• Report: #971540

Complaint Review: MyInfo1.com | Ripoff Report Verified

  • Submitted: Mon, November 19, 2012
  • Updated: Fri, December 28, 2012

  • Reported By: John — San Diego California United States of America
MyInfo1.com | Ripoff Report Verified
Internet United States of America

MyInfo1.com REVIEW: MyInfo1.com commitment to total customer satisfaction money back guarantee. MyInfo1.com focused on providing the highest quality customer service with complete public records reports.
*UPDATE: MyInfo1.com pledges their commitment to Ripoff Report Corporate Advocacy, Business Remediation and Customer Satisfaction Program. A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business. MyInfo1.com recognized by Ripoff Report Verified

*Consumer Comment: myinfo1 Scam

*REBUTTAL Owner of company: To John

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Ripoff Report Verified REVIEW: MyInfo1.com Wants to Assure Customers of Safe Business Practices

EDitors UPDATE: Positive rating and recognition has been given to MyInfo1.com for its commitment to excellence in customer service.

Ripoff Reports discussions with MyInfo1.com have uncovered an ongoing commitment by the company to total client satisfaction with their no questions asked, money back guarantee. This means that clients can expect that the company will work towards finding a mutually satisfactory resolution to any complaints or concerns. MyInfo1.com listens carefully to client concerns and sees them as an opportunity to learn from past mistakes and become more efficient as a company in the services offered and the support for those services.
MyInfo1.com iis Rip-off Report Verified
Ripoff Report Verified .. part of Ripoff Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program.A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business..



MyInfo1.coms Customer Service Manager, Josh F., has informed us that by always putting his customers first, Josh hopes to maintain MyInfo1.com as a successful enterprise both now and for many years to come by helping consumers with quality records they need at an inexpensive price. Josh warns, .. they handle thousands of new customers a week, and they know there will always be complaints. Customers need to know, all they have to do is to ask for a refund.

Josh also told Ripoff Report: "I am looking to provide 100 percent customer service satisfaction for all scam review customers. I will offer a refund to anyone who emails me at josh@myinfo1.com so that they are refunded their deserved amounts. Customer service is a top priority for our company and we want to continue to have a good reputation for high quality public records and esteemed customer service relations."

MyInfo1.com takes employee satisfaction seriously as well. Employee feedback and surveys reveal comments such as this: MyInfo1.com provides a very positive environment to work. Opportunities for suggestions and improvements are encouraged. Josh and the rest of the customer service team pull together weekly to discuss ways to improve the website and customer service needs of the clients that visit the website.

MyInfo1.com recognizes that complaints posted on Ripoff Report are issues that need to be addressed, not ignored. If handled correctly, complaints can be valuable learning opportunities. With the feedback generated by Ripoff Reports Investigation MyInfo1.com has made organizational changes allowing its clients and employees a more streamlined approach to problem resolution and a commitment to a great client experience.

In summary, after our investigation, which included discussions with Josh F. and many of his past and current associates, Rip-off Report is convinced that MyInfo1.com is committed to quality delivery of services resulting in total client satisfaction.

Read more about why consumers should feel confident when doing business with a member of Rip-off Report's Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program. Yes, its a long name for a program that does a lot for both consumers and businesses alike.

Read about Rip-off Report Corporate Advocacy Business Remediation & Customer Satisfaction Program,.. A program that benefits the consumer, assures them of complete satisfaction and confidence when doing business with a member business. this program works.

SPECIAL NOTE ABOUT THE ONE REPORT THAT WAS FILED ABOUT MYINFO1.COM:

As a matter of policy, when a business becomes a member of the Corporate Advocacy Program they agree to allow Ripoff Report to contact every client who filed a complaint so they can make things right with them. In order to confirm that the complaints were resolved, Ripoff Report is copied on all responses so we can insure that the member business did right by their customer ..

== NOW TO THE ORIGINAL REPORT THAT WAS FILED

== Myinfo1  They offer a basic report for $1.00 ,plus other more expensive reports, and if you buy it ,the $1.00 version, they charge you $19.95. When you contact them they very pleasantly issue a refund and clo , Internet

Myinfo1 offers a basic vehicle report like "Carfax" for $1.00 and if you buy it (the $1.00 version) they charge you $19.95. When you contact them via live chat. (which I did) they very pleasantly issue a refund and close your account, but are very clearly counting on their customers not noticing and/or not bothering.  I have the chat session with Myinfo1.com requesting a refund noted below ...

Please wait for a site operator to respond.

You are now chatting with 'Alex'

Alex: Welcome to CustomerService Livechat. May I please ask to whom I have the pleasure of chatting with?

you: Alex,I just purchased a report for $1 abd was charges $19.95. ??? The report was no good as well. I would like to request a full refund please.

Alex: In order to pull up your account, could you please provide me the email address and zip code you used to order our services?

you: xxxxxxxx@aol.com

you: XXXXX

Alex: Thank you for providing the information. Please wait while I check your order details in our system.

you: OK

Alex: When purchasing your Vehicle History report you signed up for the $19.95 payment plan mentioned on our website. We appreciate your business as a respected customer and ensuring your satisfaction is very important to us. Would you like to close your account, void and remove the remaining charges of $19.95?

you: Yes, I only wanted theone report as advertised. Don;t know why I was charged for the 19.95 plan

Alex: I am sorry that you have decided to close your account.  Please allow me a moment to process this for you.

Alex: OK, I have closed your account and removed the remaining charges of $19.95. You have been credited all subsequent charges of $19.95 effective today, these remaining charge(s) have been voided.  Your confirmation number is: xxxxxxx

Alex: Thank you for contacting live chat, Im glad we were able to resolve this for you today.
Please CLICK HERE to finalize your account closure.

you: Ok, can I ask how I was inadvertently charged for the wrong plan?

Alex: When purchasing your Vehicle History report you signed up for the $19.95 payment plan mentioned on our website.

you: Thats not true, I requested 1 report only for $1. Also I was never offered a final charge amount prior to accepting the charge. ???

Alex: Sorry for the inconvenience, your account has been closed. You will not receive any charges from our services.

you: I just checked my account and I now see another charge for $1. No credit is posted. ??

Alex: You have been credited all subsequent charges of effective today

you: I'm not seeing that in my account just a total of $19.95 and $1. I will wait until tomorrow for full credit. If not posted by tomorrow I will proceed with legal assistance. You have scam going here.

Alex: This is not a scam.

Alex: I have issued you a refund as I want to ensure you're satisfied with our service. Your refund isnow on your credit card, depending on financial institution allow up to 3-5 business days for it to appear on your regular statement. Also, I have
confirmed your account deactivation, please write down this number: xxxxxxx

Alex: Thank you for contacting live chat, Im glad we were able to resolve this for you today.
Please CLICK HERE to finalize your refund.


This report was posted on Ripoff Report on 11/19/2012 05:37 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/MyInfo1com-Ripoff-Report-Verified/internet/MyInfo1com-REVIEW-MyInfo1com-commitment-to-total-customer-satisfaction-money-back-guara-971540. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on MyInfo1.com | Ripoff Report Verified

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

myinfo1 Scam

AUTHOR: Sarah says "God will get you"! - (United States of America)

I contacted you as you suggested and you have done nothing about refunding any of my money. You must have missed that verse in the bible that talks about "All liars will have their place in the lake of fire" or you just live a delusion state because money is your God. I will pray for you and send you a teflon post card because you are going to need it.
Respond to this report!
What's this?

#2 REBUTTAL Owner of company

To John

AUTHOR: JoshCustomerService - (USA)

I apologize for any confusion on the charges. Please email me at josh@myinfo1.com and I can offer you a refund of these services. Again just please shoot me an email and I can help out.

Thanks,

Josh F.
Customer Service Manager
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X