• Report: #951887

Complaint Review: University Prep Center

Thank You

Read how Ripoff Report saves consumers millions.

  • Submitted: Sat, October 06, 2012
  • Updated: Wed, January 23, 2013

  • Reported By: Mitzi — Fayette Alabama United States of America
University Prep Center
San Diego, California United States of America

University Prep Center Refund Lies by University Prep Center San Diego, California

*UPDATE Employee: Again..another consumer that did not 'use the program"

*Author of original report: Check Received!!!!!

What's this?
What's this?
What's this?
Is this
Ripoff Report
About you?
Ripoff Report
A business' first
line of defense
on the Internet.
If your business is
willing to make a
commitment to
customer satisfaction
Click here now..

Does your business have a bad reputation?
Fix it the right way.
Corporate Advocacy Program™

SEO Reputation Management at its best!

I had a very nice man call me stating that my son had requested information about the Act/Sat prep course. After a very lengthy conversation and a 60 day money back guarantee I agreed. It was initially 30 days but he lengthened it to 60. My credit card was charged and we received the material in a timely manner.

My son never reviewed the material. I called within the allotted time and got a confirmation number and mailed it. It cost me over $12 to return. The man who sold the product to me told me that I would not have to pay return shipping. Not true! Lie #1.

I waited ample time for the refund to be credited to my account before calling the company. Heather answered saying that the pkg was received on August 13th and a refund would be issued in 20 business days.

After no refund, I called and spoke to Heather again on September 17th and she says that computer shows that my refund will be processed the next day (Tuesday) . No refund! No answer after over 100 phone calls. Finally send an email on Thursday 9/20.

I contact the San Diego police department and Better Business Bureau on Monday 9/24 to report this company as a scam. I leave countless messages and send many e-mails and finally get to talk to someone on Tuesday 9/25.

This time I am told that my refund was processed on 18th but it takes 5-7 business days before I will see it posted to my account. I have asked repeatedly to speak to Heather's supervisor. He is never in. I have asked for him to call me. He never has called. I have asked for the credit departments phone number due to the fact that Heather has told me that they handle the refunds. She says they do not have a number.

So...after waiting the 5-7 business days AND still no refund AND they are not answering my calls, they respond via e-mail saying that a check has been mailed and it will arrive Friday October 5th. Ridiculous!!!! They never mentioned mailing me a check!!!! Heather will not tell me when the check was mailed.

This scam of a company needs to be forced to honor their refund policy!! Please do not give up! Take legal action! They have gotten away with it for too long!

This report was posted on Ripoff Report on 10/06/2012 11:19 PM and is a permanent record located here: http://www.ripoffreport.com/r/University-Prep-Center/San-Diego-California-/University-Prep-Center-Refund-Lies-by-University-Prep-Center-San-Diego-California-951887. The posting time indicated is Arizona local time. Arizona does not observe daylight savings so the post time may be Mountain or Pacific depending on the time of year.

Ripoff Report has an exclusive license to this report. It may not be copied without the written permission of Ripoff Report.

Click Here to read other Ripoff Reports on University Prep Center

Search for additional reports

If you would like to see more Rip-off Reports on this company/individual, search here:

Search Tips
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?
REBUTTALS & REPLIES:
1Author 1Consumer 0Employee/Owner
Updates & Rebuttals

#1 UPDATE Employee

Again..another consumer that did not 'use the program"

AUTHOR: LISA - (USA)

You can see my other rebuttle to this same type of complaint. (my Name is Lisa Hollister, I am an advsor here at UPC) Our policy is a "point guarantee", that means you actaully have to use it. The 30 day trial, also means you have to at least use it. How can you be dissatidfied with a product, and want to return it if "You son never used it?" Seems as though you took longer to write details of times and dates and peoples names that work here, than you did trying to help you son study for the exams.
Respond to this report!
What's this?

#2 Author of original report

Check Received!!!!!

AUTHOR: Mitzi - (United States of America)

I received a check yesterday 10/15 from UPC.  It is very sad to me that, because of their continued inappropriate responses to me,  I have ZERO confidence in them. I don't even trust the check that I received. Now, I just pray that the check is legit. Time will tell....

The entire process of dealing with this company has been ridiculously frustrating!

I do not recommend ordering from them...EVER!
Respond to this report!
What's this?
Report & Rebuttal
Respond to this report!
What's this?
Also a victim?
What's this?
Repair Your Reputation!
What's this?

Advertisers above have met our
strict standards for business conduct.



Ripoff Report Legal Directory