I could have cash or Post Office Money Order. I said Julian ok'd a payment by credit card upon delivery. He said no, that would not work since he has no way to process credit cards, and I needed cash or MO. I figured I would give in on that point, since it was a bank debit card anyway.  He then told me the balance was $1380. Well since the quote was $1500 and I had already paid the deposit, I questioned why the balance was higher (by nearly $300). He said there was a charge for "packaging" (which, according to my contract and the company website stated was included in the price). Then he asks if he can get an 18 wheeler of 70+ ft up to the door of the house. I said no, because I don't think any 70+ truck could make a turn into a residental driveway. The driveway is 100' from road to house door. The driver said well that would not work but we could arrange for a shuttle, which would be an additional $50. Still trying to make the best of a strange and stressful situation, we offered to meet the driver on the main highway with a truck and trailer of our own. Now, this means we will drive the load to the house, unload it ourselves, and assemble the furniture. (keep in mind- was included in the cost of the move)..
So the driver tells me to have a nice weekend and he will see us next week, I told him to drive carefully and also to have a good weekend. at 10:30 PM Abraham the dispatcher calls me. He said he had talked to the driver and there seems to be some discrepancies in the cost of the move. I said yes there are, as I have a contract for $1500, to include the packing materials, Door to Door service, and they were two days late to pick up my load, and now not only has the delivery price gone up, and the door to door service out the window and I have paid out of pocket for the people waiting two days to let the movers into my storage unit I was not happy. So he starts telling me that I have signed a contract for an additional $260 for packing materials, fuel surcharge, etc. I said no I did not sign a contract for that, the only thing I have is the Not to Exceed Binding contract based on 3000 lbs, and the load weighs (so they say) 2800 lbs, and do they expect me to pay an additional $300 for the convenience of taking our own load off their truck, hauling it home, and unloading it ourselves? Abraham then starts getting angry and said he was not going to have this conversation with me at that time and he would call Julian and have him call me. I asked when that might happen since I can not get Julian to call me back or return my emails. Then very angrily Abraham asked just what would it take to make me happy?? I said, following the terms of the contract price and door to door delivery seemed like a good place to start. He said "fine! what is your original quote?" I told him, and the deposit amount, and what I felt the balance should be. Keep in mind, the load weighed less than the original quote and the packaging was to be included.
He then starts shouting me at over the phone- "Great- pay the $1163 when they deliver. Will you be paying with cash or MO?" I said I will pay with a Postal MO. he said " Are you happy now?? You are the big winner of door number 2!! You got your way! Are you happy now that you are the winner of door number 2??" I said "winner?? I have a Binding Not to Exceed Contract that I am asking you to honor." He continued ranting about how I was the big winner and was I happy now and "yeah, you have a contract, uh huh." I hung up. I have NEVER been verbally abused to that extent by anyone in a customer service department, and especially when I merely asked him to abide by the terms of the contract. 
Now, I realize that Julian (or Josh or Hank or whoever he goes by now), along with Gabby (or Abby) and Abraham could read this report prior to my delivery and it could be "lost" or completely trashed prior to next week. However, if this prevents just one other person from using this company ( and I used the term loosely), then it will have been worth it. I have never seen such a bait and switch scam in my life, and at 54 yrs old, I have seen alot. I will update this post with the results of my delivery, and will follow up with the BBB and an attorney if everything is not delivered as promised.

This report was posted on Ripoff Report on 06/25/2011 08:05 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Globe-Moving-and-Storage/Garden-City-Kansas-67846/Globe-Moving-and-Storage-200-flemming-st-Moving-Nightmare-Scam-Garden-City-Kansas-745270. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Globe Moving and Storage

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
2Author 5Consumer 4Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report


AUTHOR: osbeachbum - (USA)

You are happy you finally have a fair rebuttal. I did not see "voiceofreason" state in his comment that he had to move his own items from a vacant parking lot to his home because the driver of the truck would not drive on a rural road.
You have also conveniently forgotten about me - the original person of the post.
I gave you my Move Quote Reference number- you have all my information, name, address and phone number. I have NOT heard from you, as you stated. 
In addition to broken items; a pink antique carnival glass candy dish, tower fan, amethyst antique vase, and two pictures, I did NOT receive :
4 wheel moving cart
2 wheel moving dolly
box of personal items
box of three framed art pieces
boxed (original box) foot spa
canopy rod for queen bed

I DID however obtain a navy and wine colored braided rug that does not belong to me. It should not have been difficult to keep my items all together, since they were all in an 8 x 8 storage unit. When the unit was EMPTY, all of my items were on the truck. How they got lost on a truck from there to here is beyond me.
As far as signing papers not read or fully understood - Mohmar of AMAR Trucking who was hired by you to deliver my items - handed me three papers to sign when he got out of the truck. He asked if that was my signature on the pick up papers, it was NOT. It wasn't even MY NAME. I asked to see if the items were mine prior to signing a paper that stated I HAD RECEIVED ALL ITEMS, and he said NO.  I asked why I would sign a paper stating I had all of my items when I had not been allowed to even see inside the truck yet. He said "your items are in there." I asked if he could describe some of them to me since I wasn't allowed to look at them. He said " alot of stuff and two scooters." I do not think I was being UNREASONABLE OR HARD TO GET ALONG WITH by wanting to verify that I did in fact have my things. However, I was denied, and he would not open the truck lock until the papers were signed. When I asked for a copy of the papers, all I got was the first page with the amount of CASH I had to pay (again prior to seeing anything of mine). 
Again, repeating myself, my load weighed in at 200 lbs LESS than the quote. Your dispatcher Abraham was beyond rude, and your customer service rep Julian did not return my phone calls or emails after the truck was loaded.
You talk alot of talk about how your company is being abused. Grow up and put on your big boy pants. Take some responsibility for the crappy way people are being treated. I am sick to death of having to prove I am a real customer. I gave you the reference number. CHECK IT OUT.
Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Owner of company


AUTHOR: Rocksright - (U.S.A.)

Finally, A reasonable individual..

This is an example of someone that if there stuff were to get delayed by HIS attitude, everyone would want to help him HENCE why he probably had a GOOD move...Its very simple, people treat you the way you treat them..Customers take advantage of the whole"Customer is always right.." saying and feel they can belittle our reps or movers because they do not speak english, or sweat when they are lifting heavy furniture, its easy to blame everyone but yourself..

Thanks for at least being fair on your reply and understanding.
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

A balanced look

AUTHOR: voiceofreason - (United States of America)

When we moved interstate a few years ago, we moved a 1 bedroom apartment worth of stuff. We were actually amazed at how much stuff was crammed away in that seemingly little space. Just in stuff packed in boxes we ended up with about 100 cartons, averaging more than 30 lb each, and that was AFTER selling, giving away and even trashing other case loads of junk, books etc to lessen the moving costs. so just in boxes we kept, we had over 3000 lb. Then came the furniture we did take on top of that. We had so underestimated the time it would take us to pack we were still scavenging for boxes and taping them as the movers were loading the truck. 1 cheap bookcase from Ikea suffered some damage. We got our stuff a few days late because the truck broke down enroute. Wasn't the end of the world. Our carrier kept us in the loop. The driver and his men were subcontractors, but the carrier remained responsible to us. The poor driver probably lost money on the whole affair due to the breakdown delays and having to pay more overtime to his helpers. I accept that any long move is bound to have some glitches. The only other move I had prior was years before from 1 1-bedroom to another. A table top broke and the mover gave me half the replacement cost, which was fair since I bought no insurance. Both moves and a subsequent move, all with different carriers, came in on budget. No hold ups for more money. In each case I went only with BBB accredited movers. Regardless of issues many have with BBB, they do at least provide some measure of protection. Better than nothing. Maybe I just got lucky, but I do think many people expect far too much from otherwise honest movers, especially during busy seasons and long cross country moves. I can't say who's right or wrong here. Globe obviously has a few angry customers posting here, and its posts reflect its own anger. Maybe the whole industry needs to do soul and procedure checks, with the good companies banding together to help stamp out the bad ones. and it appears that communication needs to be improved between them and their customers. And their reps dealing with customers need to grow thicker skin. You're dealing with someone who in some cases has no idea where their stuff is, or when to expect it, and you all need to be able to do better than simply bark, "it'll get there when it gets there", etc. You have to expect some folks lashing out due to anxiety over their belongings. And the hold ups for more money at the delivery end have to end.
Respond to this report!
What's this?

#4 REBUTTAL Owner of company


AUTHOR: Rocksright - (U.S.A.)

For those of you who think that these moves DO NOT go bad with MAJOR companies, DO YOUR RESEARCH...Here is a little help:Specific - 

United Van Lines - 138 reviews - 2.5 stars out of 5 

Wheaton Van Lines - 45 reviews - 2.5 stars out of 5 

Allied Van Lines - 102 reviews - 2 out of 5 stars 

North American Van Lines - 90 reviews - 2 out of 5 stars 

Atlas Van Lines - 63 reviews - 2 out of 5 stars 

Bekins - 107 reviews - 1.5 (!) stars out of 5 

Case and POINT..
Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Owner of company


AUTHOR: Rocksright - (U.S.A.)

This is Chris, I am the manager at GLOBE and I reviewed your file where your husband did sign a completely new agreement with the carrier so that the carrier would not weight the truck after my carrier realized that you had a lot more items then you had estimated, NOW why would my carrier do that?? Very easy question to answer, He wanted to save you money? A lot more money because your items would have weighted close to 15,000 lbs, you wanted an estimate for 6,000 lbs...You didnt mention that in your RR, did you? On top of that why would your husband sign an agreement he didnt read? I mean business class 101 teaches everyone to read what they sign, which clearly stated that you were entering a NEW agreement, which had a BRAND NEW delivery on it, which was in writing which is why you can not legally do anything because YOUR HUSBAND signed it, so you can sit here and bash GLOBE all you want but YOU signed the agreement and NOW want us to go back to the original agreement because NOW its more convinient to you...Come on Leigh Sauer, I think you know better then that...Its easy to point the finger and play the blame game but your not involved with delivery 45 customer in 2 weeks, with each customer thinking they are the only one on the truck, with each customer lying about what they are bringing and each customer wanting to pay less, each customer crying about needing their stuff delivered 3000 miles in 6 days during the busiest months of the year...You can bash all you want but until you become more reasonable in expectations, this is going to continue..and for that person that says that this only happens with online quoting companies, that is an absolute LIE! Look up Mayflower, Allied, ATLAS on the internet...They have SCAMMED everyone, they started the scamming with the cubic footage method, so please DO NOT write about stuff you simply do not know about, I called this so called customer several times to offer compensation and never got a response, so is it a real customer or some one trying to bash Julian and/or Globe...When I asked Julian about this he simply told me he did everything to help you but you immedately threatened him with the police and treated him like a criminal, cursing and yelling, all that you did not mention in your ROR...

So if you want go ahead and write another rebuttal but at least try to be honest about what YOU did wrong in this move, why sign for something and NOT read it, cause you wanted to save money beause you knew you messed up and when you saw it wasnt beneficial then WE SCAMMED you...PLEASE, Just stop with the I am the victim act...Call me if you want to sort this out and STOP shifting responsibility.

Chris M.
Supervisor at Globe

Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Comment

A real Example of Why Globe is a SCAM

AUTHOR: DO NOT USE GLOBE MOVING - (United States of America)

Below is an email sent by me, a customer, involved in a Globe Scam and the response I received from my Sales person! 
My email sent after numerous days of no responses:
Today was the last day in the window your provided me that my belongings were supposed to arrive in California.  Im assuming your "boss" is still on vacation?   I must say this is the worst business experience I have ever been involved in. I have tried to speak to customer service and dispatch and of course, they say they will "look into things and  call back" and proceed to never call back and never answer my repeat phone calls.  There has been 6 reports in the last 2 months to the BBB pertaining to the way Globe does business.  The reports basically state scam, unethical, theft, damaged goods, etc.  I was informed that the company is now being investigated.  FINALLY! 
When I piece it together, it was actually a pretty well planned out scam.....
1- quote customer over the phone - they sign
2- load all customer belongings in a truck on moving day-THEN tell customer the cost will be double and to sign another agreement that mirrors the initial agreement with the exception of cubic feet instead of lbs. (The Globe rep. adds in that the salespeople always do this and they just want to save us $$)
3-NO COMMUNICATION FROM GLOBE MOVING FORWARD- wont return calls or take accountability for anything
4-Customer reads fine print in new agreement that states belongings could now take up to 21 days after  latest requested move date
5- THE GRAND FINALE- take cash only on delivery.  How could you take any other form of payment?  Customer wouldnt pay  after the nightmare Globe put them through.  They would simply stop payment. 
*The KEY is to take advantage of the customer at at time when the are most vulnerable and emotional...DURING A MOVE ACROSS THE COUNTRY!!
This move will end up costing us thousands of $$$$ in hotel expense, business expense, lost time and lastly grief.  Feel free to forward to your boss when he returns....
Good Day,
My Name

I do not appreciate you calling me a scammer, all I did was try to help you out. I will no longer assist you on this situation, you are absoletly wrong about this "Process" and I did not partake in any of this...
but here are a few questions you might want to think about...
How did my carrier know that your husbadn would sign the new agreement?
Why did you stick to the original agreement and have the truck weighted....?
Have I NOT offered to help you as much as I can at the same time talk to Chris (who is NOT back yet) about helpin you on this move...
Think about it, I do not have time to defend myself for stuff I have NOT done, contrary to your belief the majority of my moves have gone excellent!
Good Luck!
Julian R. Jaramillo
Senior Moving Consultant
E-Mail: Julian@Movingglobe.com
Toll Free: (888) 278-8121
Direct: (877) 221-9355 
Fax: (323) 203-1093
"Extraordinary people do daily what ordinary people do occasionally .."
- Show quoted text -
Respond to this report!
What's this?

#7 General Comment

Similar situation, same company

AUTHOR: mom - (United States of America)

If you saw anything for the Spurr family on that truck let us know. We had things packed , weighed, crated, etc on June 20, 2011. July 5 still no goods in Fayetteville, North Carolina and when we actually got a living breathing human to answer the phone we were treated very rudely and still have no clue where our goods are.
Respond to this report!
What's this?

#8 Consumer Comment

I Keep Reading The Story...and.....

AUTHOR: Jim - (U.S.A.)

From what the OP wrote, I'm certain the mover did scam the consumer but the mover did not do anything against the law.  The problem began with the consumer going online to seek out quotes...the consumer assured themselves of getting ripped off.  Whether something is in a storage locker or not, packed or not, the mover needed to see the items prior to the move.  By contacting a mover online, the mover has the ability to legally avoid coming to see the items to be moved, and that is part of how the consumer gets ripped.  If consumers want this insanity to stop, the consumer will stay offline to find a mover and go online to research the mover.  In fact, all someone needs to do is plug the term 'moving scam' into yahoo or google, and you'll find so many articles and websites that tell consumers how to avoid this insanity, stories of the moving scam, and keeping away from these scam movers.

By not seeing the items, the mover also has the ability to escape the binding NTE estimate a whole lot easier.  Even a legit mover can challenge the amount of a binding NTE estimate if the amount of goods to be moved appears to materially exceed the estimate.  Simply having a binding NTE quote therefore means nothing with a less than reputable mover.  So when the consumer wanted to have the mover abide by the terms and conditions of the move....the contract the consumer signed was already null and void by that point.

Insofar as what happens at delivery, suffice it to say there will be damage.  Expect the settlement to be non-satisfactory ($0.60 per pound, if the claim isn't denied due to packing by owner) but then that's what happens when the consumer decides to sign up with an online mover.  There is little an attorney is going to be able to do either; an attorney will be limited by Federal Law that only allows the attorney to sue for amounts per the contract and not more.  You won't get replacement value - of that there is no doubt.

Online movers make it seem like full service moving is cheap.  It isn't.  Moving is quite expensive and reputable movers only make about 5% profit or less on each move.  So when a reputable mover quotes one amount, and an online mover quotes 20%-50% less, the scam is about ready to be sprung on someone.  Scam movers in the end, will cost you far more than a reputable mover in terms of damaged items, stress, increased packing and pricing, etc...  Best of luck to you.

Respond to this report!
What's this?

#9 General Comment

Deal the issues Globe or we can all assume you did the customer wrong

AUTHOR: voiceofreason - (United States of America)

Deal the issues this customer brought up, Globe, or we can all assume you did the customer wrong as posted. No competitor is going to have the imagination or patience to write the epics that have been posted about y'all here. Scammers don't like to work that hard. Talking? Maybe. Writing? No. not in this kind of detail.
Respond to this report!
What's this?

#10 Author of original report

I am a REAL customer

AUTHOR: osbeachbum - (USA)

In response to Chris M accusations: I am a real customer. I have a BINDING NOT TO EXCEED quote in my hands. My estimate was based on 3000#.  The load weighed in at 2800#. Yes, that is 200#  LESS than the estimate. Therefore, I see no reason why the price went UP once my items were on the road. Your dispatcher was rude beyond rude - if he is your idea of quality customer service - good luck staying in business. My customer service agent Julian in Garden City (whom I tried to call and email but did not get return calls or emails) said your company is not a broker, that you have your own trucks. However, my items were picked up with a PENSKE truck, then dropped in Tacoma WA to AMAR Express. The driver of AMAR express stated he did not work for GLOBE.  I was to have received (and signed) a "terms and conditions" prior to my load being picked up. I asked Julian three times for this, never received it. 
Not only was the price changed to a higher amount and the load weighed less than quoted, my BINDING NOT TO EXCEED quote INCLUDED the following:
* Disassembly and Re-assembly of any Standard Furniture
* All Loading and Unloading
* Door to door, Pickup & Delivery
Do these statements look familiar, because I am quoting from the Moving Quote I have in my hand. 
Disassembly and Re-assembly: My items were already dis-assembled and in an 8 x 8 storage unit.
NOTHING was re-assembled. 
All loading and unloading: Only if you want your items unloaded in a vacant parking lot.
Door to door, Pickup & Delivery: HAHAHA.  Once my items were transferred in Tacoma, the driver stated he had a 70 foot semi and could not make the turns to our home, let alone up the driveway. We had to meet him in a parking lot, where he unloaded the items to OUR pickup and trailer, then stated that we needed to stack the items on the trailer, since he ONLY unloads - not stacks. Then it was up to us to drive the load to our home where we unloaded TO THE DOOR ourselves. (Keep in mind, that was included in the price, but did we get a DISCOUNT since that could not be fulfilled??) NO. However, the driver did state that if we wanted him to come to our DOOR and unload the items it would cost another $500+.  Or we could pay $500+ for it to be shuttled to our door in a smaller truck. 
Since you are the owner, and have the nerve to discredit me as a paying customer, I am sure you have access on your computer to look up my order number and find I AM REAL and I AM VERY VERY UPSET with your whole operation.
Reference Number: G391170
I also have the license plate number of the moving truck, and three witnesses.
Would have been nice if you got involved in this mess earlier and had Julian, Abraham and the driver all on the same page with my BINDING QUOTE and what it INCLUDED. 
PS. My Oscellating Tower Fan is busted. And note to the Carpenter Family - part of your load was taken out of the truck onto the parking lot, looked like an item rolled onto the parking lot and under the truck, hope you get it. If not, I would be happy to go back to the parking lot to look for it, as I have morals, and I won't even charge you for the time and effort.
Respond to this report!
What's this?

#11 REBUTTAL Owner of company

Wrongful REPORT

AUTHOR: Rocksright - (U.S.A.)

Many of these complaints are fabricated by other carriers, it is sad that competitors have to resort to these type of tactics to discourage customers in using the company that they want to use. Truth is your move can go wrong with any company, Mayflower, Globe, Allied, Nationwide, North American, United... The person that will dictate the outcome of your move will be your estimator with his level of commitment, communication skills, rapport with customer, experience and more importantly honesty.

but its also up to the customer to understand the pricing method of how they will be charged, its actuall a very easy concept and if you have a good estimator that takes the time to explain it, well then you should not have any issues, if the customer gives a pretty detailed list of the heavy items going and the estimator does a good job at overestimating the items, then there is NO reason why the customer should weight more...BUT if the customer brings 30-40 more boxes then originally indicated then what can you really expect..

Bottom line is some people want something for nothing and when they do not get it, they complain, it is impossible to please everyone but being in this industry and taking our job serious...We certainly try, I do not know who this customer is or if your even a real customer, if so I challenge you to contact me at GLOBE and lets discuss how you paid more then what was originally quoted after reviewing your weight tickets and the quote you were given and I assure you that somewhere along the line you added much more items then you originally indicated...Guaranteed.

We only charge the same price per pound whether you go over or under the reserved weight. Other companies charge you a penalty.

I am certain this "Review" is just another company trying to discourage customers in using our service because our price per pound is better then most brokers and we are not even brokers, we just do not feel like we need to charge a customer a commision as brokers do (BINDING ESTIMATE FEE)...

Thats the real difference.

Chris M.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?