• Report: #455063

Complaint Review: Matt Bacak - Frontier Marketing

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, May 25, 2009
  • Updated: Tue, July 28, 2009

  • Reported By:CHRISTCHURCH Other
Matt Bacak - Frontier Marketing
1140 Old Peachtree Rd, Suite D Duluth, Georgia U.S.A.

INVESTIGATION: Matt Bacak commitment to 100% customer satisfaction. Matt Bacak - Frontier Marketing recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Matt Bacak - Frontier Marketing, helping build your reputation as an expert in your industry, increase traffic, assisting with Internet Marketing strategies, making money online. Duluth Georgia
*UPDATE: Rip-off Report Investigation - Matt Bacak recognized by Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Program as a safe business service businesses can trust - Matt Bacak pledges to always resolve any issues.

*UPDATE Employee: Take care of it quickly

*Consumer Comment: this sounds very familiar

*Consumer Comment: This report seems fishy!!!!

*Author of original report: AFTER 9 DAYS, MORE THAN 5 CHARGEABLE INTERNATIONAL CALLS, TWO MSGS, 1 RIPOFF REPORT, AND ATLEAST 4 EMAILS

*UPDATE Employee: Refunded on May 18,2009

*UPDATE Employee: Memorial Day Weekend

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Rip-off Report Investigation: Editor's UPDATE: Rip-off Report Investigation - Rip-off Report's impression of Matt Bacak after a recent interview reveals Matt Bacak is exceptionally knowledgeable, sincere and an honest internet marketer dedicated to serving his customers needs. Matt Bacak personally contacted Rip-off Report and asked us to check into the history of all his companies and the complaints made by consumers. Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. Rip-off Report understands, mistakes happen, and it's impossible to satisfy 100% of the people 100% of the time. But Matt Bacak stated that he did not want anyone to be an unsatisfied customer. Positive Rating and Recognition has been given to Matt Bacak for his Commitment to Excellence in customer service. Rip-off Report's investigation of Matt Bacak uncovers an ongoing commitment to total client satisfaction. This means that customers can expect that he will always work towards finding a mutually satisfactory resolution to any complaints or concerns. Matt listens carefully to customer concerns and sees them as an opportunity to learn from past mistakes and become more efficient as a company in the products and services he offers and the support for his services. Bacak stated to Rip-off Report that his philosophy is "Not only are we focused on providing the most current 'Bleeding Edge' marketing tools and strategies available, we are also 100% committed to taking good care of our customers and dealing with all customer service issues within 24-48 hours of receiving them. We don't want to meet the 'standard' - we want to exceed the standard... and set the bar higher for everyone else." Rip-off Report has confirmed that Matt Bacak takes customer support seriously. Matt has recently put into place systems, people, and technology that make it certain that his staff is the easiest to contact and easiest to deal with in teaching, training and marketing services on the Internet. Such changes include improved websites, improved access through targeted SEO and more clear information about their services and how to contact the company. Rip-off Report was pleased to learn that his past and current approach to business is focused on his pledge to total commitment towards customer satisfaction. Again, Matt Bacak recognizes that complaints posted on Rip-off Report (true or not) are issues that need to be addressed and if handled correctly can be valuable learning opportunities. For instance, he learned it was necessary to remove certain employees because of their inability to follow new policies. "I hate having to fire people, but the fact is my customers are my #1 business priority," Matt told Rip-off Report. With the feedback generated by Rip-off Report's Investigation Matt has made the changes necessary to convince us of his total overall commitment to exceptional customer experience. In summary, after our investigation, which included discussions with Matt Bacak, Rip-off Report is convinced that he has been and is committed to quality delivery of services resulting in total client satisfaction. Read about Matt Bacak .. see his websites and the services he has to offer.. . Read more about Matt Bacak's Commitment to Excellence and Total Consumer Satisfaction and why consumers should feel safe, confident and secure when doing business with a member of Rip-off Report's Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program. ..yes, a long name for a program that does a lot for both consumers and businesses alike. Read about Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program,..A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business. this program works. ===================== NOW TO THE ORIGINAL REPORT THAT WAS FILED ===================== Matt Bacak - Frontier Marketing Charged Me Cash Without Permission, Ignored My Emails and Calls!! DESPERATE FOR RESOLUTION , Duluth, Georgia,

I'm fed up!

Firstly I get an email promoting Matt Bacak's latest gimmick with a link to this promotion: https://mattbacakretires.com/wow.php?affiliate=0

It states "Get My $5,500 Internet Marketing For Just...ONE DOLLAR"

Well it turned out not be just one dollar at all. No strings mentioned throughout but my Debit Card/Account balance says somthing different!!

I mean when I filled out my card details for the $1 purchase I was bombarded with about 5 different 'super amazing' one time offers all wasting my time and slowing my progress to the final pay screen. But now I find that he's signed me up for a monthly subscription to something i never wanted.

I sent him emails..sample of one below:

"From: Mark
Date: May 18, 2009 7:43 PM
Subject: Very Urgent refund needed.
To: mattbacakretires@gmail.com

Hi Matt,

I used my Visa Debit Card to puchase the $1 sale you had (
https://mattbacakretires.com/wow.php#doer ).

I didn't agree to be charged $29.97 on a monthly basis let alone at all.

I recently noticed on my account that a $29.97 has been charged for the Internet Marketing Dirt newsletter.

I need you to refund the amount charged in full and never again charge me for any ongoing service with your company. I make a point of never paying a company online monthly sums of money for information that I can retrieve for much less and without regular debits. And when I say I need you refund it immediately, I mean it, I am in great distress being short on money for food and medical expenses relating to Kidney troubles, Diabetes, Hypertension. The extra stress is all due to you incorrectly charging my Debit Card more than the $1 agreed to etc. The last thing I need is to be down $29.97 US ($51.02 NZ).

The last 4 digits on my Visa Debit Card are as follows: xxxx((REDACTED)))

Please call me as soon as you get this email, anytime of the day or night.

Regards,

--
Mark
Bishopdale
Christchurch 8053
NEW ZEALAND
+64 21 299 2119
+64 3 930 2119"

...
I've also called his office around 7 times over the last 8 days and have left approx. 5 Voice messages. I haven't received any communication from anyone. I'm really angry and this is my second to last resort. The next thing I'll have to resort to if this does'nt get his attention is Worldwide Article submissions and Videos warning people against buying from him and explaining my experience.

I want and need speedy resolution; I trusted Matt and have paid the price: stress, lack of money and worsening blood pressure.

Sort it out Matt please, my situation is not unique based on others postings re the same problem. Please see that this is not good ethical business!!

Mark
CHRISTCHURCH
New Zealand


This report was posted on Ripoff Report on 05/25/2009 09:01 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Matt-Bacak-Frontier-Marketing/Duluth-Georgia-30097-5121/INVESTIGATION-Matt-Bacak-commitment-to-100-customer-satisfaction-Matt-Bacak-Frontier-455063. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Matt Bacak - Frontier Marketing

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 6Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Take care of it quickly

AUTHOR: Mbacak - (U.S.A.)

Email support, They will take care of it
quickly during regular business hours. Let
them know of the situation. FYI: the $1
offer was digital you were emailed it
immediately after you purchased.

Please, also ask them to resend the email too.

Here are email addresses for support:

nsilverstone@gmail.com
matt@powerfulpromoter.com
mattbacakretires@gmail.com

Matt Bacak
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

this sounds very familiar

AUTHOR: Stefan - (Austria)

hello mark,

just wanted to let you know that Im in the very same situation like you were.

Also ordered the $1 CD back in November - and NEVER GOT IT DELIVERED!
This could be due to customs or whatever but still - no product delivered.

The last two months I got the Marketing Newsletter from Matt Bacak - which I never ordered.
At the time of the second delivery the first doubts appeared.

today i checked my credit card balance - and saw that I was charged the last 4 (!!!) months for a product that I never ordered - and only got delivered once. thats 29.95 or .99 times 4 - 120 $.

I sent out an email today to ask for a statement and immediate refund and will report here.

regards, stefan
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

This report seems fishy!!!!

AUTHOR: C. Washington - (U.S.A.)

This seems really fishy to me.

I can't totally believe this whole thing.

I see a lot of inconsistencies in this report.

The report says - "Called 7 times and left approx. 5 Voice messages"

The rebuttal says - "5 CHARGEABLE INTERNATIONAL CALLS, TWO MSGS"

So what is it, really?

I went to the page that was mentioned.

Personally, I think you'd have to be blind to miss that ugly pink box which
says you will be charged.

Maybe I'm just wrong.

Although, It's right above the location you stick the visa card information.

In addition, I think it takes a few days to get a refund back on a credit card.

In the U.S of America we celebrate Memorial day to honor our troops.

Everything is closed

Banks Included.

Chris W
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

AFTER 9 DAYS, MORE THAN 5 CHARGEABLE INTERNATIONAL CALLS, TWO MSGS, 1 RIPOFF REPORT, AND ATLEAST 4 EMAILS

AUTHOR: M Brewster - (New Zealand)

AFTER 9 DAYS, MORE THAN 5 CHARGEABLE INTERNATIONAL CALLS, TWO MSGS, 1 RIPOFF REPORT, AND ATLEAST 4 EMAILS...

I finally have my money back on my Visa.

In the companies response to list report and my emails, they stated that I would have received an email on the 18th of may when apprently the refund was set in motion. I didn't receive any such email; if i had, I would have no reason tp have called so many times and waisted more of my money on those international calls. I find it very interesting that despite my asking the company to call me back when I'd left messages and emailed them, not once did anyone call me personally to sort out the mess. No apology for the charge, no apology for the lack of communication, and no acknowlegement of any wrong doing.

They were quite happy for me to have paid to call them, but they couldn't or rather wouldn't call me. Is their expense more important than mine?, it certainly seems that way.

My advice is be very cautious when dealing with this company, or just steer clear of them completely.

I have my money back now yes, and that is great, and whilst I know that they had a duty to repay me, I do feel that I earned it with all the correspondance and time waisting involved. in fact with the toll calls that I've made and sleep lost through trying to work with the time difference etc, I have lost more than I've been credited back.

Thank you Ripoffreport for enabling those taking adavantage of others to be made accountable and light a fire under their butt.

Regards,

Mark.
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

Refunded on May 18,2009

AUTHOR: Nicole Silverstone - (U.S.A.)

Refunded on May 18,2009

Hi Mark,

I have looked into this report and found your account. Our records, show that we
responded and refunded you on the 05-18-2009. Which was the same day you emailed us the first time. The refund was made through the gateway on 5/18 and should appear shortly.

Although, because it it a US holiday the banks are closed right now here.

You should have received multiple emails from us letting you about the charges, one regarding the refund and one regarding being canceled. I have also looked into the phone calls, after going through the call logs and can only find 1 message that was received 4 hours ago.

This report was Submitted: 5/25/2009 9:01:12 AM
The call I found was made: 11:03AM 05/25/2009

As I stated - a refund was made on 05-18-2009
and should appear back in your account shortly.

Nicole Silverstone
Customer Support Mgr.
Respond to this report!
What's this?

#6 UPDATE Employee

Memorial Day Weekend

AUTHOR: Mbacak - (U.S.A.)

Hi Mark,

It's Memorial Day weekend here
in the USA. I let my office out
on holiday early. That may be
the reason for no response.

But, I have called, texted and
emailed my support team to jump
on this right away to see what
exactly happened.

Matt Bacak
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory