• Report: #453914

Complaint Review: Nationwide Relocation Services

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Wed, May 20, 2009
  • Updated: Fri, October 14, 2011

  • Reported By:Wilmette Illinois
Nationwide Relocation Services
6245 Powerline Rd. Suite 202 Fort Lauderdale, Florida U.S.A.

Nationwide Relocation Services WORST moving experience ever! Damaged my auto and threatening to auction my property! Fort Lauderdale Florida

*Consumer Comment: Some other things you can do

*UPDATE Employee: Please Contact NRS

*Author of original report: Update on fraudulent practices of Nationwide Relocation Services, Kwik Movers, LLC and Diamond Auto Transport

*Consumer Comment: Damage report

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I was arranging an unexpected move while I was recuperating from brain surgery at Dartmouth. I was unaware that Nationwide contracted services out to inept companies. If I had known this, I would have taken my business elsewhere. I was quoted a price and I paid a down payment. It was also arranged for my vehicle to be towed from New Hampshire to Chicago.

When I arrived in Chicago, I first found that my vehicle had been damaged. The driver's side door which the driver had to open and close to drive the auto on and off the ramp had been damaged to the point that the door actually fell off. I contacted Nationwide and was told that I had to deal directly with the contractor, Diamond Auto Transport, regarding this damage, because it was not Nationwide's responsibility. Upon contacting this company, I was told that the damage was "inside the vehicle" and therefore, their company was not liable.

The next surprise from Nationwide came when I was told that the amount of money I would have to pay for my household items that had been moved had been increased because the items had weighed more than they had expected. I had already paid $500 and now they expected me to pay around an additional $1300 instead of the $800 I had expected. Being very ill, I am on disability and do not have an extra $500 just lying around so I was unable to come up with the money.

The moving company, Quik Movers, had their "boss" get on the phone with me to put me in my place. I have never encountered a nastier man nor have I ever been spoken to so rudely in my life. He also refused to give me his name and threatened that they were going to take my belongings to "an undisclosed location" to be put into storage.

My belongings have been in storage somewhere for the past month and I have called Nationwide many times trying to find out how much I am being charged for this storage, but to no avail. Finally today, I contacted Cheryl Jones at 888-219-7171 ext 314 and obtained the totals as of today. The storage charge for the past ONE month is $1108.99!!! And she had notified me that Quik Movers plans to auction off my belongings at this time. The total amount that I must pay in order to avoid this is $2239.79 which I cannot possibly afford as I am on a fixed disability income. Needless to say, I am outraged at the dishonesty, fraud and lack of accountability that appears to be pervasive in this company and in the incompetent companies which they hire.

My sincere hope is that this report will serve as a warning to others when they choose a moving service and I also hope that action will be taken against Nationwide Relocation, as I have seen numerous complaints specifically about this company on the internet, which I unfortunately missed before I hired them for my move.

Dana
Wilmette, Illinois
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 05/20/2009 09:38 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Nationwide-Relocation-Services/Fort-Lauderdale-Florida-33309/Nationwide-Relocation-Services-WORST-moving-experience-ever-Damaged-my-auto-and-threaten-453914. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Nationwide Relocation Services

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Some other things you can do

AUTHOR: Weaver woman - (U.S.A.)

Dana:  I would heartily suggest you immediately contact the Dept of transportation offices in your area as well as the home office in Washington DC to file a complaint against this company under any and all names they have (they keep changing the name so they don't get caught!)  Also contact the customer service number for the Dept of Weights and measures in Illinois, Chicago area as well as the office for the Federal transportation Administration to lodge complaints.  These agencies will respond and are collecting a large file against this owner/CEO and the various names he runs this scam operation under.    They totally ruined my move in 2009 and these are the agencies I contacted.  I agree with the other consumer who suggested filing a police report for theft in regards to the "storage" company but you will have to be persistent with Attorney General office in Chicago.... they just don't want to address this problem (I know from experience!) Its time to get "butch" with these people so they stop taking advantage of everyone like this. 
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Please Contact NRS

AUTHOR: Nationwide Relocation Services - (United States of America)

Dana,

Nationwide Relocation Services is deeply sorry for the negative experience you had while receiving service from us. We strive to provide our customers with optimum moving service and a smooth relocation.

Our team realizes how sensitive your moving venture was and we should have gone the extra mile for you. We apologize for not meeting your expectations and for not accommodating you as we should have.

We would like to connect with you about this manner so we can create a mutual resolution. Please call us 855-820-6917. We look forward to speaking with you.

Sincerely,

The Assistant of the President of Nationwide Relocation Services
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Update on fraudulent practices of Nationwide Relocation Services, Kwik Movers, LLC and Diamond Auto Transport

AUTHOR: Dana fairbanks - (U.S.A.)

This is an update to my former complaint about the atrocious moving company Nationwide Relocation Services, several inept and blatantly obstructive customer service agents and, of course, Aldo Disorbo who is the elusive CEO of this moving service. I have called numerous times to attempt to obtain an e-mail address for this Aldo Disorbo but to no avail. I was only given a generic e-mail address: customer.service@movingcost.com. I lodged a complaint in a Chicago newspaper and had the good fortune of contacting the Chicago Sun-Times Fixer, who investigates cases of consumer fraud and assists with consumers who are getting the run-around. She informed me that she actually had known Aldo Disorbo for years from previous investigations into his unethical, shady practices with Nationwide Relocation Services in Florida. As anyone who has access to the internet, which I unfortunately did not at the time I was trying to plan my unexpected move while recovering from brain surgery, will readily find that this company has a long history of numerous complaints of unscrupulous, disreputable business practices for which they blame others and claims no accountability. Nationwide Relocation Services still has my property in their possession since March 31, 2009 and refused to give me any information regarding where my furniture and household items are located until I paid the inflated amount that they charged me after having given me a much lower quote for my move. I began my complaints with a consumer service agent by the name of Cheryl Jones (888-219-7171, extension 314) who was initially slightly helpful, however her treatment of me quickly became uncooperative and eventually outright disrespectful and impolite, hanging up on me several times. I was told by Ms. Jones that Nationwide Relocation Services was not liable in any way for any damage to my vehicle and that they were neither responsible for the disappearance of my belongings for more than two days without any contact with the movers nor were they responsible for the damage that caused my driver's side door to fall off. I was subsequently referred to Kwik Movers, LLC regarding my furniture and to Diamond Auto Transport regarding the damage to vehicle door that the transporter opened and closed roughly to drive my car to load it onto the carrier to transport it. In an attempt to resolve this mess, I called Nationwide Relocation Services again and was confronted with another customer service agent because Ms. Jones was out of the office. His name was Sam (888-219-7171, extension 208) and he refused to give me his last name. He was equally discourteous and useless to me. Today, July 16, 2009, I received a call from Cheryl Jones with a representative from Kwik Movers, LLC on the telephone line with her. They informed me that my property was in storage and would be auctioned on July 30, 2009 if I did not pay for the past due storage fees. The storage space had been leased to Kwik Movers, LLC however, they had not made payments on the storage space and for this reason, my belongings would be auctioned within two weeks. The manager of the storage facility would not allow a transfer of the space to me without this employee of Kwik Movers, LLC present. I was also told that the lock had been removed from my space and that I would not be allowed to enter to put a new lock on it or to make certain that my property was actually there and not damaged until I paid for the storage and past due fees. As I am still recovering from surgery and numerous other serious health problems, I am on disability and do not know if my check will arrive in time for me to make this payment. Since April, I have been living without my furniture or other belongings and am still uncertain as to whether or not I will recover my property, despite having paid $2150.00 so far. As for the damage to my vehicle, Diamond Auto Transport has refused to reimburse me at all for any of the damage that was obviously caused by their careless driver so I had to pay to reattach the door myself. My reasons for writing this in such detail are two-fold. I believe that it is atrocious that Nationwide Relocation Services, Kwik Movers, LLC and Diamond Auto Transport continue to be permitted to treat their customers in such an unprofessional, unethical manner and I absolutely believe that these companies should no longer be in business. Nationwide Relocation Services actually has the audacity to post the Better Business Bureau logo on their website despite the fact that they deny accountability for any damage whatsoever. After all, as they told me numerous times, they are only brokers. I also feel that after my horrific experience with these so-called professionals, it is imperative that I try to warn any future consumers against hiring these companies. I will post this update here on www.ripoffreport.com, provide a copy of this to the Sun-Times Fixer, e-mail it to the generic e-mail address I was given as well as mail a copy to Mr. Aldo Disorbo. The following is the contact information for these fraudulent companies and my sincere advice is to avoid doing business with them at all costs. Nationwide Relocation Services 6245 Powerline Road Suite 202 Fort Lauderdale, FL 33309 888-219-7171 888-750-6683 954-772-1610 www.movingcost.com Kwik Movers, LLC 2715 Cherokee St. St. Louis, MO 63118 314-452-6618 Diamond Auto Transport 10991 Horizon Hills Dr. El Cajon, CA 92020 619-819-8488 619-717-2781 (fax)
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

Damage report

AUTHOR: Pursuit - (U.S.A.)

May I suggest that you notify your local law enforcement regarding getting a report done for property damage. Also contact the state attorney general office in New Hampture, Illinois, and Florida. You may want to also make contact with the local FBI Office and the FBI Office in Miami, Florida. I would also strongly suggest consulting an attorney ASAP.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory