• Report: #198188

Complaint Review: TWX - NSS Magazine Subscriptions

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Mon, June 26, 2006
  • Updated: Wed, July 25, 2007

  • Reported By:Tampa Florida
TWX - NSS Magazine Subscriptions
Nationwide U.S.A.

TWX MAGAZINE - NSS Magazine Subscriptions ripoff dishonest fraudulent billing for unwanted magazines Nationwide

*Consumer Suggestion: Solution to the billing Problem and inability to reach a real customer service rep

*Consumer Comment: Happened to me also!

*UPDATE Employee: Internet Offers

*Consumer Comment: TWX is quite shifty, Lisa please STFU.

*UPDATE Employee: UNWANTED Magazines, Rip Off, Fraudulant Billing

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Ripoff dishonest fraudulent billing for unwanted magazines. My credit card has been charged without my consent. I never asked for any magazine.

Jorge
Tampa, Florida
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 06/26/2006 07:32 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/TWX-NSS-Magazine-Subscriptions/nationwide/TWX-MAGAZINE-NSS-Magazine-Subscriptions-ripoff-dishonest-fraudulent-billing-for-unwanted-198188. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on TWX - NSS Magazine Subscriptions

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 5Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Suggestion

Solution to the billing Problem and inability to reach a real customer service rep

AUTHOR: D_nice - (U.S.A.)

When you call 800-927-9578 you will get the automated response. Answer the questions (2 or 3 times) with a jibberish response. They'll ask for a Yes/No response, so respond with Potatoes or something like that... Eventually the automated system will say it can't understand your responses and send you to a customer service rep. With me, it had me rate the automated service first with two questions, all you have to do is press #

I have to say the Cust. Serv Rep was Very helpful. She cancelled the mags then refunded the charges. I overdrafted so she gave me a fax number (203-271-4969)to fax a copy of my statement to have the overdraft charges refunded as well.

Hopefully it all works as she said it will...
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Happened to me also!

AUTHOR: Maryann - (U.S.A.)

I was also charged against my consent with TMX Mags... 2 differnet times. My thing is that the electronic voice doesn't tell you how to talk to an operator. Y'all should really fix that because it is very frustrating for the consumer. I would have never known to push 0 twice, if I hadn't seen this.
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

Internet Offers

AUTHOR: Lisa - (U.S.A.)

1. First of all, I need to know the name of the online company that made this offer? I'd like to see where it has no terms of service. After seeing this offer, I will respond to that part of the complaint.

2. Our company has "automatic renewal" for most magazine subscriptions. All of our internet offers have the terms of service. Online you have to check the box saying your read them. They don't send the terms of service to you.

3. We recieve orders and send it to "the publishers". We do not send the magazines to you. If you have a problem with the delivery of a magazine and call us, we fill out a CSA (customer service action) form, letting the publisher know about your problem. If there is something incorrect with name or your address, we can fix it. If there is no problem with name or address, we contact the publisher for you to try to resolve the issue.

4. When you call to cancel, we do offer a deal for you.

5. When you call and reach our automated system...and she asks you the first question, press 0, when she asks you the second question press 0 again, and there you are to a live agent. Call us and we can help you with anything you need to do. 1-800-321-mags(6247).
Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

TWX is quite shifty, Lisa please STFU.

AUTHOR: Bill - (U.S.A.)

"Lisa" Way to represent your company, and treat your customers.

Try this on for size:

1) My wife bought a product at an online vendor, and as part of the promo they offered a 6-month TRIAL subscription to Metropolitan Home magazine for $2.00. Wow, not a bad deal. So my wife of course jumped on it.

2) In the 6 month timeframe, 2 issues showed up, both about 4 months time difference from each mailing. We have lived in the same address for 5 years.

3) My wife still thought that a couple of issues for only $2.00 was a deal, so she let it go.

4) All of a sudden at the end of the 6 months, her credit card was charged for $29.95 from TWX for a full subscription. This was done WITHOUT her knowledge or approval. So we got on the phone and talked to someone, and sure enough they admitted to the error.

They offered a one year subscription for $5.00 right then and there on the phone. We thought "wow, people make mistakes. And TWX isn't just saying sorry, they are DOING something about it.". So they refunded us $24.95 back to the creidt card, minus the $5.95 for the discounted yearly subscription. We were quite happy.

5) 3 months go by, not a single issue shows up. 6 months go by, not a single issue shows up. WTF?!!

6) We contact TWX at least 6 times through the automated cancellation session (nice looping phone tree that you can never escape BTW), and still nothing. No refund, and still no issues arriving. They changed their phone tree so there is no longer an option to get out of the loop and talk to an actual human representative.

7) One full year goes by, and just last month TWX RENEWS THE SUBSCRIPTION ON THEIR OWN. AGAIN. Yup Lisa, WITHOUT authorization OR approval. Or even COMMUNICATION to the customer. And FYI dipshit, there never was a "term of service" agreement sent to us ever. The 2 issues that we got from the trial did not come in any wrapping, nor was there anything attached to the magazines. We still have them.

8) So we have paid for 2 full years of subscription to a magazine that has not arrived once. That's 24 issues, and we have recieved not a single issue (outside of the 2 issues from the failed 6 month trial bullshit).

9) We have lost all patience with trying to communicate with TWX, as they have changed their phone tree options so that you can never get into touch with an actual human. This type of action is purposely done to "wear down" the customer and frustrate them into simply hanging up in disgust. Problem solved on their end.

Or is it?

How about posting a phone number to an actual human over there at TWX Lisa? If you care so much about your customers, why do you consistently run and hide behind a phone tree and empty online rebuttals?

Tell you what, email us back with a number for a human (((ROR REDACTED EMAIL FOR SECURITY PURPOSES)))

"Make it right", you and your company are CLEARLY in the wrong. Negligence aside, this is borderline consumer fraud. I give you two weeks, then we escalate it on our end.

Regards,

Bill
Richmond, VA

CLICK here to see why Rip-off Report, as a matter of policy, deleted either a phone number, link or e-mail address from this Report.
Respond to this report!
What's this?

#5 UPDATE Employee

UNWANTED Magazines, Rip Off, Fraudulant Billing

AUTHOR: Lisa - (U.S.A.)

We listen to Customers all day long tell us about their "Fraudulant" charges, or "Unauthorized" Charges. Give me a break!

I would have to say that some of the people who call, should not be allowed to have a credit card to begin with. Maybe you have so much money that you don't bother looking at your credit card bill?

We hear every excuse in the book. "These charges are unauthorized" are the most common. I have 3 words for you all, "TERMS OF SERVICE" READ IT!!! "I don't remember ordering, or I never ordered" We have so many customers that have been recieving mags for 5-10 years, have been billed every year for them, they go to the THEIR address that they just verified, and they call and say that someone stole their credit card and has been charging mags to their account...Ha!

So, someone stole your credit card, charged a bunch of mags, and they SENT THEM TO YOU?? HUH, Amazingly nice thieves I'd say!! Yes, once in a while we get a customer that truely had their credit card stolen, when we come across this, we CANCEL everything under that credit card number and refund ALL charges.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory