• Report: #350168

Complaint Review: Goverment Grant Membership: MyCatalog/ConsumerBill.com

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, July 11, 2008
  • Updated: Sat, April 04, 2009

  • Reported By:0klahoma City Oklahoma
Goverment Grant Membership: MyCatalog/ConsumerBill.com
ConsumerBill.com Internet U.S.A.

Goverment Grant Membership: MyCatalog/ConsumerBill.com Stole different amounts of money from my checking account Internet

*UPDATE Employee: Incorrect referral

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Company took the amount of 49.95 out of my account.Then about every ten days they have taken 19.95. They give you a number to contact them individually or by your banks request. Both options are false, leaving you without anyway to contact them.

Mary
0klahoma City, Oklahoma
U.S.A.
HERE IS WHAT RIP-OFF REPORT SUGGESTS YOU DO:

Go to your bank within 60 days of the charge, or as soon as you know about the charge, don't delay, and tell them that there has been fraudulent activity within your account. Explain that you wish to file a dispute, and demand that they assist you in accordance with Federal Regulation E.

According to the majority of victims interviewed by Rip-off Report, those who immediately called their banks to dispute the charges did not get very far. Many victims got the following responses from their banks: we could not do anything for you or you waited too long; it has been more than 60 days.

If the bank is says that you have waited too long, explain to them how you called their 800 number as soon as the charges were found, and were told by the bank that nothing could be done. Remind the bank that they failed to assist you properly at the 800 #, and instead, provided you with an inadequate explanation of your right to dispute. Tell the bank that it's their fault time has expired, and since they gave you the wrong info to begin with, they will just have to deal with it, take the loss and reverse the charges.

Tell them the truth; this was unauthorized and your account was NOT to be charged! Keep emphasizing how you never authorized anything! Direct them to the hundreds of victims reports that were filed on Rip-off Report.com. And if you're at the bank, walk them over to their computer and make them go to this site! If you are on the phone with them, tell them you will wait while they access this site! Either way, be persistent!

DO NOT TAKE NO FOR AN ANSWER!

Let them know nicely, that you were advised to Report them (the Bank) and this situation to the Banking Commission in your state. Since each state has a different name for the agency/controller over banks, find that name before you call or get to the bank so you can throw it in their face. The more knowledgeable you appear to be, the further you will get.

And just continue to demand the Federal Regulation E form! The bank CAN, MUST and WILL reverse the charge! But, you must be persistent; ask to speak to the supervisor or the area manager for all the branches in the state.

Let the bank personnel know you are meeting with the media later in the day, that you would much rather they do the right thing (as most other banks have) by looking at the complaints and immediately reversing the chargetruth.

If you have to, be loud (but nice) in front of other customers. If you are just calling by phone, the above tactics still worshould k. The bank can easily fax or mail to you the Federal Regulation E dispute form.

(s) to your account; no matter how long ago it was.

This report was posted on Ripoff Report on 07/11/2008 01:12 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Goverment-Grant-Membership-MyCatalogConsumerBillcom/internet/Goverment-Grant-Membership-MyCatalogConsumerBillcom-Stole-different-amounts-of-money-fr-350168. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Goverment Grant Membership: MyCatalog/ConsumerBill.com

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Incorrect referral

AUTHOR: Mycatalog - (U.S.A.)

MyCatalog has been in business for more than 20 years. To date we have not had a single BBB or regulatory complaint, nor an abnormal consumer issue. We were unaware of tis site until it was recently brought to our attention. After reviewing this report we can gladly assure any reader, or respondent, that we have never sold a grant program, nor have we ever been connected with a firm called ConsumerBill.com. We have never charged $49.95 for any of our services and we do not draft funds from checking accounts. We are entirely credit card based and refuse to participate in the ACH process. That process is not consumer friendly and can be abused. The responsible action, in this case, would have been to contact our firm directly to handle any perceived issue. We have no record of having been contacted in reference to a company called ConsumerBill or a grant program. Have a great day.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory