• Report: #379139

Complaint Review: New Platinum Advantage, National Consumer Services

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, October 07, 2008
  • Updated: Tue, December 02, 2008

  • Reported By:Southaven Mississippi
New Platinum Advantage, National Consumer Services
3665 East Bay Drive Ste 204-277 Largo, Florida U.S.A.

New Platinum Advantage, National Consumer Services, Platinum Advantage Card Card Fraud, Stole $200.00 when cancel attempts where made Largo Florida

*Consumer Comment: We got hit by Platinum Advantage too!

*UPDATE Employee: In Response To Your Accusations

*Author of original report: NEW PLATINUM ADVANTAGE - I GOT MY MONEY BACK

*Consumer Suggestion: The government is not here for your credit card

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I received a call on or about 9/27/08 from Shannon offering me a credit card with a $2500.00 limit and a 8.9% interest rate. She would need a $200.00 deposit which I would receive back in vouchers that could be used to pay the credit card bill after 30 days of use. I told her I could not do that until maybe 10/03/08. She said a few more good things about the benefits of the card and then said 10/03/08 would be fine. She gave me a confirmation #840898989 and informed me that I had to call 48 Hrs. before a scheduled bank debit to cancel a card request.

On 10/01/08 I called Platinum Advantage many times at the phone number Shannon had given me (877) 488-8084, to cancel any bank debit she might have scheduled. Every time I received a Voice Mail recording stated you had to talk to a live operator, by you couldn't get one. I left a message stated I wanted to cancel, gave my confirmation number, Name and Yahoo Email address.

On 10/03/08 my bank account was debited for $200.00, causing a $30.00 NSF change and the lack of money to pay the electric bill. I emailed and called Platinum Advantage many times to request a refund for all above mentioned monies and received no response at all.

I have since discovered that this is a known fraud company with Rip Off Report and would like to make this my formal complaint against this company. This country is suffering much as it is and the people of this country need to feel as though they can go to their government for the help they need. Please stop this company from taking what little the people have left.

Thank you for your time,

xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx

Dana
Southaven, Mississippi
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 10/07/2008 04:47 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/New-Platinum-Advantage-National-Consumer-Services/Largo-Florida-33771/New-Platinum-Advantage-National-Consumer-Services-Platinum-Advantage-Card-Card-Fraud-St-379139. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on New Platinum Advantage, National Consumer Services

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 4Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

We got hit by Platinum Advantage too!

AUTHOR: Val - (U.S.A.)

I just filed my report dealing with New Platinum Advantage. It was a very emotional week in dealing with this company! My bank was a lot of help though. I'll never complain about long lines again!

File a report with the Florida BBB. I never was able to reach anyone helpful by phone, and I have yet to hear from them in response to my email. They did respond to my BBB report, though.

Stated I never attempted to contact them (at&t would beg to differ), also stated they could never contact me. Well, my Caller ID never showed they called, and I guess they figured it would be a waste of time to leave a message on my answering machine, as I never received one. Maybe they lost me email addie?

Well, now I am seeking the stop payment fee my bank assessed. The charge was unauthorized, as I requested twice during the sales pitch that they cancel the process during the initiated call from them. Hubby gave out info before I walked in, thinking they were the company I was doing business with earlier that day. Got to love him, he thought he was helping.
Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

In Response To Your Accusations

AUTHOR: Platinum Advantage Customer Service Department - (U.S.A.)

We are glad to see your bank reversed your charge. Though, you contradicted yourself when stating we caused you to have an insufficient fee cost by trying to debit your checking account on the agreed debit date. Why your bank would reverse charges when you were in the negative is questionable to the accusations you have made on our company. Our company never received your required opening balance deposit due to the fact you NOT having sufficient funds available at the time we submitted the charge to your bank. Due to the fact alone there was no refund to be given to you.

If you have any other questions or concerns please contact customer service at the following number or email mentioned below.

1-877-488-8084

If you call while we are closed or we have a high call volume please leave a detailed voicemail including your full name, phone number and the verification number that was given to you during the verification process. A supervisor will return your call within 24 hours provided enough information was given to find your account. Due to the privacy of your account. If we reach a voicemail returning your call we will only leave a short message to return the call.
or email us at:
customerservice@newplatinumadvantage.com
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

NEW PLATINUM ADVANTAGE - I GOT MY MONEY BACK

AUTHOR: Dana - (U.S.A.)

Thank you for all the information on how to get my money back. The bank reversed the the transaction for me. It wasn't easy but they finally did it. I filed a police report locally and with FL as well. A week after the bank reversed the transaction I received a letter from New Platinum stating they recieved my complaint and would review if I should recieve a refund. I found that funny since I could never get any one to answer the phone. THANKS AGAIN
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Suggestion

The government is not here for your credit card

AUTHOR: Cat - (U.S.A.)

Sorry, the way to go was to have said "no" and hung the phone up in the ear! Come on now......it is time to be the adult and take on personal responsiblity! You can not pay your bills, the last thing you need right now......and no I am not trying to be hateful, but you do not need a credit card. I can say that because I do not have ANY credit cards . I learned many years ago, I have money because I am not a slave to the credit card companies and I am not rich by any means, but I do not have to worry about my account bouncing anymore! Try it, it works!
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory