• Report: #287671

Complaint Review: TheDVDPlanet.org - Universal Gift Ventures

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, November 29, 2007
  • Updated: Sun, December 16, 2007

  • Reported By:West Burlington Iowa
TheDVDPlanet.org - Universal Gift Ventures
Internet U.S.A.

TheDVDPlanet.org - Universal Gift Ventures They took my money and failed to deliver the goods. Are there any options as to getting my money back or to get my order? Internet

*REBUTTAL Owner of company: RESPONSE FROM MANAGEMENT - PAUL JACOB, OWNER - THEDVDPLANET.ORG

*Consumer Comment: thedvdplanet took me too

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

What I want is my money back or my order. It has been 22 dys since the order was placed and there has been no communication at all from this on line company. Ther is no phone number that I can call and they don't answer their supposedly 24hr, 7day a week customer service e-mail's. What a phony bunch of crap! Hope this report helps bring justice for me and any other's that have been duped by this company.

Jim
West Burlington, Iowa
U.S.A.

This report was posted on Ripoff Report on 11/29/2007 11:33 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/TheDVDPlanetorg-Universal-Gift-Ventures/internet/TheDVDPlanetorg-Universal-Gift-Ventures-They-took-my-money-and-failed-to-deliver-the-go-287671. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on TheDVDPlanet.org - Universal Gift Ventures

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 REBUTTAL Owner of company

RESPONSE FROM MANAGEMENT - PAUL JACOB, OWNER - THEDVDPLANET.ORG

AUTHOR: Janice Beakman - (Canada)


Dear Customer and Readers,


My name is Paul Jacob and I am the Owner/President of TheDVDPlanet.org


I am responding to the many issues/complaints we have received on behalf of ALL of the Management and Employees here at TheDVDPlanet.org


It has come to our attention that there have been several complaints regarding a couple important issues (I will cover these issues in Detail below).


First of all, let me clearly state that we have been in business for over 5 years and have received and fulfilled over 120,000 orders since 2002.
We are in NO regard a "scam" or "fraudulent" company and 99% of our customers receive their order ON TIME and are happy with the DVD's.


However, as in all business, you simply cannot please EVERYONE. (Even though all 23 employees here at TheDVDPlanet.org give 110% effort and do their very best to make sure 100% of our customers are completely satisfied)


Please keep in mind we are a very large volume company with a huge customer base and turnover.

We ship over 500 orders/packages per day (4000 orders per week), and with this type of volume there will occasionally be:

a) lost, delayed or late orders
b) communication/contact issues and delays


We ask ALL customers to be patient with us, ESPECIALLY during the Holiday Seasons. Your order is in Good hands, WILL be processed and shipped and WILL arrive at your location.

And if during this ENTIRE PROCESS you are not 100% satisfied with the Service you have received from TheDVDPlanet.org, we are always more then happy to provide you with a FULL REFUND of your order.

Our business has always been based on Customer Service and we truly do our best to keep the customer happy...even though it is difficult to do this 100% of the time.


We simply ask that you do not assume the worst and give us a chance to rectify any problems or issues you may have. I am personally sure that if you give us a chance, you will end up satisfied with your experience.

Thank you for your time, cooperation and continued patronage.


We are definitely not perfect however we will ALWAYS strive to go the extra mile, learn from our mistakes, and provide the customer with a better experience.


Warmest Regards and Happy Holidays,

Paul Jacob
Owner/President
TheDVDPlanet.org
Paul@theDVDPlanet.org
24/7 Customer Service - support@thedvdplanet.org



Now, let me please cover and address the main concerns we have received in detail:


ISSUE #1 - LATE/LOST/DELAYED ORDERS

This seems to be the main issue and cause for MOST concern.

As stated earlier, when shipping over 4000 packages per WEEK, there will always been issues with packages being lost/delayed or late.

Especially when each package is shipped from our Toronto,Canada warehouse and must clear USA Customs to reach our USA customers.

(and as I am sure everyone is aware of, USA Customs has increased/changed their regulations and inspection policies since 9/11 and delays/issues are quite common)

This is why we do our best to communicate with our customers and inform them of all the specific shipping dates and issues AS SOON as an order is placed.

We provide all customers with DATES their order will be shipped and TRACKING #'s once their order is shipped.


Yes, sometimes the tracking system is not the most accurate or speedy (due to the fact Canadapost drops the packages off with USPS (Post Office) when the parcel arrives in the USA)


However, we are always available via email or the CONTACT US form on our website.



Please also keep in mind of one VERY IMPORTANT fact and policy of TheDVDPlanet.org....

If your order is late or does not arrive on time, we are more then happy to RESHIP a second package (via EXPRESSPOST) FREE of charge

OR

Provide you with a FULL refund of your order.


Even though we cannot always guarantee the Canadapost/USPS Postal System or Customs Inspectors, we always back our Shipping Guarantees and if for ANY reason the order does not arrive on time, the RESHIPMENT or REFUND is available to the customer.



ISSUE #2 - EMAIL ISSUES/DELAYS

There also seem to be several customers that have trouble contacting us via email or receiving responses from us.

Please keep in mind we have dedicated staff answering OVER 2200 emails PER DAY from our customer service center in Toronto, Canada.


There are 2 main causes for email issues:

1. Our emails go to your SPAM/BULK Mail folders - ALL emails are responded to within 12-24 hours. We actually have 6 FULL time Customer Service staff that simply sit and answer emails all day.

Therefore, your emails are ALL received and responded to. If you do not receive a response within 24 hours, please check your BULK or SPAM mail folders. 95% of the time, our response will be sitting there.


2. Emails Blocked by your ISP - Many times, your local Internet Provider will have their own SPAM filters that block emails from arriving in your Inbox. This also causes some of our automatic ORDER CONFIRMATION emails and SHIPPING emails to be blocked.

Therefore, if you do not receive a CONFIRMATION email or SHIPPING CONFIRMATION email, please be patient and email us and we can manually re-email those Automatic Order Confirmation emails.


Once again, we ask customer be patient and not immediately assume the worst. We have successfully answered over 2.6 MILLION emails in the past 5 years and can assure you someone is always here reviewing and responding to your emails.



ISSUE #3 - NO TELEPHONE #/TELEPHONE SUPPORT

One question we get quite often is regarding a Telephone # and why we do not have an accessible Telephone #.

Even though this may not be very convenient to our customers, our response is very simple:


When we started this company in 2002, we received 2-3 orders per day and had a 1-800# available for customer questions and inquiries.

However, as we grew and expanded, it simply became too difficult to hire enough staff and provide enough 800#'s to support the call volume. At one point in 2004, we actually were receiving over 5 Telephone Calls PER MINUTE from our customers.

It simply came to a point where we were unable to answer our customer phone calls effectively (customers were put on hold for 10-15 minutes). This caused a huge amount of upset and frustrated customers.

At that point in the business, we decided to go to an EMAIL SUPPORT SYSTEM (which nearly ALL of the Major Online Retailers use) which allowed us to answer emails quickly & efficiently and serve our customers better.


We understand some customers prefer to make contact via the Telephone and feel that this provides them with a quicker/more effective response...however in our case and factoring in the volume of customers/potential calls, you will ACTUALLY receive a much more detailed and effective response via our EMAIL SUPPORT SYSTEM.




One final note...

After being in business for over 5 years, shipping and fulfilling over 120,000 orders, answering 2.6 Million emails, and issuing over 1900 refunds (to cover damaged, lost, delayed or any other issues with orders) we have really seen it all.

We continue to grow and provide the customer with a more effective and more satisfying experience....even though there are some issues occasionally.

We are here to serve our customers and regardless of what the small percentage of customers may try to communicate, we will continue to operate our business with the customer in mind and do everything we can to satisfy 100% of our DVD Customers.

Thank you ONCE AGAIN for your time during this Holiday Season and we look forward to another 5 years of shipping you your favorite DVD Collections.


Merry Christmas from the entire Staff at TheDVDPlanet.org
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

thedvdplanet took me too

AUTHOR: Grrrrhh - (U.S.A.)

I had some luck, I think. I contacted the company several times via email with nothing but an automatic response, however, when I emailed them saying that I had reported them to their bank, Cyberbit, and to the Better Business Bureau along with this website, suddenly there are real people writing me back. Here is what they returned:

Hello,

Why would you say that we are frauds? We have refunded both of your orders.

I assume that you say these things as you were charged twice?

The reason you were charged twice was you placed 2 orders.
This may have been due to the fact our site was having some issues and you did not know the first did not go through, but please dont assume the worst. There was atechnical issue
with the site, we didnt charge your card twice for 1 order.
You placed 2 orders, order 916904 and 917326

Regardsless, we have refunded both orders and the credit will show up on your card in a few days.

Thanks

We'll see if that happens, but at least I got someone to talk to me. Hope this helps some of you. And, please contact your credit card and tell them that this was a fraudulent charge, hopefully they will be able to help you.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory
hearts