• Report: #1035387

Complaint Review: Mike Filsaime.com, Inc

  • Submitted: Sun, March 17, 2013
  • Updated: Tue, March 19, 2013

  • Reported By: Andrew O — Penang Internet
Mike Filsaime.com, Inc
Internet United States of America

Mike Filsaime.com, Inc Refusal to Refund Despite Cancellation Within the 30-day Money Back Guarantee, Internet

*UPDATE Employee: You have been refunded :-)

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

On Dec 23, 2012, I paid USD997 and signed up for the Franchise Model System through the plug n play, i.e. http://plugnplaysite.com. After having tried out and decided that the quality of the products were mostly mediocare, I decided to cancel my purchase.

On Jan 17, 2013, I opened up a ticket (ticket no. #BAL-353-38973) to make the cancellation. That  was well within the 30-day money back guarantee as emphasized in their sales video.

On Jan 17, 2013, their Client Relations Manager, Ed, acknowledged my request and informed that my refund will be processed within 10-15 days, excluding weekdays and holidays.

On Feb 07, 2013 (15th working day) - I wrote in reminding them that 15 working days was up and asked again when was the refund forthcoming.

On Feb 07, 2013 (15th working day) - Ed acknowledged that it was already the 15th day and promised to follow up.

On Feb 12, 2013 (18th working day) - I wrote again to request that my refund be expedited as promised. No response received.

On Feb 14, 2013 (20th working working day) - I wrote again stating my disappointment that they have not refunded me despite earlier promises of within 10-15 working days time frame. No response received. As there was no response from them, I opened another ticket hoping for some response.

On Feb 14, 2013 (20th working day) - someone named Steve Pryor, supposedly a Support Staff Specialist replied asking me not to open a new ticket on the same issue to avoid confusion. Unfortunately, nothing was mentioned about my refund. 

On Feb 15, 2013 (21st working day) - I wrote again stating I was still waiting but there was no response.

On Feb 19, 2013 (24th working day) - I wrote again and no one bothered to respond. 

On Mar 12, 2013 (39th working day) - I wrote again and still no reply came.

On Mar 13, 2013 (40th working day) - same thing, wrote in and no reply.

Based on what I have discovered here and the patterns of the complaints, I would classify this as an INTERNET SCAM. This is the 17th report being made against Mike Filsaime.com, Inc here and I believe there are more out there. I also believe this sort of organizations should not be allowed to continue operations to continue scamming consumers.

As I am currently residing outside the US, I am not sure if there is any avenue for me to lodge/initiate any action that will prompt the local authorities to investigate the company and the people involved.

This report was posted on Ripoff Report on 03/17/2013 12:30 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Mike-Filsaimecom-Inc/internet/Mike-Filsaimecom-Inc-Refusal-to-Refund-Despite-Cancellation-Within-the-30-day-Money-Bac-1035387. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Mike Filsaime.com, Inc

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

You have been refunded :-)

AUTHOR: Nancy F. - ()

Hello ,

First, I am happy to report that your refund has been processed.(You should already have an email from our Support Desk).  That email includes the specific transaction information, which I did not include here for privacy concerns.

We sincerely apologize for the delay in processing your refund.  Due to the unexpected demand for a new product, our supportdesk was caught off guard and tickets got backed up temporarily. In fact,we have since added an additional 4 people to our support staff so that this situation wil lnever happen again in the future.

We are also sorry you feel you have been scammed, because that is not and neverwas the case.  Our intention has always been to complete your refund, and we did not intend for it to take this long.

Sincerely,
Nancy Fahey,
Customer Support Manager
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X