• Report: #874106

Complaint Review: Postal Annex

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, April 26, 2012
  • Updated: Wed, May 02, 2012

  • Reported By: Clw315 — Oceanside California United States of America
Postal Annex
125 Old Grove Rd #9 Oceanside, California United States of America

Postal Annex Threatened Me for asking for a receipt on why they Overcharged me by almost $20 more than the USPS Oceanside, California

*Consumer Comment: The OP was very confused

*Consumer Comment: I wouldn't necessarily call this OP an "idiot"...

*Author of original report: In response to the person who thinks I'm an idiot

*Consumer Comment: As usual

*Consumer Suggestion: I suggest the OP uses the actual post office next time.

*Author of original report: Wow the response the Owner gave to the BBB

*Author of original report: In response

*General Comment: Parcel Post

*Consumer Comment: Do the Postal Annex refunds apply to all locations for their shipping markups?

*UPDATE Employee: We're very sorry....

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I will never use a postal annex again and I will be sure to let all my friends and family know how I was treated at postal annex on 125 Old Grove Rd #9 Oceanside, Ca 92057. On April 25, 2012, I mailed a package with dimensions 16*12*12 that weighs 19.2 lbs from area code 92058 to area code 09330 (an APO) and it cost $49.94 however, the owner gave me a 10% discount because I purchased my box (at an earlier date) from him so I paid a total of $45.00.

After ordering some food next door, I started thinking why did it cost so much. I looked online on USPS.com as well as called them and it would only have cost me $26.23. So, I went back into the store and asked how did he calculate the price and if I could have a detailed receipt that showed how he came to the price.

He told me no, he is sorry but he cannot do that. That yes they do charge more than the post office, but not that much more. I said almost $20 more is a lot more. I asked for a refund since it had only been about 30 minutes and my package had not been sent off. He told me that he could not do that because he has never given a refund ever. And all sales are final. He then Told me it would be a felony if he gave me my package back.

By this point I was extremely upset and crying (I know I shouldn't have started crying but I couldn't stop the tears) because of how badly I had been taken advantage of. I asked to speak to someone else and he laughed in my face and said sorry but he is the owner.

He asked me to leave his store and I said I will when I get a detailed receipt of how I was charged and why it was so much more. He continued to say I must not be from around here (and was demanding to know where I was from) because I obviously do not know how California businesses are ran, that his rent is over $5,000 a month and so on about other costs he has. I told him it doesn't matter where I am from because you don't treat people like this.  

He then told me that if I did not leave he would call the cops on me. I said what are you going to tell them? He said let's see "Disturbing the Peace". I told him to call the cops then, because all I am asking for is a detailed receipt for why I was charged so much. I was the only one in the freaking store besides the fed ex guy who was supposed to be out making deliveries but had been talking to the owner for the past hour. The owner then started laughing at me told me I was really starting to annoy him and that I was immature that I must be 18 years old or am I 12 years old.  

That is when I started asking him how he could run a business like this, he told me maybe I do not need to mail packages there anymore. I said don't worry I won't. Wow you are complaining about having such a high rent and expenses for your business yet you threaten your customers and tell them not to come back. I now realize why he has no business and why the other time I went into the store there were absolutely no customers.

I then left the store and called the corporate office in San Diego at 619-563-4800. I was transferred to Chris whom I explained the situation to and was told he would call me back in the morning. (Which I am still waiting on that call).

I just thought everyone should know and be warned on how these independently owned franchises treat their customers and give all Postal Annexes a bad name. I have reported them to the Better Business Bureau (which surprise surprise they are not listed as a BBB accredited place) as well as let everyone know through social networking and word of mouth how they treat their customers.

They are a rip off! Please do not waste your money! Just go to the regular post office, they will not overcharge you. If I wouldn't have been in the area I would have never used a Postal Annex. 

I just pray my little sister gets her package in Kuwait because I do not trust this man with my package. And he refused to give it back to me and the corporate office assured me that my package would be delivered.

I have a tracking number that the owner gave me, but when I went to track it today it said that this package could not be tracked. I am so upset. He wouldn't give me my copy of the customs form either. Really starting to think I should have called the police on him. 

This report was posted on Ripoff Report on 04/26/2012 08:01 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Postal-Annex/Oceanside-California-92057/Postal-Annex-Threatened-Me-for-asking-for-a-receipt-on-why-they-Overcharged-me-by-almost-874106. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Postal Annex

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
3Author 7Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

The OP was very confused

AUTHOR: Southern Chemical and Equipment LLC - (USA)

The OP was very confused.

Using Parcel Post, especially overseas to an APO/FPO address is just plain stupid. The service on Parcel Post is very poor, and if the package is undeliverable, the sender has to pay to get it back! And, you buy your own box, and pay extra for delivery confirmation.

Unlike using the APO/FPO Flate Rate PRIORITY MAIL Box which you get free, along with delivery confirmation also free, and you don't have to pay to get your package back if it is undeliverable.

OH, yeah...Priority mail is generally 2-3 times faster than Parcel Post.

In reality, with all things considered, the Postal Annex was about $10-$12 more expensive than the Post Office price, and I'm sure the OP used the assistance in packing that package too. And, didn't have to stand in a long Post Office line.

Drama Queen.

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

I wouldn't necessarily call this OP an "idiot"...

AUTHOR: seeworthy - (USA)

...but in my opinion, she is very irrational.

I too own a business and am all too well aware of the almost cliche' dealings with certain customer personalities. Another cliche', "The customer is always right.", applies only for best attempts at customer service, as obviously customers are often wrong.

Postal Annex is not a post office. Since when (or can, for that matter) does one business have to offer services for ANOTHER business at the same rate? So the post office gets paid, but Postal Annex shouldn't have a penny left ofter doing so? What business needs (or should, for that matter) to supply an intricate breakdown of all business costs to justify the asking sale price?? And what happens when the USPS service faults or the package simply vanishes? Though it was in the USPS care, it will change hands into third parties more than once after leaving the country. If it is misdirected or lost, guess who gets blamed for it by this OP? You got it...the owner of Postal Annex that simply put the postage on the package and gave it to the post office. And he should have done that for free, including the grief? If someone wants to pay for one businesses service and not a cent more, why would they go to a different business for that service or product...and then complain about it?? If you want to buy a new Chrysler at a Ford dealership, should Ford sell that new Chrysler at Chrysler's cost? Simple solution: Don't send your postal packages anywhere but the post office. 

Myself, I tend to lean toward the letter of the Postal Annex owner. He made no excuses and did not attack this OP with derogatory comments. An irrational person often does during debate. I would bet this customer let her emotions fester into a tizzy, misconstuing the facts.  I have no doubt, however, that the business owner's patience was severely tried. The question being, how well was he able to maintain his composure with a difficult customer? This OP makes it very apparent of her irrational and self destructive thoughts with the beat up old line, "I will be sure to let all my friends and family know..." Word of mouth is an important aspect, but not in this context. Regardless, this OP is spending tremendous energy in writing to anonymous viewers, none of which will alter their perspectives based on her time. Rather than simply not preferring to patronizing a business, she voluntarily chooses to burn tremendous energy above and beyond the claimed 'problem' itself. No one is forcing her to irrationally spend her time and energy (then subjecting it on other's) and subsequently both detracting and missing out on positive aspects of her own life while doing so. This emotional waste she has conjured up on her own is now actually part of what she's blaming the business owner for. 

Using USPS opens a whole new world of problems which also drive shipping consumers to both UPS as well as FedEx.  Though this OP's package may have been a mandatory USPS APO/FPO mailing, USPS has problems of their own. No utopian solutions found there (on the contrare), yet this OP insinuates that life will be carefree when using the postal service. That assumption correlates perfectly with the elaboration she has provided thus far. That not only defies common sence, but the OP somehow is anaware of the current status of USPS and why they are in bancruptcy. (For the OP's info: USPS ignored/resisted the growth of the internet. If Federal regulation allowed increases to correlate to the current economy and oil prices, their rates would currently meet or even exceed those of UPS and FedEx. USPS, however, is operating under an outdated and underfunded business model.)
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

In response to the person who thinks I'm an idiot

AUTHOR: Clw315 - (United States of America)

Welli guess you are right about one thing. I obviously am not that smart, because I went to the postal annex to mail a package. So you are right about that. Guess my BSN also let's everyone know I am a complete idiot. I will take your advice about using the post office though, trust me on that one! I really doubt that many consumers care about how much it costs to run the business we are going to, we care about fair prices and being treated like you value us as your customers. Small businesses want to complain and tell people not to use corporate American businesses and to use their services instead but then they treat their customers like this and wonder why they have no business. Name one thing I can get at a Postal Annex that I can't get somewhere else? And not be overcharged.

And all I asked for was a receipt showing what exactly I had been charged, since there are no refunds? Guess that was wrong for me to ask. But looks like I am the idiot because the VP did refund me, so obviously I am not the only one who felt I was treated inappropriately.
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

As usual

AUTHOR: Ramjet - (U.S.A.)

So now we have 2 sides to this story.  Which one do I believe?  Who knows, I don't know either person so there is no way to know what really happened without an actual video.

I believe the price is justifiably higher, I also believe the customer had some kind of a hissy fit, crying etc., I also believe the owner may have lost his cool and got tired of her and asked her to leave.

As usual, there is probably plenty of blame to spread around.
Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Suggestion

I suggest the OP uses the actual post office next time.

AUTHOR: Southern Chemical and Equipment LLC - (USA)

The OP is obviously not that smart, and obviously has never been a business owner.

These mailbox places are franchises owned by small business owners, and the overhead is VERY high to run those businesses, and the NET profi margin to the owner is VERY small.

When you use these types of businesses, you are paying for convenience, and in many cases getting services you cannot get at the post office.

My advice?

Grow up, and start your own business, and then offer your goods and services to all customers for no profit.

Idiot.

Respond to this report!
What's this?

#6 Author of original report

Wow the response the Owner gave to the BBB

AUTHOR: Clw315 - (United States of America)

This is the response the Owner gave to the BBB. I cannot believe this man.  I did not receive a second receipt and how was I not upset, guess crying isn't upset? 

MESSAGE FROM BUSINESS:

This is quite a story!  I do remember this young lady, but our conversation was very short, I gave here a second receipt, showed her the "No refund" sign on the counter and on the wall, then explained to her that once US Mail has been "mailed" it can not be pulled out of the mail stream. I then wished her a nice day. As far as the price for shipping, I do also remember explaining that we are not a US Post Office, and that people come here to save time and as a convenience.  I in no way was rude to this young lady.  I even had a Federal Express Ground Driver here who rememebers her and he expressed the same sentiment once he read your letter.  "Edgar, are you sure this is the same girl?  She did not seem upset to me".  So I'm not sure how else to explain this ladies acusations??    

Edgar A. Harris
Postal Annex 4008
T. 760 967-0841
F. 760 967 0843

 
Respond to this report!
What's this?

#7 Author of original report

In response

AUTHOR: Clw315 - (United States of America)

I did receive a refund from the corporate office. Thank you Steve. I really think that the store owner should have been the one to issue it along with an apology, but whatever he won't be in business long treating customers like this. For the person asking was it sent parcel or priority. It was sent parcel post. & Yes I know the difference. And I'm sorry but going to a postal annex is no more convenient than going to a dang post office. If you really want to hand someone $20 extra dollars for doing the same thing the postal worker does than by all means go for it! I would much rather go to the post office and save my $20 to send another package to my sister in Kuwait!

Did I forget to mention the store owner that treated me this way is a retired Marine! I'm still praying my sister gets her package.
Respond to this report!
What's this?

#8 General Comment

Parcel Post

AUTHOR: What? - (USA)

The rate you are quoting is Parcel Post, the slowest service a regular package gooes with USPS. Is that how you sent it, or was it Priority Mail? If it was in fact Priority, then you DID get a discount over the counter price ($51.80 counter price). None of that excuses how you were treated, but you were a little sparse on details.

Also, keep in mind a lot of business owners will be touchy when you start examining their profit margins. The retail mailing industry is one of the few that has its "wholesale" prices widely available to the public. $20 does seem like a lot, but remember you're paying in part for convenience and the store has overhead. You're making assumptions about what his markup has to be to stay open and make a profit. Add that they likely hear the price comparison a LOT. Again, it doesn't excuse how you were treated, I just want to impart a little perspective from the other side. This type of store lives or dies on customer service, so how he treated you is bad news! =)

Respond to this report!
What's this?

#9 Consumer Comment

Do the Postal Annex refunds apply to all locations for their shipping markups?

AUTHOR: seeworthy - (USA)

Hello, Will these refunds include the mark ups for both UPS as well as FedEx? Will we be able to confirm the shipping rates in the respective websites and know that Postal Annex will give us the service we need for the same online rates like when we going to to UPS or FedEx stores? Sounds good to me. So that will be retroactive too? Thanks!
Respond to this report!
What's this?

#10 UPDATE Employee

We're very sorry....

AUTHOR: Annex Brands, Inc - (United States of America)

 Dear Christina, I'm very sorry for this experience. I would agree with you that you are entitled to a detailed receipt of all charges. While we can't tell franchisees what prices they must charge, we do provide guidelines. In this case, it sounds like those guidelines were exceeded. As a gesture of goodwill, I would like to refund you $50, the price you paid for postage and box. If you would kindly let me know how to send this to you, I can get it on its way. In the meantime, I will be calling this owner later today to speak to him about your situation. Again, I'm very sorry to read of your bad experience. Sincerely, Steve Goble VP Marketing Communications sgoble@annexbrands.com 619-563-4800

Update:  (as posted on Facebook.com/postalannex)
(from Christina):
"Thank you for your quick response. I sent you an email. I will definitely visit another postal annex but not the one on Old Grove. One again thank you."

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.