• Report: #1063785

Complaint Review: United Auto Group

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Tue, July 02, 2013
  • Updated: Tue, July 02, 2013

  • Reported By: wreysdrifts — Mountainsprings Texas
United Auto Group
3300 Garden Brook Dr .Farmers Branch , TX 75234 Dallas, Texas USA

United Auto Group AKA UAG, UAG Dallas, United Auto Group Dallas United Auto Group offered a fraudulent Nationwide 90 day Powertrain warranty Dallas Texas

*UPDATE Employee: FALSE STATEMENTS, TRYING TO GET MONEY FROM THE COMPANY!!!!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

DON’T GO NEAR THIS PLACE!!!!

By this place I mean, United Auto Group Dallas (UAG) run by two very smooth operators, Sean and Brian who will promise you the earth but leave you high and dry as soon as they’ve banked your money.

I paid cash for a used Mercedes on May 21st, 2013 .  I was told that it had a Nationwide 90-day / 4,500 miles Powertrain warranty so when the transmission, torque and valve body failed on June 3rd, I felt confident that Brian would take care of things, as he had smoothly promised to do.

As an aside, let me explain that the Powertrain cover that they offer is merely a piece of paper from a warranty company that has very bad internet reviews and very small print denying liability for any pre-existing condition.  So, if you think about it, it is an absolutely worthless piece of paper.

Well, it transpired that Brian had not even purchased the warranty cover for my vehicle so when I called him on June 3rd to ask him where to tow the vehicle he advised me to take it to my own repairer.  He also assured me that the warranty company would reimburse me the cost of car hire while the vehicle was being repaired but that I must arrange and pay for the rental vehicle. He then purchased the warranty cover, effective June 4th, 2013.  Naturally, the warranty company denied liability for the claim and I have now incurred almost $10,000 in expenses to this date.

The warranty company charade took over two weeks to resolve so my vehicle has been in repair shops for 36 days of the 47 days since Brian cashed my check.  It is still unrepaired and I have had to rent or borrow vehicles for this entire period.  United Auto Group has given me ZERO assistance in this time.

Their website states “At United Auto Group we believe that trust, honesty, and value are the cornerstones of any business”.  These sentiments would be almost laughable in the circumstances were it not for the fact that I have lost REAL money ……. borrowed money, to further compound the severity of my situation.

Beware of these people and their cars.


This report was posted on Ripoff Report on 07/02/2013 07:57 AM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/United-Auto-Group/Dallas-Texas-75234/United-Auto-Group-AKA-UAG-UAG-Dallas-United-Auto-Group-Dallas-United-Auto-Group-offered-1063785. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on United Auto Group

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
0Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

FALSE STATEMENTS, TRYING TO GET MONEY FROM THE COMPANY!!!!

AUTHOR: 3300 Farmers Branch - ()

Dear Client,

We would like to express to you our apology for feeling that you had a bad experience with United Auto Group. You test drove the vehicle for a good 20 minutes before you finalized your purchase and you were very happy with the way it drove. It clearly shows that the vehicle never had any pre-existing issues prior to your purchase. You also drove the vehicle for few days before experiencing any problems. We never ignored your issues nor your phone calls. We have tried to contact you several times and left you few voice mails and text messages. We are here to assist you with any questions and issues before and after the sale. Please contact us at 972-480-0999 to resolve your problem.

United Auto Group - Management.

Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory