• Report: #466251

Complaint Review: Mark Dixon, CEO Of Regus - HQ - Regus Group HQ Management Group, Regus Offices, Dixon Mark, Scam!

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, June 30, 2009
  • Updated: Wed, February 10, 2010

  • Reported By:Orlando Florida
Mark Dixon, CEO Of Regus - HQ - Regus Group HQ Management Group, Regus Offices, Dixon Mark, Scam!
Internet U.S.A.

Mark Dixon, CEO Of Regus, HQ, Regus Group, HQ Management Group, Regus Office Centres, Dixon Mark, Scam! Chief executive and founder, Mark Dixon is one of Europe's best-known scam artists. Thousands of clients lost their money! Internet

*General Comment: You've all been conned

*UPDATE EX-employee responds: Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

*UPDATE EX-employee responds: Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

*UPDATE EX-employee responds: Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

*UPDATE EX-employee responds: Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

*Consumer Suggestion: Regus Unofficial Site: MORE VICTIMS

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I used to work for Regus and I have to concur that unfortunately, what is written on various Internet sites about the Regus Group and Mark Dixon is 100% true.

Please know that with the economy turning, the pressure on managers to gloss over key areas of the contract and then hide behind the fine print will increase. Previously, managers were allowed to discuss those fees. Most did, some did not. The explosion of complaints, I believe, is a direct result of the pressure they are now feeling to sell at any cost - customers be danged.

Once you're in you're in and that is the stance that the company will take. I left after years with this company when I finally got tired of fighting against such practices, as have many other managers in the last 8-12 months. Sadly, many of the people who put customers first are no longer there. go to careerbuilder - they can't hire people fast enough to stop the bleeding.

I count myself as one of the lucky ones having left early enough to escape the new initiatives that severely reduce incentives, encourage infighting and poor customer management. This company had the potential to be great but is being driven into the ground by fear and greed.

If you need to sign a contract with a Regus/HQ building, please read the contract thoroughly and ASK ABOUT EVERY SINGLE FEE LISTED AND EVERY DEADLINE FOR RENEWAL. It appears more likely than not from the comments above that they will not review it and you will certainly end up paying for it. HQ was a great company once. It's sad to see what it's become.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

regusvictims
Orlando, Florida
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 06/30/2009 12:52 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Mark-Dixon-CEO-Of-Regus-HQ-Regus-Group-HQ-Management-Group-Regus-Offices-Dixon-Mark-Scam/internet/Mark-Dixon-CEO-Of-Regus-HQ-Regus-Group-HQ-Management-Group-Regus-Office-Centres-Dixo-466251. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Mark Dixon, CEO Of Regus - HQ - Regus Group HQ Management Group, Regus Offices, Dixon Mark, Scam!

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 6Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 General Comment

You've all been conned

AUTHOR: Uvbncond - (Australia)

Three words people:


 


GO TO SERVCORP

Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE EX-employee responds

Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

AUTHOR: Vanessa Parker - (U.S.A.)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hot Mess And Getting Hotter in Addison, Texas
2 days ago As I peruse the forum, one thing has stood out to me about Voldamorta; those that defend her should pause to consider. In every other company I've been in, HR has had an active role in "managing out" undesirable employees. I've never in my experience, however, seen so much vehemence directed toward an HR professional. Usually it's toward the manager or boss who before this point has had conversations, coaching sessions, action plans, etc etc. That makes sense - hate the boss the fired you! Why so much hatred toward Voldamorta? Because in my opinion and observation, she treats people poorly and for some reason finds it necessary to strip them of their dignity as well as their jobs, which I find puzzling. I've been truly shocked by her cruelty to people who were not necessarily great at their jobs and maybe weren't even the most pleasant people to deal with, but nonetheless did not deserve the unprofessional and demeaning treatment that Voldamorta decided to dish out before giving them the boot. It's been the topic of discussion among managers in this area (in hushed tones, of course - who wants to risk her wrath?) and THAT has been the general consensus that I've seen. Interesting to hear that it's not isolated to one part of the country. Where did they find this woman? Everyone else in HR seems to be relatively pleasant, though I've not had much interaction with them. I do hope those who have been mistreated by her get some vindication. It would be a shame to allow such poor behavior to go unchecked but I fear that that is the Regus way.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

More Regus Victims!!!

Well, I too am one. I rented an office for only 3 months and the same story applies with hidden fees automatic renewal charges for services that I don't need.

I was going to respond to them but will send you this information in case your team wants to investigate it further.

I never was told or mentioned of some virtual mail box or VO or an exit fee attached as per my original stay. Plus, I even when I met with the office manager to go over my exit, where to leave the keys and key card etc. I discussed my retainer being returned and there again was never a mention to an exit fee. They also, already charged me a setup fee and now an exit fee. I understand that that have a VO product separately but I was never informed that it is attached or I am automatically enrolled after my exit. Even if it is stated in a contract there are laws that state that you must disclose these charges verbally for all services prior to the sale being closed. This amounts to a hidden or buried fee issue. Also, even if it is stated in a contract about the automatic renewal isn't the price of such renewal supposed to be disclosed so that the potential customer can make a decision?
I hope you can make some headway in terminating such practices. Below is an excerpt of their process and I attached the part of the contract that they cite below.
PS. Not to be insulting but I hope you are not a Regus employee intercepting all the complaints.
Regards

/JS

From:Sade Ogunkeyede [mailto:Sade.Ogunkeyede@regus.com]
Sent: Monday, July 06, 2009 3:43 PM
To: jsicuranAMI
Cc: Janel Rashwan
Subject: RE: wanted to follow-up on security deposit

Hi Jeff,

How are you, I hope well. Sorry for the delay in responding. Regarding your refund; the amount to be returned via check will be $80.82.

As per section 1.7 of the terms and conditions attached to the online service agreement you executed: " An exit fee will be charged upon
the Client's departure" the exit fee for the office you were in was $254.00. Also, "The Client will be automatically
entered into a Virtual Office agreement (VO) with Regus on Regus' standard terms at the time for 3
months." In turn you have entered into a mailbox plus that ends 8/31/09. The monthly fee for this is $69.00; totaling $207 taken from security. Normally, a client would be entered into a full VO which would total $750 for the 3 mth period, however I spoke to my Area Director and she reduced it to a mailbox plus because of the amount of retainer on hand coupled with the fact that you did not have a phone in your office. I've attached the terms and conditions for your review.

Regards,

Sade


________________________________________
From:Janel Rashwan
Sent: Monday, July 06, 2009 8:56 AM
To: Sade Ogunkeyede
Subject: FW: wanted to follow-up on security deposit
Hi - Aren't we sending him a check for his refund? Could you please respond to Jeff.
Thanks,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com

1000 Locations. 450 Cities. 75 Countries. One Call.
Ask me how you can get FREE access to more than 950 business lounges around the world.


________________________________________
From:jsicuran [mailto:jsicuran@amilabs.com]
Sent: Thursday, July 02, 2009 7:10 PM
To: Janel Rashwan
Subject: wanted to follow-up on security deposit
Janel, I hope all is well with you. I just wanted to know when you will be crediting my AMEX for the 542.00 retainer for the office at NYo080 from March through June 1st 09. Invoice #3474835 for office #673.

Regards.

Jeffrey J. Sicuranza
Principal Consultant
Applied Methodologies, Inc.
Office: 516-796-9607
Email:jsicuran@amilabs.com
WWW.AMILABS.COM

From:Janel Rashwan [mailto:Janel.Rashwan@regus.com]
Sent: Thursday, March 19, 2009 10:21 AM
To: jsicuran@amilabs.com
Subject: Your Office

Hi Jeff,
Hope all is well. I wanted to schedule a few minutes with you to discuss your office renewal. Your initial term ends on 5/31 and we certainly hope you will extend your stay with us. In the meantime, I've left a "OneStep Renewal" in your office providing you with multiple options - the longer the term, the better the rate. Since we'll need your decision by 3/31, I look forward to hearing from you soon.
Regards,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE EX-employee responds

Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

AUTHOR: Vanessa Parker - (U.S.A.)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hot Mess And Getting Hotter in Addison, Texas
2 days ago As I peruse the forum, one thing has stood out to me about Voldamorta; those that defend her should pause to consider. In every other company I've been in, HR has had an active role in "managing out" undesirable employees. I've never in my experience, however, seen so much vehemence directed toward an HR professional. Usually it's toward the manager or boss who before this point has had conversations, coaching sessions, action plans, etc etc. That makes sense - hate the boss the fired you! Why so much hatred toward Voldamorta? Because in my opinion and observation, she treats people poorly and for some reason finds it necessary to strip them of their dignity as well as their jobs, which I find puzzling. I've been truly shocked by her cruelty to people who were not necessarily great at their jobs and maybe weren't even the most pleasant people to deal with, but nonetheless did not deserve the unprofessional and demeaning treatment that Voldamorta decided to dish out before giving them the boot. It's been the topic of discussion among managers in this area (in hushed tones, of course - who wants to risk her wrath?) and THAT has been the general consensus that I've seen. Interesting to hear that it's not isolated to one part of the country. Where did they find this woman? Everyone else in HR seems to be relatively pleasant, though I've not had much interaction with them. I do hope those who have been mistreated by her get some vindication. It would be a shame to allow such poor behavior to go unchecked but I fear that that is the Regus way.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

More Regus Victims!!!

Well, I too am one. I rented an office for only 3 months and the same story applies with hidden fees automatic renewal charges for services that I don't need.

I was going to respond to them but will send you this information in case your team wants to investigate it further.

I never was told or mentioned of some virtual mail box or VO or an exit fee attached as per my original stay. Plus, I even when I met with the office manager to go over my exit, where to leave the keys and key card etc. I discussed my retainer being returned and there again was never a mention to an exit fee. They also, already charged me a setup fee and now an exit fee. I understand that that have a VO product separately but I was never informed that it is attached or I am automatically enrolled after my exit. Even if it is stated in a contract there are laws that state that you must disclose these charges verbally for all services prior to the sale being closed. This amounts to a hidden or buried fee issue. Also, even if it is stated in a contract about the automatic renewal isn't the price of such renewal supposed to be disclosed so that the potential customer can make a decision?
I hope you can make some headway in terminating such practices. Below is an excerpt of their process and I attached the part of the contract that they cite below.
PS. Not to be insulting but I hope you are not a Regus employee intercepting all the complaints.
Regards

/JS

From:Sade Ogunkeyede [mailto:Sade.Ogunkeyede@regus.com]
Sent: Monday, July 06, 2009 3:43 PM
To: jsicuranAMI
Cc: Janel Rashwan
Subject: RE: wanted to follow-up on security deposit

Hi Jeff,

How are you, I hope well. Sorry for the delay in responding. Regarding your refund; the amount to be returned via check will be $80.82.

As per section 1.7 of the terms and conditions attached to the online service agreement you executed: " An exit fee will be charged upon
the Client's departure" the exit fee for the office you were in was $254.00. Also, "The Client will be automatically
entered into a Virtual Office agreement (VO) with Regus on Regus' standard terms at the time for 3
months." In turn you have entered into a mailbox plus that ends 8/31/09. The monthly fee for this is $69.00; totaling $207 taken from security. Normally, a client would be entered into a full VO which would total $750 for the 3 mth period, however I spoke to my Area Director and she reduced it to a mailbox plus because of the amount of retainer on hand coupled with the fact that you did not have a phone in your office. I've attached the terms and conditions for your review.

Regards,

Sade


________________________________________
From:Janel Rashwan
Sent: Monday, July 06, 2009 8:56 AM
To: Sade Ogunkeyede
Subject: FW: wanted to follow-up on security deposit
Hi - Aren't we sending him a check for his refund? Could you please respond to Jeff.
Thanks,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com

1000 Locations. 450 Cities. 75 Countries. One Call.
Ask me how you can get FREE access to more than 950 business lounges around the world.


________________________________________
From:jsicuran [mailto:jsicuran@amilabs.com]
Sent: Thursday, July 02, 2009 7:10 PM
To: Janel Rashwan
Subject: wanted to follow-up on security deposit
Janel, I hope all is well with you. I just wanted to know when you will be crediting my AMEX for the 542.00 retainer for the office at NYo080 from March through June 1st 09. Invoice #3474835 for office #673.

Regards.

Jeffrey J. Sicuranza
Principal Consultant
Applied Methodologies, Inc.
Office: 516-796-9607
Email:jsicuran@amilabs.com
WWW.AMILABS.COM

From:Janel Rashwan [mailto:Janel.Rashwan@regus.com]
Sent: Thursday, March 19, 2009 10:21 AM
To: jsicuran@amilabs.com
Subject: Your Office

Hi Jeff,
Hope all is well. I wanted to schedule a few minutes with you to discuss your office renewal. Your initial term ends on 5/31 and we certainly hope you will extend your stay with us. In the meantime, I've left a "OneStep Renewal" in your office providing you with multiple options - the longer the term, the better the rate. Since we'll need your decision by 3/31, I look forward to hearing from you soon.
Regards,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Respond to this report!
What's this?

#4 UPDATE EX-employee responds

Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

AUTHOR: Vanessa Parker - (U.S.A.)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hot Mess And Getting Hotter in Addison, Texas
2 days ago As I peruse the forum, one thing has stood out to me about Voldamorta; those that defend her should pause to consider. In every other company I've been in, HR has had an active role in "managing out" undesirable employees. I've never in my experience, however, seen so much vehemence directed toward an HR professional. Usually it's toward the manager or boss who before this point has had conversations, coaching sessions, action plans, etc etc. That makes sense - hate the boss the fired you! Why so much hatred toward Voldamorta? Because in my opinion and observation, she treats people poorly and for some reason finds it necessary to strip them of their dignity as well as their jobs, which I find puzzling. I've been truly shocked by her cruelty to people who were not necessarily great at their jobs and maybe weren't even the most pleasant people to deal with, but nonetheless did not deserve the unprofessional and demeaning treatment that Voldamorta decided to dish out before giving them the boot. It's been the topic of discussion among managers in this area (in hushed tones, of course - who wants to risk her wrath?) and THAT has been the general consensus that I've seen. Interesting to hear that it's not isolated to one part of the country. Where did they find this woman? Everyone else in HR seems to be relatively pleasant, though I've not had much interaction with them. I do hope those who have been mistreated by her get some vindication. It would be a shame to allow such poor behavior to go unchecked but I fear that that is the Regus way.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

More Regus Victims!!!

Well, I too am one. I rented an office for only 3 months and the same story applies with hidden fees automatic renewal charges for services that I don't need.

I was going to respond to them but will send you this information in case your team wants to investigate it further.

I never was told or mentioned of some virtual mail box or VO or an exit fee attached as per my original stay. Plus, I even when I met with the office manager to go over my exit, where to leave the keys and key card etc. I discussed my retainer being returned and there again was never a mention to an exit fee. They also, already charged me a setup fee and now an exit fee. I understand that that have a VO product separately but I was never informed that it is attached or I am automatically enrolled after my exit. Even if it is stated in a contract there are laws that state that you must disclose these charges verbally for all services prior to the sale being closed. This amounts to a hidden or buried fee issue. Also, even if it is stated in a contract about the automatic renewal isn't the price of such renewal supposed to be disclosed so that the potential customer can make a decision?
I hope you can make some headway in terminating such practices. Below is an excerpt of their process and I attached the part of the contract that they cite below.
PS. Not to be insulting but I hope you are not a Regus employee intercepting all the complaints.
Regards

/JS

From:Sade Ogunkeyede [mailto:Sade.Ogunkeyede@regus.com]
Sent: Monday, July 06, 2009 3:43 PM
To: jsicuranAMI
Cc: Janel Rashwan
Subject: RE: wanted to follow-up on security deposit

Hi Jeff,

How are you, I hope well. Sorry for the delay in responding. Regarding your refund; the amount to be returned via check will be $80.82.

As per section 1.7 of the terms and conditions attached to the online service agreement you executed: " An exit fee will be charged upon
the Client's departure" the exit fee for the office you were in was $254.00. Also, "The Client will be automatically
entered into a Virtual Office agreement (VO) with Regus on Regus' standard terms at the time for 3
months." In turn you have entered into a mailbox plus that ends 8/31/09. The monthly fee for this is $69.00; totaling $207 taken from security. Normally, a client would be entered into a full VO which would total $750 for the 3 mth period, however I spoke to my Area Director and she reduced it to a mailbox plus because of the amount of retainer on hand coupled with the fact that you did not have a phone in your office. I've attached the terms and conditions for your review.

Regards,

Sade


________________________________________
From:Janel Rashwan
Sent: Monday, July 06, 2009 8:56 AM
To: Sade Ogunkeyede
Subject: FW: wanted to follow-up on security deposit
Hi - Aren't we sending him a check for his refund? Could you please respond to Jeff.
Thanks,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com

1000 Locations. 450 Cities. 75 Countries. One Call.
Ask me how you can get FREE access to more than 950 business lounges around the world.


________________________________________
From:jsicuran [mailto:jsicuran@amilabs.com]
Sent: Thursday, July 02, 2009 7:10 PM
To: Janel Rashwan
Subject: wanted to follow-up on security deposit
Janel, I hope all is well with you. I just wanted to know when you will be crediting my AMEX for the 542.00 retainer for the office at NYo080 from March through June 1st 09. Invoice #3474835 for office #673.

Regards.

Jeffrey J. Sicuranza
Principal Consultant
Applied Methodologies, Inc.
Office: 516-796-9607
Email:jsicuran@amilabs.com
WWW.AMILABS.COM

From:Janel Rashwan [mailto:Janel.Rashwan@regus.com]
Sent: Thursday, March 19, 2009 10:21 AM
To: jsicuran@amilabs.com
Subject: Your Office

Hi Jeff,
Hope all is well. I wanted to schedule a few minutes with you to discuss your office renewal. Your initial term ends on 5/31 and we certainly hope you will extend your stay with us. In the meantime, I've left a "OneStep Renewal" in your office providing you with multiple options - the longer the term, the better the rate. Since we'll need your decision by 3/31, I look forward to hearing from you soon.
Regards,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE EX-employee responds

Pfft, Regus Sucks world Wide. I work in one of the Australian centres and am having similar problems in my work place

AUTHOR: Vanessa Parker - (U.S.A.)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hot Mess And Getting Hotter in Addison, Texas
2 days ago As I peruse the forum, one thing has stood out to me about Voldamorta; those that defend her should pause to consider. In every other company I've been in, HR has had an active role in "managing out" undesirable employees. I've never in my experience, however, seen so much vehemence directed toward an HR professional. Usually it's toward the manager or boss who before this point has had conversations, coaching sessions, action plans, etc etc. That makes sense - hate the boss the fired you! Why so much hatred toward Voldamorta? Because in my opinion and observation, she treats people poorly and for some reason finds it necessary to strip them of their dignity as well as their jobs, which I find puzzling. I've been truly shocked by her cruelty to people who were not necessarily great at their jobs and maybe weren't even the most pleasant people to deal with, but nonetheless did not deserve the unprofessional and demeaning treatment that Voldamorta decided to dish out before giving them the boot. It's been the topic of discussion among managers in this area (in hushed tones, of course - who wants to risk her wrath?) and THAT has been the general consensus that I've seen. Interesting to hear that it's not isolated to one part of the country. Where did they find this woman? Everyone else in HR seems to be relatively pleasant, though I've not had much interaction with them. I do hope those who have been mistreated by her get some vindication. It would be a shame to allow such poor behavior to go unchecked but I fear that that is the Regus way.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

More Regus Victims!!!

Well, I too am one. I rented an office for only 3 months and the same story applies with hidden fees automatic renewal charges for services that I don't need.

I was going to respond to them but will send you this information in case your team wants to investigate it further.

I never was told or mentioned of some virtual mail box or VO or an exit fee attached as per my original stay. Plus, I even when I met with the office manager to go over my exit, where to leave the keys and key card etc. I discussed my retainer being returned and there again was never a mention to an exit fee. They also, already charged me a setup fee and now an exit fee. I understand that that have a VO product separately but I was never informed that it is attached or I am automatically enrolled after my exit. Even if it is stated in a contract there are laws that state that you must disclose these charges verbally for all services prior to the sale being closed. This amounts to a hidden or buried fee issue. Also, even if it is stated in a contract about the automatic renewal isn't the price of such renewal supposed to be disclosed so that the potential customer can make a decision?
I hope you can make some headway in terminating such practices. Below is an excerpt of their process and I attached the part of the contract that they cite below.
PS. Not to be insulting but I hope you are not a Regus employee intercepting all the complaints.
Regards

/JS

From:Sade Ogunkeyede [mailto:Sade.Ogunkeyede@regus.com]
Sent: Monday, July 06, 2009 3:43 PM
To: jsicuranAMI
Cc: Janel Rashwan
Subject: RE: wanted to follow-up on security deposit

Hi Jeff,

How are you, I hope well. Sorry for the delay in responding. Regarding your refund; the amount to be returned via check will be $80.82.

As per section 1.7 of the terms and conditions attached to the online service agreement you executed: " An exit fee will be charged upon
the Client's departure" the exit fee for the office you were in was $254.00. Also, "The Client will be automatically
entered into a Virtual Office agreement (VO) with Regus on Regus' standard terms at the time for 3
months." In turn you have entered into a mailbox plus that ends 8/31/09. The monthly fee for this is $69.00; totaling $207 taken from security. Normally, a client would be entered into a full VO which would total $750 for the 3 mth period, however I spoke to my Area Director and she reduced it to a mailbox plus because of the amount of retainer on hand coupled with the fact that you did not have a phone in your office. I've attached the terms and conditions for your review.

Regards,

Sade


________________________________________
From:Janel Rashwan
Sent: Monday, July 06, 2009 8:56 AM
To: Sade Ogunkeyede
Subject: FW: wanted to follow-up on security deposit
Hi - Aren't we sending him a check for his refund? Could you please respond to Jeff.
Thanks,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com

1000 Locations. 450 Cities. 75 Countries. One Call.
Ask me how you can get FREE access to more than 950 business lounges around the world.


________________________________________
From:jsicuran [mailto:jsicuran@amilabs.com]
Sent: Thursday, July 02, 2009 7:10 PM
To: Janel Rashwan
Subject: wanted to follow-up on security deposit
Janel, I hope all is well with you. I just wanted to know when you will be crediting my AMEX for the 542.00 retainer for the office at NYo080 from March through June 1st 09. Invoice #3474835 for office #673.

Regards.

Jeffrey J. Sicuranza
Principal Consultant
Applied Methodologies, Inc.
Office: 516-796-9607
Email:jsicuran@amilabs.com
WWW.AMILABS.COM

From:Janel Rashwan [mailto:Janel.Rashwan@regus.com]
Sent: Thursday, March 19, 2009 10:21 AM
To: jsicuran@amilabs.com
Subject: Your Office

Hi Jeff,
Hope all is well. I wanted to schedule a few minutes with you to discuss your office renewal. Your initial term ends on 5/31 and we certainly hope you will extend your stay with us. In the meantime, I've left a "OneStep Renewal" in your office providing you with multiple options - the longer the term, the better the rate. Since we'll need your decision by 3/31, I look forward to hearing from you soon.
Regards,
Janel

Janel Rashwan
General Manager
HQ, a member of the Regus Group
626 RexCorp Plaza, 6th Floor
Uniondale, NY 11556
O: +1 516 522 2500; F: +1 516 522 2699
janel.rashwan@regus.com
www.regus.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Suggestion

Regus Unofficial Site: MORE VICTIMS

AUTHOR: Vanessa Parker - (U.S.A.)

Egregious Regus Unofficial Site
1000 locations. 450 cities. 75 countries. One call. NO SERVICE.
Regus Group and HQ Global Workplaces provide office space, virtual offices, meeting rooms, mailing addresses, receptionist and other services etc. The concept is to work smarter perhaps at a reduced cost. But at what real cost?

Here is the problem...

Regus terminated my agreement after several years with them. The area director, Michelle Prentiss, had promised to provide better service and stepped into assist with some issues at the center and unfortunately there was no resolution.

After paying for about half of my expenses related to Regus improperly publishing and issuing the innacurate address, they terminated the agreement thus leaving me to front the cost of changing my address again on everything just 8 months later!
Regus has a high turn over rate at the front desk If you enjoy:

Mail being returned due to improper address used by Regus (prior 4.08)
New hires constantly and/or temp personel
New hires/temps sending calls to the wrong extension
Being over billed for long distance you never had (we have years of this)
Clients turned away because their money order wasn't in an envelope
Mail forwarding not done for 3 weeks
Front desk telling your clients you really aren't real as you have no real office
Front desk telling clients that Regus is just an answering service and we do not have an office there
Personal calls going to other clients within the building
Front desk confusing your phone number with another number and telling your clients you are no longer there and they have the wrong number and then do nothing for you. No apology... nothing!
Publishing the wrong address and having you pay for the changes on your letterheard, business cards, brochures, etc., then you will love Regus.
Retaliation? You decide...
I had been experiencing mail issues for over a year. The post office blamed Regus for not publishing and sharing the proper address with their tenants. I alerted the Regus local manager about the mail problem and was ignored. I was labeled a "problem" and could not understand why. I discovered that Regus liked to use a more impressive address and mail wasn't always an issue until the post office upgraded hardware and software randomly throughout the country. More to come...
Regus - HQ
I have to fund the reprinting of all cards, brochures, contracts etc. If Regus does not perform and you prefer they do, they may terminate your agreement! The time spent with all the new people was costly. I lost two clients due to Regus unprofessional handling of my front office.
5.12.09 - lost another client because Josalyn Ramirez instructed the front desk to tell our clients we were no longer there and have the wrong number! Watch out for this General Manager if you are leasing in at 8001 Irvine Center Drive.
When I notified Josalyn of the error she would not respond although at the center. Josalyn had confused numbers and even after alerting her of the error, she continued to harm our firm. It has been repeated issues like this that has been the catalyst for this site. If not for Marion, we would have lost more clients.
Concerns
Regus claims to reserve the right to change the "house rules" whenever they like. Beware. I am now fighting for costs to change all marketing material, cards, letterhead, brochures etc. Why, because Regus published it inaccurately and kept the address issue confidential for about 5 years and allowed many of us to suffer while trying to find our checks and mail.

Did you recently have to change your address? Regus sent a memo the end of 2007 and blamed the post office for an address update. Fact is, I discovered that Regus in Irvine, CA had been told for years that they had been using the wrong address. I personally feel that Regus is responsible for all expenses incurred by each client at 8001 Irvine Center Drive, Suite 400, Irvine, CA 92618.

Regus is also responsible for any issues that occurred as a result of the address being published inaccurately. Any mail returned leading to a default judgment, client loss, etc.

Do share holders know that several buildings involving potentially hundreds of people could lay claim to reimbursement?

I am now fighting to take the local number I was assigned and has my name in the phone directory. Be aware that Regus wll hold you hostage.

I can not get a copy of my contract or agreement. I have asked 11 times since the summer. They fax me someone else's agreement.

REGUS 8001 Irvine Center Drive 4.21.09 NO PHONES ANSWERED
Dial 949.754.4000 There is a recording. Happens often...

Regus Reply - We were having some technical difficulties with our phone system, but they are fixed now. Thank you for alerting us to this.
This has been occurring as long as i been there.

I had calls sent to other tenants. This was common enough even though I had instructions on where to send calls. New people are not always as careful or care. They are temporary!

Want to use the conference room? Think again. I quit having conferences as the turn over is great and the new hires do not know how to set up connectivity.

Do not worry about negotiating special pricing. Since "house rules" change, Regus changed all of my special conference pricing.

This isnt the image you want for your company. I was promised for a long time that things would change. If you ask for service you may be terminated. Obviously I learned alot and feel the need to share. Regus cost me money, a few clients and the image is not professional.You look virtual!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
Wal-Mart.com USA, LLC

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory