• Report: #1123644

Complaint Review: Nebraska Furniture Mart

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, February 14, 2014
  • Updated: Fri, February 14, 2014

  • Reported By: Tom — kansas city Missouri
Nebraska Furniture Mart
1601 VILLAGE WEST PKWY KANSAS CITY, Kansas USA

Nebraska Furniture Mart IN MY OPINION NFM DOESNT STAND BEHIND PRODUCTS SOLD KANSAS CITY Kansas

*General Comment: fees

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

 Purchaced Flexsteel power reclining  leather sofa for $1835  after my first Flexsteel sofa seat cushion core  broke down shortly after purchase.  I upgraded and spend $700 more on this purchase hoping it would be a better product and be a quality product.  My current Flexsteel latitude collection seat cushion core failed aswell as cushions in back and arms after 8 months .  Service call representative from NFM explained that since oil prices rose Product quality has gone down and is reflected in cushion core and stuffing. My Ass literally sits on wood frame not comfortable at all.  This sofa came with 5 year warranty.

I spoke with customer service manager offered repair of product, told its normal wear and tear.  I disaggreed and told her  its a defective inferior product and I would rather get store credit and purchase a more expensive better quality product. I was told all they could offer was repair after futher discussion offered refund minus 20%, I did not like that as product is defective and I  offered 10 %  Told no way.  They could only offer me repair of product which I believe to be defective and of poor quality. 

As a single household individual you would think spending $1800 on a purchase would mean quality but I guess not.  I am a normal weight man dont have kids and use only few hours a week. I have to wait 6 to 8 weeks for new core cushions to come in then an  additional 7 to 10 days for repair. Not at all satisfied with service nor product but they would not budge on credit.  I will wait for repair for product that is poor and inferior.  Rather return for full refund and take my money elsewhere. beware of what you buy or you too may be unhappy.

 

 


This report was posted on Ripoff Report on 02/14/2014 03:52 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Nebraska-Furniture-Mart/KANSAS-CITY-Kansas-66111/Nebraska-Furniture-Mart-IN-MY-OPINION-NFM-DOESNT-STAND-BEHIND-PRODUCTS-SOLD-KANSAS-CITY-K-1123644. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Nebraska Furniture Mart

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 General Comment

fees

AUTHOR: Tyg - ()

 You cannot expect a FULL refund you have used it for atleast 8 months. There is no way they can sell the item again, so the 20% is a depreciation for the months you have used the item. Thats actually pretty good given that you have had it that long. As for your warrenty, unless your warrenty states a full refund or replacment then all they will do IS repair it. Are you familiar with the terms and conditions of the warrenty you have?? If not I suggest that you read it and find out the specifics. Normally a warrenty of that duration is a quality of work warrenty. Meaning that if the item fails due to poor construction they can do something about it. Just becareful, if they find that the damages really are wear and tear and not an actual defect, they will charge you and if you refuse to pay they send it to collections.

Its a lesson the american consumer has YET to learn. You CANNOT expect a full refund after you have used a item. YOU may THINK you deserve a full refund. Thats just your selfish nature. Reality is that once you have used a item for a period of time, its use that NO ONE ELSE GETS TO USE. This means that IF they give you a full refund, they get to eat a item that the customer has used and that they cannot sell or get credit from a vendor. Its not fair and its not right and they REFUSE to eat products anymore.

The consumer has so abused the "defective" word to the point where retailers no longer believe it. It has been used to scam businesses so much that unless you can prove its defective, they wont buy it. They watch for consumers now to use the word defective, its like a red flag to them.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory