• Report: #910725

Complaint Review: Jimmy John's

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, July 12, 2012
  • Updated: Wed, November 28, 2012

  • Reported By: Consumer — University City Missouri United States of America
Jimmy John's
13 North Euclid Avenue St. Louis, MO 63108 Central West End, Missouri United States of America

Jimmy John's Refused To GIve My Money Back, after messing up my sandwich Central West End, Missouri

*General Comment: You are crazy

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

On 07/11/2012 at about 2:50PM to 3:01PM, in the Central West End city of Saint Louis Missouri, a deli much like Subway called, "Jimmy John's" a primarily sandwich deli had served me.

 The entire staff greeted me with a friendly yet robotic hello. Never ordering food from Jimmy John's I was browsing through the menu above the ordering station. The staff asked  me what would I like. I replied along the lines of "i've never ordered food here so let me take a look."

Not in a rush to let me examine the menu, 10 secs later a staff crew member asked me again what am I looking for. I asked if they had chicken, they replied with a no. So I decided to go with the best thing I saw which was something called a Turkey Tom Sandwich that cost $5.20 without tax. It's also 8 inch sub

That's until I requested I wanted avocado on my sandwich. A separate crew member decides to pitch in her opinion and suggest something more expensive called a Beach Club or a number 12, which included  turkey breast, provolone cheese, avocado spread, sliced cucumber, alfalfa sprouts, lettuce, tomato, and mayo. She had insisted that the sandwich contained "more" food than the other sub.

That sandwich sounded like what I wanted so I ordered it. The price was $6.88 and it is still a 8 inch sub. Jimmy John's has this thing where every sandwich is 8 inches, regardless if it cost a dollar and some change more. So I buy the sub sandwich and a bag of bbq chips and sit outside with my friends. I open the wrapping and see the sandwich, looked ok so I took 2 bites. 

I noticed after those bites that I didn't taste any alfalfa, or avocado, which was the reason I decided to get the sandwich.  So I opened the sandwich up and to my amazement I didn't see any avocado nor alfalfa sprouts. I showed my friends and they were shocked as well.  Half the contents inside where lettuce!

I mean if i wanted that much lettuce I would have went and bought a salad. After talking a minute about it to my friends I decided I wasn't going to put up with it and went back inside Jimmy John's to confront this issue. The staff greeted me as they did before and asked me if  I wanted anything. I said yes, there isn't any avocado on this sandwich and this sandwich is primarily lettuce.

The staff member said with a swift pace of voice, yes it is. It's between the cheese. So I opened up between the cheese and to my amazement, hardly any avocado. I said to her, there is hardly anything here? That's when she informed me about how they only put 2 table spoons of avocado on the sandwich.

So I said you mean 2 tablespoons per side, (because it's a sub and it has 2 halves), she said no 2 tablespoons for the whole sandwich. I said you guys need to give me more avocado because this isn't what I asked for, there isn't anything here. She said we can but it will cost extra.

I said, extra? You didn't even put hardly anything there! At this point I'm frustrated because I wanted more avocado which I clearly deserved more and plus the sandwich was not more food but just a ton of lettuce, no sprouts and 2 table spoons of avocado.

Not willing to accommodate my request, they decided to argue with me about it.  They told me there isn't anything we can do about it. Then in a temper tantrum, a staff crew member said, you know what? I'll make you another sandwich.  I didn't want another sandwich but they insisted on making it and neither did it solve the problem.

So I watched her make it, and when she got to the avocado part I so a very small smear of avocado from 1 scoop from their scooper. Enraged I said, hey! thats only 1 scoop! She said, 1 scoop equals 2 tablespoons. SHe wrapped it up and said, do you want the sandwich or not. I'm shocked she came back with a take it or leave it stand off, as if I didn't come in there specifically for more avocado on my sandwich.

I took the sandwich, and went back outside and told my friends about the whole thing. They agreed that I shouldn't stand for that and get my money back for not fulfilling my request. I went back inside 3 minutes later, and told them I don't want the sandwich and I would like my money back. The staff member  I was talking to walked immediately to the back of the store with no explanation of her actions and didn't return for 2 minutes.

At that point I was really pissed off because you don't walk away from someone when they are talking to you. I asked another worker there, where did she go, to the restroom? With a snobby response he said, no the restroom is over there, and she went back there. 

Keep in mind their restroom signs are directly 90 degrees from walking in the door, and there isn't a direct exit from behind the counter where the employee's work to the restroom so it appears as if you have to go to the back to get to the restroom. Basically it wasn't apparent.

So basically he was being a smart a**. I asked in a higher volume, is anyone going to deal with this!!! I almost always get my money back if I return the food back that I recently bought. But what happened next through me over the top. She gets back from the back, and before she speaks I said in a demanding tone, " I do not want this sandwich and I want my money back."

She said, I can't return your sandwich. I said why not, I'm giving you your sandwich back and so I want my money back. She said, you ate half of the first sandwich and I made you a new sandwich. (complete lie on the first part because I only ate 2 bites before realizing that the sandwich was a fraud).

Another employee butts in and says it's corporate policy that we can't return your money so you will have to call corporate to get your money back. At this point, the whole thing is beyond stupidity to me, and I ask so what's corporate number. And they say, we don't know corporates number. At that moment I was just angry because it took all of that and I still haven't gotten my money to back.

I said in a detective like manner, who are you? She said her name.( I'm thinking, these teens can't be this oblivious), I said no! What's your position in the store. She said manager. I said ok so I want my money back. They said again its corporate policy....

I cut them off and said in a much more intimidating tone and volume, you can not tell me to call corporate and you don't even have corporates number!!! She said sir you need to leave or I'm gonna have to call the police. I said in the same manner, give! me! my! money! back!

( At that point I wasn't even going to do business with them anymore, they didn't do ask I requested more did they give me money back.) So I said, take your sandwich back and give me a receipt.  In disgust I took the receipt and left the deli.

This report was posted on Ripoff Report on 07/12/2012 08:23 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Jimmy-Johns/Central-West-End-Missouri-63108/Jimmy-Johns-Refused-To-GIve-My-Money-Back-after-messing-up-my-sandwich-Central-West-End-910725. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Jimmy John's

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 General Comment

You are crazy

AUTHOR: Eric C - (United States of America)

I order from Jimmy Johns all the time, including the one you mentioned.  Honestly I think it is awesome how they dealt with you!!  You admitted you had never been there before and you didn't know what was on the menu.  So how did you know what to expect?

Then when you didn't get your all-time "ideal" sandwich from this place that you have never ordered from, you threw a tantrum and demanded your money back??  Their portions of meat, cheese, lettuce, avocado, and whether or not they are serving sprouts is dictated at a higher lever than them.  If you dont like the sandwich you got, simply get your food somewhere else next time.  Don't expect them to make exceptions for you, because then you'll return and want special treatment every day... and that's not right or fair to the other customers.  It sounds like they bent over backwards trying to help you without even charging you more.  And yes, the Beach Club is only 25 cents more than a "Turkey Tom plus Avo", and you basically get a better deal because it comes with cheese.  So they were trying to assist you with the menu, not rip you off, you ungrateful piece of crap.

And yes, they should've called the police on you. So in conclusion, if you don't like the price or the toppings, make your own damn sandwich at home or go to a different restaurant.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory