• Report: #1032455

Complaint Review: HD Publishing Group/ Net Detective

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, December 13, 2008
  • Updated: Sun, December 14, 2008

  • Reported By:Potter Kansas
HD Publishing Group/ Net Detective
1392 S. Woodland Blvd. Deland, Florida U.S.A.

HD Publishing Group/ Net Detective Fruadulent 7 day trial period for just $5, then after trying to cancel, charged $24. Deland Florida

*Author of original report: HD Publishing **UPADTE**UPDATE**UPDATE**

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

The website I visited stated that I could try Net Detective for just $5 for a seven day trial period, if I was satisfied, they would then charge me $24 after the seven days were up.

After searching for several names and finding no information whatsoever, I emailed customer support to cancel this program after just 1 hour. I received this response:

"Hello Matthew,

There is nothing to cancel with your Net Detective order as the standard product is not a subscription. It is just a one-time charge and your purchase gives you lifetime access to the software with three years of updates.

Need more assistance? Our Customer Support Center is available 24 hours a day! You can get answers to product and technical support questions and, if the answer isn't available on-the-spot, you can contact us directly, where we'll respond during normal business hours. Here's the link: http://support.netdetective.net"

I then checked my account to find a charge of $24 and sent them this email:

"I asked to be unsubscribed from your service and I was told that I didn't need to and then you charge my account $24. I want my money back. Please."

This is the response I received:

"Hello Matthew,
Per your request, your Net Detective account has been cancelled and there will be no further billing. Please note that per the terms and conditions which you agreed to, no refunds are available for this subscription service.

Need more assistance? Our Customer Support Center is available 24 hours a day! You can get answers to product and technical support questions and, if the answer isn't available on-the-spot, you can contact us directly, where we'll respond during normal business hours. Here's the link: http://support.netdetectiveplus.com"

There were a few more emails exchanged with the same outcome. This company refuses to refund my money and will not adhere to the "terms and conditions" that they expect their customers to live by.

Please, for your own good, do not give this company any of your personal or financial information. They WILL rip you off.

Matt
Potter, Kansas
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 12/13/2008 04:33 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/HD-Publishing-Group-Net-Detective/Deland-Florida-32720/HD-Publishing-Group-Net-Detective-Fruadulent-7-day-trial-period-for-just-5-then-after-t-1032455. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on HD Publishing Group/ Net Detective

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

HD Publishing **UPADTE**UPDATE**UPDATE**

AUTHOR: Matt - (U.S.A.)

This was my latest email to this company (by the way, I am a Federal Employee, sorry I can't divulge the agency):

'I believe the terms said that I could cancel within seven days to avoid
being billed more than the $5. I tried to cancel before the seven days
were up and you guys said that I didn't need to. You will replace my
money or I (and the Federal Employee Assistance Committee) will pursue
this to the fullest extent allowed by the law. Your first email was
misleading and the terms of the agreement clearly stated that I had
seven days to cancel before being billed the full amount of $24. I just
want my money back. Don't make this more difficult than it needs to be.
I will not give up on this, because you are wrong!!!'

This was their response:

From: HDP Support [mailto:support@hdpublishing.com]
Sent: Saturday, December 13, 2008 7:40 AM
To: Matt XXXXXXXXXXXX
Subject: RE: Unsubscribe



'Hello Matt,

Our staff can't wait to be of assistance, so let's go over how to get in
touch.

First, here are the support staff hours (Eastern time):

9am to 8pm Mon-Fri

9am to 5pm Sat-Sun

Our phone number is: 386-736-3881.

And, of course, you know how get in touch by email. Our support team
stands by to assist you, and thank you for being our customer!

Sincerely,

Nilda S

Customer Care Dot Com, Inc.

Your support solution for

HD Publishing Group

http://support.hdpublishinggroup.com'

Wasn't that so nice and professional? I responded with this:

'You can assist me by refunding the money that you took from me. I paid the $5 with no problem. Your service did not live up to the standards that you have claimed, so I requested that it be cancelled before the seven day trial period had ended. You failed to do so (which has been proven by the first email response) and then charged my account $24 which directly violates the written terms and conditions that you had posted.'

And, this was their final response:

'Hello Matt,

A refund has been submitted. If the charge was actually deducted from your account, a refund will be processed and it normally takes 5 to 7 business days for this credit to be applied back to your account. If this was just an authorization (pending charge), this refund will void that charge and nothing will be deducted from your account.

If we can be of further assistance please let us know.

Sincerely,

Teresa W
Do you know if there are predators in your area? Would you like to know? Click here to see the offenders in your area. http://orders.hdpublishing.net/cgi-bin/shop.cgi?product=NAR&affiliate=433922

Customer Care Dot Com, Inc.

Your support solution for

HD Publishing Group'

Nice how they tried to sell me something else. We will see if they actually refund the money. I will keep this site updated!!!
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory