• Report: #1002627

Complaint Review: United Express LLC/Brenton Wombles

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Thu, January 24, 2013
  • Updated: Tue, May 14, 2013

  • Reported By: Michael — Louisville Kentucky United States of America
United Express LLC/Brenton Wombles
2304 Hurstbourne Village Drive Suite 400 Louisville, Kentucky United States of America

United Express LLC/Brenton Wombles Absolutely REFUSES to pay his employees!! Louisville, Kentucky

*General Comment: Awaiting Michael's Update

*Author of original report: UPDATE!!!!

*Author of original report: Everyone makes mistakes, Some just can't own up to them

*REBUTTAL Owner of company: MICHEAL METTS U WHERE IN JAIL FOR SEVERAL WEEKS

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

Brenton Wombles and United Express LLC is a company I will NEVER work for again. I worked two days for Mr. Wombles, both at the YUM Center in Louisville as clean up crew. I was told that I would be paid $8.25 per hour and everything went fine those first two days. I was told myself and Mr. Wombles would meet up shortly after the second day working to complete my tax forms, which didn't happen. I asked Mr. Wombles about this and he stated he would bring it to the next job we worked at, since we usually met at a predetermined location beore going to work. After a few days passed, I was told by Mr. Wombles that he had "lost" his contract with the Yum Center and that he would need a few days to find me another assignment. This also never happened. So finally after a couple weeks passed, I contacted Mr.Wombles about my pay for those two days which totaled over $120. He said I would get paid on the next paydate for his employees, which at the very latest would have been November 15, 2012. I still have yet to recieve any check from him or his company. Around December 7th, 2012, I called Mr. Wombles and I was told I would recieve a check that day, which did not happen. I even went to his office, where I was told that I would recieve a check by the following Monday for $111. I find this funny since I never filled out any tax forms, so how would they know what taxes to take out? Nonetheless, I was unable to retrieve a check from them. On December 25th, 2012, I spoke with Mr. Wombles and was told that he would mail my check to me as I was unable to go to his office. To this date (January 24, 2013) I have yet to recieve any type of payment. The worst part of all this, is that Mr. Wombles has offered me other work for his company, which I obviously refused. It looks like I'm pretty screwed on ever getting the money I worked hard for. So all this being said, I would never use United Express LLC, nor ever work for them. Screw you, Brenton Wombles!

This report was posted on Ripoff Report on 01/24/2013 12:15 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/United-Express-LLCBrenton-Wombles/Louisville-Kentucky-40299/United-Express-LLCBrenton-Wombles-Absolutely-REFUSES-to-pay-his-employees-Louisville-1002627. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on United Express LLC/Brenton Wombles

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
2Author 1Consumer 1Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 General Comment

Awaiting Michael's Update

AUTHOR: Concerned Business Owner - (United States of America)

I look forward to hearing how your meeting with Mr. Wombles goes today (February 6th) at 2:30pm.  The line "it came back as an invalid address" from Mr. Wombles is nothing short of laughable as I and others have heard the same line from him in addition to "my finance person is out until the first of the year" and "it's in the mail."

I would call Mr. Wombles a con artist, only I don't feel that he has the necessary capabilities to con anyone.  He is simply an awful businessman and an embarrassment to small business owners everywhere.
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

UPDATE!!!!

AUTHOR: Michael Metts - (United States of America)

I have spoken with Mr. Wombles today, February 5th, 2013 at 2pm. According to our conversation, I am to pick up my check from his office tommorow at 2:30 pm. So, with that being said, we shall see tommorow if Mr. Wombles and I can finally end this issue and have it resolved. I will update as soon as possible.
Respond to this report!
What's this?

#3 Author of original report

Everyone makes mistakes, Some just can't own up to them

AUTHOR: Michael Metts - (United States of America)

I did get locked up. Not ashamed of it and my case is already closed. However, I know for a fact that my address is valid. Its the same address I gave you on my original application and the one I gave you when I asked you to mail it to me, as well as the address I currently live at and recieve ALL of my other mail at. And we had problems before I stopped working for you, when you told me you lost your contract with the YUM center and that I would be reassigned immediately. If you had my application then why did you need to ask me for my address again? I'm not the only person who has had trouble with you and your "company". So, as of today, February 4th, 2013, I will call you tommorow and arrange to pick up my check from your company personally. Then we can avoid all "confusion" or "hiccups" or so-called "wrong addresses". It's been one excuse after another with you regarding this check. Think about this one fact: why would someone give you the wrong address for you to send them MONEY?? The only answer is that they would not. And I have no clue what tax forms you supposedly have for me, since I know it does NOT have my signature on it. You never even asked to see my ID or social security card! I also have my saved application that I filled out and emailed to you (not tax forms, however) and it even has the correct address on it. If and when this issue is resolved upon my next phone call to you, I will remove all comments from this website. But that's highly unlikely to happen just as I am highly unlikely to receive my check.

By the way, even your typing, spelling, and grammar shows the unprofessionalism of you and your company. The owner of a business should atleast know the difference between to, too, and two or where, were, and we're. Also, in the second sentence of my report I wrote "I worked two days for Mr. Wombles...". So, I think anyone who reads this would agree that you aren't very well educated in English. Some big shot owner you are. Just a few extra thoughts that I felt should be pointed out.
Respond to this report!
What's this?

#4 REBUTTAL Owner of company

MICHEAL METTS U WHERE IN JAIL FOR SEVERAL WEEKS

AUTHOR: entreprenuer23 - (United States of America)

Mike, we did mail your check to you on all the forms that we do have on file for you. yes including your application and tax forms. every body has been paid and we have a bout thirty witnesses who can attest to that. your check came back as you did not live there. then just about two weeks ago you called me again and said you didnt come to my office (like you where suppose too) because you got locked up.. thats not our fault that you got locked up. second you asked to have it sent to another address and that just four days ago it came back as an invalid address. so you need to be more responsible. When you get an address please call me. you know my number. or if you dont get locked up again!!!! and mike, we wouldnt let people like you work for our company anyway. you where a temp that worked two days not two months. thank you.
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.