• Report: #1058508

Complaint Review: Michigan Indoor Technologies

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Wed, June 12, 2013
  • Updated: Wed, June 12, 2013

  • Reported By: AshleyO — Farmington Hills Michigan
Michigan Indoor Technologies
691 N Squirrel Rd Auburn Hills, Michigan USA

Michigan Indoor Technologies MANIPULATIVE SCAMMERS Auburn Hills Michigan

*Author of original report: Nice Try

*Consumer Comment: I purchased these machines!

*REBUTTAL Owner of company: RE: Ashley Oswald/ Mary Oswald

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

 This company is such a scam. We were contacted by phone to do a short survey regarding allergies in the home. A few weeks later we were contacted to receive a free gift, but in turn would have to sit through a "short" air purifier demonstration (which without our knowledge included and vacuum cleaner). Our sales person, JASON HANEY, showed up and the demonstration lasted at least 2 hours. We ended up purchasing the vacuum and 2 air purifiers (package deal) and when we decided to cancel the order the next day, we began getting the "run around."

You could either mail or deliver your cancelation letter, but every time we would try calling to get information and instructions, they said someone would call us back, and they never did. We made phone calls almost every hour every day for a week before we were actually able to talk to someone. That is when we were told by owners APRIL MASON, husband KEITH, and manager CRAIG that we were basically stuck with these machines and that was it. The company was supposed to call our home to verify our purchase/loan, but no phone call ever happened.

The machines are horrible and a waste of money!!! The vacuum is so heavy that it is hard just to vacuum one room. The air purifier are loud and make your house smell like burned skin. These sales reps are trained to LIE and CHEAT and make you think that this all is a great deal... Do not get suckered into buying anything from this scam of a company and beware of the individuals who are listed above. All they care about, including Jason Haney, are their commission checks. They don't care who they lie to and screw over, as long as they are making a buck!


This report was posted on Ripoff Report on 06/12/2013 06:49 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Michigan-Indoor-Technologies/Auburn-Hills-Michigan-48326/Michigan-Indoor-Technologies-MANIPULATIVE-SCAMMERS-Auburn-Hills-Michigan-1058508. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Michigan Indoor Technologies

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 1Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Nice Try

AUTHOR: AshleyO - ()

 You are so full of s**! No one called to confirm anything with my dad, Kevin, especially since he works nights and is not awake during the day to even be able to speak on the phone! And if Jason was allowed to take the cancellation form with him, why did you tell us it had to be mailed only?? Nice try trying to make your company look good... I to this day tell strangers about your scam of a company. One day karma will come and bite you in the a*s...Hard!!

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

I purchased these machines!

AUTHOR: Sara Sandray - ()

I am writing this letter concerning my purchase of your Filtropur sanitizing filtration system. It is a remarkable system. It filters the air and makes it really easy for breathing especially when I have COPD. It purifies the air and makes it feel like you are breathing outside air close to a clean lake with a real nice breeze. I am very happy that I purchased this system. I recommend this to anyone with difficulty with breathing

Also my cat has breathing problems, I spend over $100 month on meds, and is doing amazing. She is not having allergic reactions to the stuff in the air any more. My vet called to have some one from this company come out to home, and he bought them for his home and vet hospital.

I love these machines and these people.

I do not want to put my number on the internet but, if you want to know if this company is good you can email me and we can then talk.

 

Sara Sandray

sarasandray@yahoo.com

Respond to this report!
What's this?

#3 REBUTTAL Owner of company

RE: Ashley Oswald/ Mary Oswald

AUTHOR: A.mason - ()

Dear Ashley Oswald in Farmington Hills, MI

 I understand that Mary Oswald is your mother, and the other report is from her and this one is from you, I am going to share with you what I responsed to her. Also we only come out by appointments only we do not do door-to door.

When some one purchases our equipment in there home, they have 3-days buyers’ right to cancel. Those days are Monday-Friday. We do not count Saturday or Sunday.

 

You purchased this on Thursday May 23, 2013; you had until Tuesday May 28, 2013 at Midnight.

 

On Friday May 24, 2013 our associate Jason brought out the remaining items that you needed. At no time did he receive the cancellation papers that are on two different pages, you only received 3.

 

On Tuesday May 28, 2013 our finance company called and spoke to your husband that was on the contract, to verify that all the information was correct. He agreed with them it was, He also agreed that you had the equipment and understood when the payments were do ect. You are correct that the finance company says they do not verify all contracts, but we require the finance company to verify with ALL customers. So that way we are protected and our customers are protected.

 

Mary, I was out of town for two weeks to help by own mom in Florida, when I got back in town, I did call you back On June 10, 2013  and ask you why you did not mail the notice of cancellation in, or brought the machines back to our office. You said that you did not know people really had to do that, and you thought that you could return them after you used them in your pet groomers shop for a while.  You did mail the notice in on June 10, 2013 which was after the 3-day cancellation policy.

 

I asked you if I could have a service tech or my self come out to your home to see about this smell or to re-educate you on how to use these machines. We set up a time for Saturday June 15, 2013 at 11am. You told me that you had a lot of dogs to groom that day, and it was going to me a mess. I explained to you that I have 4 dogs and it would not bother me. On Saturday right before I was to leave you called and told me not to bother and you would not answerer the door. I asked to reset another appointment up with you and I could have some one from another office come, you are a customer we want these machines to work properly and for you to know how to work them properly. You swore at me told me that you were going to tell every one I was a bad person and hung up.

 

Mary, you are a customer and we are still willing to come and make sure every thing is working properly. We are sorry that you are upset. But, we have the 3-day cancellation policy for a reason, we can not have people using these machines for a month or for however long and just return them. Same reason that a lot of dress shops do not let people return there dresses. Because to many people were trying to return dresses after they wore them to a dance, prom or even wedding.

 

I hope every thing is going for you and your family but, please calls us if there is any thing we can do. 

 

Ashley if there is any thing I can do for you, please call also

                        

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.