• Report: #1108668

Complaint Review: Newegg

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Fri, December 20, 2013
  • Updated: Fri, December 20, 2013

  • Reported By: Bmangia1 — Rochester New York
Newegg
, California USA

Newegg Shady Business Practices California

*UPDATE Employee: Please Contact Us

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Newegg sent us a defective Motherboard with clear CPU socket damage. We immediately, upon receipt and inspection, requested an RMA. Sent product in. Was then notified the RMA was rejected due to product damage. The very damage it was sent to us with. Called customer service about the rejection notice. After two reps was told that pictures would be requested of the damage and an investigation of the issue would be opened. I was told I would receive updates by phone and email. Never did get a call back or any communication for that matter. Multiple requests for status went unacknowledged. Then get a shipping notice that the ptroduct was being returned to us. No appeals process whatsoever. I have since sent multiple emails to customer service with not on acknowledgement. Curiously I can find no numbers to call for customer serivice at their site and the RMA person I spoke to was useless and outright lied. Promised things they had no intention of following throguh on. RMA inspectors said there was signs of 'Thermal Paste" on the board. That's funny since WE NEVER MOUNTED A CPU. And having the board back in my posession I can find no signs of themal paste so another outright lie. I am left with nothing else to believe other than NEWEGG sent us someone elses return merchanfice as new and now will not honor a return even though WE NEVER USED THE PRODUCT. NEWEGG are essentially calling us LIARS.

Searching around the net I see I am not the only one this has happened to. I went to the manufacturer of the board to see if they would help but they said it would cost me another $45 plus shipping costs for them to fix it and then I will have paid roughly double the origianl price for a refurbished product. I'm already out the cost of shipping for the RMA. That is just plain wrong. But its my word against theirs and guess who is getting the short end of that situation. I have been a long time customer of Newegg, but no more. This was my son's first build. Thanks NEWEGG for ruining that experience for him. Or maybe I should thank Newegg for demionstrating dishonesty and deceptive misleading practices. That's why I backed using Newgg becasue I thought they were a reputable business. But I see I was very wrong. I want our money back plain an simple. And I think that should include all shipping costs for the inconvenience they have inflicted on us. I am beyond frustrated and angry. The fact that they can get away with this and I have no recourse is maddingly frustrating and even more so since they took advatage of my child.

I am a IT professional for some 20 years now and have done many, many builds and never ran into anything like this. I have filed a grievance with the BBB for what that's worth and will continue to tell my story to anyone who will listen so perhaps I can help someone avoid the position we now find ourselves in and maybe deperive NEWEGG of one more sale. He saved for months for this, no he's out that money. For something we did not even do. And they seem to think we're getting something over on them? So screw the custmore first? Nice business practice NEWEGG. What a bunch of crap.


This report was posted on Ripoff Report on 12/20/2013 03:17 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Newegg/California/Newegg-Shady-Business-Practices-California-1108668. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Newegg

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Please Contact Us

AUTHOR: Newegg_Support - ()

Dear Valued Customer,

We are very sorry to hear about your experience with Newegg. Please know that it was not our intention for you to be inconvenienced or dissatisfied with our services in any way regarding this matter.

We would like to look into this; since we don't have your account information, can you please email us to Wecare@newegg.com? We will do everything we can to resolve this situation.

We look forward to hearing from you.

Newegg Support

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory