• Report: #797315

Complaint Review: Tiger Direct

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, November 12, 2011
  • Updated: Thu, November 17, 2011

  • Reported By: PartyDr. — Adams Massachusetts United States of America
Tiger Direct
7795 W Flagler St. Suite 35 Internet United States of America

Tiger Direct Shabby products with deceptive warranties, Internet

*Consumer Comment: Tiger did nothing wrong.

*Consumer Comment: Couple of things

*UPDATE Employee: Tiger Direct Customer Service

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I purchase 4 pieces of Ultra Products Stackable devices which included HD enclosure, multi are reader, usb but and a power supply which allows all devices to power from the power supply instead of numerous individual AC adapters. The whole idea of these stackable devices is to eliminate clutter. Ultra advertised that if I registered the products with Ultra the warranty would be lifetime on all devices. It is now 2 years since purchase and the power supply quit. Ultra states that they cannot replace or repair the power supply and will not take back all 4 piece.

Without the power supply, the entire reason for purchasing the stackable system is negated. Ultra had the audacity to offer me an outlet strip with on/off switch as resolution. So I turned to Tiger Direct who sold me these products for resolution. All I got from Tiger Direct was a sympathetic apology that declined to do anything to help me. I would not trust products from Tiger Direct. If they choose to market products from manufacturers who offer deceptive warranties that they cannot honor then Tiger Direct should take steps to resolve the problem, but they won't!

This report was posted on Ripoff Report on 11/12/2011 04:22 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Tiger-Direct/internet/Tiger-Direct-Shabby-products-with-deceptive-warranties-Internet-797315. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Tiger Direct

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 3Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 Consumer Comment

Tiger did nothing wrong.

AUTHOR: Peter - (U.S.A.)

It seems to me that your complaint is with Ultra not Tiger.

Assuming you properly registered your product Ultra should be honoring your replacement request since you have the lifetime warranty. Even if you didn't their standard warranty on power supplies is 3 years. So you clearly have a valid complaint against Ultra. However I don't see why you trying to blame Tiger? Tiger did nothing wrong. Tiger's website clearly states that they will only accept returns within 30 days. So after 30 days Tiger has obligation to take back your item. Nor to do they have any obligation to try make right warranty problems for other companies.
Respond to this report!
What's this?

#2 Consumer Comment

Couple of things

AUTHOR: Ashley - (U.S.A.)

First, why is this report filed on tiger direct and not ultra products? Your warranty is not with tiger direct, they only offer a 30 day warranty on everything they sell. Tiger direct has more than lived up to their end of the bargain. They haven't ripped you off at all.

Second, a warranty does not mean a company will replace any item for any reason. Is this item non-functional from a manufacturing defect? That's what warranties cover. You need to prove that the item in question stopped working from a manufacturer's defect and not normal wear and tear. The item in question is 2 years old on what appears to be a very cheaply made item to begin with.

Here's a snippet from your warranty, but you already read it I'm sure:

"
2. WARRANTY EXCLUSIONS AND LIMITATION OF LIABILITY
This Limited Warranty does not cover: (i) defects or damages resulting from acts of God, casualty,
accident, misuse or abuse, neglect, alterations, service or repair by other than Ultra Products or its
independent third party service providers, including without limitation by you; (ii) improper installation
or de-installation, operation or maintenance, improper connections with peripherals or other causes not
arising out of defects in the materials or workmanship of Products; (iii) any Product for which the
warranty sticker has been removed, modified or defaced; (iv) shipping containers, batteries, cabinets,
media, software or accessories; (v) normal wear and tear; (vi) damage to or loss of repaired or replaced
Products during shipping by Ultra Products except when such damage or loss is caused by poor or
inadequate packaging by Ultra Products; or (vii) Products purchased outside the United States. "

Note that they do NOT cover "Normal wear and tear" on items. Nothing in your story suggests a defect, it suggests it stopped from normal usage. i really don't see how you were ripped off in your report. A lifetime warranty does not mean a company will replace an item every time it breaks for your whole life. It means it will replace it at any time due to defects.
Respond to this report!
What's this?

#3 UPDATE Employee

Tiger Direct Customer Service

AUTHOR: CustomerTigerDirect - (USA)


Dear customer,

We are sorry for the inconvenience caused to you during your experience so far. We pride ourselves on delivering an exceptional experience that exceeds expectations and regret that we failed to do so in this instance. We wish to assist you in this matter however, your post does not have enough information for us to pull out your details from our records. Plz send in your order no. to comments@syx.com and we shall certainly look into this issue at the earliest.

Regards,
TD Customer Service
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
Wal-Mart.com USA, LLC

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.

Wal-Mart.com USA, LLC


Ripoff Report Legal Directory