• Report: #22512

Complaint Review: LEISURE BAY INDUSTRIES/ RECREATIONAL FACTORY WAREHOUSE

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, June 11, 2002
  • Updated: Thu, November 21, 2002

  • Reported By:BIRMINGHAM AL
LEISURE BAY INDUSTRIES/ RECREATIONAL FACTORY WAREHOUSE
4157 SEABOARD ROAD ORLANDO, Florida U.S.A.

LEISURE BAY INDUSTRIES, RECREATIONAL FACTORY WAREHOUSE ripoff the business that doesn't give a dam ORLANDO Florida

*Consumer Suggestion: Contact Information For Leisure Bay Industries

*Consumer Suggestion: Contact Information For Leisure Bay Industries

*Consumer Suggestion: Contact Information For Leisure Bay Industries

*Consumer Comment: I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

*Consumer Comment: I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

*Consumer Comment: I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

*Consumer Comment: I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

*0: why check this site if you do a good job?

*0: why check this site if you do a good job?

*0: why check this site if you do a good job?

*UPDATE Employee: customer service representitive; You will have your parts on friday

*0: follow up

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

What a JOKE!!! I move so I take down the 24' above ground pool and carry it with me. The base plates and bottom rails are rusted completely through!! It is a wonder it was still standing!! "No warranty on those items" says rfw!! They have a parts dept if you can call it that so I was willing to purchase those items. After standing around waiting on the totally inept loser untrained sales guy I was informed that "I should call " the 1-800 number to Leisure bay! Their parts guy is out for the week!!

So, ok, I left and called leisure bay. After being on automated hold for 15 minutes, I ordered everything I needed at a price I could live with. 2 to 5 days I should get it all. 6 days later--nothing. Called again & was told they didn't have everything in stock like they said, but will get from "other warehouse" and ship immediately. 3 days later--order is here, BUT, short half what I ordered!! This after confirming my order twice with the person on the phone!!

I am at my ropes end!! The entire pool industry is a rip off franchise!!! And from what I know, recreational factory warehouse is a front for leisure bay and they both SUCK!!!

Doug
Birmingham, Alabama

This report was posted on Ripoff Report on 06/11/2002 02:58 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/LEISURE-BAY-INDUSTRIES-RECREATIONAL-FACTORY-WAREHOUSE/ORLANDO-Florida/LEISURE-BAY-INDUSTRIES-RECREATIONAL-FACTORY-WAREHOUSE-ripoff-the-business-that-doesnt-gi-22512. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on LEISURE BAY INDUSTRIES/ RECREATIONAL FACTORY WAREHOUSE

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 12Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Suggestion

Contact Information For Leisure Bay Industries

AUTHOR: RJ - ()

Josh, here is the contact information for LBI, Inc in Orlando. sorry, no 800#.

Leisure Bay Industries
3033 Mercy Dr
Orlando, FL 32808
407.297.0141
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Suggestion

Contact Information For Leisure Bay Industries

AUTHOR: RJ - ()

Josh, here is the contact information for LBI, Inc in Orlando. sorry, no 800#.

Leisure Bay Industries
3033 Mercy Dr
Orlando, FL 32808
407.297.0141
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Suggestion

Contact Information For Leisure Bay Industries

AUTHOR: RJ - ()

Josh, here is the contact information for LBI, Inc in Orlando. sorry, no 800#.

Leisure Bay Industries
3033 Mercy Dr
Orlando, FL 32808
407.297.0141
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

AUTHOR: JOSH - ()

CAN ANYONE TELL ME HOW TO GET A HOLD OF THESE PEOPLE @ LEISURE BAY? I WENT TO REC. FAC. WAREHOUSE AND THEY GAVE ME THE SAME OLD "YOU NEED TO CALL LEISURE BAY DIRECT". BUT THEY NEVER GAVE ME THEIR NUMBER! HE SAID THEY DON'T HAVE THEIR NUMBER AT R.F.W.! I CANNOT BELIEVE THIS! CAN ONE OF THE INTELLIGENT CONSUMERS THAT BROKE THROGH THE B.S. PLEASE HELP!
Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Comment

I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

AUTHOR: JOSH - ()

CAN ANYONE TELL ME HOW TO GET A HOLD OF THESE PEOPLE @ LEISURE BAY? I WENT TO REC. FAC. WAREHOUSE AND THEY GAVE ME THE SAME OLD "YOU NEED TO CALL LEISURE BAY DIRECT". BUT THEY NEVER GAVE ME THEIR NUMBER! HE SAID THEY DON'T HAVE THEIR NUMBER AT R.F.W.! I CANNOT BELIEVE THIS! CAN ONE OF THE INTELLIGENT CONSUMERS THAT BROKE THROGH THE B.S. PLEASE HELP!
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Comment

I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

AUTHOR: JOSH - ()

CAN ANYONE TELL ME HOW TO GET A HOLD OF THESE PEOPLE @ LEISURE BAY? I WENT TO REC. FAC. WAREHOUSE AND THEY GAVE ME THE SAME OLD "YOU NEED TO CALL LEISURE BAY DIRECT". BUT THEY NEVER GAVE ME THEIR NUMBER! HE SAID THEY DON'T HAVE THEIR NUMBER AT R.F.W.! I CANNOT BELIEVE THIS! CAN ONE OF THE INTELLIGENT CONSUMERS THAT BROKE THROGH THE B.S. PLEASE HELP!
Respond to this report!
What's this?

#7 Consumer Comment

I NEED TO KNOW HOW TO GET A PART ON MY OVERPRICES CATFISH POND OF A POOL

AUTHOR: JOSH - ()

CAN ANYONE TELL ME HOW TO GET A HOLD OF THESE PEOPLE @ LEISURE BAY? I WENT TO REC. FAC. WAREHOUSE AND THEY GAVE ME THE SAME OLD "YOU NEED TO CALL LEISURE BAY DIRECT". BUT THEY NEVER GAVE ME THEIR NUMBER! HE SAID THEY DON'T HAVE THEIR NUMBER AT R.F.W.! I CANNOT BELIEVE THIS! CAN ONE OF THE INTELLIGENT CONSUMERS THAT BROKE THROGH THE B.S. PLEASE HELP!
Respond to this report!
What's this?

#8 0

why check this site if you do a good job?

AUTHOR: - ()

THANKS TO DANIELLE!! for paying for the 2nd day shipping after all!! I was somewhat shocked given her previous attitude on the phone. After being told "I can't prove that" they must have reconsidered and did the right thing (although I would have been satisfied earlier had I have known it at the time). And the parts did arrive on Friday after all. I am still frustrated at the lack of manners this company has, but I am thankful that I got what I needed after all. I know everyone in every job is busy, but why can't we try to provide a service with a smile like I was taught way back when?
I guess all is well that ends well--I'm just glad its over--and I will NEVER buy/ install ANY pool ever again!!! They are nothing but headaches and moneypits!! Good luck to those who step into those waters.......
Respond to this report!
What's this?

#9 0

why check this site if you do a good job?

AUTHOR: - ()

THANKS TO DANIELLE!! for paying for the 2nd day shipping after all!! I was somewhat shocked given her previous attitude on the phone. After being told "I can't prove that" they must have reconsidered and did the right thing (although I would have been satisfied earlier had I have known it at the time). And the parts did arrive on Friday after all. I am still frustrated at the lack of manners this company has, but I am thankful that I got what I needed after all. I know everyone in every job is busy, but why can't we try to provide a service with a smile like I was taught way back when?
I guess all is well that ends well--I'm just glad its over--and I will NEVER buy/ install ANY pool ever again!!! They are nothing but headaches and moneypits!! Good luck to those who step into those waters.......
Respond to this report!
What's this?

#10 0

why check this site if you do a good job?

AUTHOR: - ()

THANKS TO DANIELLE!! for paying for the 2nd day shipping after all!! I was somewhat shocked given her previous attitude on the phone. After being told "I can't prove that" they must have reconsidered and did the right thing (although I would have been satisfied earlier had I have known it at the time). And the parts did arrive on Friday after all. I am still frustrated at the lack of manners this company has, but I am thankful that I got what I needed after all. I know everyone in every job is busy, but why can't we try to provide a service with a smile like I was taught way back when?
I guess all is well that ends well--I'm just glad its over--and I will NEVER buy/ install ANY pool ever again!!! They are nothing but headaches and moneypits!! Good luck to those who step into those waters.......
Respond to this report!
What's this?

#11 UPDATE Employee

customer service representitive; You will have your parts on friday

AUTHOR: Dannielle - ()

Darren (doug) whatever your name is?

In response to your report Im deeply sorry that you feel that way about our company.
I was the person you spoke to when you did call back and we didnt have the parts. Reason why I remember is because I was the representitive that personally went to another warehouse to find the product.

Even if the order was sent wrong the first time,I tried my best to fix it today. When we had spoken on the phone and you or I hung up on each other I felt bad for you. Being that you told me what you had to go through in your other pool experiences. Then I went ahead and paid for all the charges on the 2 day air so you would have them on friday. All you would have to pay for is the parts.

Then I get word of this report after I had already done that. So in response to our company being dishonest and inconsiderate I tried to please nobody else but you, the customer. You will have your parts on friday. If you have any questions, dont hesitate to call.
Respond to this report!
What's this?

#12 0

follow up

AUTHOR: - ()

OK so I called and explained that the order was shorted and I needed to reorder the missing parts. No problem, right? WRONG!! One of the parts I needed they don't stock--and I explained that the original order was read back to me to be correct but it was still wrong, so I wanted some help on the shipping. Danielle says--"Well, if he read the order back to you and you missed it too then there is nothing I can do--you missed it too". I explained that she was misundertanding me; that the order WAS read back correct it just never got sent correct. "Well, I can't prove that", she says!! What poor manners!!! What horrible customer service!!! I promptly told her that whatever is fine, just send me the parts and I will never do business with you again. At that she said OK and hung up in my ear!! This company is obviously ran by dishonest and inconsiderate people who couldn't care less about their customers. But then again, isn't that the NEW AMERICAN WAY?
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory