• Report: #393451

Complaint Review: SPLASH POOLS N SPAS - Bob Delmont

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, November 20, 2008
  • Updated: Thu, April 29, 2010

  • Reported By:Irvine California
SPLASH POOLS N SPAS - Bob Delmont
33 Via Garona San Clemente, California U.S.A.

SPLASH POOLS AND SPAS - Bob Delmont RIP OFF! FRAUD! PROMISED TO PAY FOR A BUILDER DEFECT THEN REFUSES & MAKES EXCUSES WHEN I REQUEST REIMBURSEMENT! Newport Beach San Clemente California

*REBUTTAL Owner of company: As a pathology, it is distinct from a belief based on false or incomplete information, "incorrect" dogma, stupidity, apperception, illusion, or other effects of perception.

*Author of original report: PAID IN FULL YOU FAT SLOB

*REBUTTAL Owner of company: LEXI IS A LIAR AND NEVER PAID HER BILLS

*Author of original report: Complaint is Accurate!!!

*REBUTTAL Individual responds: wrong complaint

*Author of original report: update

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I DO NOT recommend Splash Pools and Spas. I paid approximately $60,000 for my pool and I recently became aware of a leak in my pool which made my water bill go through the roof because my pool man had to keep refilling it. I called Bob Delmont and he said that if it was his error, that he would fix it. So I had a company called American Leak Detection come out and they said that it was a builder defect. I contacted Bob Delmont and informed him of this and he of course did not come to the table and refused to pay for it so now I am stuck with the $500 repair bill. He said that he just contracts the pools out blah blah blah...just another short sided jerk who has 0 customer service skills and does not care about his customers. He was nice up front when I was writing checks for the pool but after the check writing is done and I come to him with a problem, he of course does not want to know me. Also this clown never put an auto fill in. This is the 21st century, not 1970. Cheap & Lazy...
Finally, I ordered a black bottom pool and now the bottom is all splotchy and looks horrible. Avoid at all costs!!!

I should have checked the contractor's state license Board before I hired this clown. Here is what I found:

Case Violation DisclosureLicense Number:
737291

Contractor Name:
SPLASH POOLS AND SPAS

Case #:
S 2006 000178

Date:
06/30/2008

Status:
CURRENTLY UNDER DISCIPLINARY ORDER


Code Violation Description
Business & Professions Code
7097
Other license was suspended

Business & Professions Code
7098
Other license was revoked

Business & Professions Code
7121
Associated with disciplined licensee

Business & Professions Code
7121.5
Qualifier prohibited against association

Business & Professions Code
7122.5
Other license - qualifier

Business & Professions Code
7110
Violation of the building laws of the state

Thank you for reading! I want to warn others so that they do not have to go through what I went through.

Lexi
Irvine, California
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 11/20/2008 06:26 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/SPLASH-POOLS-N-SPAS-Bob-Delmont/San-Clemente-California-92673/SPLASH-POOLS-AND-SPAS-Bob-Delmont-RIP-OFF-FRAUD-PROMISED-TO-PAY-FOR-A-BUILDER-DEFECT-393451. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on SPLASH POOLS N SPAS - Bob Delmont

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 1Consumer 3Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

As a pathology, it is distinct from a belief based on false or incomplete information, "incorrect" dogma, stupidity, apperception, illusion, or other effects of perception.

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

Delusions typically occur in the context of neurological or mental illness, although they are not
tied to any particular disease and have been found to occur in the
context of many pathological states (both physical and mental). However,
they are of particular diagnostic importance in psychotic
disorders and particularly in schizophrenia,
paraphrenia,
manic
episodes of bipolar disorder, and psychotic depression.
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

PAID IN FULL YOU FAT SLOB

AUTHOR: Lexi - (U.S.A.)

I paid you in full.  Your rebuttal is complete BS.  You're just trying to save your ass.  Why do you have so many complaints against you if you are an honorable businessman?  Because your not...you are a third rate joke.  Never paid?  I have proof of payment in full.  Everything in your rebutall is a complete lie.  I'm going to report your sorry ass to the Contractors State License Board where you already have numerous complaints.  You spend more time responding to all of your consumer complaints than doing your job and tending to your customers.  Now go stuff a cheeseburger down your face you fat slob!!!

 

Respond to this report!
What's this?

#3 REBUTTAL Owner of company

LEXI IS A LIAR AND NEVER PAID HER BILLS

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

Lexi,

I have to point out the facts regarding your lies. Not only did you not pay for your plaster which makes your warranty void, but you decided to hire a cheap masonry company that did not know what he was doing. You never paid him in full as well, and due to your pattern of not paying your bills and trying to receive freebies; he placed a lien on your house. The water feature was built by the cheap company you hired, but American Leak detection that I referred you to said it was a builder defect; the mason builder who built your water feature outside of the pool area was the defect. I also told you that you should not go darker than a French Gray for the plaster color because the darker the color you go with plaster, the more it has a mottling-blotchy look because it is a cement product. This is the reason most people decide to go with Pebble Tec if they're doing a dark color. Not only did you not pay for the plaster, but you didn't end up hiring a person to maintain your pool. You decided to do this yourself. You then hired a pool person after you let the plaster cure incorrectly. Your pool contract was not $60,000, but $40,000 for the basic package and you did not want to do an auto fill because you didn't do concrete decking but grass for your deck. You didn't want the auto fill to stick out the way the skimmer has to outside of the pool area. I have never received a customer complaint but one that was done by a competitor. The contractors board citation was due to starting a pool 3 days prior to receiving the permit. The homeowner wanted to start right away and I take responsibility for not waiting the extra 3 days; but it had nothing to do with a customer complaint. You need to take responsibility and pay your bills and stop all your lies.
Respond to this report!
What's this?

#4 Author of original report

Complaint is Accurate!!!

AUTHOR: Lexi - (U.S.A.)

American Leak Detection detected the leak and said that it was a BUILDER defect.  Newsflash, the entire pool and water feature was built by you!!!  Never used foul language.  I said you were a lazy jerk which is true.  Why do you have so many complaints from many different customers?  You should step up and be responsible instead of taking the easy way out and ignoring your customers.  It is obviously coming back to bite you.  It would have taken less time for you to fix your wrongdoings vs the time spent responding to everyone's complaints with your lame excuses online.  Shortsided and irresponsible!   
Respond to this report!
What's this?

#5 REBUTTAL Individual responds

wrong complaint

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

owner did own masonry and problem water feature was done by owner s home builder any leak was not splash pool responsability we would take care of it , but owner was using foul language sorry wish it did not happen...
Respond to this report!
What's this?

#6 Author of original report

update

AUTHOR: Lexi - (U.S.A.)

Website: www.splashpoolsnspas.com
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory