• Report: #794980

Complaint Review: Silas Steakhouse

  • Submitted: Thu, November 03, 2011
  • Updated: Fri, November 04, 2011

  • Reported By: terry.harmon — Springfield Missouri United States of America
Silas Steakhouse
5501 Gulf Blvd. St. Pete Beach, Florida United States of America

Silas Steakhouse Silas Steakhouse & Seafood Grill Catering, St. Pete Beach, Florida, Weddings, St. Pete Beach, Florida

*Consumer Comment: Confusing.

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I am complaining about Silas Steakhouse, Silas Steakhouse & Seafood Grill, Restaurant Technology Concepts, Inc, d/b/a Table Turn, Bayside Banquets, Catering by Silas and any other various DBA's they may go by.

I am filing this complaint because of their contract practices. We were very excited to have our wedding reception at their banquet hall, but unfortunately had to cancel because of a family illness. The wedding planner we had dealt with, Amy Faust (who apparently no longer works for this company) had told us that we could receive our deposit back if we cancelled in 90 days. We had our date booked for 4/18/2012 and cancelled on 10/18/2011, well before the 90 day period we were informed of. Once we had cancelled, the vice president of this company, Debbie Stambaugh, informed us that we would not receive our deposit back until our previous date was re-booked. This was not what we had been told by a representative of their company. In our contract, there is no mention of this "industry standard" of not receiving our deposit back unless the date was re-booked. Debbie is under the impression that we had to "prove" that we had been told what her representative had told us. This is an incredibly deceptive business practice. At first, we were told that we had just signed a blank "function sheet" and not a contract, but later when threatened with not having a binding contract with Silas Steakhouse, Debbie told us that was indeed a contract. Debbie has denied my request for all of our signed documents that we have sent them, and by turning our blank "function sheet" into a "contract", she believes that she can pull certain contractual elements, that should have been in the contract, out of thin air. We would like to receive our deposit back since nowhere in our "contract" does it say we are not entitled to it if the event does not take place.

Do not book your reception here. Before we even had any of these issues, getting someone to talk to us was like pulling teeth.

This report was posted on Ripoff Report on 11/03/2011 09:36 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Silas-Steakhouse/St-Pete-Beach-Florida-33706/Silas-Steakhouse-Silas-Steakhouse-Seafood-Grill-Catering-St-Pete-Beach-Florida-Wedd-794980. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Silas Steakhouse

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Confusing.

AUTHOR: Flynrider - (USA)

At first, we were told that we had just signed a blank "function sheet" and not a contract, but later when threatened with not having a binding contract with Silas Steakhouse, Debbie told us that was indeed a contract. Debbie has denied my request for all of our signed documents that we have sent them, and by turning our blank "function sheet" into a "contract"

  Your report is very confusing.  Things that you have to sign, usually indicate some sort of contractual obligation (otherwise you wouldn't have to sign them).   This is why you have to carefully read stuff before signing, and avoid signing anything that is blank.   Since you  say you sent them other signed documents (that you no longer have a copy of), it's likely that you have a contract.  Contracts are virtually always required for reserving venues for large gatherings.

   Forget what anyone told you or anyone else.   If there are signed documents relating to the terms of the deal, they will take precedence over anything that anyone said.  That is the purpose of written contracts.  To finalize the terms.   

". In our contract, there is no mention of this "industry standard" of not receiving our deposit back unless the date was re-booked. "

  Here you seem to be confirming that you do have a contract.   If that is the case, what does it say about cancellation and the return of the deposit?    They cannot decide to claim some "industry standard" policy if it was not in the contract.   That wouldn't fly in any court.

  Basically, whatever the contract says about cancellations is what should happen.   What you or anyone else were told is irrelevant.   Their "industry standard" is also irrelevant if it is not written into the contract.

  Good luck.



Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X