• Report: #467710

Complaint Review: La-Z-Boy

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, July 09, 2009
  • Updated: Thu, July 09, 2009

  • Reported By:Bremerton Washington
La-Z-Boy
www.lazyboy.com Silverdale, Washington U.S.A.

La-Z-Boy Poor Quality!!! Poor quality & horrible service Silverdale Washington

*Consumer Comment: Usually good quality products

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

We puchased some furniture in January of 2008. Three pieces in the Roland Style from Lazy Boy. We received our special ordered furniture in March 2008. When we were ordering they told us the cushions had a 5 year warranty and the frame had a lifetime warranty. In June 2008 we had to have the bottom cushions on all 3 pieces replaced. They literally had to make new bottoms to this furniture. When the service guy came to bring the new cushions he explained that they were not installed correctly in the first place and that is why they did what they did and we had to get them replaced (seperating and pushing down).

In November 2008 the recliner started to do the same thing. I called service, they set up a service call and informed me that I only have a 1 year warranty on my cushions because they are special ordered. We were told a 5yr warranty at the store. I expressed by disappointment with the agent I set up the service call with. I also explained that the furniture is wobbley, loud and very uncomfortable. The service tech came to the house and took our recliner. We explained that the chair is wobbley and very loose. He said that is just how they are but he would do some adjusting.

I called on May 29th, 2009 because the snuggle chair (love seat) doesn't even seem to be attached on the left side. They said there is a lifetime warranty but I have to pay $99.00 to have someone come out to fix it. I explained my frustration and they said I should call La-Z-Boy corporate. I called La-z-boy corporate and spoke to someone who answers the phone. She said she only have record of the one repair (cushion/bottom replacement) and can not help me out that I still need to pay the service fee.

In total we will be paying over $3000 dollars for this furniture and if the cushions/frames are going to give us this much headache in less than a year, we will be stuck with messed up cushions/frames in the future. Its uncomfortable, wobbley, bad cushions and frankly I think I can get better quality for over $3000 dollars somewhere else. I am very unhappy with the quality of this product as well as the wrong information I was given at the time of purchase.

If I knew this furniture would have less than the warranty that I was told, I would NEVER have purchased it and if I knew I was going to have so many problems within the 1st year, I would never have purchased. I have found many other complaints about the product. May 29th I filed this with the Better Business Bureau & Attorney generals Office. I received the same cut & paste response on both ""We apologize for the trouble our customer has experienced. The La-Z-Boy warranty is one of the best in the industry, and that warranty is clearly stated with the delivery of the furniture and on the La-Z-Boy website. Our local service center is overseen by La-Z-Boy corporate and must follow the warranty at all times. La-Z-Boy headquarters does not cover any trip charges or labor charges after the first year of ownership. Many of the reclining parts and frames are lifetime warrantied for the parts, but labor and trip charges are not covered. Our local service center can not operate or stay in business if we do not receive payment for our services from La-Z-Boy or the consumer. These charges are no longer covered based on the date of purchase. Our sales staff attempts at all times to provide correct information, and nothing does state in writing that there was a 5 year warranty. Unfortunately, we have no way to provide service unless it is stated in writing that the items are covered by the La-Z-Boy warranty. We sincerely apologize for all the trouble, but we are under the control of the corporate headquarters and their warranty. This complaint is more towards the policy of La-Z-Boy in Michigan, and not our policies. We wish we could provide further assistance, but all repairs would be at a charge basis."

The furniture has never been in good working order since we received it. If La-Z-Boy offers a lifetime warranty on the frame than La-Z-Boy Corporate should be covering all costs associated. If the local store can not provide new furniture or a full refund, than they need to be in contact with corporate to get this resolved. At the rate this furniture is going, if we have this furniture for 10 years and average 1 repair per year, we would be paying an extra $1,000.00 for this furniture.

At this rate the furniture will not last 10 yrs. My major complaint is not with the $99.00 service fee. My major complaint is the poor quality of this furniture. On June 17, 2009, I also emailed David Jones, Regional Vice President, Sales, Northwest La-Z-Boy stating my complaint with the Better Business Bureau. After 3 attempts he emailed back but CC: me with a request to the service department to have my furniture seerviced. never did he even respond to me directly. I have since sent 3 more emails with pictures of the crappy furniture.

Kim
Bremerton, Washington
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 07/09/2009 01:23 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/La-Z-Boy/Silverdale-Washington-98383/La-Z-Boy-Poor-Quality-Poor-quality-horrible-service-Silverdale-Washington-467710. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on La-Z-Boy

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Usually good quality products

AUTHOR: Jgracey - (Canada)

We have three 3 LazyBoy pieces - two are older (sofa and recliner - abt. 8 yrs) and one is fairly recent (about 1.5 years old). All are in excellent condition, though the fabric of the sofa is beginning to wear a little, the furniture is still sturdy. I find their quality (usually) to be very good.

It could very well be that particular model which you purchased is not quite up to snuff.

But as to the warranty, every LazyBoy Product I've seen comes with large tags attached that give you care instructions and one of those tags usually explains the warranty. You really can't rely on a salesperson (though you should be able to) to give you the correct warranty details. It's up to the buyer to read the warranty on the product, and if the showroom models have had their tags removed, you should ask for a copy of the written warranty.

Most warranties (not just furniture or lazy boy) cover mfg. defects in the product; some will cover other things, but most do not cover service calls, and many don't cover any of the labour, only parts.

If the warranty that came with your furniture didn't include labour specifically in the wording, it probably doesn't cover service calls. Usually if a warranty includes all labour as well as parts or replacement it's listed as an "unlimited warranty", otherwise your warranty tags will say "Limited lifetime warranty" or "Limited 5-year warranty".

I agree that it's rather expensive furniture to have falling apart almost from the beginning. It would have been better if Lazyboy had replaced the complete set and return the one you bought to their mfg. facility to see why this problem occurred. It makes more sense to correct issues with problem furniture designs/models than to ignore them because their name and reputation is damaged.

I hope you get this sorted out.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory