• Report: #1088306

Complaint Review: Simplexity

  • Submitted: Mon, September 30, 2013
  • Updated: Mon, September 30, 2013

  • Reported By: angry customer — waterproof Louisiana
Simplexity
10790 Parkridge Blvd, suite 200 Reston, Virginia USA

Simplexity Wirefly Cellular phone purchase angry dissatisfied customer: On 9/30/2013 Simplecity drafted my bank account for 800.00 for cell phones previously purchased and paid for through Wirefly. I still have the cellular service through T-mobile as agreed upon in the original contract. Simplexity and Wirefly are Ripoff companys. They tell you over the phone that you are paying one thing for your phones and later find a way to charge you something more. I never should have left ATT. at least they don"t use your personal information to draft your account without your permission. Reston Virginia

*Author of original report: Yeah Right

*UPDATE Employee: Wirefly's Response

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

 On September 30, 2013 Simplexity drafted my bank account for the sum of 800.00 claiming that I had broken my contract with them for two cell phones purchased through Wirefly. As of today, 9/30/2013, I still have services with T-Mobile, However, I do plan to disconnect my services with them as well. Simplexity had no right to debit my account without my permission even if my card number was on file. My bank has informed me that they will investigate the matter, however, if there is a clause in the contract that supports the company's claim then I am just out of the 800.00. simplexity claims that when I purchased the phones through them that I agreed with these terms. Unfortunately, I did not keep a copy of the contract I signed. It is a disgrace that companys are allowed to treat their customers that way. If I still did not have the phone service I would understand the rational for making me pay for the phones, however, I still have the phones.


This report was posted on Ripoff Report on 09/30/2013 09:56 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Simplexity-/Reston-Virginia-20191/Simplexity-Wirefly-Cellular-phone-purchase-angry-dissatisfied-customer-On-9302013-S-1088306. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Simplexity

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Yeah Right

AUTHOR: angry customer - ()

Your explanation does not mean very much to me at this time. I am sure that in the future I will be receiving  a communication through the mail for a class action lawsuit  against your company. I would be ashamed to work for  a company that has such  awful business practices. 

Respond to this report!
What's this?

#2 UPDATE Employee

Wirefly's Response

AUTHOR: wirefly_kim - ()

I am sorry to hear you are so upset with us.  I assure you, what we did was part of the contract you signed with us.  If you called in your order our sales agents have to read you the purchase terms and you have to agree to them prior to the order being submitted.  If you placed your order online, then you had to agree to our terms of purchase when you placed the order.  For your reference, you can read our purchase terms below:

Wirefly promises you savings in the form of instant discounts with no rebates or gimmicks when you sign up for wireless carrier service on a 2 year agreement. We are able to offer these great discounts because we get paid by the wireless carrier for having helped them get (or retain) a good customer. Delivering on this promise means that you must agree to maintain your agreement for a minimum of 181 days after activation. If we are notified by the carrier that they are not going to pay us because your phone has been deactivated during this period, then this may lead to additional charges.

To provide you with significant savings vs. buying in a retail store, the price you paid for your device includes an Instant Savings Discount from Wirefly.

By accepting this Instant Savings Discount, you agree to repay $200 of this discount ($400 for smartphones, tablets, and netbooks) and authorize us to charge your credit card in repayment of this amount if, you signed up for a 2 year agreement and during the 181 days after your new equipment is activated, your wireless carrier notifies us that the services you purchased have been suspended, disconnected, or deactivated, or if you return your purchase outside of the return and exchange provisions of our Satisfaction Guarantee.

Other than simply deactivating a line we’ve activated, your wireless carrier could notify us that you deactivated if:

  • You fail to pay the carrier in accordance with their terms and conditions
  • You transfer equipment we activate on one line to another carrier line, even within the same account
  • You activate this equipment on a new line of service with your current carrier and use it to replace an existing line by deactivating the existing line.

 

Before we would take that payment, we would have sent you emails and letters in the mail advising you that you had breached our contract, asking you for payment.  If you had contacted us, we would be happy to work with you to set up a payment plan, or if you feel this was in error, we would have been able to work with you to dispute this.  Since we never heard from you, we did what we stated we would do in our purchase terms.

If you have further questions or concerns, please contact us using the information we provided you on the emails and letters we sent you regarding your order.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
X