• Report: #374336

Complaint Review: Template Monster ,Templatemonster.com

  • Submitted: Fri, September 19, 2008
  • Updated: Tue, September 23, 2008

  • Reported By:birmingham Alabama
Template Monster ,Templatemonster.com
408b 68 Street New York, New York U.S.A.

Template Monster ,Templatemonster.com Bait and Switch SCAM New York New York

*Author of original report: Template Monster Resolved

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!



Concerning: Item number: 17693
Type: Mambo Template Author: Ares
Order number: XXX44379 Order amount: $45

Yesterday I purchased a MAMBO template. Today I tried to install, it would not. I consulted your online support and could not find mambo listed among the many applications listed so I contacted customer service via chat. The CHAT session is below. It looks like I was sent a wordpress theme rather than the mambo. Please send me the mambo, it also looks like there may be an error on your website for this item identifying a mambo theme when your link is to a wordpress. Either way, I would greatly appreciate your help in this matter. I will destroy the file you sent, I have no use for it, I do not have wordpress. Please replace with the MAMBO link for this theme.

I will post your prompt help on this matter at RipoffReport.com to publish your excellent customer service.

Thank you for your help in this matter.

Please wait... One of our LIVE CHAT assistants will be with you shortly (maximum 10 minutes timeout)
You will be talking to Walter-Template Monster now... Please, wait...
Could you please be more specific ?
sure.. I purchased a template for MAMBO...
no mambo listed
did you send me the wrong template?
no we didn't
i ordered from this page
it's almost the sime like joomla
where are the mambo instructions?
that's why we didn't list it
what is joomla?
install mambo engine first
there are no joomla instructions either
this is all you list
I have mambo installed... i have installed other templates..
they come in a zip file that uploads directly ... such a file was not included in your download
mambo has a menu, Installer > Universal > choose file and presto template is installed... I need that file for mambo please
unzip templates first
did that
there you'll see theme folder
upload it in to the templates folder
then instal it
no joy.. did not install
do you not have a "package file" for mambo?
if not I need a refund
surely someone there has a faq for this
what package file ?
please specify
do you sell templates for mambo?
then please replace the one you linked me to, to a mambo template, they come in pkg files for mambo
I have checked your order and found that you purchased Wordpress theme yesterday
and it's not a mambo template
that'\s why you were not able to install it
no... I ordered this one
Type: Mambo template
Item: #17693
Author: Ares
Downloads: 4
I do not have wordpress
when did you buy it '\?
yesterday... I have only purchased one item from you... obviously you guys sent the wrong link... please link me to your item 17693 author ares mambo template from page http://www.templatemonster.com/mambo-templates.php?from=2&type=25
I just checked your order
you bought wordpress
Walter-Template Monster.... you sent wordpress or so you say... I do not own or want wordpress.. I need only mambo... please send me that link
why did you buy wordpress then ?
here is the link to what you have purchased
look at this page please http://www.templatemonster.com/mambo-templates.php?from=2&type=25
notice it says MAMBO at the top of the page
scroll down and click on that theme
but you purchased the same one but for the wordpress
Walter-Template Monster!! your link on the MAMBO page appears to take you to wp.. I DO NOT NEED WP I NEED MAMBO...
do you have MAMBO or not for this item?
it says
Item number: 17693
Type: Mambo Template
Author: Ares
Downloads: 4
MAMBO on the right.. .yes at the very top it says wordpress
but under buy this template
it says
Item number: 17693
Type: Mambo Template
Author: Ares
Downloads: 4

Sources Available: .PSD;.PHP

Software Required:
Adobe Photoshop CS+;
Adobe Dreamweaver (or any php-editor);
Mambo 4.6.2;
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac)
please sir...
i beg you
i plead with you
please send me the MAMBO link if you have it...
that is what I purchased.. that is what the page says
i do not know what is going on your end
but MAMBO is the one I need.
do you not have a MAMBO pkg file for this theme?
please email my manager regarding this issue
what is his email address?
he'll assist you shortly
describe the problem in short
and give him your purchase info
sending now

>>>NOTICE NO identification in Template Monster's purchase acknowledgment below.

---------- Forwarded message ----------
From: Template-help.com
Date: Thu, Sep 18, 2008 at 11:57 AM
Subject: Order Notification.
To: customer

Dear Customer,

Thank you for your order you have placed at Templatemonster.com, World's largest website templates provider.

Order number: 13344379

Order amount: $45

Although your payment was already processed through the payment gateway, we are unable to accept the order without further verification from you.
We ask you to confirm your order in the following way:
Since we failed to contact you on the phone number you specified with the order, please, provide us with your reachable phone number, either a residential or business number. Our billing representative will contact you at the nearest time to accomplish your order.

Be sure that information you provide will never be disclosed to the third party and your privacy will be protected.

Contact our Billing department for more information:
Phone: 1.347.342.0463 ext3, 1.518.312.4171

You can also join our Billing Chat at:


or e-mail to billing@template-help.com

Please, note that this request is time sensitive and if no reply received within 24 hours the order will be cancelled.

Thank you for your patience.


Befuddled customer
birmingham, Alabama

This report was posted on Ripoff Report on 09/19/2008 09:07 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Template-Monster-Templatemonstercom/New-York-New-York-11220/Template-Monster-Templatemonstercom-Bait-and-Switch-SCAM-New-York-New-York-374336. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Template Monster ,Templatemonster.com

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Author of original report

Template Monster Resolved

AUTHOR: Befuddled customer - (U.S.A.)

after a couple of days Template Monster provided the correct link
We now have the template we ordered.

Client is satisfied, Vendor, Template Monster can be recommended for future purchases.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?