likes
  • Report: #832666

Complaint Review: Puente Hills Nissan

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, February 02, 2012
  • Updated: Fri, February 03, 2012

  • Reported By: Marisa — La Puente California United States of America
Puente Hills Nissan
17320 East Gale Avenue Industry, California United States of America

Puente Hills Nissan They are trying to charge me an extra 400 claiming it as a deferred down payment. Industry, California

*Consumer Comment: What model Sentra?

*Author of original report: Consumer not understanding what my complaint is

*Consumer Comment: Odd feature

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I purchased a 2012 Nissan Sentra and I paid 1250.00 in down payments, I also gave them 2003 Lincoln Navigator as a trade in. I had to resign the contract for the car three times come to find out it was because they were overvaluing the car and telling the bank that it was worth $25797.06 when it was really worth $17379.81 meanwhile they were telling me it was my fault because my credit was so bad and I didn't want a co signer on the agreement. Then with the last contract I signed I was told that there was a optional $400 extra that I needed to pay if I wanted to keep the alarm system in the car. I at first told Joey finance manager that I didn't need it because to me that was a lot of money to pay for stock alarm it doesn't open the trunk it just opens the doors. He told me he would give me time to think about it. I got my first statement from the bank and I made my first car payment I called them and asked the bank what was covered on their financing and why they didn't cover the alarm they told me they did finance the alarm I then told them what I was told about the alarm and they told me that I owed the $400 to the bank and not the dealership.Who in their right mind is going to pay $800 for a alarm system? I then called the dealership to clear all this up and offer to take the car in to have the alarm removed and they refused saying I need to pay it or go to court on it. I have my old contracts to prove that they are trying to steal extra money that doesn't belong to them. I have since reported them to BBB and got a response saying this Company's Initial Response - Posted 01/31/2012

The alarm you purchased was financed through the bank and the deferred downpayment of $400 is due us as the bank only financed the the total sale amount minus the trade in value and the downpayments which are due us the dealership. Out of courtesy, we will waive the downpayment of $400 but we need you to come back in, so we can remove the alarm that has been pre-installed. Our collections manager will be in touch with you to arrange this. Thank you. Out of courtesy, we will waive the downpayment of $400 but we need you to come back in, so we can remove the alarm that has been pre-installed. So now I will still be paying $400 for an alarm that I wont have anymore in the car even though they got their money for it from the bank already What the hell isn't this illegal? I am not the only one they are pulling this scam with I have another person who can tell you about the same thing happening to them and now that I am googling about it there are also several reviews claiming the same thing happening to them or something similar.

This report was posted on Ripoff Report on 02/02/2012 04:38 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Puente-Hills-Nissan/Industry-California-91748/Puente-Hills-Nissan-They-are-trying-to-charge-me-an-extra-400-claiming-it-as-a-deferred-d-832666. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Puente Hills Nissan

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 2Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

What model Sentra?

AUTHOR: patti - (United States of America)

The remote trunk release is not even available on the 2.0, available as a special option package on the 2.0 S and 2.0 SR and is standard on the 2.0SL, SE-R, and SE-R Spec V. 
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Consumer not understanding what my complaint is

AUTHOR: Marisa Trejo - (United States of America)

The remote for the stock alarm just locks and unlocks the door where as most key remotes lock and unlock the doors, opens the trunk of the car, and also it usually contains a panic button. My remote  only locks and unlocks the doors. What is so odd about that do other people not have alarm remotes to their cars?
Respond to this report!
What's this?

#3 Consumer Comment

Odd feature

AUTHOR: coast - (USA)

"stock alarm it doesn't open the trunk it just opens the doors"

The alarm opens doors? So if someone triggers the alarm, the doors open. Odd feature.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory