• Report: #422407

Complaint Review: LTD Commodities LLC, ABC Distributing

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, February 10, 2009
  • Updated: Mon, June 22, 2009

  • Reported By:Renton Washington
LTD Commodities LLC, ABC Distributing
2800 Lakeside Drive Bannockburn, Illinois U.S.A.

LTD Commodities LLC, ABC Distributing THEY WON'T PAY ATTENTION!!!! Bannockburn Illinois

*UPDATE Employee: Your satisfaction is our guarantee.

*UPDATE Employee: Your satisfaction is our guarantee.

*Author of original report: Still No Success

*Consumer Comment: Interesting

*UPDATE Employee: LTD Commodities Announces New and Improved Shipping Rates

*Consumer Comment: RE: Some people are just too hard to please....

*Author of original report: LTD Commodities

*UPDATE Employee: LTD Commodities

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I have been a loyal and supportive customer of this company for quite some time. However, my latest order has caused me to DISCONTINUE supporting this company.

I placed an order for the Christmas holiday some time ago. Items came tricklying in little by little. When opening the boxes, items were missing, items were broken and items were nothing like the pictures in the catelog.

I slowly started to return items. However, they were NOT CREDITING my account and continually sent me a bill for the entire order. I continued to reply with corrections to the bill. Stating very clearly what had been returned. They IGNORED my replies and requests for a corrected statement.

TO THIS DAY...they have NOT credited my account with items that were returned. NOW, they are saying that I have to provide documentation that I returned items because they "conveniently" have not received them. My response to this bullshit, is PROVE YOU DID NOT RECEIVE them. I have provided them with US Postal receipts showing I returned boxes to them...THEY HAVE IGNORED my communications. They are continually blowing up my phone but I don't trust a company that lies and says they did not receive items when proof has already been provided I returned. I don't approve or condone the recording of telephone conversations. PUT IT IN WRITING!!

This has been going on for almost four (4) months. I have paid a little at a time to show MY GOOD FAITH but I refuse to pay the entire bill. Especially when items have been "faithfully" returned...I have written letter after letter after letter...trying to straighten this mess out. Their customer service lacks sincerity and they refuse to acknowledge their part in this mess.

And to add to the headache...I'm PAYING shipping & handling to return this stuff. This is WRONG!!

Mary
Renton, Washington
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 02/10/2009 10:59 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/LTD-Commodities-LLC-ABC-Distributing/Bannockburn-Illinois-60015/LTD-Commodities-LLC-ABC-Distributing-THEY-WONT-PAY-ATTENTION-Bannockburn-Illinois-422407. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on LTD Commodities LLC, ABC Distributing

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 8Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Your satisfaction is our guarantee.

AUTHOR: Jodi S - (U.S.A.)

Dear Mary,

We have reached out to you on many occasions so that we could discuss the details of your account. My records do not show you have responded to us other than through this blog.

We are unable to post publicly in regards to your specific account. However, back in April our records indicate that all returns had been adjusted and we were not requesting anything else from you. We have notified the details via email and US Postal.

If you find you have new unresolved issues we have not addressed, I encourage you to reach me directly at helpline-abc@abcdistributing.com as we are once again more than happy to accommodate.

Your satisfaction is our guarantee

Jodi S.
Customer Care Specialist
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Your satisfaction is our guarantee.

AUTHOR: Jodi S - (U.S.A.)

Dear Mary,

We have reached out to you on many occasions so that we could discuss the details of your account. My records do not show you have responded to us other than through this blog.

We are unable to post publicly in regards to your specific account. However, back in April our records indicate that all returns had been adjusted and we were not requesting anything else from you. We have notified the details via email and US Postal.

If you find you have new unresolved issues we have not addressed, I encourage you to reach me directly at helpline-abc@abcdistributing.com as we are once again more than happy to accommodate.

Your satisfaction is our guarantee

Jodi S.
Customer Care Specialist
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Still No Success

AUTHOR: Harleycrzy8 - (U.S.A.)

I'd like to "update" and "comment" on the consumer comment made by the woman who formerly worked at a mail order business.

To date...I have sent copies of receipts/proof of my return. I continue to receive a bill for items that were returned AND for items that have already been paid for. I have the CANCELLED CHECKS!!!!!!!!

They just don't seem to care. By continually sending me bills that are incorrect it forces me to continue to send copies and postage...thus COSTING ME MORE MONEY!!

I'm done with these people. THEY DON'T LISTEN! THEY DON'T CARE!

As far as the lady who felt compelled to infringe upon my complaint and respond with this boring explanation about mail order businesses...GET A LIFE! This battle with ABC has been going on for ALMOST THREE YEARS. THREE YEARS LADY! When does it stop? I have all the reps names that I've dealt with written down in a journal...along with all their ridiculously false promises of "fixing" the situation. I have a three years worth of documentation and I have a recording of telephone calls. So, please do NOT make the assumption that I have done nothing and they have done everything. I DON'T FEEL SORRY FOR THIS COMPANY OR IT'S EMPLOYEES. WHY SHOULD I? THEY DON'T FEEL SORRY FOR ME!
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

Interesting

AUTHOR: Diogenes - (U.S.A.)

Well, I guess all of the customer problems are now solved. There's a new shipping chart. Whooooppppeeeee.
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

LTD Commodities Announces New and Improved Shipping Rates

AUTHOR: Jodi S - (U.S.A.)

Hi Harleycrzy8!

I was following up on your previous blog comment on LTD's shipping policies.

At LTD Commodities, we really take customer feedback seriously. We heard your requests and I am really excited to let you know we made significant improvements to our shipping policies by creating a shipping rate chart! Now you can know your total shipping costs up front, and whether we ship your order in one box or several, you'll never pay more than what our chart indicates.

If you want to learn more about these great changes please visit us at www.ltdcommodities.com or let me know how I can answer any questions by emailing me at helpline@ltdcommodities.com

Thanks!

Jodi
Account Specialist
LTD Commodities
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Comment

RE: Some people are just too hard to please....

AUTHOR: Cash_twins - (U.S.A.)

I apologize that this situation happened to you. Although I have only dealt with this particular company twice and so far everything seems to be okay. I used to work for a mail order company myself for several years so I suppose I have a better understanding and certain compassion for the employees there. I do believe that if you received something that was broken or it wasn't as advertised then they certainly should have sent you a postage paid label for the return and that would be kinda "if'y" on the claim of "Not as advertised" most people don't read the descriptions-had they read then they wouldn't have ordered it and it's not fair for the company to pay shipping for every single fool that doesn't read.
Not to sound mean but had you used a little common sense if you would have contacted them first to do so that way- number 1. if the return didn't make it back to them - it's THEIR responsability from that point and not yours 2. most companies have certain return policies to follow certain address to send it to, shipping method preferred, etc. 3. it's within everyone's best interest to contact the company as soon as the problem arises-not 6 months down the road and so forth-not saying you did so but you wouldn't believe the amount of people who order shoes, wear them for a year and call back claiming they were defective, damaged, etc. Hello after a year of wear and tear it's time for new shoes buddy-sorry.
Secondly, since you returned the items via post office and they claim that they never received them back and wanted you to prove that you sent them back-Can you blame them for wanting proof? What if they shipped YOUR product and you claimed that you never got them and they basically said oh well - sorry your just gonna have to take the loss then because we shipped it to you? Put yourself in their shoes. Furthermore, post office is crap-they provide no sense of tracking compared to UPS and FED EX. (FYI-post office doesn't even consider something lost until after 30 days-yeah that's right a whole entire month) Yes they CLAIM that they do-but they don't. USPS claims alot of things but don't stand to it-speaking from experience. If I were to ever return anything that I cared about getting a credit back for I would send it ups or fed ex-not USPS mainly because they can track it from the time it leaves your hands to theirs and back to the person you sent it to-on rare occassions do they ever "lose" a package unlike USPS who makes you also wait a full month to process a claim for your lost package-and on top of that you better make sure it was insured to do so. Why is it the companies fault that they never received YOUR package that was returned via post office-seems to me the post office should be getting the ripoff report. The only issue I see here is that they didn't pay for the return back to them for items that were damaged in transit (If damamged in transit too-if they sent it UPS or FED EX they could have filed a claim-because you never contacted them first the time has passed for them to get their money back for the damamged items. However, you made no mention that you contacted them about the issue first hand and that they refused to pay it-you sent it back on your account at your own discretion with your choice of shipping methods which in my opinion was poor if the credit was that important and you couldn't afford to take the loss. You should be complaining to the post office for losing the package since they can't provide PROOF that they delivered it back to them! I'm sorry if I sound a little rough but this is exactly why I got out of Customer Service mail order business-you type of people want to push ALL the blame onto the company when there are other parties involved that are just as much to blame. All of this could have been avoided by a simple phone call, e-mail, fax, etc.
The claim of Customer Service not responding to you might be another issue but again -how did you contact them e-mail, fax, did they get it? Can you imagine the amount of request, orders, questions, returns, etc. that they get in ONE day? If they are anything like my old company they had 4-5 people to take care of all these request. We had to answer phones, take orders over the phone, enter in mailorder into the database, enter in faxed orders, and enter in e-mail/Internet orders not all of those come across automatically and if they do still need the human eye to look over it, confirm all the shipped orders for the day, balance all checks and money orders at the end of the day, and many more duties assigned too much work but not enough people to cover it-yet it was always the reps fault because the company decides to put more on the employees just so they can save a penny-yet they most likely need to since everyone in the world seems to think when they order from a company they should be able to get a free ride off of something-not saying the company doesn't make horrible mistakes but I just think that you are not "aware" of how a mail order business really runs and what kind of crazy request they get on a daily basis dealing with discounts, money, etc. Furthermore, sometimes we would have to get the persons name and number to contact them back because we had to ask someone else to get the answer-if that other person isn't very good at their job then guess what it doesn't get answered or taken care of-now is that the Reps fault that someone else is a slacker? However, that is left up to the Rep to follow-up for an answer I can agree but can be hard to do when you have request after request. I used to have yellow post-it notes all over my desk and pc as reminders and sometimes it would be weeks before I would finally get an answer to respond back to the customer. I don't think you were being very fair to the company and I apologize if I make you mad but I'm just trying to be a voice for those reps since they are not professionally allowed to say these things to the common customer-I bet they wish they could-but they can't if they want to keep their job. Give them a little break and take some responsability for yourself too. Sorry if I was too harsh-but I really hope that you can see another point of view on this
Respond to this report!
What's this?

#7 Author of original report

LTD Commodities

AUTHOR: Harleycrzy8 - (U.S.A.)

They STILL have not corrected my bill. I had this nice customer service representative contact me stating that she would do WHATEVER she could to correct the problem. That's the LAST I heard from her. I've written to her...NO RESPONSE. I've called her...NO RESPONSE!!!!!!!!!!!!

Seems these folks know only one thing....NO RESPONSE!!

I'm NOT paying this bill. It's incorrect, it's false and it's BULLS**T!!!!!!!!
Respond to this report!
What's this?

#8 UPDATE Employee

LTD Commodities

AUTHOR: Melissa M - (U.S.A.)

Mary,

I first would like to apologize that you received your Christmas items broken and not how you pictured them to be. I'd really like to help you in locating your missing items and properly credit/refund you for the returned merchandise and for the amount you paid to return the items to us. What you experienced with our customer service is not typically the type of service that we strive to provide and I'm truly sorry that you weren't treated with the respect you most certainly deserve.

Please email me your account information to helpline@ltdcommodities.com so that we can get this situation resolved as soon as possible.

Sincerely,

Melissa Martinez
Ltd Commodities
Customer Service Specialist
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory