• Report: #995591

Complaint Review: The UPS Store - #1249

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, January 12, 2013
  • Updated: Mon, January 14, 2013

  • Reported By: Hapless — Palm Harbor Florida United States of America
The UPS Store - #1249
334 East Lake Road Palm Harbor, Florida United States of America

The UPS Store - #1249 Outrageous Service Charge Palm Harbor, Florida

*Consumer Comment: One more little question.

*Consumer Comment: I had a recent similar experience with a UPS store

*Author of original report: Responding to Questions

*Consumer Comment: when you rebutt bob from irvine

*Consumer Comment: Questions..

*Consumer Suggestion: Store Name Is Misleading

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

These neighborhood stores are convenient and certainly deserve to generate a profit from the service they provide. But last week I shipped an 11-pound package from this Palm Harbor store and was charged $47.07 for the service. I have shipped packages via UPS weighing three times more without paying that much. More careful research into what it would have cost me to arrange a pickup directly with UPS via the Internet revealed a UPS charge of $13.03.

I contacted UPS directly hoping they might intervene on my behalf and UPS "blew me off."

I'm as entrepreneurial as the next person, but a $34.00 charge for the service this store provided is outrageous. I strongly recommend fellow Palm Harbor residents stay far away from this merchant and his "usurious" practices. I certainly will never go back and I'll give serious consideration before using UPS again in the future. There are alternatives.


This report was posted on Ripoff Report on 01/12/2013 08:30 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/The-UPS-Store-1249/Palm-Harbor-Florida-34685-2427/The-UPS-Store-1249-Outrageous-Service-Charge-Palm-Harbor-Florida-995591. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on The UPS Store - #1249

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 5Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

One more little question.

AUTHOR: seeworthy - (USA)

In the previous response, it is listed that the box dimensions were 23X14X14. Where did those dimensions come from? Had you measured the box prior to shipping it? If so, did you round up or down to get those even inch increments? As the box is a bit larger than average, did your measurements account for any surface bulge? If those dimensions were printed on the box, did you know that those measurements are for inside reference, and the outside dimensions will be 1" larger for each dimension?

The reason this is important is that, though you stated the box size wasn't significant, those dimensions are only one inch from making that box an oversize package with UPS as well as FedEx, which would place the cost in the $40 plus range. Part of the reason I suggest this as a possibility is due to logic used to even mention the original "$4.99" shipping fee. Many retailers claim to ship for "free". Though the logic was indicated as understood here, the use of this detail shows a willingness to deviate from or misconstrue the facts. I operate a shipping location that utilizes all carriers, and you'd be surprised how many people actually think the shipping should match the reduced or 'free' rate that the company charged them to receive it.

It is your prerogative to call people liars or incompetent. The spiteful choice to spend time here is obviously a top priority over anything else. Even though those UPS Stores are independently owned, they are not independently operated. By contract, they have to charge actual UPS shipping rates.  If you really wanted to accomplish something, you could contact their corporate office at 858.455.8800 and inform that corporate location that there is a center charging more than posted UPS rates. You could also ask that UPS Store for a copy of the shipping receipt. That information will indicate dimensions used to define the actual UPS rate that can be compared to online. 

Or don't, and just enjoy calling people liars and thieves, in a site that is accused of operating under the same pretense, just to vent and idle your time away. Just be careful, in the unlikely possibility, that you could take that same package to FedEx next time just to discover it's over $40 there too. The great aspect of that would be getting the opportunity to write another ROP about FedEx. 

Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

I had a recent similar experience with a UPS store

AUTHOR: MovingForward - (USA)

I use FedEx regularly. In this particular instance I used a local UPS store in Palm Beach Gardens on Saturday Jan 5 2013. I originally intended to have delivery of an envelope for Monday Jan 7, however the charge was going to be more than $56.00! Since the price was outrageous, I asked for ground delivery by Wed Jan 9. The charge was less than $10 so that is what I contracted for, paid for and expected. However, the envelope did not arrive until very late Friday Jan 11, 2013.

In short, if you need something to actually arrive by the promised date, don't use one of those UPS stores. The one in Palm Beach Gardens on PGA and Military Tr is unreliable.
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Responding to Questions

AUTHOR: Hapless - (United States of America)

You are correct.  I should have walked out immediately.  Unfortunately I am a neophyte when it comes to UPS shipping. My wife had been the one to handle the prior shipments, so I was unaware of the numbers until after the fact.  As for the dimensions of the package - it was 23 x 14 x 14 (nothing exceptional) and it was the original packing and shipping container that came from Brookstone via UPS for $4.99. (I know they are a prefenential shipper with negotiated rates.)  The weight (11.05 pounds) was the official shipping weight - supplied by Brookstone - and "No, the store provided no additional services." The package was completely sealed and labeled when I walked through the door.

Anticipating an additional question - there was no insurance on the package beyond the $100 valuation automatically provided.

As agreed above - I should have walked out immediately. I certainly will never walk back in again! They got all the profit they will ever see from my wallet.  What really upset me, more than my own stupidity, was how rude they were when I contacted them about the situation after the fact.

Thanks to all for the additional guidance and suggestions.

Respond to this report!
What's this?

#4 Consumer Comment

when you rebutt bob from irvine

AUTHOR: The Outlaw Josey Wales - (United States of America)

do you really rebutt on an empty stomach or is it only your mind that is empty??
Respond to this report!
What's this?

#5 Consumer Comment

Questions..

AUTHOR: Robert - (U.S.A.)

While I am not a fan of the UPS store and personally will not step inside one.   There are some questions. When you dropped off the package how come you didn't walk out..or at least question them when they said it would be $47... especially if you knew you had shipped packages weighing 3 times as much for less?

What was the outside dimensions of the package? Did you have them do anything extra such as having them box it?
Respond to this report!
What's this?

#6 Consumer Suggestion

Store Name Is Misleading

AUTHOR: John - (U.S.A.)

They may be called 'UPS Store' but they are not part of UPS at all. These are franchised operations just like Subways are. Pricing may vary greatly between stores, especially in metropolitan areas. Some of these stores just plain take advantage of peoples ignorance. Definitely a 'buyer beware' type of operation but not a certified ripoff.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory