• Report: #678962

Complaint Review: Unique Hoodia

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Wed, January 05, 2011
  • Updated: Thu, January 20, 2011

  • Reported By: Toni — New Jersey United States of America
Unique Hoodia
Suite 3A, Park lane Business Centre Internet United States of America

Unique Hoodia www.uniquehoodia.com Did Not Honor Refund for Bogus Untrue Reasons Old Basford Internet

*UPDATE Employee: Rebuttal to this Report

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

CONSUMER:

I called today to check the status of my refund, I have been told that you have denied my refund based on no proof or documentation of a phone call to customer service asking what I could do to make this product work. In looking at my phone records, I have proof that I spoke with your representative on 12/12/10 TWICE, one call was 5 minutes in length, the other 4 minutes in length. I indeed asked what I could do to have the product work, and YOU failed to document that, and that is costing me $238.00!!

You check YOUR phone records for 12/12/10 to see if you received a call from ***. I will not been taken for $238.00 because of your lack of documentation and disorganization. Please advise if you will
if you will refund my money.

I am a very unhappy, dissatisfied customer and your company is misleading which could lead to repercussions.

HOODIA: Thank you for your enquiry.

I can advise that I have checked our records and have been unable to locate a call from you regarding this.

I have checked your purchase history with us and see that when you have contacted us previously, this has been recorded.

I would also advise that if you called us on the 12th December to ask us for advise on getting the product to work for you, you applied for a refund the following day.

This would not have given you enough time to act on the advise we would have given you and to get the product work for you.

I can advise that our decision will remain the same.

I hope that this information has been helpful.

Should you have any further questions, please do not hesitate to contact me.

Regards,

Dominic Farrelly
Refunds Department
Unique Hoodia Customer Support
Support Phone Number: 0115 979 8478

CONSUMER:

1) I guess I have to provide you with my phone records then for 12/12/10. May I email you a PDF of my phone records as PROOF?!
2) "...This would not have given you enough time to act on the advise we would have given you and to get the product work for you..."

Excuse me, but number one, "advise and advice" are not worded properly in your refund policy AND in your response e-mail. To "advise" is a verb/action word, "advice" is a noun- get that straight.

Number two, your refund specification DOES NOT state that I was to continue using the product following the advice of your representative. It states, "You must have contacted customer support for support and advise on getting the product to work for you, via the telephone or via the customer support ticketing system if you are not seeing any benefits from UniqueHoodia this is to ensure that you have truly tried to make the UniqueHoodia work for you."

I "advised" you that it was not working. Where in that paragraph does it say continue use of the product following advice of representative?! AND, when I asked the representative for "advice", and she listed what I should do, I told her that I had already done what she said to do, IT DID NOT WORK, and that I want a refund!!

My refund request HAS IN FACT MET all of your listed requirements and I should in fact be eligible for a refund contingent upon proof of a telephone conversation with one of your untrained representatives on December 12, 2010.

How dare you question my integrity as an honest customer when you cannot even phrase a refund policy correctly and clearly OR correctly check your own phone records. YOU ARE A SCAM AND YOU WILL BE REPORTED.
Please re- advise on my refund status. This is completely unfair and your company is a scam.


This report was posted on Ripoff Report on 01/05/2011 11:09 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/Unique-Hoodia/internet/Unique-Hoodia-wwwuniquehoodiacom-Did-Not-Honor-Refund-for-Bogus-Untrue-Reasons-Old-Basfo-678962. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on Unique Hoodia

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Rebuttal to this Report

AUTHOR: UniqueHoodia.com - (United Kingdom)

Hello,

I am sorry to hear about your experience with UniqueHoodia.

Following a further review of your account prior to this report, I can advise the following:

*Our accounts team attempted to issue a refund to you on 29th December 2010 directly to the card you used to purchase UniqueHoodia with but this kept getting returned to us by our card processors

*We were made aware of this issue by our card processor on 4th January 2011.

*Due to this, a request was put through for a refund cheque to be issued to you for the amount of $195.45

*The refund is currently being processed for you and will be in the form of a cheque

*You should receive this cheque within 14 business days of our accounts team issuing it and the cheque being posted.

An email was sent to you on the 29th December 2010 advising a refund was being processed for you.

As the refund was returned to us I can also advise we emailed you on the 4th January 2011 to advise that we were arranging for a cheque to be issued for you.

I am sorry if you did not receive these emails advising you of a further update on your refund request.

I hope that this will bring this matter to a satisfactory conclusion for you.

UniqueHoodia.com


Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory